تعداد بازدید: 3115

توصیه به دیگران 2

شنبه 3 دی 1390-8:45

حرف مرد يکي ست؛ارشاد يعني امامزاده!

 روزنامه حرف براي اثبات توانمندي مديري كه در حلقه دوستانش جاي دارد، دست به انتشار اين مطلب زده و تغيير مديريت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي را دنبال مي كند/دغدغه حرف در اختيار گرفتن مجدد مديريت دستگاه فرهنگي استان توسط نيروهاي اين مجموعه است.(يادداشت رسيده)


 مازندنومه:يادداشت زير را يکي از روزنامه نگاران باسابقه استان براي درج در مازندنومه ارسال کرده که به تقاضاي نويسنده،بنا به دلايلي امضايش محفوظ مي ماند.

مطلب،انتقادي است به روزنامه اصولگراي "حرف مازندران" که البته ما با تمام بخش هاي اين يادداشت،به طور صد در صدي موافق نيستيم و چندپاراگراف را نيز حذف کرده ايم.

به باور ما رسانه ها بايد آزادي عمل کافي داشته باشند تا بتوانند دستگاه ها و سازمان ها را به چالش و نقد بکشند،اما اين به چالش کشيدن بايد منصفانه باشد و بدون اغراض و مطامع خاص.ضمن خداقوت گويي به همکاران مان در روزنامه حرف،يادداشت اين روزنامه نگار نام آشنا را درج مي کنيم و اگر توضيحي به دست ما برسد،به نشر آن نيز اقدام خواهيم کرد.

-----------------------

روزنامه حرف مازندران گاه مطالبي را با موضوع اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران منتشر مي كند كه در نوع خود تعجب برانگيز است.

مطالب انتقادي اين روزنامه كه خود را پيشتاز اصولگرايي ناب در مازندران مي داند، از هنگام تغيير مدير اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بابلسر آغاز شد.

 اين مدير كه از نزديكان و دوستان صميمي مديريت روزنامه حرف محسوب مي شد، به دليل پايان ماموريتش در ارشاد كنار گذاشته شد و به دستگاه استخدامي خود بازگشت.

 پس از انتخاب فردي شايسته از نيروهاي با سابقه فرهنگ و ارشاد اسلامي به سمت مديريت اين شهرستان، روزنامه حرف مطالب خود را عليه دستگاه فرهنگي استان آغاز كرد.

 اين در حالي است كه مدير جديد از شايستگي هاي بيشتري برخوردار بود، اما گويا به دليل نزديكي به جريان فكري اين روزنامه نبايد كنار گذاشته مي شد!

انتخاب مديران برخاسته از متن ارشاد، همواره از خواسته هاي اساسي هنرمندان، فرهيختگان و كاركنان اين مجموعه محسوب مي شده كه در دو سال اخير شاهد تحقق آنيم.

نگراني اين روزنامه از تغيير مديريتي انجام شده، دغدغه فرهنگي و از سر دلسوزي نبود، زيرا عملكرد مدير جديد نشان مي دهد كه وي به مراتب بي حاشيه تر و توانمندتر به رتق و فتق امور مشغول است. هياهوي حرفي ها تنها به دليل تغيير يكي از نزديكان شان بود كه نمي بايست اين مسند را ترك كند.

پس از اين ماجرا اين روزنامه كه محمد اسماعيل امام زاده -مدير كل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي-نيز سياست گذاري آن را بر عهده دارد، در قالب خبرهايي حاشيه اي دستگاه فرهنگي استان را متهم به مسائل بي پايه و اساس كرد كه همسو با روزنامه نگاري حرفه اي و اخلاق گرايانه نبوده است.

 حرف به مدد حمايت هاي ويژه مديركل وقت ارشاد و در زمان وزارت صفار هرندي، خارج از نوبت و چارجوب قوانين و درشرايطي كه بسياري از علاقه مندان مازندراني چندين سال در صف انتظار دريافت مجوز نشريه هستند، ظرف مدت كوتاهي وارد عرصه شد.

اين نشريه هر آنچه را برداشت اتاق فكر خود است منتشر مي كند و همواره بر اين باور است كه در راستاي اصولگرايي گام برمي دارد و وامدار كسي نيست.

 اين روزنامه در تازه ترين حمله خود به ارشاد، مطلبي را با عنوان " خواب زمستاني اداره كل ارشاد همچنان ادامه دارد!" در شماره مورخ 27 آذرماه خود منتشر كرده است كه در راستاي همان مسير تخريبي گذشته انجام گرفته است و تنها القاي آشفتگي در دستگاه استان را دنبال مي كند.

 حرف اداره كل فرهنگ و ارشاد را متهم به بي خيالي و كم تحركي كرده كه چرا با يكي از نشريات استان كه پيام تسليت يكي از سران فتنه (م.خ) به يكي از خواص كشور را منتشر كرده است، برخورد نمي شود.

 اين كه اين روزنامه از دستگاه فرهنگي استان انتظار دارد همچون نهادهاي قضايي و امنيتي با ساير همكارانش برخورد شود در نوع خود جالب توجه است!

 فرهنگ و ارشاد اسلامي وظيفه ابلاغ قوانين ودستورالعمل ها را به نشريات در رسانه ها بر عهده دارد وبه تصور آقايان ضابط قضايي نيست كه جلوي انتشار نشريه اي را بگيرد.

موضوع تامل برانگيزي كه در اين مطلب به چشم مي خورد پاراگراف انتهايي آن است كه ماهيت مطلب را عيان مي سازد و در حقيقت از آن رمزگشايي مي كند.

حرف در بخش پاياني اين مطلب به تجليل معاون سياسي امنيتي استانداري از محمداسماعيل امام زاده، مدير كل اسبق ارشاد، اشاره مي كند و معتقد است هر آنچه در دستگاه فرهنگي استان در حال انجام است، نتيجه برنامه ريزي هاي اين مديركل است و در زمان مديريت وي انجام پذيرفته است.

 اين بار نيز حرف همچون مطالب پيشين خود براي اثبات توانمندي مديري كه در حلقه دوستانش جاي دارد، دست به انتشار اين مطلب زده است و تغيير مديريت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي را دنبال مي كند.

دغدغه حرف در اختيار گرفتن مجدد مديريت دستگاه فرهنگي استان توسط نيروهاي اين مجموعه است؛چه هر آنچه هم اكنون در حال انجام است در زمان مديريت فرد نزديك به اين روزنامه پايه ريزي شده و آن وقت ارشاد امروز در حال خواب زمستاني است!

چطور ممكن است مديري رويكرد فرهنگي استان را برنامه ريزي و طراحي كند اما كاركنانش و اهالي فرهنگ و هنر پس از پايان مديريتش شادمان باشند؟!

حتماً معاون سياسي امنيتي كه تجليل اش همواره مورد تاكيد حرف است، يادشان نرفته كه در زمان مديريت در ارشاد بخش اعظم وقت شان صرف اعتمادسازي اهالي فرهنگ و هنر و كاركنان ارشاد شد كه در دوره مدير كلي امام زاده، با چالش هاي جدي روبه رو شده بود.

 اميدواريم اين رويكرد حرف در حمايت غيرمنصفانه از نزديكانش -آن هم به هر قيمت ممكن- پايان يابد و نقدهاي اين روزنامه در راستاي اصلاح امور فرهنگي و هنري استان انجام گيرد.


  • دوشنبه 5 دی 1390-0:0

    دوستانم آیا میدانید نقش ... در تصمیم گیری ها و ... چقدر است؟ ما بیچاره ها چند بچه بیکار در خانه داریم ولی ما که...امام زاده از مراجع و مخصوصا مقامات محترم کشوری مخصوصا ریاست محترم جمهور بیاموزد چلو کباب های سر ظهر ارشاد استان هنوز در میان کارمندان معروف است که بوی آن مال ما و کباب مال شما بود کارکنان ارشاد یک بار شاهد حضور مدیر کل در دفترشان نبودند یاداور میشوم حساب ایشان با قاسم گرجی جداست گرجی مرد مودب و لایقی است پیشنهادم اینکه این عرایضم را به عنوان امر به معروف و نهی از منکر قلمداد کنید حتما امام زاده باید تجربه می کرد ولی تاوان انرا فرهنگ مازندران داد بدعت های او بیچاره کرد ما را و زحمات نظام را به طوری که هنوز کسی جرات کنسرت گذاشتن در مازندران را ندارد دیدی چه کردی اقای امام زاده ! ...حضورش در اداره کل کتاب خانه ها به اصولگرایان لطمه می زند

    • دوشنبه 5 دی 1390-0:0

      بابا ...تو کتابخانه بابلسر کار میکرد الان هم داره تو همون روزنامه کار میکنه.شما هم بودین از رییس ارشاد بابلسر اقای م حمایت میکردید .الان امام زاده ریس کتابخانه هست که مدیریتش وای

      • يکشنبه 4 دی 1390-0:0

        با درود این امام زاده شفا که نمیده هیچ فقط کور می کنه بلایی که بر سر فرهنگ مازندران اورد تا ابد سبز نخواهد شد

        • يکشنبه 4 دی 1390-0:0

          امام زاده به سخنراني هاي طولاني و حوصله سر بر معروف شده بود واسه انتظار جشن گرفتيم او سخنراني نمود اذان شد تعطيل!
          امام زاده در جشنواره علوي در سخنراني طولالنيش خواست براي شاعران آيه اي بخواند و غلط خواند و غلط ترجمه كرد اب از اب تكان نخورد اگه يه اصلاح طلب بود به دارش مي آويختند
          اما زاده زا بياييد در بين ما كاركنان اداره كل يشناسيد
          ابراهيمي سالهاست كه همين است هيچ تغييري ننمود ولي امام زاده خيلي تغيير كرد فعلن كه تو اجزاء كار ارشاد مداخله مبكند مثل تشكيل كانون شعرو قصه !!
          دوره رياست بر اداره كل همه انجمن ادبي ها تعطيل شدن چطور شده اقا؟ حال؟ ما ان موقع يك بار در ارشاد ديده نشديم
          كلا ما بابليا ميدونيم سرو وضع انتخاباتي است
          باشيد و ببينين

          • يکشنبه 4 دی 1390-0:0

            اقای امام زاده ادم محترمیه .اما دیگه مدیر ارشاد نیست.باید به ابراهیمی کمک کنه تا وضعیت بهتر شه.با این مطالب حرف فقط فضا تیره می شه.

            • يکشنبه 4 دی 1390-0:0

              امام زاده بر اساس مدیریت بزرگ نیا حرکت کرد و برنامه ای نداشت.

              • شنبه 3 دی 1390-0:0

                ای بی مرام چرا کامنتها رو نمیذاری؟

                • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  شنبه 3 دی 1390-0:0

                  اگر حرف از زائیده های فکری آقای امامزاده باشد، بعید است که بی عدالتی و بی انصافی را برای رسیدن به اهداف پنهان چاشنی کار خود قرار بدهد و همانند بعضی ها از هر وسیله ای برای رسیدن به هدف استفاده کند.
                  دنیای سیاست با دنیای فرهنگ فرق دارد و مدیریت فرهنگی جو ساز و غوغا سالار نیست بلکه عمیق و درون گر و اصولی است.
                  سوار شدن بر موج احساسات کاری نیست که شایسته روزنامه حرف باشد و باید در عمل اصولگرایی خود را اثبات کنند نه اینکه به وابستگی های فکری خویش به جریانی افتخار کند که زاویه دید با وحدت آفرینان دارند و تک روی را وجهه همت خود قرار داده اند و در فکر طعمه هستند.
                  غلط انداز بر اساس رسالتی که در خود احساس می کند به پشتوانه خیل عظیمی که هرگز مطالب آن را نمی خوانند و خیل اندکی که نخوانده مطالبش را رها می کنند و رابیش بودن (Rubbish) آن را بی هیچ دلیلی اعلام می کنند، به حرفی های عزیز عرض می فرماید که از آن امامزاده که بخاری بر نخاست و تنوری گرم نشد، بیایید دور امامزاده ای به نام غلط انداز را بگیرید شاید چیزایی بماسد.
                  چون خیلی به خودمان قول دادیم مطلق گرا و تمامیت خواه و قدرت طلب و مونولوگ نباشیم لذا شایسته می دانیم که بخش هایی از این بحث غلط اندازی را به سمت مدیریت حاضر ارشاد هم هدایت کنیم که در مدیریت فرهنگی هنوز عمقی را از خود بروز نداده اند که قابل اتکا باشد. اصلاً تقصیر این ها یا امامزاده قبلی نیست که عمقی را در استان نشان نمی دهند. ذات این اداره و وزارت است که وزیرانش در دوران ماقبل اصلاحات و اصلاحات و مابعد اصلاحات و دوران طلایی عدالت محوری اراده ای برای عمیق کردن حیطه فرهنگ نداشتند تازه اگر هم داشتند توان آن را نداشتند. یک غلط انداز برای عمیق کردن چاله ها و چالش های فرهنگی کافی است.
                  همه محصول کارکرد ارشادی استان ما بسیار ارزشمند است و جوانانی همانند آن فوتبالیست والا مقام را به جامعه ایران و جهان تحویل دادیم که از اون کارهایی می کند که کمیته انضباتی از حسادت اونو اولش سی میلیون و بعدش ده میلیون جریمه می کند و ناقابل کمی هم محرومیت که اصلاً مهم نیست. به هر حال دوستان عزیز و زحمتکش ما در ارشاد بسیار باید به محصولات فرهنگی خود افتخار بکنند که وضع هنرمندان شریف بهتر از فوتبالیست های بی بضاعت ما که نیست و قابلیت صادرات خدمات مهندسی فرهنگی آقای امامزاده و آقای ابراهیمی که ذاتاً و اصالتاٌ ارشادی متولد شده اند ما را کشته و کلی در صف ایستاده اند تا این محصولات را با قیمت بالاتر از قیمت نفت و طلا و دلار بخرند و خزانه کشورهایشان را به خاطر این محصولات ارزشمند و آینده دار خالی بکنند.
                  راستی این عربستانی های حسود و بخیل از بازیکنان نازنین ما تقلید کرده و در اثر صادرات محصولات فرهنگی آنها هم با ما به رقابت پرداختند و دقیقاً همان کاری را که عزیران به هنگام شادی انجام داده بودند روی دست ما بلند شدند و آن را بدون رعایت حق کپی رایت انجام دادند ولذا عزیزان می توانند به فیفا شکایت ببرند و از له شدن حق کپی رایت ما دفاع بنمایند.
                  آی رئیس فدراسیون فوتبال کجائید که برخی از خارجیان داخلی بدون پرداختن حق کپی رایت به باشگاههایی نظیر شاهین و پرسپولیس و بازیکنان ما عمل ابتکاری و اختراعی و ناشی از خلاقیت بازیکنان ایرانی را دزدیده و در پشت محل نشستن مربیان و ذخیره های تیم اقدام به عمل اختصاصی قضاء حاجت می کنند. بر شما است که حق کپی رایت بازیکنان مبتکر و خلاق ایرانی را از حلقوم این بازیکنان خارجی بیرون بکشید تا این حق بزرگ ما خورده نشود.
                  تمام تقصیر مال این سیمائی ها است که این اعمال ابتکاری و ارزشمند را بدون کم و کاست در جهت توسعه و گسترش یک جورایی تحریک آمیز پخش کردند و بعدش چندین برنامه هم گذاشتند و با اصرار پیگیر ماجرا شدند که این کشف جدید به چه سرانجامی منجر می شود و ته دلشان هم این بود که از برهان خلف استفاده کرده و بازیکنان بیشتری را به انجام عمل مشابه تحریک بکنند. بالاخره صدا و سیما رسالتی مهم دارد و باید نقش خودش را به احسن وجه بازی نماید. خودمونیم شما صدا و سیمایی ها هم یک پا غلط انداز هستیدا!!!

                  • شنبه 3 دی 1390-0:0

                    آقای امامزاده عزیز خواهش میکنیم دست از سر این استان بردار و با دار ودسته ومشاور و پسر و... برو......

                    • احمدی کولائیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      شنبه 3 دی 1390-0:0

                      اینطور هم که شما میگوئید نیست ،باید منتظر بود ودید جواب دست اندرکاران حرف چیست به این یادداشت انتقادی چیست

                      • شنبه 3 دی 1390-0:0

                        به عنوان یک خبرنگار در اغلب نشست های هادی ابراهیمی در سمت مدیرکلی ارشاد با اهالی فرهنگ و هنر حضور داشتم، اهالی فرهنگ و هنر دل پرخونی از امام زاده داشتند و هادی ابراهیمی تنها سر تاسف تکان می داد. معتقدم که کتابخانه هم جای امام زاده نیست ، بهتر است به اتاق فکر شریعت مداری ملحق شود تا از غافله عقب نماند.

                        • شنبه 3 دی 1390-0:0

                          واقعیت ارشاد اینگونه نیست واین یک مجادله به اصطلاح انحرافی است.ارشاد توانمندنیست هم از حیث منابع انسانی وهم از حیث اعتبارات وبرنامه ها.بهترین وسیله برای اثبات این مدعا پرسش است ببینیداعتباریکساله ارشادچقدر است در دوره آقای امامزاده که سرانه سالیانه فرهنگی یک نفر مازنی به قیمت یک پفک نمکی بود حال یقینا"کمتر نیز شده است ویا بررسی شود که سطح تحصیلات نیروهای انسانی بعنوان کارشناسان حوزه فرهنگ که باید تدوین کننده راهبردهای فرهنگی وهنری استان باشد چقدر است ....با آشکارشدن این موضوعات یقینا"پاسخ منازعه را دریافت خواهیم کردالبته نباید فراموش کرد که مدیریت فعلی را همین آقایان که در روزنامه ادعا شد آوردند والان هم می خواهند در روند که باید پاسخگو باشند.


                          ©2013 APG.ir