تعداد بازدید: 2462

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 3 تير 1389-0:0

هفت ويژگي آقاي معاون

...هادي ابراهيمي به عنوان معاون سیاسی،با مشورت دادن به مدیر ارشد استان-که خود از افراد زجر کشیده انقلاب است و من سال هاست ایشان را می شناسم-سعی در انتخاب و روی کار آوردن مدیران اجرایی و سیاسی هم راستاي دولت اصولگرا دارد.(يادداشتي از نایب الله اصغری-ساري)


از مهم ترین نیازهای مهم عصر ما در میان آحاد جامعه،به ویژه متولیان امور حکومتی تقویت و ترویج خصلت های زیبای امانتداری و راستگویی است،زیرا فراگیر شدن پدیده دروغ، خیانت، دورویی و نفاق در جامعه آثار و تبعات منفی و ناشایستی دارد و لازم است که در عزل و نصب های مدیران، این ویژگی ها با کمال جدیت پی‌گیری شده و تشویق و تنبیه افراد به طور شفاف با این معیارهای پسندیده انجام شود.

 افراد چاپلوس، دروغگو و خیانت پیشه بايد طرد شده و انسان های امین و درستکار شناسایی شوند و در مصدر امور قرار بگیرند.

 آشکار کردن آثار و برکات امانتداری و صداقت، آموزش عملی و تشویق انسان های امین و صادق، معرفی الگوی های پاکدامنی و راستی، مهمترین نیاز جامعه به ویژه در سطح مدیران است.

 امام صادق (ع) در بیان معیار انتخاب افراد می‌فرماید: به نماز و روزه افراد فریفته نشوید، چه بسا که شخصی به نماز و روزه عادت کرده و ترک آن برایش وحشت‌آور و آزاردهنده است، اما در گزینش افراد راستگویی و امانتداری آنان را مورد توجه قرار داده و معیار سنجش شخصیت او به حساب آورید.

پست های دولتی در حکومت اسلامی امانت‌هایی بس حساس و ارزشمند هستند و خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: خداوند متعال به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به اهلش بسپارید.

با اين مقدمه کوتاه، به بيان برخی ویژگی های آقاي هادي ابراهيمي-معاون سیاسی استاندار مازندران- می پردازم.

 اولين ويژگي ابراهیمی اين است كه زجر كشيده و درد كشيده ، ساده زیست و ذی طلبگی دارد، يعني از قشر پايين جامعه و يا حداقل از قشر متوسط جامعه است كه خود می تواند درد آنها را حس كند و درد آنها را درد خود ببیند و هيچ گاه آنها را فراموش نكند و در پي رفع مشكلات آنها باشد.

دومين ويژگي وي شناخت و آگاهي نسبت به امور مردم است كه می داند دردها و نيازها و مشكلات و دغدغه هاي اصلي مردم چيست تا در پي رفع و حل آنها بر آيد.

 سومين ويژگي يك او اين است كه می تواند در مقابل فشار های سیاسی بر حق و حقوق مردم و دولت منتخب پافشاري و ايستادگي نمايد، از خود فداكاري نشان دهد، منافع عمومي و مردم را بر منافع خود ترجيح دهد و در اين راه اين شهامت را دارد كه از حق خود بگذرد .

چهارمين ويژگي ابراهیمی شناخت نسبي نسبت به كليه مسايل جاري در زمينه هاي مختلف اقتصادي, فرهنگي, سياسي, اجتماعي و نظامي است.

او علاوه بر اين ها،به عنوان معاون سیاسی با مشورت دادن به مدیر ارشد استان-که خود از افراد زجر کشیده انقلاب است و من سال هاست ایشان را می شناسم-سعی در انتخاب و روی کار آوردن مدیران اجرایی و سیاسی هم راستاي دولت اصولگرا دارد.

 پنجمین ويژگي «كآرايي» اوست،يعني از تخصص و تعهد برخوردار است.ابراهيمي با پشت سر نهادن چند مسئولیت مهم در امور سیاسی و فرهنگی نظیر معاونت اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مازندران و فرماندار شهرستان تنکابن و مدیرکلی ارشاد اسلامی مازندران تجربه های زیادی کسب نموده که می تواند فعاليت ها را از قوه به فعل برساند و از آنها به نفع جامعه و مردم استفاده کند.

 ششمین ويژگي مديريت هادی به عنوان معاون سیاسی استانداری مازندران، هنر ذاتي او در مديريت است  كه در طي زمان آن را كسب نموده است.

 نفوذ و شخصيت فردي وی مي تواند هفتمين ويژگي باشد كه در بيشتر كارها و در ارتباط با مسئولان طراز بالاي مملكت بسيار كارساز است.او با آشنايي و رفاقت و روابط و ارتباط و مشورت خيلي از مشكلات استان را حل مي کند.ابراهيمي از روابط عمومي و ارتباطات بالايي در سطح دولت و مسئولان برخوردار هست و در اين راستا مقبوليت و نفوذ و مشهوريت خوبی دارد.

 در پایان بايد گفت حضرت امام خمینی (ره) -پایه گذار حکومت اسلامی در ایران- از بدو تولد نظام از جوانان متخصص و متعهدی استفاده کرد که همگی پرشور و سرشار از انرژی بودند و توانستند مملکت را  به پیش ببرند.

اميدواريم «هادی ابراهیمی» ها هم ادامه دهنده راه همان جوانان تاریخ انقلاب ما باشند.


  • دوشنبه 7 تير 1389-0:0

    چرانظر روز گذشته مرا درج نکردید معلومه که شما حتی آزادی بیان را هم ....

    • يکشنبه 6 تير 1389-0:0

      خدا عاقبت آقای ابراهیمی را به خیر کند آخر این حرف و حدیثها چیه ؟ بگذارید ایشان کارکند و پس از پایان خدمتش عملکرد او را ارزیابی نمائید . والا این نوشتها جزء چاپلوسی معنای دیگری ندارد.

      • يکشنبه 6 تير 1389-0:0

        درکل ابراهیمی رادوست دارم امانویسنده محترم میدانند هیچ انسانی مطلق نیست لااقل دوتاازویژگی منفی اش ومینوشتی تاخواننده لااقل بهترمطالب مذکورراباورمیکردمشکل کشور ماهمین چابلوسی های زیادی است تملق هم حدی داره داش نایب

        • يکشنبه 6 تير 1389-0:0

          در استان ما 1000 چهره علمی داریم .احتمالا نمایندگی .....و

          • شنبه 5 تير 1389-0:0

            مسلم است که وظیفه اصلی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن است. اما نماینده بزرگواری دخالت در انتخاب مدیران اداره یا اداره کل و معاونین آنها را حق مسلم خود میداند و در صورت مقاومت حتی مستدل آنها تهدید به استیضاح و برکناری میکند. جالب آنست که برای هر پستی دو نفر یکی از مناطق مرکزی شهر و یکی از مناطق کوهستانی پیشنهاد دارد و در صورت انتخاب مسئولی از آنور کوه لبخند رضایت بر لبانش مینشیند و در صورت قبول پیشنهاد فردی از مناطق مرکزی شهر بلافاصله حرفش را پس میگیرد و عنوان میکند این فرد نیروی من نیست. خلاصه خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر گرداند.

            • جمعه 4 تير 1389-0:0

              مگه قراره هر کی یه چیزی نوشت پست بگیره؟پس چرا ما خبرنگارها که این همه چیز می نویسیم هیچ وقت پست نمی گیریم؟آدم نظراتشو قلمی می کنه و این کار برای پست نیست.آدم باید تحمل همه نظرات را داشته باشه وموضع اشتباهی نگیره.

              • پنجشنبه 3 تير 1389-0:0

                آقای ابراهیمی لطفا به آقای اصغری یک پست مدیرکلی یا فرمانداری بدهید تا خستگی این یادداشت از تنشان در برود.

                • پنجشنبه 3 تير 1389-0:0

                  مرسی از اقدامات این مدیر جوان و با روابط عمومی.فقط در عزل ونصب ها از کسی خط نگیر آقای ابراهیمی.خودت باش که هستی.

                  • پنجشنبه 3 تير 1389-0:0

                    البته ابراهیمی جوان است وجویای نام،کارش هم بد نیست.،اما شما مدتیست روی او فوکوس کرده اید؟قضیه چیه؟!مدیر مازندنومه قراره پست بگیره؟!ما رو بی خبر نذارید!

                    • پنجشنبه 3 تير 1389-0:0

                      شاید در پس این مطلب کمی اغراق دوستانه هم نهفته باشد و نویسنده دارد به ابراهیمی کمی حال می دهد اما ابراهیمی ویلا ندارد و آدم پاکدستی است.او با وام بانکی تازه خانه خریده و ماشین هم نداره.لطفا" دروغ نگویید.

                      • پنجشنبه 3 تير 1389-0:0

                        یک ویژگی اواینست که دارد درکیاپی ویلای باحالی میسازدکه بچه های هاشمی توخواب ندیدند


                        ©2013 APG.ir