تعداد بازدید: 2423

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 9 بهمن 1390-14:14

عظيمي:بازار با بخش کشاورزی همسو نیست

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 80 درصد از مسایلی که در جوامع عمومی مطرح است مربوط به بخش کشاورزی است/مازندران در تولید 12 محصول کشاورزی اول است/مازندران بیشترین فارغ التحصیل بخش کشاورزی را داراست/ نقدهایی که به بخش کشاورزی می شود علمی نیست.


مازندنومه،اعظم کردان:رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در اولین نشست خبری خود با بیان اینکه 92 پروژه زیربنایی، خدماتی و تولیدی با اعتبار بالغ بر 293 میلیارد و 809 میلیون ریال در دهه فجر امسال افتتاح می شود و یا مورد بهره بر داری قرار می گیرد، افزود: در این پروژه ها سهم بخش دولتی دولتی بیش از 129 میلیارد و 519 میلیون ریال و سهم بخش خصوصی و متقاضی بالغ بر 164 میلیارد و 289 میلیون ریال است که در مجموع برای 294 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

 وی تصریح کرد: با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها بیش از 8 هزار تن به میزان تولیدات بخش کشاورزی استان افزوده خواهد شد و 72 روستا با 3 هزار و 606 خانوار روستایی از مزایای آن برخوردار می شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه 50 پروژه خدماتی و زیربنایی دراین ایام به بهره برداری می رسد افزود: در بخش تولیدی 42 پروژه با اعتباری بالغ بر273 میلیارد ریال افتتاح می شود.

 عظیمی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از مسایلی که در جوامع عمومی مطرح است مربوط به بخش کشاورزی است،خاطرنشان ساخت: افتتاح مرغداری مدرن با 85 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی ، بهره برداری از سیستم گلخانه ای مدرن مطابق با معیارهای جهانی در شهرستان آمل ونیز پرورش ماهی خاویاری در قفس برای نخستین بار در استان و تامین خوراک دام و طیور به منظور رفع محدودیت های تامین نهاده های اولیه در این بخش از مهم ترین پروژهای شاخص این سازمان به شمار می رود.

 وی به بهره برداری از شالیکوبی در شهرستان بابلسر اشاره کرد و گفت: این شالیکوبی،ضایعات برنج را به حداقل می رساند.

 عظیمی بیان داشت: مازندران در تولید 12 محصول کشاورزی و شیلات از جمله برنج-مرکبات- کیوی- گل و گیاه –گوشت مرغ و ماهیان گرمابی و...در سطح کشور رتبه اول و تولید دانه های روغنی رتبه دوم را داراست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ارزش اقتصادی و ضریب کشت را دو شاخص مهم در ارزیابی سیستم های کشاورزی عنوان و تصریح کرد: مازندران در شاخص ارزش اقتصادی با 7/10 ، ودر زمینه ضریب کشت با 35/1 درصد رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مازندنومه،وی تشکیل کمیته راهبردی،تشکیل شورای کشاورزی، همایش توانمندسازی تشکلها و مراکز خدمات کشاورزی و نیز تولید محصول ارگانیک و پاک،اخذ مجوز برنج سالم و تولید توت فرنگی سالم و اخذ استانداردهای لازم برای تولید این محصول و نیز آغاز مطالعات زهکشی جامع استان را از مهم ترین دستاوردهای بخش کشاورزی در سال جاری ذکر کرد و گفت: مازندران بیشترین فارغ التحصیل بخش کشاورزی را داراست که این ظرفیت، فرصتی برای تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن است.

ريس سازمان جهاد کشاورزي مازندران کوچک بودن اراضی، نداشتن جایگاه ویژه برای بخش کشاورزی،نبود ثبات بازار از محدودیتهای بخش کشاورزی در استان نام برد و گفت: متوسط مالکیت در مازندران 7 دهم هکتار است، لذا باید نسخه هایی بپیچیم که متناسب با اراضی استان باشد.

 وی در خصوص تغییر غیرمجاز کاربری اراضی افزود: این مساله برای ما بسیار اهمیت دارد لذا سیاستهای ما در حفظ زمینهای کشاورزی است.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: آنچه که باعث تغییر کاربری اراضی می شود نوسان اقتصاد و بازار است که زیان فراوانی را به کشاورزان متحمل می سازد.

 عظیمی با تاکید براینکه بازار با بخش کشاورزی همسو نیست نیست گفت: هنوز نقدهایی که به بخش کشاورزی می شود علمی نیست بلکه نقد ما نیز سنتی است لذا زمانی می توانیم بخش کشاورزی را متحول کنیم که زیرساختها را با تخصیص اعتبارات اجرایی کنیم.


  • دکتر رضا علوی تبارپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 14 بهمن 1390-0:0

    دکتر نعمت زاده گزینه ای ملی یا علمی؟
    بدیهی است آنچه بکاریم همان درو می کنیم اگر وکیلی در قد و قواره محلی و منطقه ای راهی مجلس کنیم تصمیماتش کامل بومی و قومی و طبیعتا اثراتش کوچک و ناچیز خواهد بود. در بهترین شرائط مجری ضعف های دولت در حوزه انتخابیه و بدنبال رتق و فتق قطع آب و برق و موافقت اصولی و وام بانکی دوستان و همراهان و نهایتا کاتب درخواست مشاغل کاذب و دون پایه دوائر دولتی است. بسیاری از مشکلات در بیرون مرزها با چالش های اقتصاد جهانی گره خورده و کسی آشنا به فنون حل و فصل آن است که قوائد بازیهای بین المللی را آموخته و مسلح به دانش روز اقتصاد دنیا و متخصص و جراح واقعی اقتصاد کشورش و آشنا به آفتهای زیربنایی آن باشد. بنده شاهد مراسم تجلیل دکتر بعنوان فن آور برتر و محقق نمونه کشور توسط رئیس جمهور با حضور جمعی از وزرا و روسای دانشگاههای کشور در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما بودم وی قبلا نیز در زمان ریاست جمهوری هاشمی بعنوان مبتکر و پژوهشگر نمونه کشور در بین 70 اثر خارجی نفر اول جشنواره خوارزمی شد. از جانبازی هاو جراحات شیمیایی او کمتر سخنی به میان آمده چراکه وی همه چیزش را فدای ایران می داند. 200کنفرانس داخلی و بین المللی در کشورهای مختلف به زبان خارجی گواه تسلط وی به علوم و فنون و آسیب های زیربنایی اقتصاد کشورمان است. گرچه برنده جایزه بنیاد نخبگان آمریکا شد ولی به عشق خاک آغشته به خون شهدای ایران هرگز حاضر به پذیرش گردن آویز عاملین اصلی آن نشد. دکتر رضا ع

    • چهارشنبه 12 بهمن 1390-0:0

      آفرین به غلط انداز خیلی خوب برداشت کردید. من با تمام مطالب شما موافقم

      • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 9 بهمن 1390-0:0

        آقای دکتر نعمت زاده چرا کشاورزی را علمی نقد نمی کنید؟ رئیس سازمان جهادکشاورزی مصاحبه ای درخور نمودند که هم استاندار را زیر گرفتند و هم دکتر نعمت زاده را. حالا اونهایی که مناظره چالشی ایشان با دکتر نعمت زاده رو در مورد مگس میوه دیده بودند به یاد دارند که دکتر برای اینکه ذهن مردم را متوجه خودش بکنه خیلی ریاکارانه در رشته ای دست به انتقاد از سیستم جهادکشاورزی زد که اصلاْ در اون علمی نداشت و لذا توی این مصاحبه هنوز اثر اون ناراحتی توی ذهن رئیس سازمان ما باقی بود و جبران مافات نمودند. احتمالاْ یه جورایی دکتر نعمت زاده بعد از اینکه ریاست دانشگاه رو گرفتند... گاهی هم خودش رو به جریانات دولت خیلی قطع و وصل می کنه یه چیزش میشه. رئیس سازمان ما که اصلاْ سابقه بدی نداره و اتفاقاْ رابطه اش با بچه های بالا رنگ و بوی بده و بستون رو داره و خیلی هم خوش بو هستش و ... این دفعه دیگه حسابی از خجالت این آدم بیرون آمد و طومار انتخابات ایشون رو درهم پیچید. بهترین گزینه برای رئیس ما آقای دکتر سیدهادی حسینی هستش که از بچه های بالا بوده و رابطه خیلی حسنه است ...و شتر دیدی ندیدی. حالا دکتر نعمت زاده به کنار رئیس ما یه جورایی زیر آب بلوف های استاندار رو هم زده و گفتن که با افتتاح پروژه های بزرگ جهادکشاورزی توی مازندران با ارزش ۲۷۳ میلیارد ریال فقط ۲۹۴ نفر شغل ایجاد می شود. غلط انداز که از مدت ها قبل مترصد فرصت بود تا ببیند این ادعای الکی استاندار محترم رو چه جوری می تونه قبول بکنه با این آمار گزگ به دستش اومده و می گه اگه با ۲۷۳ میلیارد ریال ۲۹۴ نفر شغل میشه ایجاد کرد اونهم در زمینه کشاورزی که شغل ها خیلی خیلی ارزانتر از زمینه های صنعتی تولید می شوند پس برای حدود ۷۰ هزار شغل ادعایی ۴۱۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه نیاز است که هزار و خورده ای میلیارد تومان بیش از اختلاسی است که توسط گروه آریا صورت گرفته. حالا این رقم نجومی رو استاندار از کجا آورده که اینهمه شغل رو ایجاد کرده؟ دو راه بیشتر وجود نداره یا رئیس سازمان جهادکشاورزی نیت سوء قصد به جان استاندار داشته و می خواسته ایشان رو خلع آبرو کند و یا اینکه ناخواسته در دام منافقین و اهالی فتنه و توطئه گرفتار شده و محاسبه نشده بر خلاف منویات جناب استاندار موضعگیری کرده. البته فرض سوم هم این است که... از ایشون خواسته باشند که هر طوری شده زیر آب استاندار رو بزنه و اونا خودشون از ایشون دفاع خواهند کرد. در هر صورت رئیس سازمان ما خیلی قویه و هیکل آرنولد رو داره که هر کی باهاش در بیفته ور میافته حتی اگه دکتر نعمت زاده باشه یا استاندار. عظیمی عظیمی افشا کن افشا کن. بعدش هر کی رو که خواستی رسوا کن رسوا کن. حالا اگه دکتر نعمت زاده که هوس دوباره نمایندگی به سرش زده و دلش رو هم نداره که رئیس دانشگاهی و رئیس یک جای دیگه رو که نمیدونم عنوانش چیه یه جورایی مرکز تحقیقات رو می مونه ول بکنه که اگه مردم تحویلش نگرفتند لا اقل شرش توی ساری دامن مردم ساری رو همچنان آتیش بزنه. حالا اگر جرات داره بیاد دوباره با رئیس سازمان ما مناظره بکنه. اون دفعه چون رئیس تازه اومده بود هنوز بلد نبود چه جوری جلوی دوربین بیاد ولی حالا دیگه می دونه چی بگه.


        ©2013 APG.ir