تعداد بازدید: 2757

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 15 ارديبهشت 1388-0:0

مختاباد:امیدوارم ميرحسين پیروز شود

عبدالحسین مختاباد گفت:«مسئولان کشور در طول سالهای گذشته فقط در حوزه فرهنگ و هنر شعار داده اند و در عمل هیچ کاری برای ارتقای این حوزه انجام نداده اند.»


این موسیقیدان و خواننده ساروي با بیان این مطلب گفت:«شاهد ادعای من بودجه های اندکی است که برای فرهنگ و هنر اختصاص داده می شود.چطور ممکن است بودجه فرهنگی کشوری که سابقه تمدن چند هزار ساله است اینقدر کم باشد؟»

این هنرمند با اشاره به نامه ای که به محمود احمدی نژاد- رئیس جمهور- نوشته است، گفت:«حدود یک سال پیش نامه ای خطاب به رئیس جمهور نوشتم و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را در آن شرح دادم، ولی هیچ پاسخی به آنها داده نشد.»

وی در ادامه به بودجه دو میلیارد تومانی موسیقی در سال گذشته اشاره کرد و افزود:«دستمزد یک خواننده در ترکیه سالیانه بین 20 تا 30 میلیون دلار است که این رقم در کشورهای پیشرفته افزایش پیدا می کند در حالی که بودجه موسیقی ایران سالی دو میلیارد تومان است.با این بودجه اندک چطور می توان باعث رشد و شکوفایی هنر بویژه موسیقی شد؟این بودجه در شان ایران فرهنگی نیست.»

مختاباد در ادامه گفت:«در طول 30 سال بعد از انقلاب چند سالن موسیقی ساخته شده که هنرمند بتواند خود را در آن عرضه کند؟سالن وزارت کشور که این روزها برای برگزاری کنسرت های موسیقی از آن استفاده می شود سالن برگزاری اجلاس ها و همایش های سیاسی است نه سالن موسیقی.همچنین سالن میلاد نمایشگاه بین المللی هم تعطیل شده است.»

او با انتقاد از نحوه مدیریت فرهنگی کشور گفت:«متاسفانه کسانی که مسئولیت فرهنگی را به عهده می گیرند یا به آن علاقه ای ندارند و یا کاری بلد نیستند و رفتارهایشان اغلب سیاسی است تا در دفاع از حقوق هنر و هنرمند.»

مختاباد درباره مهندس میرحسین موسوی گفت:«موسوی خودش هنرمند است و مشکلات قشر فرهنگی را به خوبی می شناسد.امیدوارم با پیروزی او در انتخابات از این حوزه محرومیت زدایی شود.»(ghalamnews)


  • سيدامير حسين .مپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 21 ارديبهشت 1388-0:0

    در هر صورت ااقا دکتر مختابادوستت دارم
    غلام حلقه بگوشيم

    • شنبه 19 ارديبهشت 1388-0:0

      جناب وحید نمردیم و الفبای سیاسی دانرا تو ایران و دیدیم. دکتر مختاباد همانطور که استاد مسلم موسیقی است در امور سیاسی و اجتماعی از جمله صاحبنظران است. شما اگر وقت دارید سری به مدیران ارشدسیاسی دولت بزنید تا از بلند نظری سیاسی انها هم ما و هم سایر ملل استفاده مطلوب را ببرند. درود بر هنر و هنرمندان و خصوصا استاد دکتر مختاباد. مخلص منصور

      • سيد مهدي .م پاسخ به این دیدگاه 0 0
        جمعه 18 ارديبهشت 1388-0:0

        جنابN/a
        او ل اينکه ايشان دکتري شان را گرفتندبدون اطلاع چرند نگو دوم اينکه
        هر نفر ايراني ميتواندبراي سرنوشت مردوم ايراني حرف بزند ويا با راي خودسرنوشت را تغيير دهد بخصوص که ايشان خودش يک دنياي است .دوستت داريم دکتر مختاباد تابع اوامريم

        • چهارشنبه 16 ارديبهشت 1388-0:0


          اقاي مختاباد بگويند الفباي سياسي اصلا بلدند؟ ايا بجز منافع خود و گروه موسيقي خود كاري بلدند؟ چرا ساعتهاي...موارد زيادي براي گفتن هست ايا اجازه ميدهيد بگوييم؟

          • سیدم. محمدیپاسخ به این دیدگاه 0 0
            چهارشنبه 16 ارديبهشت 1388-0:0

            درود بر دکتر عزیز، ما هم بعشق تو به سید رای میدیم.

            • چهارشنبه 16 ارديبهشت 1388-0:0

              ostaad ma ke eradat darim, agar forsat shod dar sari konsert bedid, to aziz eo eftekhare mazandarani hasti, jenaabe ashena agar ishan naan be nerkhe rooz khor bood be Ahmadinejad rae midaad.ya hagh Mehdi

              • چهارشنبه 16 ارديبهشت 1388-0:0

                درود بر هنرمند برجسته و بین المللی مازندران که همواره حرف دل هنرمندان را میزند، من نامه شما به اقای رییس جمهور را خواندم و نیز نامه شکوه امیزتان را در رسای هنرمند فقید بختیاری، همیشه سرفراز باشی. ارادتمنتد شه همشهری ر.عباسی

                • چهارشنبه 16 ارديبهشت 1388-0:0

                  shoma ke noon ra be nerkhe rooz mikhori pas baraye to che farghi mikone kee sare kar biad.

                  • سه شنبه 15 ارديبهشت 1388-0:0

                    ایشان همان که رفتند اروپا درجه دکتری موسیقی معلوم نیست چیست بگیرند بس است لطفا در باره سرنوشت مردم حرف نزنند.


                    ©2013 APG.ir