تعداد بازدید: 2204

توصیه به دیگران 1

شنبه 9 خرداد 1388-0:0

مير حسين 30 ميليوني

محتشمی پور-وزیر اسبق کشور- در ساري گفت:شورای نگهبان و وزارت کشور شایستگی برگزاری انتخابات را ندارند- 50 هزار نفر مسئولیت صیانت از آرای مهندس موسوی را بر عهده دارند- اگر انتخابات سالم برگزار شود میر حسین 30 میلیون رای در صندوق دارد.


وزیر اسبق کشور گفت : شورای نگهبان و وزارت کشور به دلیل سرپیچی محرز از قانون اساسی در دعوت نکردن از نمایندگان کاندیداها در هیات های اجرایی ، شایستگی برگزاری انتخابات را ندارند .

علی اکبر محتشمی پور در جمع حامیان مهندس موسوی در مسجد جامع  ساری گفت: بر اساس قانون ، نمایندگان نامزدها ، باید از روز اول آغاز تبلیغات به هیات های اجرایی دعوت شوند اما سخنگویی شورای نگهبان با صدور بخشنامه ای اعلام کرد که نیازی به حضور نمایندگان نامزدها در هیات های اجرایی نیست در حالی که این مورد نص صریح قانون اساسی است .

وی افزود : باید مشخص شود که آیا این بخشنامه از طرف شخص کدخدایی صادر شده و یا موضع شورای نگهبان و وزارت کشور است که در هر صورت صادرکنندگان این بخشنامه ، لیاقت برگزاری انتخابات را ندارند.

محتشمی خاطرنشان کرد: وظیفه خود می دانیم در تمام عرصه ها با قدرت از آرای مردم صیانت کنیم و جلوی تخلفات احتمالی را بگیریم .

وزیر اسبق کشور با اشاره به تشکیل کمیته صیانت از آرا یادآور شد : از ابتدای تشکیل این کمیته مشخص بود رقیب انتخاباتی ما از این موضوع به هراس و وحشت خواهد افتاد و در مقابل آن موضع گیری خواهد کرد .

وی افزود : جریان مخالف به دنبال آن هستند از آب گل آلود ماهی بگیرند و وقتی احساس کنند شفاف سازی خواهد شد ناراحت و آشفته می شوند .

محتشمی پور ادامه داد : هر چه این موضع گیری ها بیشتر می شود نشان می دهد حرکت انجام شده توسط ما در تشکیل این کمیته کار درستی بوده است و گرنه دلیلی ندارد شورای نگهبان و دستگاه های اجرایی از این مسئله وحشت کنند .

مسئول کمیته صیانت از آرای مهندس موسوی گفت : اگر مسئولین برگزاری انتخابات صداقت داشته باشند و بخواهند رای مردم را آن گونه که هست اعلام کنند باید از این طرح استقبال کنند .

وی خطاب به اعضای صیانت از آرای مهندس موسوی گفت : به دلیل نداشتن رسانه ای فراگیر ، باید تا زمان پایان یافتن شمارش آرا ، اطلاعیه ها ، مصاحبه ها و سخنرانی هایی که از طرف ستاد مرکزی تهران منتشر می شود به دقت مطالعه کنید و با اطلاع کامل از قوانین به فکر صیانت از آرا باشید .

محتشمی خاطرنشان کرد : 50 هزار نفراز افراد آموزش دیده و باتجربه در سراسر کشور مسئولیت صیانت از آرای مهندس موسوی را بر عهده دارند که امید تمام طرفداران مهندس موسوی در حراست از آرای مهندس موسوی به این افراد است .

مسئول کمیته صیانت از آرای مهندس موسوی یادآور شد : حضور نمایندگان نامزدها تا پایان شمارش آرای صندوق های انتخاباتی الزامی و قانونی است و هیچ کس نمی تواند نمایندگان کاندیداها را از این کار منع کند .

وی افزود : ملت ایران نمی گذارد که شخص یا جریان خاصی با رای مردم بازی کند و با تمام وجود جلوی این حرکات خلاف قانون را خواهند گرفت .

وی ادامه داد : کمیته صیانت از آرا ، با توجه به حوادثی که اتفاق می افتد و تصمیم گیری می شود را با دیده شک و تردید می نگرد و اجازه نمی دهد در رای مردم کوچکترین خللی وارد شود .

وزیر اسبق کشور خطاب به نمایندگان مهندس موسوی در صندوق های رای افزود : شما احساس کنید نماینده 30 میلیون ایرانی هستید ، چرا که با شرایط فعلی جامعه ، پیش بینی می کنیم مهندس موسوی بیش از 65 درصد آرا یعنی 30 میلیون رای خواهند آورد .

 هم چنين علی اکبر محتشمی پور -رئیس کمیته صیانت از آرای میر حسین موسوی در کشور- در جمع اعضای کمیته صیانت از آرای میر حسین موسوی در محل ستاد مرکزی میر حسین موسوی در ساری از مردم مازندران به عنوان مردمانی شایسته نام برد که همواره در عرصه های مهم با حضورپر صلابت خود توانسته اند نقش بسزایی در اداره کشور داشته باشند .

رییس کمیته صیانت از آرای ستاد میرحسین موسوی در ادامه گفت: کمیته صیانت از آرا بنا به نظر آقای مهندس موسوی از کسانی  شکل گرفته است که دارای تجربه سیاسی به ویژه در رابطه با انتخابات در دوره‌های مختلف هستند و در چارچوب ستاد وی فعالیت می کنند و در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها نیز چنین کمیته‌های مشابهی تشکیل گردیده است .

محتشمی پورخاطرنشان کرد: بر اساس آخرین خبر اعلام شده توسط رییس ستاد انتخابات، کاندیداها باید حدود 47 هزار نیرو به عنوان نماینده بر سر صندوق‌ها داشته باشند، لذا آنها باید این تعداد افراد را شناسایی کرده و آموزش‌های لازم را به آنها بدهند.

 وی گفت : یکی از مهمترین وظایف کمیته صیانت از آرا این است که این نیروها را با مسایل قانونی‌، قوانین انتخابات و شرح وظایف مربوط به انتخابات آشنا کنند.

محتشمی پور اظهار داشت: اگر مسوولان اجرایی بیان می‌کنند که انتخابات باید توسط مردم برگزار ‌شود، پس هم رای دهندگان و هم رای گیرنده از خود مردم هستند و باید انتخابات با نظارت مردم انجام شود.

وی ادامه داد: شورای نگهبان به عنوان ناظر بر اجرای قانون انتخابات است و نمی‌تواند شان اجرایی داشته باشند و وزارت کشور به عنوان پشتیبانی کننده و تدارک کننده اجرای انتخابات است بنابراین معتمدان مردم کار انتخابات و اجرای قانون را به عهده دارند.

وی گفت: همان طور که شورای نگهبان نمی‌تواند در اجرای انتخابات دخالت کند، نمایندگان کاندیداها نیز نمی‌توانند در روند اجرایی انتخابات دخالت داشته باشند و همان طوری که ناظران شورای نگهبان موظفند تخلفات را گزارش دهند، نمایندگان کاندیداها نیز باید هرگونه تخلف احتمالی را اعلام کنند. با توجه به اینکه تخلفات انتخاباتی در متن قانون ذکر شده است را گزارش دهندو این به  معنای واقعی صیانت از آرا است .

محتشمی‌پور در ادامه گفت : شورای نگهبان و وزارت کشورباید به جای مانع تراشی، از تشکیل کمیته صیانت از آرا استقبال کنند؛ چون این کمیته می‌تواند بازوی خوب و چشم بینایی برای روند سالم انتخابات باشد.

 به نظر می‌رسد کسانی که مخالف این فعالیت قانونی هستند، کارهایی انجام می‌دهند که می‌خواهند از دید ناظران انتخاباتی دور باشد.

 وی تصریح نمود : امروز میر حسین موسوی همه ملت را پشت سر خود دارد و پیش بینی می شود اگر انتخابات سالم برگزار گردد میر حسین موسوی 30 میلیون رای در صندوق  آرا دارد .

رئیس کمیته صیانت از آرای مهندس موسوی در کشور خطاب به مسئولین وزارت کشور و شورای نگهبان گفت : ما  مصرانه از شما می خواهیم که کسانی که پای صندوق رای به عنوان ناظر می باشند با کد و شماره مخصوص و یک کارت هویتی که بر روی  سینه آنها نصب شده باشد، حضور داشته باشند .

محتشمی پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت : یکی از اعضای اصلی و ثابت هیات های اجرایی مقام دادستانی است زیرا دادستان مسئول پیشگیری از جرم است و اینکه نماینده ای از طرف دادستان حضور داشته باشد برای ما قابل قبول نیست .

وی با اشاره به صحبت های اخیر کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه نمایندگان کاندیدا ها فقط می توانند درروز 22 خرداد در هیات های اجرایی حضور داشته باشند گفت : این عمل خلاف قانون است زیرا قانون بصورت صریح می گوید از روز اول خرداد نماینده کاندیداها می توانند در هیات های اجرایی حضور داشته باشند .

وزیر اسبق کشور در پایان تصریح نمود : اگر صحبت های آقای کدخدایی مورد تایید و مصوب شورای نگهبان باشد این تخلف بزرگ انتخاباتی است که شورای نگهبان و وزارت کشور انجام داده است و به کسانی که در این اقدام شریک بوده اند و رای داده اند اینها صلاحیت برگزاری انتخابات را ندارند.(ghalamnews)


  • دوشنبه 11 خرداد 1388-0:0

    چرا آقایانی که میگویند ما نگران اسلام هستیم وقتی به قران توهین شد احساس خطر نکردند.سخنان این آقا توهین به ملت ایران و توهین به رهبری انقلاب است و توهین به تمام مقدسات ما ایرانی ها است چرا که ایشان به طور غیر مستقیم می گویند که حکومت ما هم چون حکومت های غربی غصبی و نا روا است که این جای تاسف فراوان دارد البته اینها همه این گونه افراطی عمل می کنند

    • يکشنبه 10 خرداد 1388-0:0

      به گزارش خبرنگار اعزامی ستاد ملی 88 مازندران:مصطفی کواکبیان نمایند مجلس هشتم در جمع مردم ساری گفت:
      عده ای می خواهند مردم را مایوس کنند و می گویند نتیجه انتخابات از قبل تعیین شده است
      / برنامه موسوی ایرانی پیشرفته با قانون ، عدالت و آزادی است
      نماینده مردم سمنان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در زاهدان در همین رابطه گفت : به عنوان عضو کمیسیون امنیت خارجی از نیروی انتظامی می خواهیم هرچه سریعتر این مسائل را پیگیری کنند تا مردم بتوانند با طمانینه در انتخابات 22 خرداد شرکت نمایند.
      وی افزود: شکی نیست 4 کاندیدای تایید شده از سوی شورای نگهبان انسان های خوبی هستند اما مهم این است که می خواهیم خوبتر را انتخاب کنیم.
      کواکبیان اظهار داشت : خداوند می فرماید امانت ها را به اهلش بسپارید .
      وی با اشاره به تفسیر آیه 88 سوره احزاب توسط مرحوم علامه طباطبایی که می گوید :* این امانت چیست که کوه ، آسمان و زمین نتوانست به دوش بکشد اما انسان پذیرفت و این امانت چیزی جز حکومت نیست *
      نماینده مردم سمنان درمجلس شورای اسلامی ابراز کرد : * این گونه نیست که یک عده از ما بهتران تصمیم گیری کرده و بگویند نتیجه ی انتخابات از قبل تعیین شده ، این توهین به ملت است *
      وی گفت :* در سال 76 این ملت بر روی برگه های رای نوشت خاتمی و خواند خاتمی و قطعا در 22 خرداد برگه های انتخاباتی به نام سید سولاله ی سادات را حک خواهد کرد و اجازه نخواهد داد بر خلاف آرای ملت ، تخلف صورت پذیرد *.
      کواکبیان با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب این اطمینان را به مردم داده به بیان سخنان ایشان پرداخت که فرمود: من از همه دولت ها حمایت کردم و این حمایت مربوط به انتخابات نیست .
      وی با بیان این که عده ای می خواهند مردم را مایوس کنند و می گویند نتیجه انتخابات از قبل تعیین شده است ، تصریح کرد : مگر مردم مرده اند ، هرگر این گونه نخواهد شد.
      به گزارش ایسنا عضو کمیسیون امنیت خارجی اظهار داشت : می خواهیم 4 سال مقدرات کشور را به دست شخصی بسپاریم ، هرچه در این زمینه بیشتر تفکر کنیم به نفعمان است .
      کواکبیان گفت : مگر قبل از انقلاب صدا و سیما داشتیم ، از همین منبرها بود که صدای خود را به گوش دیگران رساندیم.
      وی به برنامه موسوی اشاره کرد و افزود: برنامه موسوی ایرانی پیشرفته با قانون ، عدالت و آزادی است ، نهاین که عربستان حجاج و زنان ما را انگشت نگاری کند و در اقتصاد ملی در رده های آخر دنیا قرار داشته باشیم.
      کواکبیان عوامل رسیدن به ایرانی عزت مدار و در شان و افتخار مردم به حاکمیت قانون اشاره کرد و در خصوص عدالت اظهار داشت : * بحث عدالت با سهام عدالت جور درنمی آید ، عدالت پول پخش کردن نیست ، عدالت توانمند سازی جامعه و کارآفرینی و ایجاد موج و اوج در جامعه است *.
      وی به آزادی اشاره کرد و گفت : * اعتقادم بر این است اگر موسوی می گوید گشت ارشاد را جمع می کنم ، منظور این نیست که امنیت اجتماعی نمی خواهمیم بلکه گیر دادن به جوانان را نمی خواهیم *.
      وی افزود: قانون و آزادی و عدالت که از آن نام می بریم در چارچوب قانون اساسی است و باید اجرا شود.
      کواکبیان در پایان خاطرنشان ساخت: به استان هایی که سفر کرده ام ،بیش از 60 درصد مردم قصد شرکت در انتخابات را دارند و رای بیش از 50 درصد به موسوی است.

      • يکشنبه 10 خرداد 1388-0:0

        واقعاً این حرف ها مال آقای محتشمی است؟ باورم نمی شود که اینقدر احساساتی شده باشد ولی خیلی بی انصافی کرده است. باور کنید 10 میلیون هم رای زیادی برای آقای میر حسین است. چرا حق دیگران را راحت می خورید.
        آقای محتشمی این حرف ها و جو سازی ها قدیمی شده است. خوب یک حرفی زده اید و اگر واقعاً رای را آوردید که می گویید دیدید من نگفتم. اگر نیاوردید که نمی آورید می گویید تقلب شده و آراء را از صندوق به نام دیگری در آوردند. وای به حال اینجور دینداری شما!!!

        • يکشنبه 10 خرداد 1388-0:0

          سخنان ایشان توهین به شعور همه ایرانیان است.
          و شاید کافر همه را به کیش خویش پندارد.


          ©2013 APG.ir