تعداد بازدید: 3434

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 11 خرداد 1388-0:0

هياهو براي هيچ

گزارش مازندنومه از ماجراي زن بابلي فيلم مستند مير حسين موسوي


فيلم مستند ميرحسين موسوي شنبه شب از شبکه يک تلويزيون پخش شد.در صحنه اي از اين فيلم يک زن دردمند بابلي -که بر روي بخش کوتاهي از صدايش که راجع به انرژي هسته اي بود، نويز انداخته بودند-با هيجان و حرارت خاصي به اظهار نظر پرداخت.

سايت ثانيه نيوز که اخبار مربوط به احمدي نژاد را پخش مي کند مدعي شد اين زن بابلي بازيگر است وجلوي دوربين بازي کرده است.خبرگزاري فارس نيز روز يک شنبه اين خبر را روي خروجي خود قرار داد.آن چه در پي آمده است گزارشي است از اين رويداد.

*چرا خاتمي نبود؟

پخش اولین فیلم تبلیغاتی میر حسین با استقبال شهروندان مازندرانی همراه بود. این فیلم که به نظر می رسید بیشتر با هدف برقراری ارتباط با نسل اول انقلاب طراحی شده بود،ضمن پخش صحنه هایی از دوران نخست وزیری مهندس موسوی، خاطرات آن دوران را در اذهان جامعه زنده کرد .

همچنین وجود صحنه هایی از سفر مهندس موسوی به مازندران در این فیلم و اشک های مادری از بابل که در غم و اعتیاد و بی کاری فرزندان می گریست نمونه ای از مشکلات مناطق شمالی را بازتاب داد .

 برخي اصلاح طلبان مي گويندک عدم حضور پر رنگ سید محمد خاتمی و زهرا رهنورد در این فیلم از معایب آن بوده است. گفته می شود مستند دوم میر حسین که توسط محمدرضا درویش در حال تهیه است به مرد اول کمپین موسوی بیشتر پرداخته می شود . 18 خرداد زمان پخش دومین مستند مهندس موسوی است .


*بازيگر يا واقعي؟


سايت ثانيه نيوز نوشت؛ منيژه حسينيان بازيگر زن فيلم انتخاباتي آقاي مهندس مير حسين موسوي بود كه شب گذشته از تلويزيون پخش شد.


وي بازيگر تئاتر است و اكنون در شهر بابل از توابع استان مازندران سكونت دارد.منيژه حسينيان توسط مهدي قربان‏پور تهيه كننده سيماي مازندران به مجيد مجيدي معرفي شده است.


مهدي قربانپور از شاگردان مجيدي است كه در فيلم انتخاباتي آقاي مهندس مير حسين موسوي، دستياري كارگردان را در دست داشت.


منيژه حسينيان با هماهنگي قبلي و با سناريويي از پيش تعيين شده به اجراي برنامه خود پرداخته و نقش عمده اي را در واقعي جلوه دادن فيلم انتخاباتي ميرحسين موسوي ايفا كرده است.


پيش از اين برخي رسانه‏ها از جمله جهان تاكيد كرده بودند: سازنده فيلم انتخاباتي ميرحسين موسوي ادعاكرده كه در ساخت اين فيلم از تصاوير و فيلم هاي موجود استفاده شده و هيچ گونه دخل و تصرفي در تصاوير رخ نداده است جهان به بخشي از شگرد تبليغاتي به كار گرفته شده در فيلم ميرحسين موسوي پي برد.


فيلم انتخاباتي مهندس موسوي كه توسط مجيد مجيدي كارگردان معروف سينما ساخته شده است طبق اعلام قبلي قرار بود كه آئينه اي از واقعيات موجود در جامعه و اتفاقات همراه با ميرحسين موسوي باشد اما در يكي از صحنه هاي اين فيلم زني كه سعي داشت خود را به خودروي حامل ميرحسين برساند در نهايت با ورود به جمع ميرحسين و نزديكانش با گريه و زاري از وضعيت مواد مخدر و اعتياد گلايه كرده و دست به دامان مهندس موسوي براي حل اين مشكلات شد.

 گريه هاي اين زن و نوع بيان مشكلات و مصائب فرزندش از احساسي ترين لحظات اين فيلم انتخاباتي بود.

 *مهدي قربان پور:آن زن را نمي شناسم

مهدي قربان‌پور كارگردان سينماي مستند که اتفاقا"اهل بابل است در پي درج برخي اخبار در مورد فيلم تبليغاتي ميرحسين موسوي به مازندنومه گفت: در يكي از سايت ها(ثانيه نيوز) درج شده است كه بنده به عنوان تهيه‌كننده تلويزيون مازندران فعاليت مي‌كنم؛ در حالي كه حدود 10 سال است كه بنده هيچ‌گونه ارتباطي به عنوان تهيه‌كننده با تلويزيون ندارم.


وي افزود: علاوه بر اين اعلام شده تصاوير فيلم انتخاباتي ميرحسين موسوي مستند نيست اما من به عنوان يك مستندساز و كسي كه شب گذشته بيننده اين فيلم بودم، بايد بگويم كه تمام فضاهاي فيلم واقعي و مستند است.


قربان‌پور بابيان اين مطلب كه مجيد مجيدي يكي از فيلمسازان برجسته سينماي ايران است، گفت: بنده ارادت خالصانه‌اي به «مجيد مجيدي» دارم و مطمئنم كه ايشان از اعتبار خودشان براي ساخت اين فيلم استفاده كردند و اين فيلم كار خوب و مستندي بود كه در حوزه انتخابات در مورد شخص موسوي ساخته شد.
وي همچنين گفت: من به عنوان مستندساز در سفرهاي استاني ميرحسين موسوي حضور داشتم اما بخشي كه مربوط به حضور مادر فرزندي معتاد مي‌شد، بخش حوزه كاري من نبود اما تأكيد مي‌كنم كه اين زن، بازيگر نيست و من هم هيچ شناختي نسبت به زن حاضر در فيلم تبليغاتي ميرحسين موسوي ندارم و اصلاً ايشان را نمي‌شناسم تا بخواهم به آقاي مجيدي معرفي‌شان كنم.

گفتني است قربان پور يکي از فيلم سازان همراه موسوي در سفرهاي انتخاباتي اوست.کليپ هاي تبليغاتي ميرحسين را نيز اين فيلم ساز مازندراني ساخته است.

*بداخلاقي‌ سياسي

 «مجيد مجيدي» كارگردان فيلم تبليغاتي ميرحسين موسوي، شايعه بازسازي اين مستند و حضور يك بازيگر زن در بخش‌هايي از اين فيلم را تكذيب كرد.

«مجيد مجيدي» در گفت‌و‌گو با farsnews با اشاره به انتشار خبري از سوي برخي از سايت‌ها گفت: ادعاي هرگونه بازسازي كاملا كذب محض است و به نظرم انتشار اين گونه اخبار را بايد به حساب بداخلاقي‌هاي سياسي گذاشت.


اين كارگردان سينما، ادامه داد: انتشار چنين اخبار كذبي، ترفندهاي نخ‌نما شده و كهنه‌اي است كه نه ما شهامت استفاده از اين ترفندها را داريم، نه مسائل اخلاقي اجازه استفاده از چنين روش‌هايي را به ما مي‌دهد.


مجيدي با اشاره به انتشار اين خبر توسط خبرگزاري فارس به نقل از سايتها گفت: خبرگزاري همچون خبرگزاري فارس بايد متوجه باشد كه با انتشار چنين اخبار كذبي، اعتبار خود را براي هميشه در نزد جامعه فرهنگي از دست خواهد داد.

*آنهایی که مرا بازیگر خوانده‌اند را به خدا واگذار می‌کنم


 در حالی که سایت‌ها و خبرگزاری‌های حامی احمدی‌نژاد در خبری دروغ مدعی شدند «منیژه حسینیان» در مستند میرحسین بازی کرده و بازیگر محلی است، صدیقه باصری مادری که از اعتیاد فرزندش در این مستند صحبت کرده، کسانی که او را بازیگر خوانده‌اند را به خدا واگذار کرد.


 خبرگزاری‌ها و سایت‌های حامی احمدی‌نژاد، در ادامه‌ی انتشار اخبار کذب و تخریبی علیه میرحسین موسوی، بعدازظهر یکشنبه در خبری کذب، زنی که در مستند میرحسین از وضعیت اعتیاد و توزیع هرویین و کراک سخن گفته و از موسوی تقاضای تامین سلامت فکری فرزندانش را دارد، «منیژه حسینیان» بازیگر تئاتر خوانده‌اند و عنوان کرده‌اند که این زن بابلی با هماهنگی قبلی و با سناریوی از پیش تعیین شده به اجرای برنامه خود پرداخته و نقشی عمده را در واقعی جلوه دادن فیلم انتخاباتی میرحسین موسوی ایفا کرده است.

این دروغ‌پراکنی‌ها در حالی صورت گرفته است که خانمی که فیلم حضور دارد، صدیقه باصری بانوی 51 ساله و رنج دیده شهرستان بابل است که پس از پیگیری و تماس ghalamnews  برای یافتن وی، او، اعتیاد فرزند جوان خود را تنها دلیل بیان مشکلات به مهندس موسوی دانست.

وی افزود: هیچ پاسخی برای ادعای کسانی که مرا بازیگر خطاب کرده‌اند، ندارم و آنها را که از احساسات پاک و مادرانه من سوءاستفاده کرده‌اند، به خدا واگذار می‌کنم.

این بانوی بابلی گفت: هنگام حضور مهندس موسوی در بابل، مسافت زیادی را برای رسیدن به اتوبوس ایشان دویدم و با اصرار فراوان، ماشین حامل ایشان را متوقف کردم.

وی ادامه داد: مهندس موسوی که اصرارهای مرا برای ملاقات با خود دید اجازه ورود مرا به داخل ماشین داد و من که تمام راه‌های نجات برای فرزند جوانم را بسته شده می‌دیدم به ایشان التماس کردم تا برای نجات فرزندم چاره‌ای بیندیشد.

صدیقه باصری یادآور شد: من مشکلات فرزندم که در این جامعه، آلوده به مواد مخدر شده است را به کسی که احتمال می‌دهم رییس‌جمهور آینده ایران باشد، انتقال دادم تا دیگر فرزندان من و همه جوانان ایران زمین به دام این بلای خانمان‌سوز گرفتار نشوند.

 *محسن نریمان: اگر آن زن هنرپیشه است فیلمش را پخش کنید


محسن نریمان نماینده بابل در مجلس درباره ادعای کذب سایت‌های حامی دولت و خبرگزاری فارس که بخشی از فیلم مستند شب گذشته مهندس موسوی را جعلی و ساخته یک بازیگر تئاتر خوانده بودند، اظهار داشت: من در آن سفر همراه با مهندس موسوی بودم و این زن را که از شهروندان بابلی است به خوبی می‌شناسم.

 گله این زن از اعتیاد فرزندش حقیقتی است که مانند بسیاری حقایقی دیگر از شدت تلخی نمی‌خواهیم آن را باور کنیم. بنابراین عده‌ای با دروغ دانستن آن سعی در کتمان وقایع دارند.


نریمان عنوان کرد: این زن شهروندی با تحصیلات زیر دیپلم و خانه‌دار است که فرزند معتادش دانشجوی رشته عمران و از اهالی این شهرستان بوده و من آنان را به عنوان نماینده می‌شناسم.

همچنین در جریان نامه‌های ارسالی آنان در خیل میلیون‌ها نامه ارسال شده و بازنشده به رئیس جمهور هستم که پاسخی نگرفتند و امروز برای کتمان این سوز دل مادری دلسوز، انگ بازیگر تئاتر را به او می‌زنیم.

این دروغ، رسوایی دیگری از دروغ‌پردازی سایت حامیان دولت است و اگر راست می‌گویند صحنه‌ای از بازیگری این زن را به ما نشان بدهند.


نماینده مردم بابل به ماجرای سفر مهندس موسوی به بابل و چگونگی دیدار این زن اشاره کرد و توضیح داد: نگرانی این زن از وضعیت فرزندش به گونه‌ای بود که در ابتدا با کوبیدن شیشه اتومبیل می‌خواست با مهندس صحبت کند و ماموران امنیتی که نگران بمب‌گذاری و اغتشاش بودند، مانع دیدار این زن با مهندس موسوی شدند اما از آن جایی که من این زن را می‌شناختم ،خواستم که اجازه دهند با مهندس صحبت کند


* خیانت به انتخابات
 کارگردان سریال تلویزیونی مثل هیچکس با حمایت از میر حسین موسوی گفت که خبرگزاری فارس برای من خط خورده است.

عبدالحسین برزیده کارگردان فیلم‌هایی همچون دکل و پرواز خاموش در گفت‌و‌گو با ghalamnews ضمن تکذیب خبر خبرگزاری فارس مبنی بر حضور یک بازیگر زن در فیلم انتخاباتی مهندس میر حسین موسوی اظهار کرد: در چنین شرایطی انتشار اخبار کذب تاثیرات مخربی بر انتخابات بر جای می‌گذارد، این در حالی است که سلامت انتخابات و حضور پر شور مردم اولین چیزی است که همه ما می‌خواهیم.

وی تصریح کرد: خبرگزاری فارس باید به وظیفه خبر رسانی خود بدون جانبداری عمل کند و در چنین شرایطی انتشار اخبار کذب خیانت به انتخابات است.

وی با اعلام حمابت قطعی خود از مهندس میر حسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دور دهم گفت: برای من که با خبرگزاری‌های مختلف ارتباط دارم خبرگزاری فارس دیگر  از ذهن من خط خورده است.

وی افزود: همچنین فکر می‌کنم که مجموعه انسان‌هایی که از چنین رفتارهایی آگاهی دارند ارتباط خود را با خبرگزاری فارس قطع خواهند کرد.


  • يکشنبه 31 خرداد 1388-0:0

    به هر حال متاسف هستم که رییس جمهور کشور و طرفدارهاش یه همچین دروغی رو ساختن و تو برنامه ای که اون همه مخاطب داشت مردم بی اطلاع رو گول زدند.

    • سه شنبه 12 خرداد 1388-0:0

      in awalin bar nist ke agaye nariman drog migoyad

      • مازوني ريكاپاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 12 خرداد 1388-0:0

        سلام ،امه گترك ها وقتي براهتي راي بياردنه وسه گت گته دروغ گننه،بقيه جاي خود دارنه.

        • دوشنبه 11 خرداد 1388-0:0

          قای نریمان این از آن دروغ های شاخ دار است که جنابعالی میفرمایید که او را می شناسی.
          شما به کدام دلیل و مدرک می گویی که او را می شناسی؟
          مگر شما چقدر در حوزه انتخابیه خود حضور داری که بخواهی در بین این همه آدم ادعا داشته باشی که این زن را می شناسی؟
          اصلا شما چقدر با موکلین خودت در ارتباط هستی که بخواهی این زن را بشناسی؟
          شما اصلا وقتی برای مردم می ذاری که بخواهی آنها را بشناسی؟
          شما فقط کسانی را میی شناسی که به طریقی اسپانسر مالی جنابعالی بودند و بس.
          چرا دروغ میگویی که این زن را می شناسی؟
          از خدا بترس؟
          شما اگر این زن را میشناسی چرا برای کمک به او اقدامی صورت ندادی؟
          چرا او را به مراجع دیصلاح معرفی نکردی تا برای درمان فرزندش اقدامی صورت گیرد؟؟؟


          ©2013 APG.ir