تعداد بازدید: 2819

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 6 بهمن 1390-1:35

اين شهر من است

در شرایطی که مراکز استان های کشور میزبان نمایشگاه های بین المللی اند،ساری را می توان تنها مرکزی برشمرد که از ره آوردهای یک مجموعه نمایشگاهی محروم است/تاکنون انتقاد رسانه ها نتیجه بخش نبوده،احداث نمایشگاه نیز به سرنوشت انتقال پادگان ساری دچار شده است.


 مازندنومه،عباس مهدوي:نمایشگاه کتاب و ترویج کتابخوانی همواره مورد تاکید نماینده ولی فقیه در مازندران قرار دارد.

آیت الله نورالله طبرسی در نشست های مختلف از مسئولان استان خواسته تا زمینه پیوند هر چه بیشتر مردم استان را با کتاب فراهم کنند.نماینده ولی فقیه در استان نمایشگاه های کتاب را محفلی برای جریان سازی فرهنگ مطالعه مي داند و معتقد است که در نمایشگاه های کتاب باید علاوه بر کیفیت و کمیت کتاب های عرضه شده،به جذابیت های نمایشگاهی، رفاهی و خدماتی هم توجه ویژه داشت.

آیت الله طبرسی در چند سال اخیر که نمایشگاه بزرگ کتاب در مرکز استان برگزار می شود، از نبود مرکز نمایشگاهی در ساری گله مند بوده و ساخت چنين  مجموعه ای را از ضروریات اساسی مرکز استان توصیف کرده است.

متأسفانه با وجود تأکید نماینده ولی فقیه در استان، مدیران ارشد استان در ادوار مختلف، نسبت به این مهم بی توجه بوده اند.

امروز در شرایطی که مراکز استان های کشور میزبان نمایشگاه های بین المللی اند، ساری را می توان تنها مرکزی برشمرد که از ره آوردهای اقتصادی و فرهنگی یک مجموعه نمایشگاهی محروم است.

تاکنون انتقاد رسانه ها نتیجه بخش نبوده و احداث نمایشگاه نیز به سرنوشت انتقال پادگان ساری دچار شده است.

هرگاه به موعد برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب نزدیک می شويم، محرومیت و فقر ساری در زمینه مکان نمایشگاهی خودنمایی می کند.

در آستانه برگزاری هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران که هشتم تا چهارم بهمن ماه در ساری برگزار می شود، عوامل و دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه در نشستی با نماینده ولی فقیه استان، رهنمودهای ایشان را راجع به نمایشگاه امسال جویا شدند.

آیت الله طبرسی این بار نیز به محروم بودن مرکز استان از وجود یک مكان آبرومند نمایشگاهی اشاره کرد و از مزایای چنین مجموعه ای برای رونق و توسعه استان سخن گفت.

نماینده ولی فقیه در استان در شرایطی که عزمی برای احداث نمایشگاه در ساری وجود ندارد، به مدیران استان پیشنهاد کرد که مکان فعلی محل برپایی نمایشگاه کتاب را که در کیلومتر 7 جاده ساری- نکا واقع شده و متعلق به بخش خصوصی است خریداری کنند و با انجام تغییراتی، فضای مناسبی را برای برپایی نمایشگاه ایجاد کنند.

خاطرنشان مي کنيم مکانی که در سال های اخیر میزبان نمایشگاه کتاب مازندران بوده است متعلق به موسی وفائیان- از فعالان برجسته اقتصادی استان-است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را در برگزاری این رویداد پرمخاطب همراهی کرده است. 


  • حسین اسکندریپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 3 اسفند 1390-0:0

    سلام دوستان
    بهتره همه مازندرانی ها خوب فکرکنند تا مشکل شهرهای استان خصوصا" آسفالت ما که از نظرخرابی در کل استانهای ایران اول شده ،حل بشه. بایدواقع بین بود . کدوم شهرازنظر اقتصادی اول شده؟ کدوم شهر نرخ بیکاری کمتری داره؟ پس باید به این شهر امکانات بیشتری داده بشه تا درکل ایران حرف اول رو مازندران بزنه.مثل تیم والیبال آمل که درخبرها بنام مازندران یاد میشه وهمه می دونند برای کدوم شهر هست. ببینید کدوم شهر مردمش بهترکارکردند ودیگران ازاین شهر ومردم تبعییت کنند .دوستان واقع بین باشین واز تعصب بیجا پرهیز کنید. بنظرشما کدوم شهر دراستان بهترین هست؟

    • یک شهروند از ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 10 بهمن 1390-0:0

      ابتدا خواستم به کسی که الان خودشو "نیازآذری" معرفی کرده عرض کنم که من هم یکی از کاربران این سایت و ساروی هستم که اگر ایشان ناراحت نمی شوند خودم را ساروی معرفی می کنم، در ضمن اگر جنابعالی کمی به اینترنت و کامپیوتر آشنایی داشته باشی (که ظاهرا نداری) می تونی متوجه بشی که چنانچه یک نفر چند اسم برای خود انتخاب کنه اون هم از یک آی پی کاملا مشخص هست و احتمالا مسئول سایت از قرار دادن نظرش خودداری می کنه ، البته بهتره که جنابعالی این اعتراض رو نسبت به همشهری خودت یا همون شخص "بابلی" داشته باشی که در همین سایت (و سایتهای دیگه) با اسامی 111، کلانشهر، مامطیر،بهارنارنج بابلی،ابراهیمی، مهندس، دانشجو و... خودشومعرفی کرده (با جملات و نظرات و لحن گفتاری مشخص و یکسان) تا بیشتر از این خودشو ... و مضحکه نکنه... در مورد نمایشگاه هم به نظر می رسه مسئولین استان کم کاری می کنند و در اینجا حضرت آیت الله طبرسی باید شخصا به قضیه ورود پیدا کنند تا مشکل نمایشگاه بین المللی در استان حل شود ، ساری با توجه به جمیع جهات بهترین مکان برای ایجاد نمایشگاه می باشد (با مقایسه نمایشگاهی که هم اکنون در ساری برپاست و نمایشگاه نیم بندی که در قائمشهر برگزار می شود) با تشکر از سایت مازندنومه به دلیل پیگیری اخبار و مسائل فرهنگی استان

      • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 8 بهمن 1390-0:0

        شخصی که خودرانیازاذری معرفی کردی خودت هم میدانی که مطلب بی ربطی ننوشتم سیاست ناصحیح برخی از بابلیها باعث دوتکه شدن مازندران درچندسال پیش شد که شرق مازندران{گلستان} ازمازندران جدا شد چون بدون هیچ دلیل منطقی امکانات مرکز استان به بابل برده شد چرا؟ این عمل باعث شد که دیگر شهر های استان احساس کم توجهی نسبت به خودشان بکنندوزمزمه جدایی سردهندواگر نمیدانی از بزرگتر های خودسوال کنید مرکز استان ساری است مخابرات وشیلات و سازمان تبلیغات ودانشگاه در بابل است چرا؟البته خوب است بانام افراددیگر مطلب ننویسی چون ماسارویها بادل وجان همه هم استانی های بزرگواررا ستایش میکنیم .بعنوان مثال دکتر نیاز اذری اهل بندپی رییس دانشگاه ازاد ساری چون مثل برخی از بابلیها تعصب کورندارند وباعث اعتلای دانشگاه ازاد ساری شدنددرنزد سارویان بسیار عزیزند و گزینه پیشنهادی سارویان برای ریاست دانشگاه ازاد درهنگام تغییر مدیریت جاسبی بودند................احاد ملتی که نام بردی یکسری افرادبا تعصب کور هستند که حتی دربابل هم اقبالی ندارند...............ایت الله طبرسی لطفا به دادساری فقیرترین مرکز استان درکشور برسید.از مسولین بی توجه به مرکز استان توضیح بخواهید احداث نمایشگاه انجام نمیشود چرا؟ نمیتوانند عرصه را برای دیگرا ن بازکنند

        • نیاز آذریپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 8 بهمن 1390-0:0

          چرا یک نفر به خود اجازه میدهد با اسامی مختلف ( ساروی ، دودانگه ساری ، شهروند مازندرانی ) در این پست نظر بگذارد ؟ با این کارتان به شعور آحاد ملت توهین میشود . جناب مدیر مسئول محترم سایت وزین مازند نومه خواهشن کسانی که با عناوین مختلف نظر میگذارند ، نظراتشان را در سایت قرار ندهید ./

          • جمعه 7 بهمن 1390-0:0

            ایت الله طبزسی خیلی صبور هستند که بامسولان خاطی برخورد نمیکنند ایت الله طبرسی مردم ساری صبرشان به اندازه شما نیست لطفا ضرب العجل برای احداث نمایشگاه بین المللی تعیین کنید تا هفتگی نحوه پیشرفت ساخت نمایشگاه به شما ومردم گزارش شود وهیچ مسولی راه فرار برای خود پیدانکند.هیچ مرکز استانی محرومترومظلومتر از ساری درکشور وجود ندارد.

            • جمعه 7 بهمن 1390-0:0

              این همه زور میزنین تا شهرتون شهر بشه ببین وقتی فرهنگ و مشاهیر ندارین تاریخ ندارین هیچ قایده نداره شهرتون یک شهر آشوب داره روش هی نرو بدین آمل پایتخت علویان بوده شما میخواین خودتان جزو آمل بدیونید نمونش همین ... وقتی میاد آمل دست و پاش وگم می کنه

              • پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

                برادر عباس آقا یه چیزی راجع به کتابخانه مرکزی هم بنویس برادر ....بنویس که آقایان ارشاد وکتابخونه کاری نکردند

                • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

                  نماینده محترم ولی فقیه باید مدیرانی که وظایفشان راانجام نمیدهند راعوض نمایند کاری که هادی روحانی انجام میداد دانشگاه ومخابرات وشیلات وسازمان تبلیغات را به بابل انتقال داد تازه عمرش کفاف نداد وگرنه مرکز استان را نیز جابجا میکرد ایت الله طبرسی لطفا برخورد قاطعی انجام دهید تا نمایشگاه بین المللی ساری کارش شروع وبه اتمام برسدفقیرترین مرکز استان کشور ساری است ایت الله طبرسی لطفا به داد ساری برسید

                  • پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

                    این یک واقعیتی هست که مازندران صاحب یک نمایشگاه بین المللی استاندارد نیست و معلوم نیست چرا علیرغم مصوبات دولت احداث این نمایشگاه در ساری شروع نمی شه، شاید بعضی سنگ اندازی مثلا معاون عمرانی استاندار رو بهانه کنند که توجیه درستی به نظر نمیاد چون اصولا یه معاون عمرانی در حدی نیست و نباید جلوی انجام طرحهای مهم و کلان اقتصادی مثل همین احداث نمایشگاه بین المللی ساری رو بگیره، پس ضعف بر می گرده به نهادها و ادارات مسئول مثل فرمانداری ساری و سازمان بازرگانی استان و همینطور نمایندگان ساری ، البته آقای شجاعی مکرر قول احداث این مرکز مهم بین المللی در ساری رو داده بود ولی حرف تا عمل فاصله زیادی داره، همه مردم انتظار دارند تا با داشتن یک مرکز بزرگ و قابل قبول نمایشگاهی در مازندران تحولات مثبتی رو در مازندران شاهد باشند که شاید در آینده وضعیت اقتصادی استان از این حالت سکون فعلی خارج بشه، پشتیبانی اشخاص مهمی در استان چون آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان از این امر نکته مهم و جالب توجه ای هست که ایشان از احداث یک مرکز نمایشگاهی و فرهنگی در ساری مرکز استان مازندران حمایت می کنند که این موضوع می تونه پشتوانه خوبی برای مسئولین مازندران و ساری برای انجام این پروژه باشه

                    • شهروند مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

                      وقتی یک شهر مرکز استان هست تمامی فعالیتهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باید در آنجا متمرکز باشد وگرنه وضعیت این می شود که ما در مازندران می بینیم یک نمایشگاه ضعیف در قائمشهر و دیگری در ساری اگر نمایشگاه مازندران در قائمشهر هست چرا اینقدر ضعیف هست اگر مدیریت استان قصد برگزاری نمایشگاه در قائمشهر را ندارد چرا آنرا به مرکز استان منتقل نمی کند، مردم استان برای داشتن استانی پیشرفته و مقتدر به مرکز استانی پیشرفته نیاز دارند من به عنوان یک مازندرانی از تقویت هر چه بیشتر مرکز استان حمایت می کنم و تمامی همشهریان و هم استانی های اینجانب نیز با بنده هم عقیده اند زیرا اقتدار مرکز استان اقتدار استان بوده و ضربه به آن ضربه شدیدتری به استان وارد می کند و ضررش به شهرهای دیگر و مردم ما وارد می شود به همین دلیل اینجانب به عنوان یک فعال اقتصادی مازندرانی از مسئولین استان می خواهم نمایشگاهی در خور شان استان مازندران (طبق مصوبه هیات دولت) در مرکز استان (ساری به دلیل مرکزیت استان، برخورداری از امکانات زیرساختی مانند فرودگاه ، راه آهن،یا نزدیک بودن به بندرتجاری(امیرآباد)، هتل، و قرار داشتن مراکز رسانه ای مانند صداوسیما و دفاتر اکثر روزنامه ها و رسانه های مهم استان ، وجود فاکتورهای مهمی مانند جمعیت بیشتر و قرارداشتن در کانون توجه بیشتر در استان) احداث کنند تا وضعیت نمایشگاهی استان از این حال و روز اسفناک خارج شود.مطمئنا تمامی تجار و فعالان اقتصادی و بازرگانی استان از این امر حمایت لازم را خواهند کرد چون این امر به نفع منطقه خواهد بود.

                      • هم استانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

                        مرکز نمایشگاه های بین المللی مازندران در قائمشهر میباشد چرا خبرگزاری مازندنوم فرافکنی میکند ؟مگر در استان 2 مرکز وجود دارد؟مرکز قائمشهر بهترین جا میباشد از هر لحاظ.

                        • پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

                          چرا باید تمامی مطالبتان را اختصاص دهید به مرکز نشینان محترم بابلی و ساروی ؟ مگر ما جزئی از این استان نیستیم ؟ بعد انتظار دارید غرب استانی ها خواستار استقلال و استان شدن نباشند . باور بفرمایید با این تفاصیل و کارهایی که بابلی ها و سارویها در حال انجام دادند هستند ما املیها نیز دیگر رقبتی برای هم استانی با شما نداریم و میخواهیم با غرب استانی ها از شما جدا شویم . آهای غرب استانی ها صبر کنید و ما املیها را با خود ببرید تا از دست بابلی های جاه طلب و همه چیز را برای خود خواستن و سارویهای بی شخصیت نجات دهید . مازند نومه اگر بیطرف هستی این مطلب بنده را به چاپ برسان .

                          • پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

                            بنازم قدرت عزت اله اکبری را که نمایشگاه بین المللی را به قائمشهر برده


                            ©2013 APG.ir