سه شنبه 26 اسفند 1393-18:6

توهين و تهديد حنايي بي رنگ و متاعی کم ارزش است

پاسخ لطف الله آجدانی به محمدی کیادهی/آقاي محمدي كيادهي محترم در شور آميخته به عصبانيت خود در دفاع از شهردار محترم ساري عنان تفكر و تأمل و تمركز را از دست داده اند .


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، لطف الله آجداني: اين جمله معروف را كمتر كسي هست  نشنيده باشد كه مردان بزرگ معمولاً اشتباه نمي كنند، اما وقتي اشتباه مي كنند، اشتباه بزرگ مي كنند. اما بر هر قاعده اي استثنايي نيز مي توان يافت. و استثناي اين قاعده آقاي محمدي كيادهي است. مردي كوچك در عرصه انديشه با اشتباهي بزرگ.

   آقاي محمدي كيادهي محترم در شور آميخته به عصبانيت خود در دفاع از آقاي عبوري -شهردار محترم ساري- چنان عنان تفكر و تأمل و تمركز را از دست داده اند كه جوابيه خود را به آجداني كه به حكم عقل مي بايست اين جوابيه از سوي آقاي عبوري در جايگاه مخاطب آجداني داده مي شد،  به نيابت از شهردار محترم ساري به پايگاه خبري محترم مازند شورا ارسال كرده است، در حالي كه مصاحبه لطف الله آجداني در انتقاد از آقاي عبوري با پايگاه خبري محترم مازندنومه بوده است و نه مازند شورا.  

عنان گسيختگي آقاي محمدي كيادهي بنان وي را نيز به سه اشتباه درغلتانده است. نخست آن كه به غلط مدعي شده است جناب آقاي دكتر ربيع فلاح استاندار محترم دولت تدبير و اميد در مازندران، آجداني را از مشاوره خود عزل و ممنوع المصاحبه كرده اند. حال آنكه آجداني راه استعفا را برگزيد تا در سنگر ديگري از سنگرهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و دولت تدبير و اميد و در اداره كل آموزش و پژوهش استانداري خدمتگزار نظام، دولت و مردم باشد.

دو ديگر آن كه از آجداني به عنوان شهروند ساروي نام برده اند، در حالي كه آجداني با تاكيد بر ايراني بودن و مازندراني بودن، شهروند آملي است.

سه ديگر آن كه آقاي محمدي كيادهي با حربه تهديد به شيوه مألوف در فرهنگ لمپنسيسم و ادعاهاي گزاف به شيوه مألوف در فرهنگ پوپوليسم، انگشت خود را به اتهاماتي عليه آجداني نشانه گرفته اند كه از مقوله ادعا هاي پرشور اما  بي اساسي است كه در ترازوي تعقل و قانون وزني ندارد و نيز مصداق آن اتهامات را بايد در گفتمان آقاي عبوري عليه استاندار محترم و بعضي از مديران محترم دولت تدبير و اميد در مازندران جست و جو كرد. آقاي محمدي كيادهي خوب است از حربه تهديد خود در جايي ديگر استفاده كنيد. آدرس را به شما اشتباهي داده اند.

   آقاي محمدي كيادهي در شرايطي از آجداني دعوت به مناظره كرده است كه نمي داند در مسند مشاور محترم شهردار محترم ساري فاقد جايگاه و صلاحيت قانوني و حقوقي براي ورود به پاسخگويي به نقد ديدگاه ها و عملكرد شهردار محترم ساري و اختلاف نظر ميان دو مدير داراي جايگاه حقوقي است.

 آقاي محمدي كيادهي اين اصل ساده و ابتدايي اما مهم را نمي داند كه در يك مناظره بايد حد و قد و وزن طرفين مناظره به يكديگر نزديك باشد. در حالي كه به اعتبار كارنامه تجربه مناظره هاي آجداني با بزرگاني چون پرفسور منوچهر آشتياني، پرفسور احسان نراقي و دكتر غلامعلي حداد عادل، آقاي محمدي كيادهي نبايد دچار اين توهم شوند كه به بهانه مناظره مي تواند بهره اي از بزرگي را نصيب خود كند. مناظره دانش و مهارت هايي را مي طلبد كه قطعاً آقاي محمدي كيادهي از آن بي بهره است.

   آقاي محدي كيادهي محترم، نمي دانم آيا براي شما ترجيح مصالح نظام و منافع ملي بر منافع شخصي و باندي مهم هست يا نيست، اما براي من بسيار اهميت دارد كه با حربه توهين و تهديد و بگم بگم هاي بي اساس و رفتارهاي غيرقانوني و فراقانوني، مصالح نظام و منافع ملي را به خطر نيفكنيم.

 نمي دانم آيا براي شما رعايت ادب در گفتمان و حفظ حرمت استاندار به عنوان عالي ترين مقام دولت در يك استان مهم هست يا نيست، اما براي من بسيار اهميت دارد كه با رعايت حقوق مخالفان و منتقدان دولت تدبير و اميد و نماينده عالي آن در استان، دهان مخالفان و منتقدان گشوده به توهين و تهديد عليه دولت تدبير و اميد مورد حمايت مقام معظم رهبري را به زبان منطق و استدلال به آزمون نقد و تناظر بگيريم تا دانسته آيد آناني كه در تريبون هاي يكطرفه داد سخن مي دهند چگونه در معرض نقد و نظر در پاي ميز مناظره به لكنت زبان دچار مي شوند.

   با تاكيد بر ضرورت همدلي و وفاق همه مسئولان در تلاش براي حفظ مصالح نظام و منافع ملي، و اعتقاد به پرهيز از تنش و تنش زايي، بي ترديد نقد و نظر در ميز مناظره شيوه اي مناسب براي تنوير افكار عمومي و بازشناختن سره از ناسره است. توهين و تهديد در نزد صاحبان انديشه و خرد و اهل انصاف و اخلاق حنايي بي رنگ و متاعي است بي ارزش و بي خريدار. آقاي عبوري لطفاً شجاعت و توان خود را در روي ميز مناظره با آجداني به آزمون بگذاريد.

*مطلب مرتبط:

استاندار و نماینده ولی فقیه، پدر همه مجموعه ها هستند

خوانش عملگرایانه از توسعه

آيا مسئول ورود به استان و خروج از آن آقاي عبوري است؟

دفاع فرماندار از استاندار/نقادی با تخریب فرق دارد

نباید با برداشت‌های شخصی به تخریب استاندار پرداخت