تعداد بازدید: 3135

توصیه به دیگران 6

جمعه 7 بهمن 1390-16:26

تبعیض

بعد از تخصيص اعتبار استاندار مازندران به خبرنگاران غرب استان،در جلسه تصمیم گیری جهت اولویت بندی اقلام مورد نیاز،نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران تاکید کرد که وسایل مورد نیاز خبرنگاران باید حتما یکی از گزینه های واکمن دیجیتالی ،دوربین عکاسی و دستگاه چند کاره باشد،اما بعدا" متوجه شديم براي برخي خبرنگارها لب تاپ هم خريداري شده است!


مازندنومه؛محمدرضا بهرامي،خبرنگار،رامسر: خبرنگار روز و شب خود را یکی می کند تا بدون کوچک ترین چشم داشت از خلق خدا،با جد و جهد مثال زدنی و اطلاع رسانی صحیح،مشکلات جامعه را به گوش کار به دستان برساند.

 در این میان اگر این صاحب رسانه وسایل پیشرفته و ضروری نظیر دوربین عکاسی،واکمن و رکوردر،کامپیوتر و مانند اين ها در اختيار نداشته باشد،نمي تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

 در نشست خبرنگاران غرب استان با استاندار مازندران ،مبلغی جهت کمک به خبرنگاران این خطه اختصاص داده شد و خانه مطبوعات غرب استان نیز موظف شد با خرید اقلام مناسب و مورد نیاز-با توجه به سرانه هر خبرنگار- اقدام لازم را انجام دهد.

 در این میان در جلسه تصمیم گیری جهت اولویت بندی اقلام مورد نیاز خبرنگاران ،نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران تاکید کرد که وسایل مورد نیاز خبرنگاران باید حتما یکی از گزینه های واکمن دیجیتالی ،دوربین عکاسی و دستگاه چند کاره باشد که این گفته حداقل مورد تایید 7 نفر از خبرنگاران تنکابن و رامسر است.

در آن جلسه خبرنگاری از نداشتن لپ تاپ جهت ارسال خبر و اولویت آن در لیست خود نام برد، ولی این نظر با مخالفت نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران مواجه شد و آن خبرنگار لب تاپ را از فهرست خط زد.

بعد از توزیع وسایل ،مشاهده شد که به برخی از خبرنگاران در تنکابن و رامسر(که تعداد آنها از انگشتان یک دست تجاوز نمی کند) یک دستگاه لپ تاپ داده شد که تعجب ساير همکاران را برانگيخت.

 این اقدام خانه مطبوعات غرب استان پسنديده نيست.البته این تبعیض نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران،پیش تر در تقسیم بن خرید در نمایشگاه مطبوعات تهران نیز،مشاهده شد.

اینک خبرنگاران فعال و زحمت کش تنکابن و رامسر از مسئولان اين خانه در مرکز استان و نهادهاي ناظر انتظار دارند در اين مسئله ورود پيدا کنند و شائبه های ناشی از ایجاد این تبعیض را حل کنند.

 اگر خبرنگاری نتواند از پس استیفای حقوق از دست رفته خود بر آید ،قطعا قادر نخواهد بود از حقوق ملتی که آنها را امین خود می دانند دفاع کند.

ايميل خبرنگار: (MTB_MATH@YAHOO.COM)


  • همکار خبریپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 8 بهمن 1390-0:0

    فقط یک بیت شعر به آقای بهرامی عرض کنم: بسیار سفر باید/تا پخته شود خامی!!

    • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

      کاش اونایی که به این سادگی موارد بدونم مدارک و اسناد را مطرح می کند، جرأت داشته باشد و نام خود را نیز درج کند تا مشخص شود که چه کسی راست می گوید و چه کسی دروغ!
      کاش آنهایی که اینگونه تهمت را به سادگی ابراز می دارند، فقط و فقط کمی جرأت داشتند و نام خویش را نیز می نوشتند تا پس از بررسی های لازم مشخص شود که حق با کیست؟
      بالا بروید و پایین بیایید، ما پاچه خواری بلد نبوده و نیستیم کسی نتوانسته تاکنون ما را خریداری کند.
      ضمناً با کمی پرس و جو به سادگی متوجه می شوید، مدیرانی که بنده را می شناسند هیچگاه از زبان تلخ و قلم تند بنده در امان نبوده اند و نوشته های بنده در رسانه های مختلف دلیل محکمی بر این ادعاست.
      من می گویم اگر راست می گویید با بزرگ تر از شیخی ها مقابله کنید نه با یکدیگر...

      • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

        آقای مهرام ملا حسینی که دم از اخلاق و پیگیری حق و حقوق میزند بهتر است اخلاق حرفه ای را رعایت کند و هراز چندگاهی به یک نشریه نرود و...یا برای فرار از پرداخت بدهیهایش سر از نشریه ی دیگری در نیاورد !!!!

        • مدير اجراييپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 8 بهمن 1390-0:0

          بابا نشريه ما نياز به يك عدد! مدير اجرايي بي ادعا داره

          • یک خبرنگارپاسخ به این دیدگاه 0 0
            شنبه 8 بهمن 1390-0:0

            فقط این را بگویم آقای بهرامی در حال حاضر به لحاظ سوابق و مدت زمان کاری کم تجربه ترین خبرنگار فعلی غرب استان مازندران هستند. می توانید از خانه مطبوعات استان و حتی اداره کل ارشاد استان استعلام بگیرید که ایشان در لیست خبرنگاران شناسنامه دار قرار دارند یا خیر؟!! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!!

            • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

              با سلام و احترام
              همه نظرات مخالف و موافق را خواندم و همچنین نوشته جناب محمدرضا خان بهرامی راهم. اینکه اقای بهرامی برای احقاق حق همه قلم زدند و در مقابل آماج حرفها قرار گرفتند ، جای بسی قدر دانی است اما ظاهرا هیچ کدام از خوانندگان مطلب فوق که نظر گذاشتند به مفهوم و هدف نویسنده مطلب پی نبردند. من احساس می کنم که جناب بهرامی هدفشان این است که در جلسه هم اندیشی برای هدایا در تنکابن ، جناب شیخی اعلام کردند که لپ تاب جزء لیست نیست و بعدا مشخص شد این کالا نیز در لیست هدایا قرار گرفت و این دوگانه حرف زدن موجب اعتراض نویسنده قرار گرفت ، از خبرنگاران انتظار می رود در هر موردی کاملا شفاف ورود کنند ، همانطوری که از مدیران انتظار دارند که همه چیزشان شفاف باشد . در هر حال به شخصه هم از لطف و زحمات جناب استاندار ،رستمعلی و شیخی عزیز تشکر می کنم و هم از جناب بهرامی بخاطر دغدغه هایشان. با تشکر از مدیریت سایت مازند نومه

              • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

                تقصير تو نسيت پسر جان، تقصير روزنامه اي است كه بي هيچ تحقيق و تفحصي و بدون در نظر گرفتن جايگاه و شان و تجربه و سوابق خبري ات عكست را با مطلبي كه بعضا خط به خط كپي برداري بوده را در صفحه اول چاپ مي كنند بايد هم دست و پايت را گم كني و خودت را داناي كل بداني. يكباره وارد عرصه خبري شده اي و تنها پس از چندماه عكست را صفحه اول مي زنند به خيال اينكه خبرنگار باتجربه را جذب نمودند، زهي خيال باطل كه هنوز مانده تا آني بشوي كه بايد. كسي كه خواستي به خيال خودت بكوبي اش با آنكه مديراجرايي يك نشريه است تاكنون عكس و مطلبي از خودش در صفحه اول چاپ نكرده و اگر عكس و مطلبي از همكارانش را نيز در صفحه اول به چاپ رسانده همگي داراي حداقل پنج سال سابقه خبري بوده اند. به مسوولان محترم آن روزنامه وزين توصيه مي كنم بيشتر دقت كنند و كساني را در صفحه اول نشريه شان قرار دهند كه سابقه خبرنگاري، نوشتاري، تحقيقاتي و پژوهشگري داشته باشند.
                دلم به حال خبرنگاران واقعي مي سوزد. كساني كه سالها در گرما و سرما بدون هيچگونه چشمداشت و حتي اعتراض به رسالت خطير خود پرداخته و شان و شخصيت خود و همكاران شان را حفظ نمودند.

                • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

                  این اقدام آقای استاندار و مدیرکل ارشاد جای تقدیر و تشکر دارد...
                  حق و انصاف نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران نیز دوندگی زیادی در این رابطه داشت که شخص آقای رستمعلی،مدیرکل ارشاد از نزدیک در جریان بودند....
                  در مورد اینکه بعضی ها لب تاب گرفتند و بعضی ها چیز دیگه تا آنجایی که در جریان هستم مابقی پول لب تاب را شخصا پرداخت کردند....اما آقای بهرامی بدانید که در جلسه اداره کل ارشاد وقتی تصمیم بر اهدای هدایا برای 107 نفر گرفته شد اسم شما در آن لیست نبود و شخص نماینده خانه مطبوعات غرب 107 را به 150 رساند تا اسم شما که حدود 5 تا6 ماه خبرنگار شدید در لیست باشد ضمنا دیگران قضاوت می کنند چه کسی خبرنگار فعال است یا نیست و بعد اینکه آیا با درج 7خبر در طول یکماه خبرنگار فعال محسوب می شوید؟
                  آقای بهرامی شما که در اداره ارشاد رامسر و حتی خانه مطبوعات حتی یک برگ کپی و پرونده ندارد چطور ادعای خبرنگاری دارید.

                  • محمدرضا بهراميپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    شنبه 8 بهمن 1390-0:0

                    جناب ملاحسيني
                    چرك نويس شما را خواندم ولي بر اين باورم جواب تان همان خاموشي است.برادر اي كاش آنقدر ريز بين نمي شديد كه حصار شخصيت افراد به چشمتان نيايد.خدا همه ما را هدايت كند

                    • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

                      جناب آقاي ملا حسيني،ادبيات سخيف و...شما باعث تاسف است.شما كه نسبت به همكارت اينگونه ... مي نويسي و انصاف را از دست ميدهي و ادعاي خبرنگاري هم ميكني بگو تو كدوم مدرسه درس خوندي تا ما بچه هامونو اونجا نفرستيم.برادر فكر ميكني چون پيپ ميكشي يه سرو گردن از ديگران بالاتري؟اخوي ياد بگير ادب مرد به ز دولت اوست...

                      • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

                        اقای... تبعیض،بداخلاقی و باندبازی هم حدی دارد.الان را نبین که فلان مدیر از تو حمایت میکند !!! دو فردای دیگر باید جوابگوی کارهایت باشی.

                        • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

                          نماينده خانه مطبوعات كه قرار نيست به كسي جواب بده،آخه نماينده هست و هر كاري كه كرد درسته.حتي اگه از يك خانواده 5 نفره به همه وسايل خبرنگاري بده، به خدا عزيزم همه اگه همه كمك استاندار رو نوش جان ميكردي حقت بود،نه اينكه داري كلي زحمت واسه خانه مطبوعات غرب استان حمل ميكني

                          • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

                            سردبیر یکی از نشریات منطقه که از سابقه مطبوعاتی درخشانی برخوردار است و در جلسات تصمیم گیری تجهیزات اهدایی حضور داشت اما متاسفانه وقتی از او پرسیدم سهم شما داده شد سکوت معناداری با لبخند تلخی تحویل من داد. بد نیست که عزیزان تازه به دوران رسیده بدانند بسیاری از خبرنگاران منطقه از جمله بنده افتخار شاگردی ایشان را داریم .بنابراین شایسته نیست به این بزرگواران که در شانشان نمیدانند حق خود را گدایی کنند ویا وارد زدوبندهای بچگانه شوند اجحاف و بی مهری شود .

                            • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

                              متاسفانه بايد بگويم ... از خانه مطبوعات به جاي كمك به ارتقاي جايگاه خبرنگار استفاده ابزاري و شخصي مي برد كه اصلا در شان خبرنگاران و اصحاب رسانه نيست/بهتر آن است كه او خود را نماينده خبرنگاران بداند نه از جايگاه سو استفاده كند/ممنون

                              • خبرنگار شمال كشورپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                شنبه 8 بهمن 1390-0:0


                                نماينده خانه مطبوعات غرب استان خودش چي گرفت؟اين قضيه فلش مموريهايي كه ...به افراد خاص اهدا مي كنه دليلش چيه؟

                                • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

                                  آقای ... به خاطر استفاده ابزاری از... که برای نشریه اش ... اگهی بگیرد او را به عنوان نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران معرفی کرد در صورتی که افراد با تجربه و سابقه مثبت در منطقه فراوان است.این اقا هم توسط ... اختصاص میدهد.صرفا بخاطر اینکه ... و قول داد در انتخابات اتی خانه مطبوعات ...

                                  • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

                                    مگر اون بنده خدا نمی خواست مابالتفاوت لب تاپ بده؟اون هم میداد اما رییسان خانه مطبوعات گفتند نه خبر لب تاپ نمیشه.همینی که ما میدیم بگیرید.اما بعد به چند نفر لب تاپ دادند.اعلام می کردند ما هم پول تفاوت را میدادیم و لب تاپ میگرفتیم.

                                    • مهران ملاحسینی(ریزبین)پاسخ به این دیدگاه 0 0
                                      شنبه 8 بهمن 1390-0:0

                                      شهر که شلوغ بشه، قورباغه هم هفت تیرکش می کشه!!!
                                      اینجانب یکی از خبرنگاران غرب مازندران و از منتقدین سرسخت برخی اقدامات خانه مطبوعات مازندران بوده و هستم اما در جواب این آقای به اصلاح خبرنگار باید عرض کنم که؛
                                      اولاً شما باید یاد می گرفتی که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
                                      دوماً شما اگر واقعاً ادعای خبرنگاری داری و برای برخورد با تبعیض سینه سپر می کنی، بهتر بود وسعت دید خودتان را کمی توسعه می دادی و تبعیض های بزرگ تر از این را که دود آن به چشم همه مردم غرب استان می رود و همه غرب مازندرانی ها از آن متضرر می شوند را بوق و کرنا می کردی، تبعیض هایی مثل عدم توزیع عادلانه ثروت، قدرت، امکانات، اعتبارات و... را که دیگر مجبور نباشی برای خودشیرینی های خودتان نسبت به شرق مازندرانی ها مسیر سیصد کیلومتری را تا مرکز استان طی کنی و تازه دست از پا درازتر برگردی و نتیجه ای هم نگیری.
                                      سوماً اینکه شما فقط می توانید از جانب خودتان حرف بزنید نه اینکه وکیل و وصی خبرنگاران تنکابن و رامسر باشید و از جانب دیگران قصاص کنید، چرا که خبرنگاران تنکابن و رامسر فقط آن هفت نفر نیستند، هرچند گمان نکنم سن شما به درک این مسایل قد دهد.
                                      چهارماً اینکه اگر شما واقعاً مخالف تبعیض و مدافع حقوق خبرنگاران تنکابن و رامسر بودی، بهتر بود با مخالفت مرکزنشینان خانه مطبوعات مبنی بر عدم تأسیس نمایندگی خانه مطبوعات در سایر نقاط استان به ویژه شهرستان های مذکور و جالب تر از همه راه اندازی نمایندگی این خانه در آمل در ایام دهه فجر امسال برخورد می کردی و زبان به اعتراض می گشودی نه حالا که پس از سال ها تبعیض برای نخستین بار یخ آب شده ای به غرب استانی ها رسیده، آن را هم بخار و مسئولان مرکز نشین را از کار خود پشیمان نمایی.
                                      پنجماً اینکه کاش برای یکبار هم که شده یاد می گرفتید که رسالت خبرنگار دفاع از حقوق عامه ملت و دیگران است نه اینکه برای اندک وسایلی اینگونه گریه و زاری سر کنی و متأسفانه مانند برخی دیگر از خبرنگاران این خطه که تعداد آنها هم به انگشتان یک پا نمی رسد، به مدیران ارشد استان شکایت تلفنی و اس ام اسی و... بکنید، رئیس ارشاد تنکابن و دیگران را از عوامل تبانی بخوانید و بهانه دست آنان بدهید. کاش کمی از کوپن خبرنگاری خود را برای استان شدن غرب مازندران و استقلال این منطقه خرج می کردی تا اینگونه لَنگ اندک اعتبارات شرق استانی ها نباشی.
                                      در پایان هم لازم می دانم به شما متذکر شوم که عقل، شعور، تلاش، مجاهدت و سایر صفات اینگونه است که از برخی افراد جامعه خبرنگار می سازد نه لپ تاپ و دوربین و ضبط و...، لذا سعی کنید صبر و درک تان را ارتقاء دهید تا مجبور نباشید که اینگونه رو در روی هم قرار بگیرید.

                                      • خبرنگار غرب مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                        جمعه 7 بهمن 1390-0:0

                                        خدمت این همکار محترم باید عرض کنم کاش اول تحقیق می کردن بعد این مطلب و می نوشتن. ایشون بدونن که اونایی که لب تاپ انتخاب کردن مابه التفاوت قیمت لب تاپ و بر اساس مبلغی که بهشون تعلق می گرفت پرداخت کردن. منصف باشید لطفا


                                        ©2013 APG.ir