تعداد بازدید: 2522

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 6 دی 1389-14:23

نياز آذري:انتقاد را از حوزه خودم شروع می کنم

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نصیب دانشجویان از پژوهش زیر صفر است و باید به این نیاز ، احساس نیاز کرد- همواره گلایه ها و نقدهایی در صحبت هایم وجود دارد-نیمی از این سالن هم با دعوت ها و توفیق های اجباری هنوز پر نشده است- اشکال کار اینجاست که هیچ وقت نمی گوییم "نمی دانیم"-در این دانشگاه هزاران پایان نامه در رشته های علوم انسانی نوشته شد که بايد خمیر و دوباره به کاغذ تبدیل شود.


 به گزارش خبرنگار مازندنومه در ساري،کیومرث نیاز آذری در همایش ملی رویکردهای نوین در پرستاری و مامایی و مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت : همواره گلایه ها و نقدهایی در صحبت هایم وجود دارد و این گلایه ها آموزنده و پیش برنده است.

 وی افزود: سعی کنیم چیزی بگوییم که به آن اعتقاد داشته باشیم و وجود داشته باشد.

 نیاز آذري با بیان اینکه جامعه ای ترقی می کند که انتقادهای سازنده را از خود شروع کند،تصریح کرد:من هم این انتقاد را از حوزه خودم شروع می کنم.

 رئیس همایش ملی رویکردهای نوین در پرستاری و مامایی با اشاره به اینکه جایگاه پژوهش باید در میان استادان و دانشجویان باشد و طرح اين سئوال که جایگاه توسعه و ترقی در جامعه کجاست؟افزود: پژوهش نقاط کور را شناسایی کرده و به آنچه که هست می پردازد.

وي خاطرنشان کرد:جامعه فاقد پژوهش نمی تواند ادعا کند که هدفگذاری کرده است.

 نیاز با اشاره به اینکه توجه به پژوهش از اساسی ترین نیاز هر کشوری است افزود: امروز نیمی از این سالن هم با دعوت ها و توفیق های اجباری هنوز پر نشده است.

وی با بیان اینکه فکر می کنم راه را گم کرده ایم،گفت: گاهی با قرار گرفتن در مسیر خشنودیم و گاهی در پیچ و خم همان راه ، داد و فریاد می زنیم که این نشانه توسعه نیافتگی است.

نیاز خاطرنشان کرد: ما در ابتدای راه هستیم و کسانی که پیشرو هستند باید راه را نشان دهند هرچند که توفیق اجباری باشد.

 وی با بیان اینکه ما مبتدی هستیم،اظهار داشت : اشکال کار اینجاست که هیچ وقت نمی گوییم "نمی دانیم".

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با اشاره به اینکه اساسی ترین نیاز برای رسیدن به توسعه ، پژوهش است گفت:ما چقدر به پژوهش می پردازیم؟

وی با بیان اینکه به نیابت از دانشجویان به این سوال پاسخ می دهم تصریح کرد: نصیب ما در پژوهش صفر نیست بلکه زیر صفر است و باید به این نیاز ، احساس نیاز کنیم.

 نیاز یادآور شد: کشورهایی با اقلیم کوچک و منابع کم به توسعه دست یافتند چراکه به ذره ای قناعت کردند.

وی گفت: این ذره کوچک مغز نام دارد که آن را پروراندند و امروز دنیا در اختیار آنان است و این نتیجه پژوهش است که کشورها را به ادعا و قدرت می رساند.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری خاطرنشان کرد:امروز باید به این معرفت برسیم که سند پژوهش قوی تر از سند آموزش است و مسئولان امر و سیاستگذاران باید این مساله را در جامعه نهادینه کنند.

 به گزارش مازندنومه،وی با بیان اینکه کسی می تواند ارتقا پیدا کند که عملکرد پژوهشی داشته باشد، اظهار داشت : می خواهم این مساله را در این دانشگاه برجسته نمایم ، کسانی که عملکرد پژوهشی ندارند یا بابد درجا بزنند یا عذرشان را بخواهیم و یا اینکه به پژوهش روی بیاورند.

 نیاز یادآور شد: از اشکالاتی که به من وارد است این است که در این دانشگاه هزاران پایان نامه در رشته های علوم انسانی نوشته شد و باید به جایی بسپاریم که خمیر و دوباره به کاغذ تبدیل شوند چون نتیجه ای نداشت که به کار گیریم.

 وی افزود: باید به این نتیجه برسیم که آنچه می گوییم تا چه میزان جنبه عملکردی دارد.

 نیاز با بیان اینکه پژوهش باید منبع درآمد باشد خاطرنشان کرد: دانشجو بايد ابداع و اختراع داشته باشد و من مسئول این دستاورد دانشجو را می خرم تا منجر به کسب درآمد برای پژوهشگر شود.

 وی همچنین به نقش پرستار در وضعیت بهبود بیمار اشاره کرد و گفت: نقش پرستار در وضعیت بیمار کمتر از پزشک نیست.

 وی تصریح کرد: به عنوان کسی که در بیمارستان داخل و خارج کشور بستری شده ام باید بگویم که نتوانستم تفاوتی در پرستاران داخلی و خارجی ببینم ، هر دو گروه به بیمار امیدواری می دادند و تشویق کننده بودند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در پایان با بیان اینکه از نقدها و گله هایی که کردم نگران نیستم یادآور شد: آنچه من گفتم برای رسیدن به نقطه مطلوب بود.

به گزارش خبرنگار ما در این مراسم از پژوهشگران برتر منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی قدرداني شد.


  • دوشنبه 11 بهمن 1389-0:0

    آقایی که میگی کاظمی هستم تو تا به نون ونوایی از جانب نیاز نبری که این حرف را نمیزنی

    • دانشجوی دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 7 دی 1389-0:0

      بیشتر دانشجویان از عملکرد دکتر در این چند وقته راضی هستند فقط اخیرا" سرقت ماشین از دم در دانشگاه زیاد شده و امنیت کم شده است.وضعیت غذای دانشگاه هم نامناسب تر شده است.از مسئولان دانشگاه تقاضای پیگیری داریم.با تشکر

      • سه شنبه 7 دی 1389-0:0

        سلام بر دکتر نیاز مرد مازندران

        • سه شنبه 7 دی 1389-0:0

          دل ایشون صندوق اسرار استانه اگریه روزی بخواد سر فاش بکنه خیلی باید از استان برند ولی دکتر نیاز اینقدر ظرفیت داره که بخاطر 4تاانتقاد واین همه تخریب اسرارشون افشا نکنه .حالا شما انتظار داری توی مسایل سیاسی رک حرف بزنه .اصلا ما جنب شنیدن حرفهای رک راداریم

          • سه شنبه 7 دی 1389-0:0

            لطفا بزارین پروایش را داشته باشد و لب بسته اش را چون اصرار بر اینست که شهر به همین گفتنهای بی پشتوانه اش شلوغ باشد و دزد بهره از اشفتگی بازار ببرد!! تازه خود اقای دکتر که غریبه نیستند...او پرونده همه را زیر بغل دارد...بالاخره به سالیانیمدیر اطلاعاتی بودند...اره بابام...اره عموجان...اره دائی..

            • سه شنبه 7 دی 1389-0:0

              سلام اقاي دكتر انشاالله براي نمايندگي مجلس استارت زديد؟ ما پا در ركابيم؟

              • دوشنبه 6 دی 1389-0:0

                خيلي وقت بود که دکتر نياز چنين شفاف سخن نگفته بود.مگر این که موضوعاتي مثل هفته پژوهش شود که ایشان رک حرف بزنند.خوب است در مسایل سیاسی استان هم بی پروا نظر بدهند

                • دوشنبه 6 دی 1389-0:0

                  چه جای سوال است که چرا دنیا به پژوهش میپردازد و ما نه؟ دنیا که مثل ما اینهمه حاشیه به امورش ندارد...انها ذیسهم کشور و سرنوشت ان هستند اما ما را داخل ادم نمیدانند....مملکت را گفته اند مال ... است و...مال خواص...تمام شد و رفت دکترجان!چون انتقاد را از خودت شروع کردی بنده هم بعنوان عضو کوچک در گروه همکاران شما جرات پیدا کردم و ادامه اش دادم ولی راستش جراتم تا به معرفی خودم نرسید....

                  • دوشنبه 6 دی 1389-0:0

                    این چه همایش ملی بود که تنها 100 تا مقاله داشت
                    اگه نفوذ نیاز نبودوجاسبی پیام نمیداد میشد یک همایش محلی


                    ©2013 APG.ir