تعداد بازدید: 2482

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 24 تير 1388-0:0

نماينده آمل:بيانيه‌هاي موسوي قابل پيگيري است

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس هفتم گفت: بيانيه‌هاي موسوي پس از انتخابات در دستگاه قضايي قابل رسيدگي بوده و قوه قضاييه مكلف است ابعاد مختلف آن را بررسي كند.


عزت الله يوسفيان ملا -عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس هفتم- با تاكيد بر نص صريح قانون اساسي در انتخابات اظهار داشت: نظر شوراي نگهبان در خصوص نتايج انتخابات قطعي و براي همه فصل الخطاب است، شكايت از نظر اين شورا به لحاظ قانوني امكان پذير نيست.

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس هفتم درباره نقش موسوي و بيانيه‌هاي وي در اغتشاشات اظهار داشت: بيانيه‌هاي وي پس از انتخابات در دستگاه قضايي قابل رسيدگي بوده و قوه قضاييه مكلف است همه ابعاد آن را بررسي كند و بايد در اين مورد كه آيا رسيدگي را شروع كرده است يا خير اطلاع رساني كند.


يوسفيان با بيان اينكه گاهي خود فرد تخريب مي كند و گاهي كمك و مشاركت مي كند، بيان كرد: طبق مقررات، افرادي كه به تخريب‌ها كمك كرده باشند معاون يا شريك جرم هستند و البته قوه قضاييه بايد اطلاع رساني كند كه چه اتهاماتي به بازداشت شدگان وارد شده و كداميك محكوم شده اند.


نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي در خصوص بازداشت شدگان اغتشاشات پس از انتخابات گفت: در قانون مجازات اسلامي جرم اين افراد و ميزان مجازات آن مشخص شده است مثلا چنانچه اتهام تخريب يا آتش زدن اموال عمومي يا خصوصي يا اخلال در نظم به بازداشت شدگان وارد باشد، مجازات آن مشخص است و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.


يوسفيان ادامه داد: در مورد رسيدگي به اتهامات شركت كنندگان در تظاهرات و آشوب و كساني كه اين شركت كنندگان را هدايت كرده اند مقررات خاصي حاكم است كه چنانچه جرم آنها سياسي تلقي شود، مطابق قوانين آن و چنانچه جرم عمومي محسوب شود طبق مقررات مربوطه رسيدگي خواهد شد.


وي در خصوص سردسته‌ها و هدايتگران اغتشاشات گفت: در هر مورد بايد به كيفرخواست صادره از سوي قاضي توجه كرد اما چنانچه اقدامات آنها به منظور براندازي نظام صورت گرفته باشد، اتهام محاربه و افساد في الارض به آنها وارد است.(farsnews)



    ©2013 APG.ir