تعداد بازدید: 2829

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 13 ارديبهشت 1388-0:0

می‌خواهم نسل سوم را با موسوی آشنا کنم

گفت وگو با مهدي قربان پور،فيلم ساز مازندراني و سازنده کليپ هاي تصويري ميرحسين موسوي


 مهدي قربانپور از کارگردانان شناخته شده سينماي کوتاه و مستند، به زودي تهيه و توليد يك فيلم مستند و 8 عنوان کليپ تصويري درباره حضور ميرحسين موسوي در انتخابات رياست جمهوري را آغاز مي کند.

مهدي قربانپور گفت: بخشي از كليپ ها شامل سفرهاي مهندس موسوي به استان هاي مختلف است و هدف من از ساخت اين كليپ ها آشنايي نسل سوم با مهندس موسوي است. هم اكنون نيز در حال پيش توليد و انتخاب عوامل توليد وفني براي اين پروژه هستيم و اميدواريم هفته آينده تصويربرداري آن را آغاز كنيم .

مهدي قربانپور كه پايان سال 87 مسئوليت آماده سازي مستندهاي سفرسيد محمد خاتمي به بوشهر، ياسوج و شيراز را برعهده داشت، حضور خاتمي را مقتدرانه و استقبال از ايشان را نشانه علاقه مردم به نوع نگاه فرهنگي خاتمي به جامعه ايراني دانست.

 وي گفت: با توجه به شعار ميرحسين موسوي (دولت فرهنگي، فرهنگ غيردولتي) او نيز مي تواند راه خاتمي را در عرصه فرهنگي به خوبي ادامه دهد .

قربانپور با اشاره به تاثير هنرمندان و اقشار فرهنگي در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري گفت: مردم به هنرمندان و فعالان فرهنگي اعتماد دارند و هنرمندان بايد وارد ميدان شوند تا اصلاح و تغيير در شرايط فرهنگي كشور و در دولت آينده صورت پذيرد .

اين کارگردان سينماي کوتاه ومستند با اشاره به اينکه بيش از 16 فيلم كوتاه و مستند ساخته است افزود: من در4 سال اخير تنها يك فيلم مستقل ساخته ام و در شرايط فعلي امكان ساخت فيلم مستقل برايم ميسر نيست .

وي ادامه داد: در 4 سال گذشته برخي مديران فرهنگي خصوصا در حوزه سينماي كوتاه و مستند به فيلم سازان جهت نامناسب دادند و تمايل داشتند تا آثارشان دولتي شود و به نظرم اين اتفاق مي تواند براي اين حوزه خطرناك باشد. برگزاري جشنواره هاي غير مرتبط با حوزه سينما و صدور بيانيه هايي كه اهداف و مقاصد جريان وت فكر دولتي را دنبال مي كند نيز مي تواند به سينماي ايران آسيب بزرگي برساند .
.
قربانپور در ادامه گفت: زماني که فيلم مستند "من انرژي هسته اي نيستم " را توليد کردم براي ساخت فيلم هاي بعدي با ترديد نگاه دولتي مواجه شدم و به همين دليل امكاني براي ساخت فيلم هاي ديگر بوجود نيامد .

اين فيلم ساز مازندراني افزود: من نمي خواستم فيلم معترض بسازم ولي شرايط اجتماعي وبحرانهاي موجود در سال هاي گذشته باعث شد به سينماي مستند اجتماعي گرايش پيدا كنم و اين روند را ادامه خواهم داد.

مهدی قربان پور متولد 1358 شهرستان بابل است. فعالیت سینمایی او از سال 1371 به عنوان دستیار کارگردان در چند فیلم 8 میلیمتری آغاز شد. وی سال 1378«جشنواره بین المللی فیلم کوتاه وارش» را در مازندران پایه گذاری نمود و به عنوان دبیر اجرایی و عضو شورای سیاستگذاری این جشنواره مشغول فعالیت است. قربان پور از سال1382عضو هیات مدیره انجمن دوستی ایران و سوئد است. از جمله آثار او می‌توان موارد زیر را نام برد.

فیلم های کوتاه:شوت (1371)،صعود (1372)،صفحه ای بر آسمان (1373)،پایان بازی (1373)،من و کوچه(1375)،ماهی مسافر (1375)،ماه و من (1375)،گلهای کاغذی (1377)،عیسای باران (1380)،طوبی (1381).

فیلم های مستند:به آسمان (1380)،آنجا که هیچکس نیست...(1381)،سه گانه بم (1382)،اینجا؛مرکز زلزله (1383).

مجموعه تلویزیونی:طوبی (1381) به سفارش شبکه اول سیما و مشاهیر ایران،26 قسمتی به سفارش گروه کودک و نوجوان شبکه اول سیما.


  • سه شنبه 15 ارديبهشت 1388-0:0

    تقدیم به میر حسین

    ديدي سكوت دردمان دوا نكرد ...!
    فرياد كن ، دست كسي هم صدا نكرد
    يك اتفاق ، وصله ناجور شد برايمان
    حسي به نام (مرد) ! به آن اعتنا نكرد
    بازنده (من) ، برنده (ما) ، زنده باد وطن !
    اين قوم برايت جز اين دعا نكرد... !!!


    ©2013 APG.ir