تعداد بازدید: 3302

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 17 تير 1388-0:0

کراک براي زير 25 سال!

معاون اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي بهشهر گفت: بيش از 80 درصد مصرف‌كنندگان كراك افراد زير 25 سال هستند.


 سيدمرتضي اولادعلي اظهار داشت: هر چند زندگي و رفتار يك فرد معتاد هيچگاه مورد تاييد نيست اما معتاد به ترياك مي‌تواند سال‌ها زنده بماند و زندگي تقريبا عادي‌ داشته باشد و حتي كار و فعاليت كند.


وي تصريح كرد: مصرف‌كنندگان هروئين هم اگر به طرف تزريق كشيده نشوند به نوعي تا سال‌ها مي‌توانند زنده بمانند اما معتاد به كراك كه سه ماه پس از مصرف تا 30 كيلو از وزن بدنش آب مي‌شود آيا اميدي به كار و زنده ماندن براي سال‌ها بايد داشته باشد.


معاون اجتماعي پليس بهشهر با اشاره به اينكه هر معتاد به مواد مخدر قادر است تا 10 نفر را آلوده كند، خاطرنشان كرد: با توجه به آمار معتادان بايد اعتراف كرد، بسياري از جوانان و افراد جامعه روي گسل اعتياد قرار دارند و چند سالي است كه مصرف مواد صنعتي و شيميايي به‌ ويژه كراك به دومين ماده مصرفي معتادان تبديل شده و اين مساله نگران ‌كننده‌اي است.


اولادعلي با اظهار تاسف از استعمال اين ماده در بين برخي دختران تصريح كرد: معتاد به كراك در پايان سال اول استفاده از اين مواد حداقل كبد و طحالش را از دست مي‌دهد و پس از آن حتي يك ماه هم نمي‌تواند زندگي عادي داشته باشد.


اين كارشناس امور اجتماعي نيروي انتظامي، خانواده را بهترين و مهم‌ترين سنگر در مبارزه با اعتياد دانست و بيان داشت: خانواده بايد اين واقعيت را بپذيرد كه براي مصون ماندن فرزندان تنها راه اين است كه با فرزندان خود صادق باشند و با برقراري ارتباط صميمانه به آنان آگاهي لازم را درباره مضرات مواد مخدر داده و در مقابل اين رفتار محبت‌آميز والدين فرزندان نيز شنونده‌هاي خوبي هستند.


وي با بيان اينكه بر اساس آمار كارشناسان علوم اجتماعي بيش از 50 درصد جرايم موجود در جامعه از مواد مخدر است، افزود: سرمنشا بسياري از طلاق‌ها، انحراف‌هاي اخلاقي، نزاع‌هاي خانوادگي و در نتيجه از هم گسيختگي خانواده‌ها مواد مخدر بوده و علاوه بر آن 69 درصد بيماري‌هايي مانند هپاتيت و ايدز در بين معتادان گزارش شده است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در حال حاضر بحران مواد مخدر پس از نابودي محيط زيست، تهديدات هسته‌اي و بحران فقر به عنوان چهارمين بحران جهاني مطرح است.(farsnews)



    ©2013 APG.ir