تعداد بازدید: 2107

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 2 شهريور 1388-0:0

شجاعی:فقط وزیر بهداشت رای می آورد

نماینده ساری گفت:حسینی می تواند یک مدیر موفق در حوزه فرهنگ باشد-صفارهرندی در تعامل با هنرمندان و نیز در عرصه سینما و تئاتر توفیق نداشت- فکر می کنم 5-4 نفر رای نمی آورند.


 شجاعی کیاسری نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی است. او  از نمايندگاني است كه بر دغدغه هاي فرهنگي تاكيد دارد. گفت و گوي كوتاه asriran را با او بخوانید: 

-‌ سيدمحمد حسيني ،‌وزير فرهنگ خوبي مي شود؟

در میان گزینه های موجود برای وزارت فرهنگ و ارشاد، آقای حسینی واجد شرایط ترین گزینه است. وزارت ارشاد بخشهای متنوعی دارد؛ از مراجع و حوزه های علمیه گرفته تا مباحث قرآنی و مذهبی و اصحاب موسیقی و فیلم وسایر هنرمندان. تنوع کاری در این وزارتخانه بسیار گسترده و وسیع است.وزیر ارشاد باید کسی باشد که بر هر دو حوزه مذهبی و هنری اشراف داشته باشد و قادر باشد که اهداف نظام را در این دو حوزه محقق سازد.

آقای حسینی از یکسو فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق (ع)است و بر مسائل دینی اشراف دارد و مدتی هم در صدا و سیما کار کرده است و با هنرمندان آشنایی دارد. از طرفی هم در حوزه نشر مدیر انتشارات سروش بوده و مجلات و نشریات سروش را منتشر می کرده.

 ایشان در وزارت علوم هم سابقه فعالیت دارد و می تواند پیوند خوبی میان وزارت فرهنگ و ارشاد با وزرات علوم و صدا وسیما و سایر مراکز فرهنگی ایجاد کند.ضمناً ایشان رایزن فرهنگی در خارج از کشور هم بوده و سابقه نمایندگی مجلس را نیز در کارنامه فعالیت خود دارد. در دانشگاه پیام نور هم عملکرد خوبی داشتند. به نظر من جمیع خصوصیات آقای حسینی می تواند از ایشان یک مدیر موفق در حوزه فرهنگ بسازد.

-به نظر شما چرا صفار هرندی عوض شد. یعنی عملکرد او از چه حیث مطلوب نظر رئیس جمهور نبود؟

ایشان در تعامل با هنرمندان و نیز در عرصه سینما و تئاتر خیلی توفیق نداشتند. همچنین در عرصه چاپ و نشر مشکلاتی را داشتند. در حوزه موسیقی و هنرهای تجسمی هم عملکرد خوبی نداشتند؛ یعنی هنرهایی که می توانند معرف فرهنگ ما ایرانیان به سایر مردم جهان باشد. ایشان در تدوین قانون جامع مطبوعات و نیزدر تدوین قانون مربوط به سایتها و خبرگزاری ها نیز کار در خوری انجام ندادند.

-مشکلات برآمده از وزارت صفار هرندی در عرصه چاپ و نشر چه بود؟

مثلاً جلوی انتشار برخی از کتابها با ممیزی گرفته می شد اما آن کتاب با یک عنوان جدید به وزارت ارشاد ارائه می شد و چاپ هم می شد. نحوه حمایت از چاپخانه ها و ناشرین نیز یکی از مسائل پدید آمده در دوران وزارت ایشان بود. همچنین نمایشگاههای ضعیفی که برگزار شد، نمره منفی دیگری در کارنامه وزارت فرهنگ و ارشاد جناب صفار هرندی بود.

-به نظر شما در دوره وزارت آقای حسینی، ما شاهد فضای فرهنگی بازتری خواهیم بود؟

من حسینی را آدم روشنی می بینم زیرا در دانشگاه بوده و با دانشجویان سر و کار دارد. علاوه بر این در موضوعات فرهنگی، یک بعدی نیست و به همین دلیل می تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

-فکر می کنید بین وزرای معرفی شده از سوی احمدی نژاد، چند نفر رای نمی آورند؟

من هم مثل آقای باهنر فکر می کنم 5-4 نفر آنها رای نمی آورند.چند نفر هم رای پایینی بدست خواهند آورد.

-ظاهراً یکی از وزرای زن معرفی شده نیز در ارتباط با ماجرای پالیزدار، محکوم شده است. تکلیف ایشان چه می شود؟

ایشان یکی از کسانی است که احتمالاً رای نمی آورد زیرا تجربه لازم برای اداره آن وزارتخانه را ندارد.

-فکر می کنید بالاخره از مجلس هشتم وزیر زن بیرون می آید؟

فکر می کنم یکی از آنها رای می آورد.

-کدامشان؟

وزیر بهداشت رای می آورد.



    ©2013 APG.ir