تعداد بازدید: 3007

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 23 آذر 1388-0:0

50 سال عقب هستيم

مشاور استاندار مازندران در امور جانبازان قطع نخاعی و معلولان گفت:سی سال پس از انقلاب هنوز معلولان سرویس های بهداشتی مناسب ندارند-برخی با جراحی دکور خود را تغییر می دهند اما ما رایگان و در راه رضای خدا دکور خود را به هم زدیم-حتی بنیاد جانبازان هم سطح شیبدار و سرویس بهداشتی مناسب ندارد.


حمزه علمدار در جلسه شورای تحول اداری گفت: نبودن اهل فن در امور جانبازان و معلولان باعث شده تا مناسب سازی در خصوص معلولان صورت نگيرد.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،وی با اشاره به قانون عدم ارائه پایان کار و مجوز از سوی شهرداری ها به ساختمان های فاقد مناسب سازی برای معلولان گفت: سی سال پس از انقلاب هنوز معلولان سرویس های بهداشتی مناسب ندارند.

 علمدار تصریح کرد: درد جامعه به دوش معلولان و جانبازان است اما جامعه ما را با چشم دل نمی نگرد بلکه با چشم سر نگاه می کند؛ دوستانی که اهل درد باشند ، سنگ ما را به سینه نزده اند.

مشاور استاندار در امور جانبازان قطع نخاعی و معلولان افزود: برخی با جراحی دکور خود را تغییر می دهند اما ما رایگان و در راه رضای خدا دکور خود را به هم زدیم.

وی با اشاره به مشکلات معلولان ابراز داشت : به عنوان مشاور استاندار در امور معلولان و جانبازان خواستار ایجاد سطح شیبدار ، دسترسی آسان به مدیران و سرویس های بهداشتی مناسب در ادارات و سازمان ها هستیم که  با انجام این موارد انقلابی در معلولان ایجاد خواهد شد.

علمدار خاطرنشان ساخت : حتی سطح شیبدار استانداری نیز مناسب رفت و آمد ویلچیر نیست و بنیاد جانبازان که متولی امور جانبازان است سطح شیبدار و سرویس بهداشتی مناسب ندارد.

 وي افزود:در بررسی که سال 86 توسط سازمان بهزیستی در خصوص مناسب سازی اماکن عمومی و دولتی از 302 مکان و فقط به لحاظ کمی و نه کیفی صورت گرفته است ، در خوشبینانه ترین حالت 35 درصد اماکن به صورت میانگین مناسب سازی شده بودند.

علمدار گفت:در این بررسی گفته شده که فقط 4 درصد از سرویس های بهداشتی و 23 درصد سطح شیبدار مناسب سازی شده اند که این سطوح گاهی دارای شیب 90درصد هستند در صورتی که شیب مناسب 8 درصد است.

سید سعید آرام -معاون توانبخشی بهزیستی مازندران- با بیان این که مشکل قانونی نداریم گفت: بحث بر سر تمکین ادارات و سازمان هاست .

 وی تصریح کرد : در زمینه مناسب سازی نسبت به برخی کشورها 50 سال عقب هستیم.

آرام افزود: ایرادی در قانون وجود ندارد اما هیچ ضمانت اجرایی برای بهزیستی لحاظ نشده و بهزیستی فقط نظارت می کند ضمن این که شهرداری نیز در صدور مجوزها و پایان کار به این مساله توجه نکرده است.

گفتني است  130 تا 140 هزار معلول در استان وجود دارد و همواره 3/4 درصد نیازمند دریافت خدمات ویژه هستند.


  • سه شنبه 24 آذر 1388-0:0

    جز اطلاع رسانی کار دیگه ای از دستم برنمیاد

    • دوشنبه 23 آذر 1388-0:0

      از خبرنگارتان ممنونم که که به فکر ما معلولان است.50 سال چیه 100 سال هم بیشتر عقبیم.گاهی معلولان را کاملا"فراموش می کنیم.مگر اینکه فامیل مسئولی معلول باشدتا بفهمد ما چه می کشیم!

      • رضا قلی پورپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 23 آذر 1388-0:0

        برادر ارجمند ، جناب آقای علمدار
        از شیب بگذریم ، سخن از نقد جان کنیم....اینکه با گذشت اینهمه سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز بستر مناسب برای این عزیزان فراهم نیست همانقدر شرم آور است که بنا به گفته آقای آرام : ایرادی در قانون وجود ندارد بلکه ضمانت اجرایی برای بهزیستی وجود ندارد ، قانون اگر قانون باشد ضمانت اجرایی متعاقب آن تعبیه شده و پیامد آن محسوب می گردد ، وقتی قاونی این قبیل پیامدهای اجرایی را ندارد لذا قانون ، قانون مناسبی نیست ، برادر گرامی ، بهتر نیست به نحوه توزیع امکانات جانبازی نظارت بیشتری کنید؟! اگر جانبازی که قطع نخاست یا شیمیائی ، در بستر خود آهی بکشد ، گمان می کنم عرش خدا به لرزه در آید ، نمی دانم ما را چه می شود که همین آه چهارستون بدن ما را نمی لرزاند!!!


        ©2013 APG.ir