تعداد بازدید: 3146

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 4 شهريور 1388-0:0

شکایت رحیمی از توکلی درباره کردان رد شد

 دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت و رسانه‌ها، شکایت‌های معاونت حقوقی امور مجلس رییس جمهور و دیوان محاسبات را درباره مدرک علی کردان رد کرد.


شکایت‌های یاد شده درباره اخبار alef درباره عملکرد آقای رحیمی در زمان ریاست‌اش بر دیوان محاسبات و مدرک تحصیلی وزیر سابق کشور (کردان) بوده است.

قبلا شعبه‌های بازپرسی این دادگاه ضمن ارایه اسناد و دلایل وکیل الف در رد شکایت‌های فوق، برای این سایت قرار منع تعقیب صادر کردند که هر دو قرار از طرف معاونت حقوقی رییس جمهور و نیز دیوان محاسبات مورد اعتراض واقع شد که نهایتا قاضی پرونده‌ها با بررسی مجدد ادله طرفین در هر دو مورد شکایت‌ها علیه الف را وارد ندانست و رای قطعی به نفع الف صادر کرد.

رای قطعی دادگاه در مورد شکایت معاونت حقوقی پارلمانی رییس جمهور از الف به شرح زیر است:

رای دادگاه

در خصوص اعتراض شاکی آقای محمدرضا شفایی مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور حقوقی دستگاههای اجرایی حوزه معاون حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری نسبت به قرار منع تعقیب مورخ 87.12.21 صادره از شعبه دوازدهم بازپرسی دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت در رابطه با اتهام آقای احمد توکلی فرزند ابوالحسن مدیر سایت خبر الف و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با وکالت آقای تاج‌الدین مددپور دائر بر نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، توهین به ریاست محترم جمهوری و وزیر سابق کشور آقای کردان و افترا صریح به وی از طریق انتشار مطالبی با عناوین: ماشین تولید دکتری جعلی چگونه کار می‌کند (مورخ 87.5.19)، دانشگاه آکسفورد: به کسی بنام علی کردان مدرک دکتری نداده‌ایم (مورخ 87.5.16)، نمابر وزارت کشور و توضیح الف (مورخ 87.5.19)، مدرک آقای کردان منتشر شد/ مملو از غلطهای گرامری، تایپی و... (مورخ 87.5.30)، منتشره در سایت مذکور علیهذا با توجه به محتویات پرونده، تحقیقات شعبه بازپرسی، دفاعیات متهم، اسناد و مدارک ارایه شده توسط وی، مفاد قرار صادره و موافقت دادیار محترم اظهارنظر و با عنایت به مسایل و مطالب مطروحه در جلسه استیضاح آقای کردان و سایر قراین و امارات موجود در پرونده به لحاظ عدم احراز ارتکاب بزه ضمن رد اعتراض شاکی، قرار مورد اعتراض را تایید می‌نماید رای صادره قطعی است.

رییس شعبه 1083 دادگاه عمومی جزایی تهران
ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت و رسانه‌ها
سیدحسین حسینیان

رای قطعی دادگاه در مورد شکایت دیوان محاسبات از الف نیز به این شرح است:

رای دادگاه:

در خصوص اعتراض شاکی آقای غفور پاک نهاد قایم مقام رییس کل و معاون حقوقی امور مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور نسبت به قرار منع تعقیب مورخ 87.2.10 صادره از شعبه پنجم بازرسی دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت در رابطه با اتهام 1ـ آقای احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی مسوول سایت خبری الف به نشانی اینترنتی www.alef.ir با وکالت آقای تاج‌الدین مددپور 2ـ نویسنده و مسوول واحد اقتصادی جمعیت ایثارگران دایر بر نشر اکاذیب و افتراء و نسبت‌های توهین‌آمیز علیه دیوان محاسبات کشور و رییس وقت آن آقای رحیمی و مسوولین دیگر دیوان از طریق نشر مطلب و مقاله و خبر در سایت اینترنتی مذکور با عناوین: احمدی‌نژاد و دیوان محاسبات در شماره مورخ 86.3.6، نامه سرگشاده جمعیت ایثارگران به رییس مجلس درباره دیوان محاسبات در شماره مورخ 86.2.24 ، پوست خربزه رحیمی زیر پای احمدی‌نژاد در شماره مورخ 86.2.23 ، اخطار مجلس به دیوان محاسبات در شماره مورخ 86.2.17 و بررسی عملکرد دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه منتشره در شماره مورخ 86.2.31 به شرح رونوشت مطالب منتشره در سایت مذکور، علیهذا با توجه به محتویات پرونده، مفاد مطالب منتشره و قرار صادره، موافقت دادیار محترم اظهارنظر و با عنایت به استرداد اعتراض به شرح نامه شماره 20100.41 مورخ 1387.2.30 از طرف شاکی ... ضمن رد اعتراض شاکی قرار مورد اعتراض را تایید می‌نماید رای صادره قطعی است.
رییس شعبه 1083 دادگاه عمومی جزایی تهران
ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت و رسانه‌ها
سیدحسین حسینیان


  • احمد قهروديپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 9 آذر 1388-0:0

    خداوند اورا رحمت کند ، کساني که در مسائل خصوصي او وارد شدند وبه صورت بسيار ناجوانمردانه غيبت ايشان را کردند و به او تهمت زدند . خداوند درمورد غيبت کردن و ريختن آبروي مومن در قرآن کريم آيات زيادي را فرموده است و غيبت مومن را به منزله خوردن گوشت برادر خود درحالي که او مرده است مي داند و غيبت کننده که بدليل آتش کينه و حسد به اين اقدام زشت روي آورده ، زماني نخواهد گذشت که همان بذرهاي نهفته مفاسد اخلاقي در درون جان او سر خواهد کشيد و همچون خارهاي مغيلات اورا آزار مي دهد .غيبت با افشاء گناهان و عيوب پنهاني برادران مسلمان عوامل اشائة فساد را در محيط فرام مي سازد .از ديدگاه قرآن کريم غيبت ، تجسس در مسائل خصوصي ديگران و تهمت از گناهان بسيار بزرگ محسوب ميگرددو مي فرمايد : واي بر هر عيب جوي غيبت کننده اي که مردم باايمان را با نيش زبان و حرکات دست و چشم و ابرو در پشت سر و پيش رو مومنان را هدف تيرهاي طعن و تهمت قرار مي دهد .خداوند کريم دوست ندارد کسي با سخنان خود بدي هاي ديگران را اظهار کند مگر آن کسي که مورد ستم واقع شده است.قرآن کريم غيبت و تهمت را از جمله زشت ترين کارها مي داند و عواقب دردناک آن را در دنيا و اخرت تعيين نموده است . رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله فرمودند: که غيبت شديد تر از زنا است وامام علي عليه السلام فرموده :که منفورترين بندگان نزد خداوند غيبت کننده است .سرمايه بزرگ انسان در زندگي حيثيت و آبروي اوست و هرکس آن را به خطر اندازد مانند کسي است که جان اورا به خطر انداخته ، چرا که ترور شخصيت از ترور شخص مهم تر است . پيامبر اکرم ( ص) مي فرمايد : درهمي که انسان از ربا به دست مي آورد گناهش نزد خداوند از سي و شش زنا بزرگتر است و از ربا بالاتر، آبروي مسلمان است .انسان در قرآن کریم موجودی ستودة خداوند است كه از ارزش و کرامت ذاتی برخوردار است، بنابراین‏، این موجود شایستة احترام و کرامت است و هیچ‌کس حق خدشه‌دار كردن بزرگی انسان را ندارد. ‏شخصی که از دیگری عیب می‌جوید معمولاً می‌خواهد عیبی که در خودش وجود دارد بپوشاند. در حقیقت عیبجوئی دیگران ناشی از وضعیت روانی شخص عیبجوست.
    از قول امام صادق علیه‌السلام به نقل از رسول الله صلى الله علیه و آله مى‌خوانیم لغزش‌هاى مومنان را جستجو نكنید، زیرا هر كس كه لغزش‌هاى برادرش را جستجو كند، خداوند لغزش‌هایش را دنبال مى‌كند و هر كس را كه خداوند لغزش‌هایش را دنبال كند، رسوایش مى‌سازد، گر چه در درون خانه‌اش باشد.»‏رازدارى و سرپوش‌گذارى بر اسرار مردم و عیوب انسان‌ها یكى از وظایف حاكم و از اصول حیاتى و انسان‌ساز اسلام است. على علیه‌السلام براى بیان این اصل اسلامى، در جملات فوق كه مى‌فرماید: مالك را به رازدارى و سرپوش گذاشتن بر خطاها و عیوب مردمان تحت حكومت فرمان مى‌دهد و از تحقیق و تجسس از اسرار پنهانى مردم برحذر مى‌دارد و مى‌فرماید: همچنان‌كه خود نمى‌خواهى و حاضر نیستى كه اسرارت را كسى بداند، تو نیز حاضر به افشاى اسرار پنهانى مردم نباش.
    خداوند از درون انسانهابخوبي آگاه است ، کساني که به خاطر امکانات دنيا و سياست موجب آزار ايشان شدند و عيبجويي و غيبت کردند ، تهمت زدند ، چطور ميتوانند خود را پاک کنند واز آتش جهنم بگريزند ...عذاب خداوند برای گناه کاران خیلی سخت است .خداوند یکتا درقرآن کریم می فرمایند ..و هر کس که از ياد من اعراض کند ، زندگيش تنگ شود و در روز قيامت نابينا محشورش سازيم...


    ©2013 APG.ir