تعداد بازدید: 1895

توصیه به دیگران 1

شنبه 7 شهريور 1388-0:0

خطوط قرمز را تعيين کنيد

يادداشتي از:دکتر انوشيروان محسني،نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي


در روزهاي سرنوشت سازي قرار داريم. از يک سو در آستانه تشکيل دهمين دولت در نظام جمهوري اسلامي و از سوي ديگر مخاطرات و مناسبات خاص داخلي و جهاني شرايطي را فراهم آورده و لازم است سطح همفکري و همکاري تمامي نيروها و سرمايه هاي انقلاب به نحوي منسجم و صميمانه تر شود، به نحوي که کمترين اشتباه و بيشترين فايده عايد ملت ايران شود.

 حوادث و رويدادهاي اخير سبب شد شکافي بين دولت و ملت و نخبگان و دلسوزان نظام تصور شود. دولت و نظام را در تامين منافع و مصالح نظام و ملت در سطح منطقه و بين الملل با مضايقي مواجه سازد و آنچه سبب شکل گيري وضعيت کنوني شده افتراق و جدايي ملت و نخبگان و سرآمدگان جامعه است.

 آنچه باعث بروز چنين فضايي شده نتيجه تصور اشتباه بعضي از افراد، سازمان ها و مراکز ملي و دولتي است.

صدا و سيما به عنوان يک رسانه ملي بايد بيشتر از گذشته به وظيفه ملي و بي طرفانه خود توجه کند و خود را وارد کشمکش ها و درگيري هاي جناحي و حزبي نکند.

 در يک کشور سالم و باثبات وجود اختلاف نظر و سليقه و اصرار بر اجراي برنامه هاي مورد نظر جناح ها و احزاب طبيعي است اما اگر بدون رعايت بهداشت رقابت هاي سياسي و جناحي برخي افراد، گروه ها و مراکزي که ماهيت و وظيفه ملي بر عهده دارند وارد اين گونه رقابت ها شوند، فضاي طبيعي را تبديل به درگيري ها و نزاع هاي عميق و خصومت بار مي کنند. تخريب چهره هاي مبارز و انقلابي و ياران حضرت امام(ره) و به حاشيه راندن آنان از سوي برخي محافل نظريه پردازي، اشخاص و رسانه هاي وابسته به آنان دنبال مي شود. اگر همه دلسوزان انقلاب و امام (ره) و رهبري فارغ از گرايش و علقه سياسي خود به جبران آن تلاش نکنند، فردا معلوم نيست از سرمايه هاي معنوي و مادي ما چه چيز و چه کسي به جا خواهد ماند.

امروز به عمق و اثرات سوء آن بينديشيم که فردا خيلي دير است.

چو پرده دار به شمشير مي زند همه را

کسي مقيم حريم حرم نخواهد ماند

ضمن تقدير و تشکر از رهبر معظم انقلاب که در جهت تلطيف فضاي رواني جامعه با دستور تعطيلي بازداشتگاه غيرقانوني کهريزک و برخورد شديد با عوامل ايجاد و اداره چنين مرکزي قدم بسيار ارزشمندي را برداشته و راه را به ساير مسوولان نشان داده اند.

به منظور افزايش همگرايي و تقويت وحدت ملي و تامين مصالح و منافع نظام جمهوري اسلامي ايران و به منظور افزايش اعتماد و وحدت همه گروه ها و افراد پيشنهاد مي شود کميته يي از سران قوا و روساي مراکز مهم تصميم گيري مجلس خبرگان رهبري، شوراي تشخيص مصلحت نظام و نمايندگان جريان هاي فکري و سياسي و احزاب و گروه هاي رسمي به منظور بررسي اوضاع کشور و حوادث اخير تشکيل شود تا؛

 الف - ضمن شناسايي علل و عوامل بروز رويدادهاي اخير با دعوت از گروه ها به تعديل مواضع، راه هاي رسيدن به آرامش و اعتماد و همگرايي و وحدت ملي را هموار سازند.

 ب - با رفع موانع رقابت مسالمت آميز شرايطي فراهم آيد تا در آن چارچوب گروه ها، احزاب و افراد بتوانند ضمن طرح و پيگيري منطقي نظرات خود و انتقاد از ديدگاه و عملکرد ديگران، برخوردها و شرايط منازعه و خصومت آميز تکرار نشود.

ج - خطوط قرمز واقعي و ضروري تعيين شود تا به منظور حفظ و حمايت از منافع ملي همه افراد و گروه ها نسبت به رعايت آن ملزم شوند. تا رسيدن به اين مرحله بايد هرچه زودتر نهادها و سازمان هاي مسوول با انجام وظيفه قانوني خود در سريع ترين و به صورت شفاف ترين روش ممکن زمينه را براي از سرگيري رفتارهاي متحدانه و برادرانه و توام با حسن نيت همه افراد و گروه ها و سازمان ها فراهم آورند.

 از کميته حقيقت ياب مجلس انتظار مي رود به عنوان نمايندگان و معتمدان مردم با مراجعه به تمامي بازداشتگاه ها، زندان ها، ضمن ملاقات با آسيب ديدگان و تهيه گزارش دقيق و انتشار آن به عنوان مامن رسيدگي به مشکلات و فصل الخطاب تمامي اختلافات تلقي و عامل وحدت و همبستگي بيشتر آحاد ملت و دولت واقع شود.



    ©2013 APG.ir