تعداد بازدید: 5556

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 16 دی 1389-23:30

در اداره کل ارشاد اسلامی مازندران چه می گذرد؟

...او با سکوت معنی‌دار فقط برای بار دوم و سوم می‌گویند بررسی می‌کنیم و پاسخ می‌دهیم و گاهی هم می‌فرمودند مسئول این کار خانم ... می‌باشد و خانم .... هم می‌گفتند: از آقای .... بپرسید! (يادداشتي از مهدی زمانی،خبرنگار-بابل)

 


 ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان از اولین متولیان امور فرهنگی و هنری و ادبی استان هستند و افرادی با عنوان کارشناس در هر یک از امور و رشته‌های گوناگون در آن استخدام شده‌اند.

 دست کم در هفته‌ی پژوهش باید تلاش و اقدامی نتیجه بخش از آن دیده یا شنیده شود؛بخش پژوهش اداره کل که با چند کارشناس و کارمند زن و مرد، وظیفه‌ی این مهم را به عهده دارند، در سال 88 رسما اقدام به فراخوان مقالات پژوهشی در زمینه‌های ادبی- تاریخی و بومی مازندران کرده‌اند که از ابتدای کار جدیت نداشته و  رفع تکلیف به این فراخوان داشته‌اند.

 پس از چند بار تأخیر در بررسی و اعلام نتایج، تاکنون که بیش از یک سال از آن گذشته در مراجعه‌ی کسانی که به آن اداره‌ی فرهنگی و دولتی اعتماد و ابراز علاقه کردند و مقالات خود را فرستادند، جناب مسئول محترم پژوهشی می‌پرسند چه شده است و مشکل شما چیست؟!

او با سکوت معنی‌دار فقط برای بار دوم و سوم می‌گویند بررسی می‌کنیم و پاسخ می‌دهیم و گاهی هم می‌فرمودند مسئول این کار خانم ... می‌باشد و خانم .... هم می‌گفتند: از آقای .... بپرسید! در حالی که خود فراخوان کرده‌اند و مسأله‌ای شخصی نیست که ندانند چیست و باید رسیدگی شود!

 طبیعی است که پس از یک سال باید وظیفه‌ی خود را در بررسی و داوری و اعلام نتیجه‌ی افراد برگزیده‌ی همایش و مسابقه‌ای که خود رسما اعلام دعوت و فراخوان کرده‌اند انجام دهند.

 جناب آقای فلاح -یکی از معاونان محترم و جدید اداره کل- اظهار نمودند: پاسخ کارها در اداره کل ارشاد فردا ندارد(وارش، 14 دی 89). ظریفی گفت: یکسال بعد چطور!

وقت آن است که با پایان هفته‌ی پژوهش امسال، جناب ابراهیمی مدیرکل محترم ارشاد استان، خود رسیدگی کنند تا پژوهشگران و مراجعان با کارمندان خود چند بار، دست به سر نشوند و شأن افراد هم حفظ شود.

به نظر می‌رسد برخی کارشناسان و کارمندان محترم راه بی‌اطلاع گذاشتن و دور زدن هر مدیر کل را یافته‌اند. 

ايميل نويسنده: (babolzamani@yahoo.com)


  • یک خدمتگذاربه فرهنگ وهنرپاسخ به این دیدگاه 1 0
    چهارشنبه 11 بهمن 1391-0:0

    متاسف متاسف متاسف ...مسئولان ارشاداگرتعصب نسبت به استان شریفمان داشتن وظعمان این نبود .به نظرم اگر مسئله سگ وگربه بودن رئسای محترم استان نسبت به شهرستانها حل شود وحس برادری ومازندرانی خودراحفظ بفرمایندکل مشکلات حل خواهدشد البته ناگفت نماندلعنت به ..... که فرمودند دیانت ما عین سیاست ماست روحانیت چه به فرهنگ وهنر

    • عاشق ولایتپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 3 تير 1391-0:0

      ... از مدیر کل سوال کنید معنی ارشاد را بلده? .برادر هیچ چیز سر جاش نیست وجالب تر که هر چه بگندد نمکش میزنند وای به حالی که بگندد نمک ...

      • سید مرتضی موسویپاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 21 خرداد 1391-0:0

        باید خدمت شما دوستان عزیزعرض کنم : اگر دغدغه فرهنگ و هنر در این استان وجود داشت حقیقتا گامهای موثرتری از سوی مسئولان ارشاد مشاهده می کردیم ولی متاسفانه با انجام یکسری برنامه های روتین و کلیشه ای و صرف هزینه های هنگفت از بیت المال روز به روز شاهد انحطاط اوضاع فرهنگی در این استان هستیم.
        آنچه در حال رخ دادن هست، به صراحت باید گفت یک نوع انحراف آشکار فرهنگی است که هنرمندان و فرهیختگان در آن مغموم شده و راه هنر به بیراهه طی مسیر می کند.
        امیدوارم متولیان فرهنگی همانطور که در کلام دلسوز این مقوله هستند در عمل نیز به یاری فرهنگ و هنر خفته ی استان برخیزند.

        • يکشنبه 15 آبان 1390-0:0

          اطلاع پیدا کردیم استاد دکتر رضامحمدی نماینده محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیرا قرار است به استان ما سفر کند چه خوب است از حضور ایشان نهایت بهره را ببریم مخصوصا هنرمندان استان

          • دوشنبه 20 دی 1389-0:0

            سلام .بسیار جالب است که آقای زمانی عوض اینکه علت اصلی این تاخیر را جویا شوند .فقط به دلایلی که خودشان بهتر می دانند به انتقاد از کسانی پرداخته اند که کوچکترین نقشی در این مسئله نداشتند .


            ©2013 APG.ir