تعداد بازدید: 2721

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 19 مرداد 1388-0:0

یوسف نژاد:منتظر فرد قوي‌تری در سازمان ورزش هستیم

نماینده ساری گفت:اگر قرار است به جای علي آبادي يك فرد غیر ورزشی و ضعيف‌تر به عنوان جانشين ايشان انتخاب شود،همان بهتر كه خود علي‌آبادي بماند- رشته دانشگاهی تربيت‌بدني را بايد تعطيل كنيم-در فوتبال از شانزدهم به شصتم رسیدیم- پس از انقلاب ، ورزش كشور همواره با مديريت سياسي اداره شد.


با بالا گرفتن خبر احتمال جدايي محمد علي‌آبادي، از رياست سازمان تربيت‌بدني، عضو فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي گفت: منتظر يك فرد قوي‌تر به جاي محمدعلي‌آبادي هستیم تا زمام امور ورزش كشور را در دست بگيرد.


علي‌اصغر يوسف‌نژاد به ilna گفت:ورزش به جايي رسیده که جایی براي مديران سياسي نيست و بايد امور ورزش را به مديران ورزشي سپرد تا در نهايت راه موفقيت در اين حوزه هموار شود.


وي ادامه داد : متاسفانه سازمان تربيت‌بدني طي چهار سال گذشته عملكرد خوبي نداشته و رشته‌هاي شاخص ورزش كشورمان نتوانسته‌اند در رقابت‌هاي بين‌المللي موفق ظاهر شوند.


عضو فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: در رشته فوتبال كشورمان چهار سال قبل در سال 2005 رتبه شانزدهم جهان را داشت كه مديريت ورزش به دست آقاي علي‌آبادي سپرده شد اما اكنون فوتبال ايران در رنكينگ فيفا در مقام شصتم رسيده است.


يوسف‌نژاد گفت: در دوره چهار ساله محمدعلي آبادي در سازمان تربيت‌بدني در رشته پرآوازه كشتي و ساير رشته‌هاي مدال‌‌آور ناكام ظاهر شديم و از طرفی كميته ملي المپيك در گرفتن ويزا برای ورزشكاران براي اعزام به مسابقات بين‌المللي همواره با مشكلاتي روبرو بوده است، حتي براي انتخاب سرمربي تيم ملي فوتبال با برنامه و اقتدار عمل نشد .

 يك روز علي دايي انتخاب شد پس از آن محمد مايلي‌كهن و در نهايت در بدترين شرايط افشين قطبي به عنوان سرمربي تيم ملي معرفي مي‌شود. اين نشان مي‌دهد مديريت حاكم بر ورزش بر اساس يك برنامه ويژه حركت نمي‌كند.


وي افزود: هم‌اكنون در بسياري از فدراسيون ها‌، شاهد هستيم كه مجامع آنها تشكيل نشده تا رئيس فدراسيون انتخاب شود. اين در حالي است كه زمان مقرر شده براي برگزاري انتخابات و مجامع فدراسیون ها نيز گذشته است و موضوع ديگر در خصوص سازمان تربيت‌بدني اينكه اين سازمان با وجود اينكه هزينه‌هاي فراوانی براي برگزاری بازي‌هاي كشورهاي اسلامي انجام داده است در برگزاري اين مسابقات دچار ترديد شده است.


عضو فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در حال حاضر بدنه ورزش كشور از حضور كارشناسان اين رشته و افراد كاربلد خالي شده و به طور كلي نخبگان جايي در ورزش ندارند. متاسفانه كساني كه در رشته تربيت‌بدني تحصيل مي‌كنند جايي در مديريت ورزش كشورمان ندارند.


يوسف‌نژاد اضافه كرد: به نظر من دانشگاه‌هايی كه در رشته تربيت‌بدني فعاليت مي‌كنند را بايد تعطيل كنيم چرا كه وقتي نمي‌توانيم از نيروهايي كه در اين رشته ها فعاليت مي‌كنند استفاده كنيم چرا بايد اين همه نيرو را معطل كنيم.


وي گفت: خواست جامعه ورزش اين است كه مديريت ورزش كشور تغيير كند اما اينكه چه شخصي به جاي محمد علي‌آبادي زمام امور ورزش را در دست بگيرد بسيار مهم است، رئيس جديد سازمان تربيت‌بدني در وهله اول بايد خود از خانواده ورزش باشد ضمن اينكه از تخصص بالا و سابقه روشني در ورزش برخوردار باشد تا بتواند تمامي كارهاي روزانه ورزش را به خوبي پيگيري كند.


عضو فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي افزود: اسامي كه اين روزها براي جانشيني محمد علي‌آبادي مي‌شنويم، با دستگاه و سيستم مديريتي ورزش فاصله دارد و متاسفانه پس از انقلاب ، ورزش كشور همواره با مديريت سياسي اداره شده داده ولی الان ديگر بايد به سراغ مديران ورزشي برويم واز حضور افراد سياسي در ورزش دوري كنيم.


يوسف‌نژاد ادامه داد: به همين دليل ما در مجلس شوراي اسلامي به دنبال تشكيل وزارتخانه ورزشي در دولت دهم هستيم تا مديران ورزشي در خصوص نتايج و اتفاقات ورزشي پاسخگو نمايندگان مجلس باشند، اگر ورزش به صورت وزارتخانه‌اي اداره شود مجلس هم خيلي راحت وظيفه نظارتی خود را انجام خواهد داد.
بنده نيز به عنوان يكي از اعضاي فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي اعلام مي‌كنم اين كميسيون اين آمادگي را دارد تا هر كمكي لازم باشد براي اعتلاي ورزش كشور انجام دهد.


وي در پايان گفت: اگر قرار است به جاي محمدعلي آبادي يك فرد غیر ورزشی و ضعيف‌تر به عنوان جانشين ايشان انتخاب شود همان بهتر كه خود علي‌آبادي بماند و با تجربياتي كه طي چهار سال گذشته به دست آورده كارش را ادامه دهد. اما همه ما منتظر هستيم يك فرد قوي‌تر به جاي ايشان به عنوان رئيس سازمان تربيت‌بدني انتخاب شود. ولي اگر قرا راست يك فرد ضعيف رئيس سازمان تربيت‌بدني شود مورد قبول ما نيست و همان بهتر که علی آبادی بماند.



    ©2013 APG.ir