تعداد بازدید: 7050

توصیه به دیگران 11

يکشنبه 19 تير 1390-8:48

چه کسی از آمل بر صندلی مجلس نهم خواهد نشست؟

...برای حضور در رقابت انتخابات مجلس ، باید از حداقل وزن سیاسی و اجتماعی که لازمه آن توانایی در تدوین و ارایه برنامه های مدون و کارآمد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سطوح منطقه ای و کلان ملی و مقبولیت اجتماعی است، برخوردار بود.(نگاهي به وزن سياسي و انتخاباتي 4 نامزد احتمالي در آمل:حسن نژاد،حاجي پور،پروين و يوسفيان- از لطف الله آجدانی،مورخ و مدرس دانشگاه-آمل)


در حالی که نهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی در راه است، فعالیت های غیر رسمی از سوی برخی از کاندیداهای احتمالی و حامیان آنها در آمل آغاز شده است.

 در میان نام های متعددی که برای رقابت انتخاباتی در آمل گفته و شنیده می شود، نام های دکتر عزت الله یوسفیان نمایندۀ فعلی مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ، رضا حاجی پور ، داوطلب دوبار شکست خورده در رقابت های انتخاباتی دوره هفتم و هشتم مجلس در آمل ، و مریم پروین عضو سابق شوراهای اسلامی بخش ، شهر و شهرستان آمل،شناخته ترین نام ها به شمار می آیند.


در حالی برخی احتمالات دربارۀ قصد و تلاش افراد متعددی برای حضور در رقابت های انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آمل شنیده می شود که به نظر نمی رسد این احتمالات و شنیده ها حداقل دربارۀ برخی از افراد چندان درست باشد.

 در صورت درست بودن نیز نمی تواند چندان جدی و با اهمیت تلقی شود. زیرا برای حضور در رقابت انتخابات مجلس ، باید از حداقل وزن سیاسی و اجتماعی که لازمه آن توانایی در تدوین و ارایه برنامه های مدون و کارآمد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سطوح منطقه ای و کلان ملی و مقبولیت اجتماعی است، برخوردار بود.

 حضور در رقابت های انتخاباتی بدون داشتن توانایی ها و برنامه های مدون و کارآمد و برخورداری از مقبولیت اجتماعی، نه تنها با هوشمندی و خرد سیاسی راست نمی آید،شکست، سرنوشت محتوم و از قبل قابل پیش بینی چنان حضوری خواهد بود.

*رستم حسن نژاد؛نه چهره شناخته شده و نه سوابق اجرايي مهم


یکی از کاندیداهای احتمالی رقابت های انتخاباتی دورۀ نهم مجلس شورای اسلامی در آمل ، رستم حسن نژاد است.

وی که دانش آموخته رشته حقوق است، نه چهرۀ شناخته شده ای در آمل است و نه سوابق اجرایی و مدیریتی مهمی در کارنامه خود دارد.

 در حالی که بسیاری از مردم برای حمایت از یک کاندیدا، بر اساس معیارهای متعددی چون شناخت خود از شخصیت فردی، اجتماعی، سوابق و دیدگاه¬ها و برنامه های نامزدهای مختلف دست به انتخاب می زنند، حسن نژاد به علت نبود شناخت بیشتر مردم از او و نیز ارایه ندادن دیدگاه ها و برنامه های مدون و کارآمد از سوی او به مردم، تاکنون نتوانسته است خود را به معیارهای انتخاب از سوی مردم نزدیک کند.

انتشار و حضور بسیار کم رنگ ویژه نامه روزنامه قانون در آمل، که حسن نژاد نیز در آن یادداشت های کم اهمیتی را نوشته است ، تاکنون نتوانسته است کمک چندانی به شناخت مردم از این نامزد احتمالی انتخابات مجلس نهم کند.

برخوردار نبودن حسن نژاد از پشتوانه تجربه مسئولیت های جدی اجرایی و مدیریتی می تواند یکی از ضعف های او به شمار آید.

 حسن نژاد از ارتباطات گستردۀ مردمی برخوردار نیست. برخی از کسانی نیز که حسن نژاد را می شناسند بر این باورند که چون وی از توانایی کافی در سخنوری و مباحثات کلامی برخوردار نیست، چنانکه در شرایط دعوت از سوی رقبای انتخاباتی برای مناظره قرار گیرد، در مقایسه با قدرت سخنوری برخی از رقبای انتخاباتی خود، شرایط بسیار سختی را پیش روی خواهدداشت.

برخوردار نبودن حسن نژاد از مقبولیت مردمی که در تجربه شکست سنگین او در رقابت های انتخاباتی مجلس دورۀ هشتم در آمل ، با اخذ آرای بسیار ضعیف و اندک 3988 رأی از کل 127963 آرای مأخوذه، در کارنامه ناموفق انتخاباتی حسن نژاد خودنمایی می کند، باور حضور او در رقابت های انتخاباتی مجلس نهم را با تردیدهای اساسی روبه رو ساخته و پیش بینی می شود که در صورت حضور قطعی او در رقابت های انتخاباتی نیز،این حضور را نمی توان با اهمیت و جدی تلقی کرد.

به نظر می رسد پیش بینی شکست سخت حسن نژاد در صورتی که او بخواهد در رقابت های انتخاباتی مجلس نهم در آمل حضور داشته باشد ، بسیار آسان باشد. آیا در چنین شرایطی، حسن نژاد به میدانی خواهد آمد که پیش بینی می شود سهم او ازاین رقابت ها، تکرار تلخ شکست سنگین اش در دورۀ قبلی رقابت های انتخاباتی است؟!

*رضا حاجي پور؛آيا به شکست انتخاباتی عادت کرده است؟!

رضا حاجی پور یکی دیگر از کاندیداهای احتمالی اما شناخته شده در آمل است. حاجی پور هر چند در کارنامه انتخاباتی خود تجربه دو حضور در دورۀ هفتم و هشتم رقابت های انتخاباتی مجلس را دارد، این حضور و تجربه برای او به سبب دو شکست پی در پی انتخاباتی، حضور و تجربه شیرینی را برایش به دنبال نداشته است.

 در چنین شرایطی به نظر می رسد حاجی پور به رغم تجربه تلخ دو شکست انتخاباتی، هنوز نتوانسته است با آسیب شناسی موقعیت اجتماعی خود در آمل و بازسازی آن، دیدگاه های مشخص، منسجم و کارآمدی برای تبیین و تدوین طرح و برنامه های جامع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود در دو سطح منطقه ای و کلان ملی را به مردم و رسانه ها و افکار عمومی ارایه دهد.


آیا حاجی پور خواهد توانست در صورت قطعی بودن حضور او در رقابت های انتخاباتی و در مدت باقی مانده برای شروع رسمی رقابت ها با به کارگیری روش ها و تلاش های کارآمد، موقعیت و پایگاه اجتماعی خود در آمل را بهبود بخشد؟ یا تنها با حضور سه باره اش در رقابت های انتخاباتی و تجربه شکست سه باره اش نشان خواهد داد که آمده است تا اثبات کند که به شکست انتخاباتی عادت کرده است!

*مريم پروين؛آيا غایب بزرگ رقابت های انتخاباتی مجلس نهم در آمل خواهد بود؟


مریم پروین -عضو سابق شوراهای بخش، شهر و شهرستان آمل و از فعالان اجتماعی در آمل- یکی دیگر از نام هایی است که از او به عنوان کاندیدای احتمالی رقابت های انتخاباتی مجلس نهم یاد می شود.

پروین بر خلاف کاندیداهای احتمالی ای چون رستم حسن نژاد که نه شناخته شده اند و نه در تجربه انتخاباتی خود با مقبولیت اجتماعی روبرو بوده اند، هم چهره شناخته شده و هم دارای پایگاه اجتماعی قابل ملاحظه ای است.


در حالی که چهره¬های ناشناخته ای چون رستم حسن نژاد و چهره های شناخته شده ای چون رضا حاجی پور، در کارنامه انتخاباتی خود تجربه های تلخی از شکست های انتخاباتی دارند، پروین با پیروزی های انتخاباتی خود در انتخابات شوراها، به ویژه به عنوان منتخب اول مردم آمل در شوراهای شهر با کسب بیش از 18000 رأی و فاصله بسیار زیاد آرای مردمی او با دیگر منتخبان مردم در شورای شهر آمل ، نشان داده است که از مقبولیت اجتماعی و مردمی بالایی برخوردار است.

 پروین با توجه به قابلیت ها و توانایی های فردی و اجتماعی و ارتباطات گستردۀ مردمی خود در آمل و نیز حضور رسانه ای و مطبوعاتی اش در سطح منطقه ای و کشوری،در صورت حضور در ر قابت های انتخاباتی مجلس نهم ،می تواند یکی از گزینه های مهم در رقابت برای نشستن بر صندلی نمایندگی مردم آمل در مجلس باشد.

هر چند با تصویب طرحی از سوی مجلس شورای اسلامی و تأیید آن از سوی شورای نگهبان در دلالت بر الزام داوطلبان نمایندگی مجلس به برخورداری از مدرک کارشناسی ارشد، و چنانچه تغییری در این مصوبه ایجاد نشود، مریم پروین که دانشجوی کارشناسی ارشد MBA است غایب بزرگ رقابت های انتخاباتی مجلس نهم در آمل خواهد بود، اما پیش بینی می شود که حتی در صورت نبود امکان حضور پروین در انتخابات، چگونگی مواضع او در برابر کاندیداهای انتخاباتی حاضر در رقابت ها نیز با تغییر آرایش سیاسی و اجتماعی فضای انتخاباتی در آمل ، بر چگونگی روند رقابت های انتخاباتی و نتیجه نهایی آن مؤثر خواهد بود.

*عزت الله يوسفيان؛رقابت با او کار دشواريست

رقبای عزت الله یوسفیان ملا نمی توانند این واقعیت را نادیده بگیرند که با توجه به وزن سیاسی و اجتماعی دکتر یوسفیان، رقابت با او کار آسانی نیست. زیرا عملکرد و خدمات دکتر یوسفیان در مقایسه با نمایندگان ادوار پیشین در آمل موفق تر است.

یوسفیان از توانایی طراحی و برنامه ریزی و دانش بالاتری برخوردار است. قدرت چانه زنی او در مذاکرات و پی گیری های اداری زیاد است.جاذبه های شخصیتی و پرنسیب اجتماعی بالایی در افکار عمومی دارد.از تعامل خوبی با دستگاه های اجرایی برخوردار است.

یوسفیان در عین تعامل خوب با دستگاه های اجرایی ،در مواردی بااتخاذ مواضع انتقادی و شجاعانه خود در برابر پاره ای از عملکردهای نادرست بعضی از دستگاه های اجرایی در دفاع از حقوق و مطالبات مردمی، نشان داده است که وکیل الدوله نیست و از توانایی خوبی برای اجرای وظایف نظارتی یک نماینده مردم در مجلس،برخوردار است.

ارتباطات و نفوذ گستردۀ او در سطوح عالی مسئولان کشوری که از احترام و اعتماد بسیاری از مسئولان به دانش و توانایی های یوسفیان ریشه گرفته است، چهرۀ شاخصی را از او به عنوان یکی از مؤثرترین نمایندگان مجلس در کشور ترسیم کرده است.

از این رو و در شرایطی که رقبایی با توانایی و محبوبیتی در سطح و اندازۀ یوسفیان حضور نداشته باشند و در صورتی که یوسفیان بتواند باشناخت متغیرها و ارزیابی واقع بینانه از فرصت ها و تهدیدها، با رویکرد تعامل کارآمد،از فرصت های موجود به درستی استفاده کند، امکان پیروزی دکتر عزت الله یوسفیان به عنوان منتخب مردم برای نشستن سه باره بر روی صندلی نمایندگی مردم در مجلس، درست ترین  گزینه برای پیش بینی نتیجه انتخابات مجلس نهم در آمل خواهد بود.


  • حامی یوسفیان و طرفدارآجودانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 29 دی 1391-0:0

    با خواندن این مقاله به خصوص نظرات روشن بینانه برخی از منتقدین این مقاله و شعور سیاسی همشهریانم لذت بردم.برای من هم جای سوال است که یک تحلیلگر تاریخ که همیشه در تریبون آزاد و مباحثاتش طرفدار قضاوت بیطرفانه تاریخ هست چنان موضع گیری روشنی به کاندیدایی خاص دارد و زیرکانه با به رخ کشیدن ضعف های کاندیداهای دیگر حریفان را به زیر می کشد.باید قدر چنین تحلیلگرانی را نماینده پیروز بداند.آجودانی نباید از محبوبیتش که در مناظرات شبکه 4 به دست آورد استفاده ابزاری کند .این خیانت است به احساسات و شعور مردم و طرفدارانش.

    • يکشنبه 9 بهمن 1390-0:0

      نظرات که دادید صحیح و درست می باشد نه تنها آقای...بیان خوبی ندارد بلکه مقبولیت اجتماعی حتی در روستای خود که شاید 500نفر جمعیت نداشته باشد ندارد. ایشان حتد برای ساخت مسجد محله خود پول کارگر را خورده است... به خدا قسم

      • اهالی خیابان نورپاسخ به این دیدگاه 1 1
        دوشنبه 19 دی 1390-0:0

        دوستان توجه کنند رای ما به اقای حاجیپور است یوسفیان بره... کسی که...رحم نداره به نظام ومردم رحم میکنه . برادر برای ابروی مردم و خودت ومخصوصا... باشید .

        • جمعه 16 دی 1390-0:0

          من واقعا نمی دونم آقای یوسفیان باچه رویی دوباره کاندیداشدند.ایشون نماینده مردم پولدار آمل بودن نه نماینده مردم آمل.ایشون در مجلس به طور کامل خنثی بودند.هیچ کار ماندگاری برای آمل انجام ندادند.ایران خودرو که بابل گرفت.سایپا رو هم ساری گرفت.شانس اوردیم سد هراز و ۴بانده شدن آمل جزء طرح ملی به حساب اومد و خود دولت این کارو بر عهده گرفت در غیر این صورت این پرژه هم انجام نمی شد.و کاهلی های دیگه که اینجا جاش نیست که بگم.خلاصه من اگه این دوره رای سفید بدم بر خلاف ۲دوره قبل به آقای یوسفیان رای نمیدم.(با این توضیحات واقعا باعث تاسف که مردم فرهیخته آمل دوباره به آقای یوسفیان رای دهند)

          • يکشنبه 4 دی 1390-0:0

            من همیشه از طرفداران آقای آج.دانی بودم ولی چنین مقاله سخیفی را اصلا از ایشان انتظار نداشتم . اولا من از تحریمیها هستم و آخر اینکه آقای آجودانی چقدر از یوسفیان گرفته است ؟

            • شنبه 23 مهر 1390-0:0

              با سلام.
              جناب اقای دکتر محمد محمدپورعمران جزء کادیدای این دوره نیستند؟

              • شهروند آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                دوشنبه 28 شهريور 1390-0:0

                باسلام لطفامنصفانه قضا وت کنیدازاینکه می فرمائیدجناب حاجی پوردردومرحله شکست خورد قضاوت حقیرانه است نه تنها شکست نخورد بل که برگ برنده بزرگی راکسب کرد که دیگران توان دیدنشرا ندارندجناب ایشا نخوب عمل کرد انشاالله نزد خداون بزر گ وبندگان خداماجور باشد .اما شما میدانیداقای یوسفیان باکدام سرمایه وبامال چه کسانی برکرسی مجلس نشست خوب است امسال شما کمی اندیشه کنند تاحقیقت را باطل وباطل را بجای حقیقت معر فی نکنند .امام عزیزما فر مود ما موربه تکلیف هستیم.اقای یوسفیا ن وهوا داران کمی بخود.و. ؟؟؟ اینده فکر کنید.؟؟؟ کسی که به وظیفه خود درست عمل کرد پیروزاست.جناب حاجی پور در نوجوانی باحضور در دفاع مقدس درعملیات کربلای چهاروپیج رزمنده بود و زیبا درخشیدوامروز هم به وظیفه عمل میکند وایندگان درست قضاوت خواهندکرد.

                • مهندس مرتضی آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  پنجشنبه 3 شهريور 1390-0:0

                  با سلام و خسته نباشید.تحلیل منطقی و محتادانه ای بود و این که فقط این دو نماینده نیستن و اگر بخواهیم آقای دکتر باقر لاریجانی و آقای متکان و آقای شکری و آقای نصرت الله... فاظلی را اضافه کنیم بی شک نباید تردید را کنار گذاش و به کسی که نزدیک به رئیس مجلس و قوه مقننه هست رای داد و از همه می خواهم فراخوانی برای دکتر باقر و آقای فاظلی که در امر آموزش و پرورش عملکرد بی نظیری در ایران داشتند و آقای متکان که یک مدبر است و آقای شکری یک سیاستمدار کامل رای داد و آقای حاجی پور باید از روستا گفتن برون آید چون شهر با مشکل جدی و حق خورده شده ملی روبرو است و اگر خانوم پروین شجاعت کامل داشته و اگر شرکت کنند یکی از گزینه ها خواهد بود , واینکه باید پا فشاری بر وجود آوردن دو نماینده شدن داشت چون دو نماینده مانند دکتر باقر با نفوذ بالا و خانوم پروین با درایت بالا باعث شگفتی و آملی متهولی می شود که سال ها انتظار آن را داشتیم

                  • مدیرکل سارویپاسخ به این دیدگاه 1 0
                    پنجشنبه 6 مرداد 1390-0:0

                    با سلام و احترام فراوان
                    لطفا بفرمایید اقای یوسفیان مدرک دکتری دارند یا خیر؟ بهتر نیست مدرک رسمی ایشان را به افکار عمومی نشان دهید؟
                    مطلع کامل-ساری

                    • سه شنبه 4 مرداد 1390-0:0

                      شماچکونه به خودتان ا جازه میدهیدیکنفر شکست خورده ویکی را بر نده معرفی کنیدوحال اینکه اقای برنده از چه شگر دی که جدا هنوز جای سوا ل با قی است استفا ده کرده است

                      • شهروند آملیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                        سه شنبه 4 مرداد 1390-0:0

                        لطفاً از آقای یوسفیان بپرسید که دکتری را از کجا
                        اورده است واین همه پول برای رسیدن به کرسی مجلس هزینه می کند از کجا می آورد. واز شما تحلیلبگر می خواهم آیا پاسخی برای دفاع خودتان از قیامت دارید؟؟؟

                        • مهندس مرتضی آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                          يکشنبه 26 تير 1390-0:0

                          به شهر اسلام ظلم شده دگر ما به آن ظلم نکنيم
                          آمل شهر هزار محور , هزار سنگر
                          با عرض سلام به مسئولين کشوري , استاني , و شهري
                          آمل اولين پايتخت اسلام و شيعه علويان اولين پايتخت کهن شهر ايران و جزو اولين هاي ايران پايتخت زيبايي ها مفاخر و مشاهير و صنعت و علم بدون هيچ مقدمه اي به اصل مطلب رجوع مي کنيم اصل مطلبي که چندين سال است که آمل از نداشتن آن رنج برده است آمل با داشتن توانايي هاي کشوري و جهاني به آن توجه نمي شود مگر همين آمل در رشته ورزش توانايي بالاي ندارد قهرمان هاي استاني کشوري جهاني و بين المللي از نشان هاي قدرت اين ديار پهلوان خيز است چرا يک ورزشگاه فوتبال و خانه ورزشهاي رزمي و آکادمي در آمل و جود ندارد ؟ سوال من اين جاست مگر آمل پايتخت مشاهير و مفاخر نيست اکنون دانشمندان بزرگاني در علم و ادب و دکترا مهندسي و قيلسوفان و مفسران شعرا ادبا مقامات کشوري ار آمل وجود دارد مگر آمل زادگاه بزرگاني نيست که به هر کجاي ايران عزيز مي رويم گوشه اي از کار و افتخار اين کشور در دستان اين مردان به دست آمده چرا يک کميته تيبان در آمل وچود ندارد؟ آمل در قلب شمال زيبا و قلب استان مازندران وجود دارد آمل انقدر تاريخي نيست که با وجود ? برابر بودن قدمت پل آمل از پل اصفهان آن وقت پل آمل رنگ نداشته باشد پل اصفهان مکان توريستي کشور؟ کجاي اين کار انصاف است کوتاهي از مسئولين آملي است چون به دنبال هويت اصلي خود نيستند . مگر مير حيدر آملي يکي از مردان تاريخ ساز اسلام در دنيا نيست پروفسور هانري کربن در مقدمه رصين و وزينش بر جامع الاسرار: سيد حيدر آملي يکي از بزرگترين متفکران مذهب شيعه و يکي از ارکان فلسفه و معنويت مذهب تشيع دوازده امامي است کتاب هاي مير حيدر در سوربن فرانسه تدريس مي شود حالا چگونه همه ياد راضي و ذکريا ابن سينا مي کنند آمل حيد آملي نه اين حق نيست در تعطيلات همه بر بارگاه اين بزرگان مي روند اما دريغ از پ بازديد از مرد تاريخ ساز اسلام و شيعه اي که ما از ان دم مي زنيم چرا : چون يک نظارت و يک تبليغات و يک امکانات در آمل وجود ندارد تا از آن استقبال شود حقم دارند وقتي به شهر هراز و دماوند هزار سنگر با شهرت جهاني مي آيند که مثل روستا بايد در چادر بدون هتل بخوابند حق است که نيايند ان وقت شما از پروژه هاي کوچک ابر پروژه مي سازيد ؟ به حق است که مي گويند آمل از داشته ها استفاده نميکند آيا من مسئولم يا شماها ؟ برويم به بحث غيرت و خاک اين مرز بوم جالا سوال من اينجاست دروازه شهر آمل رودهن فعلي مگر نبوده حالا چطور شده با نصب يک بنر در امام زاده هاشم آمل کاري انجام نمي دهيد آيا گرفتن بنر و گذاشتن بنر حوزه آمل سرمايه ميلياردي ميخواهد؟آمل با داشتن دماوند و محور و مهمترين راه ايران يعني هراز ميتواند پايتخت توريستي ايران باشد واين بايد سرمايه گذاري شود ومصوبه اجرا شود. نه دگر اين نيست مسئولين محترم اين جا شهر آمل است شهر هزار سنگر شهر عشق و شور وفاي دلاور مردان اسلام که اگر باز هم لازم باشد خود دست به کار مي شوند هزاران هزار سنگر مي سازند بيانيه دادن اسان است و مرد عمل بودن اسان تر ولي شما هيچ کدام را به درستي انجام نمي دهيد از شما ميخواهيم هرچه زودتر پيگيري شود آقاي فرماندار عزيز حرف نزنيد عمل کنيد. اگر آمل توريستي شود در آمد زا مي شود چون آمل مملو از مکان هاي توريستي و گنجينه هاي تاريخي و زيبايي و تفريحيست اگر شهر را زيبا و مملو از اماکن تفريحي مثل تلکابين پديده شانديز و مجموعه توريستي بين المللي کنيد براي شهر سود دارد چرا دنبال بودجه نيستيد مگر شهر هاي کوچک دگر که الان توريستي شده چگونه است نصف پيشينه تاريخي و شهرت آمل را ندارند ولي بودجه ميگيرند جذب سرمايه گذار هم سود شهري هم آبروي کشور به آمل ضلم شده دگر شما به آمل ظلم نکنيد نياز اصلي آمل با داشتن ??% صنعت اسان و داشتن چندين درصد بالاي کشوري و جهاني نياز چندين ساله فرودگاه و مترو را در خود مي بيند چرا آقايان توجه نمي کنند مگر شهري آمل خونش کم رنگ تر از شهرهاي دگر است... در آمل کمبودش هزار سال حس مي شود هتل هاي بين المللي و مکان هاي تفريحي ..مگر بليران و اليمستان و هراز آمل و غيره نگين زيبايي نيست پس چرا يک امکانات در آن فراهم براي توريست نيست ما از مسئولين کشوري ميخواهيم نگاه ???% ويژه به آمل داشته باشند چرا که حق آمل يکي از شهرهاي مهم کشور اين نيست بازهم مي گوييم ما از داشته هاي خود استفاده نمي کنيم چندين مکان ها هستند در آمل مير حيدر و آتشکده و... شما عقب افاديد از کار.. چرا به حال خود رها کرديد در حالي که در اصفهان و شهر هاي ديگر ار سمبل هاي شهر خود براي جذب ديدني ها و توريست استفاده مي شود بيايد سرمايه گذاري در داشته هاي که داريم استفاده کنيم بخدا تمام حرف هايم را با اشک نوشته ام از از خدا ميخواهم اين شهر را نجات دهد و چرا از حق خود دفاع نمي کنيد و مصوبه ها بزرگ در شهر احداث نمي شود آمل پرستيژ کلان شهري را دارد ما از نماينده آقاي يوسفيان ميخواهيم به اين امر بزرگ و ? نماينده شدن و پس گرفتن روستاهاي آمل که الان يک شهر شده توجه کرده و ما ايراني ها و آملي ها و هم استاني هاي عزيز خواستار گرفتن روستاهاي آمل و ? نماينده سدن و احداث دباره بندر آمل و تبديل آمل به کلان شهر هستيم شهرها به دنبال بودجه و مصوبه هستند و مسئولين آمل به دنبال مصاحبه درباره سياست آخر چقدر ضلم در حق آمل آمل نياز به چندين رو گذر و زير گذر دارد و موزه بين المللي دارد و اينکه آقاي طاهايي مگر آمل جز استان نيست پس چرا هميشه مصوبه ها و حمايت ها از مرکز استان که در ساري است که مرکز هم نمي شود وحمايت شما از شرق غرب است پس ورودي مازندران چي ؟ دگر خون مردوم امل به جوش آمده آمل از همه ي شهر ها فايل هاي بهتري دارد مگر گداشتن همايش بين المللي براي خارجيها الزامي است يا براي ايراني ها بزرگان آملي ايراني هستند بايد براي آنها همايش بين المللي گذاشت و ما امسال مي خواهيم اين شهر حق خودش را بگيرد و حقش را بدهيد فرمانداري و مسئوليت در اين شهر يعني نظام دقيق پاسخگويي به همه تاريخ و همه کساني که اين شهر در برجستگي ها مديون انان مي باشد به علما و بزرگان تاريخي اين شهر ، به ايثار گري و از خود گذشتگي اين شهر ، به استعداد و توان بالاي مردم اين بلاد به شخصيت هاي که امروزه قله رفيع آبرومندي در نظام جمهوري اسلامي مي درخشند به نعماتي که خداوند به اين مردم از جهات مختلف جغرافيايي ، کشاورزي ، معدني ، کوه ، جنگل ، دريا و ... عنايت فرموده و چکيده آنچه را که عرض شد اين است که آمل را تابلوي توسعه و عمران و پيشرفت استان مازندران معرفي نمود ، همچنان که اين شهر دروازه ورود به استان و شمال و شرق و غرب کشورمان مي باشد نمادي از مظهر خدمت رساني و پيشرفت نظام جمهوري اسلامي باشد وسوال اين جاست چرا مي گوييد شهر براي مردم و خدمت گذار ما هستيم پس کجاست توجه به حرف حق مردم ؟ مباحث راه و ترابري ، موارد کشاورزي و برنج ، سيستم شهرسازي و مبلمان شهري بحث سيستم حمل و نقل ريلي و يا منوريل ، شبکه هاي آب و فاضلاب شهري , تاسيس مجمعي از نخبگان و انديشمندان اين شهر جهت مشاوره از آنان در اداره شهر و تقويت روحيه نقادي در اعضاي آن از و آمل حتي يک سايت ندارد نياز به سايت براي بازديد مرم سايت جامع سايت ورزش ساخت هنري و ساخت سايت هتل آمل براي رزو بليت و ساخت سايت سد هراز و بازديد مردم از تغيرات تحولات اين پروژه عظيم و ساخت موزه
                          و ساخت فيلم 6 بهمن آمل براي جهان مسئولين مي تواند در فعاليت هاي ادارات و نهادها نوعي مصونيت از خطا و اشتباه ايجاد نمايد و يا به قولي آنان را در مسير کارشان بيمه نمايد در روز شاهد احداث و افتتاح و کلنگ زني هزاران پروژه عظيم در شهرهاي کناري که نه پيشينه آمل زا دارن نه موقيت آن را هستيم ولي آمل نه ما پروژه نداشتيم پل روگذر امام زاده عبدالله را 2بار احداث کرديم اين يک افتضاح است ساخت فروشگاه هاي بين راهي الزاميست
                          ساخت ساختمان آرامستان آمل در حد آرامستان ساخت شهرداري و ديگر بخش هاي ديگر آمل در حد آن الزاميست در حال حاظر خانهاي قديمي دفتر کار شده و اين تاسف و فاجغه است ساختمان سوخته در وسط شهر آمل را خراب کنيد بسازيد يک نماد زشتي به شهر ميدهد چنين ساختمان هايي و در حد نيست ,تاسيس مراکز عظيم فرهنگي ، علمي ، تجاري و بازرگاني و
                          تجاري و صنعتي باشد و حرف آخر من چرا آمل زيبايي ندارد در مرکز شهر خانه هاي سوخته وجود درد اين نماد شهر بايد باشد يا زيبايي ؟آقاي رئيس جمهور محبوب دکتر محمود احمدي نژاد نگاهي بکنيد پروژه هاي بزرگ و مصوبه هاي بزرگ در آمل اجرا کنيد. مگر خيابان هاي ديگر آمل جزئ آمل نيستند پس چرا نه اسفالت دارند نه عقب نشيني شده است از شما عاجزانه مي خواهيم همين الان به اين امرهاي مهم بررسي شود انتخابات مجلس هم نزديک است و هر کسي ميخواهد در دايره صندلي بهارستان بنشيند وهرکسي آقاي رئيس جهمور آقايان شهردار و فرماندار مي شود وهست ما از او اين انتظارها و برگشت دادن آمل به هويت اصلي خود هستيم با تشکر از مسئولين همشهري و هم خون هايمان مسئولين آملي و مردمان زنان غيور آملي شهر هزار سنگر شهر تشيع شهر فرشتگان و شهر علم ادب زيبايي آمل شهر آرش کمانگير
                          و تنها شهري که در وصيت نامه امام آمده آمل هست آمل را به زودي مرکز استان کنيد دين خود را به امام راحل و مردم محروم آمل ادا کنيد باشد که مرد باشيم مثل مردان منتظريم
                          مسئولين کشوري آمل هم يک روز از کلان شهر ها بهتر بوده به دست برخي از مسئولين نا مسئول به اين روز اقتاده بيايد آمل را برگردانيد افتخاري ديگر براي کشور , آيا ميدانستيد آمل را چندين بار سيل برده و گرنا بيشترين مکان هاي تاريخي در اين شهر بوده و جالا همين هايي را که داريم خودمان با کارهايمان به زير سيل نبريمش.
                          واسلام
                          هندويي
                          {مقاله چاپ شود و اطلاع رساني و در سايت وروزنامه قرار بدهيد ممنون خسته نباشد}

                          • یه بنده خداپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            پنجشنبه 23 تير 1390-0:0

                            خداییش چرا یه مقاله استاد آجدانی مخالفان جناب یوسفیان رو این همه عصبانی کرده و وحشت زده شون کرد سر در نمیارم. خب جواب منطقی دارین بذین. فحش چرا؟

                            • پنجشنبه 23 تير 1390-0:0

                              اين آقاياني كه اينقدر سينه چاكانه از يوسفيان حمايت مي كنند بروند از خدا بترسند و اين همه جريان سازي نكنند.. بنده چند نقد به يوسفيان مطرح مي كنم و منتظر جواب حاميانشان هستم... 1. آيا... هستند يا نه؟؟؟ 2. بنده در جلسات سخنراني انتخاباتي سال 86 ايشان از زبان خودشان شنيدم كه مي گفت : من حتي يك دقيقه تاخير در صحن علني نداشتم... شما را ارجاع مي دهم به فايل اكسلي كه جنبش عدالتخواه دانشجويي از تاخير نمايندگان دوره هفتم در آورد كه يوسفيان نزديك به 700 دقيقه تاخير داشت 3. بنده در جلسات سخنراني انتخاباتي سال 86 ايشان چند بار و به خصوص در روز چهارشنبه قبل از انتخابات در مسجد 14 معصوم جاده نور و مسجد امام رضا (ع) خواستم از ايشان سوال بپرسم كه از جانب دوروبري هايشان و به خصوص ... (عضو شوراي اسلامي بخش مركزي) مورد هجمه فيزيكي شدم و كتك خوردم ... البته خودمانيم آنها هم از ما چندتايي خوردند.... الغرض آيا اين آجداني كه مي گويد يوسفيا ن مسوول است حتي از بار حقوقي اين لغت بر نيامد چه برسد نمايندگي؟؟؟ 4. اين مدرك دكتري هاوايي يوسفيا ن كه فقط حافظ شيرازي ازش بيخبر است ... آيا هنوز بايد به يوسفيان دكتتتتتتتتر گفت 5. و ... انسان باش و اين كامنت را بگذار

                              • چهارشنبه 22 تير 1390-0:0

                                انتخابات در شرایط فعلی بسیار مضحک و خنده دار است. با حصر بزرگان انقلاب و یاران امام دیگر انتخاباتی معنا ندارد. و تنها امید تحقق شروط آقای خاتمی است. آقای اجدانی مدرس دانشگاه بروید ببینید دانشجویان در بند کلاستان چه بلایی سرشان آمده. مازندنومه جرات داشته باش و این نظر رو منتشر کن

                                • سه شنبه 21 تير 1390-0:0

                                  نوشته متین و خوبی بود.این تحلیل به منطق نزدیکتر است.سارا-آملی ساکن تهران

                                  • سه شنبه 21 تير 1390-0:0

                                    برای من جالبه که بعضیها به جای نقد مطلب رفته اند آقای اجودانی را نقد میکنن!!!!برادر من اگر سواد داری نوشته را نقد کن و بگو خوب نیست نه اینکه به نویسنده بتازی؟!!این یعنی حرفت بدون منطق است و آجدانی راست گفته

                                    • سه شنبه 21 تير 1390-0:0

                                      آقای "چاکسری" راست می گوید که آقای آجودانی، این تحلیل گر مسائل مشروطه، از شناخت تمام واقعیت موجود در آمل به خصوص وقتی که بحث انتخابات پیش می آید، ناتوان است. شاید این حرکت سیاسی است که به عنوان تحلیل به خورد مازندنومه داده شد و این رسانه گول خورد. یعنی به قول "ح ع" آقای تحلیل گر صرفا برای منافع شخصی دست به تبلیغات تحلیلی! می زند. "مازیار" هم درست می گوید، آقای آجودانی به جنگ دشمن فرضی رفته است. اگر فضولی تلقی نشود آقای "حسینی" در دفاع از ایشان در مقابل انتقاد "مازیار" خیلی احساساتی شدند. در نهایت، آفرین بر "ارش یا آرش؟" که حرف درست و اول و آخر را زدند. و من اضافه می کنم که ماشاالله را می فرستیم به غرب، لطف الله را حفظ می کنیم که وقت ما را بگیرد، چشم ما را خسته کند و مهم تر این که مازندنومه را به ستاد تبلیغاتی شخص خاصی تبدیل کند. وبه قول مازنی هل "خل " نواشین، گول نخورین!

                                      • بهرام از آمل پاسخ به این دیدگاه 1 0
                                        سه شنبه 21 تير 1390-0:0

                                        امیدوارم این بازار گرمی نویسنده بی غرض و مرض باشد.ظاهرا جناب نویسنده بسیار با آقای یوسفیان نزدیکند . لطفا به عنوان بیلان هشت سال سواری از گرده ی مردم آمل و صندلی ذاغ مجلس،هشت عملکرد مانگار و کارشناسی شده ی ایشان را برای خلق الله بیان کنید .آقای آجودانی امید می رود چون گذشته ها دچار خطای محاسباتی نشویدو...شما که اوضاع شهر را با چشم باز رصد می کنید بفرمایید شورای شهر جز یک نهاد موازی و خاله بازار چه سودی برای کشور و شهر داشت .دست بردار مومن

                                        • یه شهروند پاسخ به این دیدگاه 0 0
                                          سه شنبه 21 تير 1390-0:0

                                          آقای مازیار مازندرانی ببخشید که جناب آجدانی به جای عمل کردن به اونچه که شما گفتید دوباره متنی در راستای مقاله قبلی خودشون نوشتن. واقعا این جناب آجدانی چقدر بده که به حرف دانشمندانه شما عهمل نکرد. خدا ازش نگذره که با این کار به دانشمندی چون شما توهین کرد. شما ببخشید همه که مثل شما متعهد و با سواد سیاسی و اقتصادی بالا نیستند. اصلا بیا شما کاندیدای انتخابات مجلس ، نه ریاست جمهوری شو من خودم بهت رای میدم.

                                          • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                            دوشنبه 20 تير 1390-0:0

                                            آقای حسینی:
                                            1) کامنتهای باقی دوستان تو این صفحه و لینک زیر را کمی با دقت نگاه کن.
                                            2) به لینک زیر سر بزن و ببین کی احساساتی حرف میزنه. این نوشته فقط یه فحش مستقیم ضد مخالفای آقای یوسفیان کم داره. http://www.mazandnume.com/?PNID=V12349
                                            3) به نظرم اونجا جواب نویسنده رو دادم، به جای عمل به اون، دوباره متنی در راستای مقاله قبلی نوشت.
                                            حالا بشین از 1 تا 10 بشمر تا از جوگیری عبور کنی، بعد اگه تونستی فکر کن و ببین کی احساساتی، بی فکر و شکمی حرف میزنه. " به امید نمایندگانی متعهد و با سواد سیاسی و اقتصادی بالا"

                                            • دوشنبه 20 تير 1390-0:0

                                              متاسفم که اینو میگم ولی کسی که سواد سیاسی و اقتصادی داشته باشه و واقعا لایق نمایندگی باشه هیچوقت اجازه ورود به مجلسو پیدا نمیکنه.این یک حقیقت تلخه.یعنی تمام داشته های استان ما همین افرادن؟

                                              • دوشنبه 20 تير 1390-0:0

                                                آقای مازیار مازندرانی اگه نوشته جناب آجدانی سرو ته نداشت و جنگ با دشمن فرضی بود اولا شما یه نوشته به مردم بده که سروته داشته باشه. دوما چرا از جنگ با دشمن فرضی ترسیدی؟خوبه متن مقاله رو نقد کنی به جای اینکه جنجال راه بندازی که فایده ای نداره. احساساتی نشو از فکرت استفاده کن و با شکم حرف نزن.

                                                • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                  دوشنبه 20 تير 1390-0:0

                                                  یه چند روز پیش از این نوسینده مطلبی تو این سایت دیدم که سروته نداشت و صرفا جنگ با دشمن فرضی بود. الان هم که با تحلیلهای کنج خانه ای آقای یوسفیان را نماینده کردند.این آقای آجدانی کجا درس خونده، کجا درس میده، دانشجوهاش چی میکشن از دستش. مازندنومه بدون که اصل مطبوعات بر بیطرفی هست. پیروزی درانتخابات کشورهای جهان سوم منوط به سفسطه و سوارشدن بر موج احساسات مردم است. حداقل چند باری به چشم دیدیم. به نظرم مساله اصلی رو "رای دادن یا ندادن" هست نه کدوم نماینده.

                                                  • يکشنبه 19 تير 1390-0:0

                                                    اقای اجدانی جهت پیشبرد احداف شخصی ازدو.
                                                    کاندیدا ی مجلس حمایت میکند 0هرکدام از این شخصیت هاانتخابشوندبتواندگلیم خویش از اب ییرون بکشدایشان خبرازکاندیداهای دیگرکه درراهندندارد

                                                    • يکشنبه 19 تير 1390-0:0

                                                      میگن آقای باقر لاریجانی هممیخواد بیاد. فکر نمیکنم ایشون اینقدر ساده باشه که بیاد در حالی که رای نمی آره. من میخواستم به خانم پروین رای بدم. اما اگه ایشون نباشه واقعا در اینهایی که هستن باز فکر کنم یوسفیان بهتر باشه . چون اینایی که میگن میخوان بیان تندرو هستن. حاجی پور که هنوز فکر میکنه سال 59 و 60 هست. من فکر میکنم حرفهای آقای آجدانی به واقعیت نزدیکه.

                                                      • يکشنبه 19 تير 1390-0:0

                                                        به نظر من با نبودن تورنگ ، هرچند او به نفع آقای فاضلی هم کنار رفته میشه ، خطری از این ناحیه دکتر یوسفیان رو تهدید نمیکنه. تنها چیزی که باید ایشون نگران باشن مواضع خانم پروین در برابرکاندیداها به خصوص آقای یوسفیانه. من جای ایشون بودم در اتحاد با پروین پیش دستی میکردم.

                                                        • يکشنبه 19 تير 1390-0:0

                                                          امیدواریم پروین در حق مردم آمل لطفی بکند واز یوسفیان حمایت نکند نکند.......

                                                          • يکشنبه 19 تير 1390-0:0

                                                            راستی دکتر آجدانی میشه از یوسفیان بپرسید آیاایشان به این مصوبه(شرط الزام کارشناسی ارشد برای کاندیداتوری مجلس) رای دادند، یا تلاش کردند رای دیگر نمایندهای مجلس به این مصوبه مثبت باشند تا افرادی مثل مریم پروین و...... به صحنه نیایند تا رقیبی جدی نداشته باشند ...لطفا بپرسید و یه تحلیل تازه بنگارید سایت مازندنومه پرخواننده تر خواهد شد

                                                            • یه کشاورزپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                              يکشنبه 19 تير 1390-0:0

                                                              جان برار کی میگه کشاورزان همه به حاجی پور رای میدن. من که نمیدم. تازه مگه نماینده رو فقط کشاورزان انتخاب میکنن / شوخی خنده داریه این حرفها. من هم فکر میکنم پیش بینی جناب آجدانی ئرست در بیاد.

                                                              • يکشنبه 19 تير 1390-0:0

                                                                نمیدونم چرا بعضی ها از تحلیلهای آقای آجدانی که منصفانه و مودبانه هست میترسن. خب اگه کسی حرفی داره بجای اتهام زدن مقاله رو با مقاله پاسخ بده خواننده ها قضاوت میکنن. اما من هم فکر میکنم نویسنده درست میگه فقط فکر میکنک دکتر یوسفیان باید قبل از اینکه بقیه برن از خانم پروین کمک بگیرن باید به ایشون نزدیک بشه و از حمایتش کمک بگیره

                                                                • يکشنبه 19 تير 1390-0:0

                                                                  گفته میشود که مهندس تورنگ و خانم پروین نمی آیند.بنابراین شانس اول همچنان آقای یوسفیان است که البته نماینده ای پرکار و تیزهوش است

                                                                  • حاج حسن جاویدانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                    يکشنبه 19 تير 1390-0:0

                                                                    با عرض سلام با توجه به سوابق درادوارانتخابات درصورت امدن مهندس تورنگ ونیامدن خانم پروین شکست این دوره انتخابات رابرای یوسفیان وموفقیت حاجی پوررابااستقبال گرم کشاورزان در این دوره پیش بینی میشود

                                                                    • يکشنبه 19 تير 1390-0:0

                                                                      از مازندنومه انتظار نمي رفت يك تحليل سطحي و به نفع يك كانديداي خاص را منتشر كند اين توهين به شعور خواننده است كه با تحليل به اصطلاح واكاوانه كانديدايي را به جمع تحميل و او را معرفي مي كنيد!!! آقاي آجوداني خود را مشاور مطبوعاتي كانديداي مورد نظر مي دانند... به گفته همين دوستمان رجوع شود به نوشته هاي قبلي اين آقا و آن خانم...

                                                                      • دانشجوی آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                        يکشنبه 19 تير 1390-0:0

                                                                        اتفاقا تحلیل آقای آجدانی کاملا منصفانه و با توجه به واقعیت هاست. ممکنه من از آقای یوسفیان یا خانم پروین خوشم نیاد اما این واقعیته که پروین در آمل محبوبه و دکتر یوسفیان هم شانس اول نمایندگیه. چون کسی قوی تر از اون تا حالا نیومدن.

                                                                        • يکشنبه 19 تير 1390-0:0

                                                                          به نظر من تا این لحظه همین تحلیل درست است اما اینده را نمیتوان پیش بینی کرد.شاید چند روز مانده به انتخابات ورق برگردد.اگر فردا انتخابات شود مطمئنا مردم دوباره به یوسفیان اعتماد میکنند

                                                                          • يکشنبه 19 تير 1390-0:0

                                                                            جناب آجودانی! جنابعالی نمی توانید با فاصله، آنچنانکه که وقایع مشروطیت را تشریح می کنید، شرایط انتخابی فعلی را تشریح کنید. به یک دلیل بسیار گویا و آن وابستگی یا علاقه به کاندیدای مورد نظر-خواننگدان مازندنومه را به یادداشت چند روز پیش ایشان ارجاع می دهم- این واقعیت موجب می شود که نتوانید مجموعه عوامل موثر در کازار انتخابات را به خوبی ببینید. در اینجا نمی خواهم به کل قضایا بپردازم. اما برای نمونه می گویم : زبان آوری یا زبان بازی همیشه عامل پیروزی نیست. این توانایی یا فن اگر چه برای تازه واردین امتیاز محسوب می شود، اما معیاری اشت نزد مردم برای سنجش نماینده قبلی . کاندید مورد نظر در بسیاری از مناطق غیر مرکزی آمل - به عنوان مثال پائین و بالا لیتکوه و به خصوص دابو دارای مخالفین سرسختی است که احتمالا برای حذف او و به اصطلاح عامه "روکم کنی" هم که شده به دیگران رای خواهند داد. سومین عامل، پیچیدگی خاص خود آملیان است . کافی است به انتخابات قبلی نگاه کنیم تا مشخص شود این مردم تا چه اندازه در انتخاب وکیل خود مثل "هراز" عمل می کنند.اما به مازندنومه این انتقاد وارد است که به نفع یکی و به ضرر دیگران وارد کارزار انتخاباتی شده است که با روح نشریه بی طرف نمی خواند. حداقل انتظار این است که نام افراد این قدر برجسته نشود.


                                                                            ©2013 APG.ir