تعداد بازدید: 2128

توصیه به دیگران 6

چهارشنبه 6 بهمن 1389-21:46

الان وقت ندارم

...مسئول روابط عمومي سازمان صنايع و معادن مازندران،با وجود اینکه برخی همکاران دیگر هم درهمین ردیف نشسته بودند صرفا مانع نشستن من در آن مکان شد و البته با رفتاری تند و زننده با تنها زن حاضر در جلسه برخورد کرد.وي با گفتن جمله الان وقت ندارم،تلفن همراه من را گرفت و به روی صندلی پرتاب کرد.(باز هم توهين به خبرنگاران:يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


چهارشنبه ها معمولا روز شلوغ و پرکاری برای خبرنگاران است. امروز هم از این قاعده مستثنی نبود و اغلب خبرنگاران با ترافیک کاری مواجه بودند.

جلسه هم اندیشی مسئولان واحدهای صنعتی با حضور معاون وزیر صنايع هم قرار بود راس ساعت 14 در سازمان صنایع و معادن مازندران برگزار شود.

 طبق معمول که اغلب نشست ها و جلسه ها با تاخیر آغاز می شود، این جلسه هم با تاخیر 30 دقیقه ای (می رفت)که آغاز شود.

 خبرنگاران سر وقت حضور یافته بودند و البته مسئولانی که باید برای برگزاری جلسه حضور می یافتند با تاخیر آمدند.

مانند همیشه با وارد شدن به سالن اجتماعات خواستم در نزدیک ترین جای خالی بنشینم که با ممانعت مسئول روابط عمومی سازمان صنایع و معادن مواجه شدم.

 دوستان دیگری در همین ردیف نشسته بودند. جایی نزدیک به در ورودی سالن اجتماعات و نه در قسمت بالادست سالن.

 نمی دانم چرا این مسئول با وجود اینکه برخی همکاران دیگر هم درهمین ردیف نشسته بودند صرفا مانع نشستن من در آن مکان شد و البته با رفتاری تند و زننده با تنها زن حاضر در جلسه برخورد کرد.

 پس از اینکه مکان نشستنم را تغییر دادم این موضوع را با مدير رسانه اي که در آن کار مي کنم در میان گذاشتم. وی خواست که تلفن همراهم را به این فرد دهم تا علت این رفتار او را جویا شود.

 مسئول روابط عمومي صنايع و معادن استان در مقابل رئیس سازمان متبوع خود،نيز معاون برنامه ریزی استانداری مازندران ، معاون وزیر صنایع و سایر کسانی که در این نشست حضور داشتند با فریاد گفت: "الان وقت ندارم" و سپس تلفن همراه من را گرفت و به روی صندلی پرتاب کرد.

 با این کار وی ، جلسه را ترک کردم. مسئول روابط عمومی صنایع و معادن در تماس تلفنی به مدير رسانه اي که من خبرنگار آن هستم،گفت:" خبرنگار شما در کنار معاون وزیر نشسته بود و به همین دلیل به وی گفتم جایش را تغییر دهد".

 جناب آقای مسئول روابط عمومی سازمان صنایع و معادن شعور و شخصیت یک خبرنگار را زیر سوال برده و برای توجیه کار خود به دروغ هم متوسل شده است!

نمي دانم از کي کنار در ورودی و قسمت پایین دست سالن اجتماعات جای معاون وزیر بوده که بنده در کنار ایشان قرار بگیرم؟

 معاون سیاسی استانداری مازندران پیش از این گفته بود:" توهین به خبرنگار توهین به یک اندیشه است". برخوردهای این گونه با خبرنگاران برای نخستین بار نبود و آخرین بار هم نخواهد بود اما "حقوق بندگی مخلصانه را یاد آرید."


  • جمعه 8 بهمن 1389-0:0

    متاسفانه بعضی از آقایان... خوبش را با فرافکنی توپ را در زمین دیگری میاندازند خدا به همه عقلی سلیم و درکی قوی عنایت بفرماید

    • جمعه 8 بهمن 1389-0:0

      آخه اینا چه می دونن ...یعنی چه؟چه برسه بخوان احترام به حقوق زن و مرد قایل شن.طرف باید بره آداب معاشرت رو یاد بگیره بعد بیاد این سمت رو بپذریه .وقتی مملکت ... همینه دیگه .طرف ...بعد میخوای احترام و ادب ...

      • جمعه 8 بهمن 1389-0:0

        آخه نا سلامتی ما ... داریم اینم از مسولین محترمش!

        • عاطفه خیرخواهپاسخ به این دیدگاه 0 0
          جمعه 8 بهمن 1389-0:0

          باید تأسف خود برای محسن جعفری، فردی که بانگاه نازل و ضد ارزش خود را برادر دینی یک خواهر مسلمان می داند چرا که همه ما خواهران و برادران دینی یکدیگریم(اگر خدا قبول کند) چندسوال از او(محسن جعفری):
          1- شما می دانید چند خبرنگار زن در استان داریم؟ خبربیار زیادد اریم چه زن و مرد الا ماشاءا... در این استان زیادند اماخبرنگار زن که خبرنگارنده باشند از انگشتان یک دست هم تجاوز نمی کنند.
          2- شما چطور به خوداجازه می دهید بگویید کسانی مشکل پیدا میکنند که اخلاق گرا نیستند، شما اگر اخلاق گرا باشید اینگونه به قضاوت نمی نشینید.
          3- ممکن است این روزها همسایه ها اغلب چشم چرخان باشند به یک خبرنگار زن چه ربطی دارد؟آنها باید خود را درمان کنند.
          4- شما از کجا می دانی چند متخصص و مدیر زن در اداره کل صنایع استان مشغول اند؟
          5- شما از عالم خبر و خبرنگاری چه می دانید؟ شما میدانید برخی همجنسان شما که وقتی یک مدیری، وکیلی یا وزیری میبینند می پندارند با یک ... روبرو شده اند آنچنان دور او حلقه می زنند که بیایید و ببینید هیچ خانم خبرنگاری جرأت نمیکند واصلا نمی تواند برای انجام مصاحبه نزدیک آن شخص مورد نظر شود، این نشان چیست؟
          امثال محسن جعفری کم نیستند، این خانه از پای بست ویران است.
          البته از آقای سعادت فر با سابقه چندین ساله در روابط عمومی این سازمان، برخورد اینچنینی بعید بود، مدیر با اخلاق و با سابقه روابط عمومی!!! شاید علت این رفتار را باید در جای دیگر مثل خستگی ایشان از این واحد جستجو کرد.

          • جمعه 8 بهمن 1389-0:0

            من از مرد بودن خودم خجالت میکشم

            • محمد صداقتپاسخ به این دیدگاه 0 0
              جمعه 8 بهمن 1389-0:0

              ایجاد ثبات در جامعه از مهمترین ارکان رسانه است . رسالت خبرنگار ایجاب میکند که به انعکاس خبر بپردازد ، نه حاشیه . البته این روزها دوستان خبرنگار علاقه بیشتری به حاشیه ها دارند تا متن. امیدوارم ایشان در تحربه های آینده دقت نظر بیشتری داشته باشند. ضمن اینکه اصل قصه گویا چیز دیگری است .

              • پنجشنبه 7 بهمن 1389-0:0

                البته مي دانم اينهمكار خبرنگار يكي از خبرگزاري هاي استان استف متاسفانه آنقدر ضعف در اين رسانه‌ها وجود دارد كه متاسفانه كه اين خبرنگار از همه جا درمانده و توهين شنيده مجبور است درد دلش را جاي ديگر بنويسد... واقعا رسانه‌هاي ما به خصوص در حوزه خبرگزاري ها و مطبوعات راسلت خود را فراموش كرده اند و تنها به تمجيد از مديران مي پردازند... در جواب اقاي جعفري هم بايد عرض شود دوست عزيز شما كه يك زن نيستي تا بداني وقتي يك زن هستي خبرنگار به هزاران چشم نگاهت مي كنند در محيطهاي اين چنيني ما ديده ايم كه برخي مديران و روابط عمومي ها يشان فقط دنبال يك پرده مي گردند تا ما خانم هاي خبرنگار ا پشت آن پنهان كنند واقعا اين توهين نيست!!!!!!!!!

                • محسن جعفريپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  پنجشنبه 7 بهمن 1389-0:0

                  خانم فلاحي
                  چرا هر وقت با اشتباه خودتان دستت به جايي نمي رسد مي گويي من زن بودم با من اينكاررا كردند ؟
                  واقعا شورش را دراورديد اين همه خبرنگار زن هستند دارند كار مي كنند كساني مشكل پيدا مي كنند كه خبرنگاراني اخلاق گرا نيستند
                  شما كه مدعي حق و حقوق زنان هستيد حرمت خودت را نگهدار تا چشم همسايه به سمت شما نچرخد
                  خانم محترم
                  نمي خواهم از رفتار كسي كه نمي دانم چقدر درست است دفاع كنم اما كنايه هاي تنها زن خبرنگار حاضر كه تكرار هم شد يك مقصود خاصي را نشان مي دهد كه متاسفانه مي خواهيد القا كنيد در اين ادارات مديران ضد زن هستند !!!
                  آيا مي داني چند مدير و متخصص زن در همين اداره كل صنايع استان هستند؟؟؟
                  لطفا مراقب رفتار خود باشيد
                  شنيديد انعكاس اين رفتار در خارج امتياز .... است ولي به همان اندازه سوأ استفاده فراوان است
                  رياست محترم سايت مازند نومه خواهش مي كنم اين متن را دستكاري نكنيد
                  تا اين خانم يك بار هم كه شده خود را در آينه ببيند
                  موفق باشيد

                  • پنجشنبه 7 بهمن 1389-0:0

                    بنده مدیرمحترم سازمان مذکوررامیشناسم .مواردی که راجع به ایشان مطرح شدباورکردنش سخت است.

                    • فاضل هوشمندپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      پنجشنبه 7 بهمن 1389-0:0

                      چه بسيارند مي گويند و عملي متفاوت انجام مي دهند و چه بسيارند كم ادعا مي كنند و درست عمل مي كنند. ز كه ناليم، از ماست كه بر ماست. اي برادر بهر دنيا اين همه چاپلوسي ها چرا؟ فضايي به وجود آمد كه گفتن حق مشكل شده و دروغگويان عزيز شدند و صادقان ذليل و چاپلوسان صاحب جايگاه و مكنت و منافقان در همه جا رخنه كرده و پست جويان دست از صداقت كشيده و خود را به حماقت مي زنند و نسلس را به وجود آوردند كه مجيز گوي قدرتمندان براي حفظ جايگاه خويش هستند. در مقابل هم افراد براي فرار از وضعيت به جاي اصلاح افساد مي كنند و فتنه انگيزي را پيشه خود قرار دادند و حاضر به همكاري با شيطان براي توقف اين جريان شده اند. خدايا ما را از اين وضعيت به سلامت عبور بده و به ساحل نجات رهنمون فرما

                      • پنجشنبه 7 بهمن 1389-0:0

                        بنده از قضا نه این یکی را میشناسم و نه ان یکی را....ولی اوضاع قرهنگی - تربیتی-اخلاقی جامعه ام را خوب میشناسم و میدانم مشتی بیمار...عصبی...نمیدانند و نمیدانیم چه شان است به طرق مختلف مسئله درست میکنند و بقول ان سوادکوهی اهل قلم ابروی ملک و ملت و انقلاب را به باد دعواهای سیاسی خود میسپارند و شعار مرگ بر این وری و ان وری سر میدهند! حالا فرض کنیم خبرنگاری از جنس زن خواسته شانه به شانه مقام صاحب نامی بنشیند ایا نمیشد به تذکر مودبانه ای هشدارش داد که خاتون اینجا جای ادم است نه حوا!؟ خانه از پای بست ویران است...........................

                        • همکار رسانه ایپاسخ به این دیدگاه 0 0
                          پنجشنبه 7 بهمن 1389-0:0

                          من اين مسئول محترم روابط عمومي را مي شناسم.اين جور نيست که در خبر آمده-احتمالا" اين روز ناراحتي اي داشته یا اعصابش از جاي ديگري خورد بوده.ايشان آدم بدي نيست.امیدوارم این قضایا برای دیگران تکرار نشود.

                          • پنجشنبه 7 بهمن 1389-0:0

                            طرف که با خبرنگار این جوري تا مي کنه واي به حال مردم

                            • پنجشنبه 7 بهمن 1389-0:0

                              آخه تفاوت تا کجا؟باز مي گن حق زن داره ادا مي شه!اگه این خانم،خبرنگار نبود هيچکي به دادش نمي رسيد.

                              • چهارشنبه 6 بهمن 1389-0:0

                                آخه این مسول ... همه ... میبینه!


                                ©2013 APG.ir