تعداد بازدید: 3257

توصیه به دیگران 85

شنبه 15 بهمن 1390-23:20

آقاي نماينده،مطالبات سياسي ما چه مي شود؟

اینکه فلان نماینده چقدر به امامزاده و بقعه بپردازد،از عجایب کار نمایندگی است!آیا شأن نمایندگی این است؟یا اهداي البسه و امکانات ورزشی جزء عملکرد نمایندگی تلقی مي شود ؟! نیز پنجاه میلیون تومان برای فلان جا و یا گرفتن فلان ماشین راه سازی و ... آیا کل شأن مردمان حوزه ی انتخابیه همان چیزی که شما تلاشی کرده اید بوده است؟(يادداشتي در نقد عملکرد يکي از نمايندگان مجلس)


مازندنومه،سیاوش اسلامی سوادکوهی: الف-با روی کار آمدن نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم تاکنون مشکلات و گرفتاری های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی نه تنها کاهش نیافته است، روندی رو به رشد داشته است.

هر چند قرار نمایندگان در یکدست شدن اکثریت مجلس در فرو کاستن از معضلات و مشکلات بوده ، با تأسف مصیبت بارترین مشکلات در دوران آنان رقم خورده است و آن ها هرگز توفیقی در گره گشائی مشکلات مردم و جامعه نداشته اند!

اگر اصولگرایان در مجلس ششم و هفتم دچار سکته های سیاسی بودند نمی توانند مجلس هشتمی که اکثریت آن ها را اصولگرایان تشکیل داده اند،در چرائی ناکامی توسعه و ترقی رشد کشور سخنی داشته باشند!

ب-در آستانه ی سی و چهارمین بهار آزادی قرار داريم. محوری ترین خاستگاه و تقاضاي انقلابیون در مبارزه با رژیم سرکوبگر پهلوی،دستیابی و برآوردن مطالبات سیاسی بوده است و ما در راه تحصيل اين آرمان هزینه های بسیاری را در ابعاد مختلف انسانی و اجتماعی متحمل شده ايم !

اخيرا ويژه نامه اي از عملکرد سه ساله آقاي ادياني-نماينده مردم قائم شهر،سوادکوه و جويبار در مجلس شوراي اسلامي منتشر شده است.وقتی مشاهده می کنم که نماینده ای عملکرد سه ساله ی خود را در غیاب بزرگترین دستاورد انقلاب-که همان مطالبات سیاسی است- تنظیم می نماید آه از نهاد هر انقلابی دلسوزی بر مي خيزد که چگونه می توان با تکیه بر مهم ترین رکن قوای کشور ، از محوری ترین دستاورد انقلاب عبور نموده در حالی که از همان جایگاه در مشروعیت بخشی و یا دگردیسی نظام سیاسی و قانونگذاری در ادامه روند اهداف انقلاب با تأسف دستخوش ناملایمات و نارسائی های دهشتناک برای نسل اول انقلابی رقم زده می شود!؟

به راستی آیا انقلاب فرزندان خود را خواهد خورد ؟ وقتی می شنوی عضو مجلس خبرگان رهبری و یا فلان مدیر ارشد نهاد انقلابی پس از سی سال خدمت در حساس ترین منصب سیاسی و ... توسط کسانی رد صلاحیت می شوند که تصمیم آن ها از دل تفکری بر می خیزد که راه به مجلس یافته است و انقلابی بودنش و یا دلسوزی او نسبت به فرزندان انقلاب و اهداف آن ، در هاله ای از ابهام قرار دارد، چه می توان گفت؟

نماینده محترم ! وقتی عملکرد سه ساله ی شما مورد داوری قرار می گیرد به ادعای اصولگرایان مدعی چه می توان گفت از ادعای توانمندی و توانایی در امور!

خودتان وظایف نمایندگی را قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین و نظارت بر رویکرد امور ذیربط دانسته اید. اگر منصفانه به سه حوزه ی اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی پرداخته شده در طول سه سال نمایندگی شما بپردازیم اولین سئوال این است که بنابر کدامین دلیل شرعی و قانونی به مطالبات سیاسی مردم و فصول معطل قانون اساسی در این خصوص هیچ تلاشی و رغبتی نفرموده اید؟

به عبارتی حقوق معطل شده ی مردم در این خصوص در باب آزادی های سیاسی و آزادی های مدنی و اجتماعی ، آزادی بیان و ... را تعطیل شده فرض نموده اید؟

آیا وکالت شما در این خصوص از طرف مردم یا حکومت سلب شده بود ؟ در غیر این صورت چگونه است که خویش را در برابر مردم پاسخگو نیافته اید؟

کل فعالیت های اقتصادی که از صفحات 34 الی 55 گزارش عملکرد دفتر شما منتشر شد و نیز فعالیت اجتماعی که از صفحه 56 الی 65 و فعالیت فرهنگی از صفحه 66 الی 69 آمده است نه تنها ابعاد قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانونی ندارد،صرفاً جهت جلب نظر روستا یا بخش توانسته اید از مجریان امکانات و خدماتی را به حوزه انتخابیه تدارک ببیند که با تأسف ضمن تداخل در قوای مجریه ممکن است منافات با عمل نمایندگان هم داشته باشد.

اینکه فلان نماینده چقدر به امامزاده و بقعه بپردازد،از عجایب کار نمایندگی است!آیا شأن نمایندگی این است؟

یا اهداي البسه و امکانات ورزشی جزء عملکرد نمایندگی تلقی مي شود ؟! نیز پنجاه میلیون تومان برای فلان جا و یا گرفتن فلان ماشین راه سازی و ... آیا کل شأن مردمان حوزه ی انتخابیه همان چیزی که شما تلاشی کرده اید بوده است؟

ج-آقای ادیانی!وحدت،اساس زندگی اجتماعی و مورد وفاق همه ی گروه ها و دستجات سیاسی و انقلابی در همدلی و همخوانی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.پایه و اساس این وحدت ، پذیرش در اکثر منافع و نظام ارزش ها و احساسات و اندیشه ها جلوه می کند و این همه در ذیل مطالبه و خواست سیاسی مردم جلوه گر است.

اگر قرار باشد اولویت ، منافع جامعه و کشور محور تلاش ارکان قوا باشد از الزامات آن ، توجه جدی و قانونی به مطالبات سیاسی و مطالب پیش گفته است.

عقل انسان خرد اندیش و قانونمدار که در ذیل سیاستمدار موفق به رتق و فتق کشور داری می پردازد ، پرهیز اکید از خویشاوند سالاری و عدم ورود به منافع فردی و ترجیح جمع و کشور است ، به گونه ای که در اهمیت آن مشروعیت یا فقدان مشروعیت برای یک نظام سیاسی در این خصوص ، ارتباطی تنگاتنگ با خواست و مطالبات سیاسی مردم یک جامعه برقرار است که منتهی به ایجاد فرهنگ خوش بینانه و اعتماد آمیز و نیز می تواند به ایجاد فرهنگ بدبینانه و قهر آمیز نسبت به نهاد های اجتماعی و سیاسی را سبب شود.

به راستی نقش جنابعالی در شکل گیری الگوی موفق از مشروعیت بخشی به نظام انقلابی در ایجاد امید و تعالی دستاورد های انقلاب اسلامی در طول چهار سال نمایندگی با توجه به جمع بندی مطالب پیش گفته تا چه اندازه قرین به توفیق بوده است؟

از این منظر با توجه به مطالبات سیاسی تعطیل انگاشته شده در عملکرد دوره نمایندگی شما که می توانست در بطن خود برای مردم و جامعه قانون پذیری و تأثیر پذیری از الگوها و متدهای انقلابی حاکم بر جامعه را به همراه داشته باشد سئوالی که اکنون در اذهان عموم نقش بسته این است که بن مایه دلایل و استناداتش در از دور خارج کردن مطالبات سیاسی مردم حوزه ی انتخابیه و به تعطیلی کشاندن آن با توجه به اهمیت بالا و تعیین کننده ای که برای آن متصور است از منظر شما چه می باشد؟

سئوالی دیگر ، جهت گیری ، خط مشی و استراتژی جنابعالی در قرار ندادن مطالبات سیاسی و عدم ورود تمایلات تان در توجه به مشارکت و گسترش و توجه به توسعه فرهنگ سیاسی با توجه به مطالب پیش گفته چه می باشد ؟

و سئوالی دیگر که از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ با توجه به پیوستن شما به جریان اصولگرایان حاکم و گسست از عقبه ی فکری و پناه آوردن به شکل و ساخت قدرت سیاسی اصولگرائی ارائه شده توسط طیفی ، آیا مردم می توانند بگویند که چربش قدرت « اخذ » شده و ماندگاری در « قدرت » اصولگرائی پس از بیست و چند سال تلاش برای قدرت سیاسی ، در این چرخش آیا آقای ادیانی می تواند قدرت و سیاست را برای خود سهل الهضم نماید؟

***

مشهدی عموی روستای ما که قرار است شما آن را شهر کنید بسیار شکوه دارد. او می گوید من با چهارتا گاو و مرغ و اردک خودم خواهم ساخت. آقای ادیانی ما از طلا شدن پشیمانیم. روستای زیبای ما بهتر است همان روستا باشد. شهر شدن به قول شاعر همشهری شما « ورگ چمی دارنه! »

از آنجائی که بخش اعظم تلاش شما در شهر نمودن روستا بوده است،کسی گاو و گوسفندی را برای شما قربانی نخواهد کرد و ... البته کسانی که بخواهند در تئوریزه کردن و مشروعیت بخشی به اهداف بر شمرده شده شما تلاشی کنند باید خودشان را نیز در قبال افکار عمومی پاسخگو بدانند.

بادی که در زمانه بسی شمع ها بکشت /هم بر چراغدان شما نیز بگذرد !


  • دوشنبه 24 بهمن 1390-0:0

    سلام به همه و يك دوست..در جواب نظز يك دوست بايد بگم.يه سوال...آيا وجود اكثرييت، اشتباه رو توجيه مي كنه؟ اينكه مردمي از نمايندشون انتظارات خلاف وظيفه نمايندگي دارند باعث ميشه كه از صلاحييت نماينده كاسته بشه؟آيا فكر نميكنيد ما با اين افكار اشتباه و غلط بيشترو بيشتر به عقب افتادگي و كاستي هامون دامن مي زنيم و دودش به چشم خودمون ميره و بس...اينكه نماينده اي وقت و انرژيشو براي كار اصليش كه همون كار مجلس و نظارت بر تصويب قوانين و لوايح سپري ميكنه كه اتفاقا لوايح خوبي رو هم ارائه ميده كه به تصويب ميرسه ،آيا نبايد ما با تشويق ها و حمايت ها فرهنگ عمومي رو به اين سمت درست سوق بديم تا كانديداها وسوسه نشن از طريق اين فرهنگ غلط موجود، سواستفاده كنند و وعده هاي سر خرمن بدن..وعده هايي كه هيچ توجيه و رديف بودجه اي ندارند..اگه نماينده اي به كاهاي عمراني حوزه بپردازه مطمئن باشيد از كار اصليش باز مونده و چون اعتباري هم نداره نميتونه تو كارهاي عمراني موفق باشه پس ميشه ضرر در ضرر...

    • نقد،نقد است.پاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 22 بهمن 1390-0:0

      ازمازند نومه برای درج مقاله متشکرم.ما همیشه برسریک سه راهی باید انتخاب کنیم:اول نقادی را که کار خردمندان است دوم فحاشی راکه کار ضعیفان است و سوم مداحی که کارمنفعت طلبان است.نقد،نقداست فحش، فحش وبالاخره مدح، مدح.مگر ما فحش دلسوزانه داریم که نقد دلسوزانه داشته باشیم؟!!!فحش غیر مغرضانه داریم که نقد مغرضانه داشته باشیم؟!!!ما باید یاد بگیریم به اندیشه پاسخگوباشیم،فرو غلتاندن بحث به باتلاق انگیزه ها که فلانی فلان نگرش فکری را دارد و یا از هسته پنهان تماشاخانه رقیب است رفتاری دگماتیسمی است.در نقد همه چیز به منطق و استدلال آن اندیشه قابل قبول است نه محل تولد اندیشه واندیشمند حتی نقد آقای اسلامی !باید یاد بگیریم که نماینده"مردم"باید بر آمده "ازمردم"باشدو "برای مردم" کوشش کند و از حقوق مصرح ملت در قانون اساسی دفاع کند واز حق قانونگزاری و حق نظارت مردمی بی ملاحظه ارباب قدرت و ثروت استفاده کند.چراکه این حق الناس است و تضییع آن مطابق آموزه های اخلاقی مذموم و کیفر پذیراست.

      • پنجشنبه 20 بهمن 1390-0:0

        از اسلامی میخواهم یک بار دیگر و البته بدون غرض ورزی کتاب را مطالعه بفرمایند، 64 مورد مخالفت و موافقت با طرح و لایحه ، 210 مورد پیشنهاد مکتوب برای لوایح سنواتی ، 64 مورد ارائه طرح، 51 مورد پیشنهاد، 31 مورد اخطار قانون اساسی و .... اگر دفاع از مطالبات مردم نیست شما بگویید آقای اسلامی اسمش را چه بگذاریم !!!!!!!!!!

        • نعیم قائمشهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
          چهارشنبه 19 بهمن 1390-0:0

          آقای ادیانی من هم خیلی دلم می خواست مثل اسلامی رودرروی شما وامی ایستادم وگفتنیهام روبشما می گفتم افسوس که نه شما فرصتی رافراهم کردی نه اطرافیانت اجازه دادندکه چنین شودانگاربرای دیدنت بایدهفت خان راطی کنیم آخه این چه بساطیه راه انداختی من بشما رای دادم مگه به اطرافیانت رای دادم که به آنها مراجعه کنیم تازه این بلغوری که به اسم عملکرد دادی آبروی مردم حوزه انتخابیه رابردی وتازه رای هم می خوای؟عجب حکایتی شداین موضوع رای خواستن شما؟بری که چه کنی؟ بودی چه کردی هان ولع قدرت نمی ذاره؟ای بابا....ماراباش چی می خواستیم وچه شد؟اما دیگه هارت وپورت خبری نیست.....

          • سه شنبه 18 بهمن 1390-0:0

            توان وعملکردآقای ادیانی درایفای وظایف نمایندگی توسط آقای اسلامی به نقدکشیده شده است مگرآقای اسلامی به ایشان انتقادکردندکه چرابه من ودوستان من توجه نکردید؟ازطرفی نمی شودقصاص قبل ازجنایت کردکه چون به آقای اسلامی پستی ازطرف ادیانی داده نشده ،پس بایدنتیجه گرفت که ایشان این مطالب رامی نویسند،بنابه چنددلیل این ادعاصحت ندارداولا آقای اسلامی ازدرایت وتدبیربالاتری ازاین گفته برخوردارندکما اینکه هم خودش می داندوهم منتقدان اومی گویندچون ایشان درمواضع سیاسی مخالف دولت هستندانتظاری ازاین بابت نمی توانندداشته باشندپس یک دلیل محکم این است که چنین چیزی محال باشه این نوشته بخواهدازاین زاویه باادیانی مخالف باشه دوما"متن وتحلیل پیش روازچنان استحکام کلامی وقوت استدلالی برخورداراست که مخاطبان رااقناع می کندکه نویسنده ومخاطبان رادرسطحی ازدانش وبینش قلمدادنماییم که منتقدان نمی توانندبا ایطورانگ زدنها ایشان راازکاری که درپیش گرفته اند پشیمان کنندچون هم ایشان می دانندچه می نویسند وهم آقای ادیانی می داندکه اوچه می گوید وهم مخاطبان او که منصفانه می نگرند می دانند ایشان چه می گویندپس بهتراست فارغ ازداوریهای مغرضانه وسطحی، به قلم ودانش دیگران به دیده ی احترام بنگریم واگر بادلایل قانع کننده می توانیم ردیه ای ازطرف دفتر فعال آقای ادیانی بنویسند این گوی واین میدان،وگرنه آنکس راکه حساب پاک است ازمحاسبه چه باک است؟باورداشته باشیم که بزرگترین خطای محاسباتی سیاسی ادیانی غفلت ازفرهیختگان وفرهنگیان بوده است که اورادرمنجلابی ازبی تدبیری گرفتارنموده است اوفکرمی کردمی تواندبا تشبث به جریانات درقدرت خودش راواکسینه کنداماتیرش بدجوری بسنگ خورده وبدبختی دیگرش هم دریغ ازدیگران راندیدن وخودرادیدن!!!!!! آقای ادیانی وتیم اوهرچندهم اگربتوانندخودشان رابه گروه های بی ریشه شکل گرفته درایام انتخابات گره بزنندپرانتزی هم برای هوش مردم ونارضایتی های آنان بازکنند ،سعی نکنیدباکسانیکه ازدرخیرخواهی باب نقدعملکرد شمارابازنموده اندباهتاکی وطلبکاری باآنهابرخوردنماییددرهرحال ازچشم مردم دورنمی ماندتحلیلهای آقای اسلامی بسیارراهگشابوده است نگاهی به بازدیدکننده های نوشته های ایشان بیندازیدتاازاعتبارآن آگاه شویدازخودتان وکارشناسان بپرسیدکدام سایت ومطلب بالای دوهزاروهفتصدبیننده درطول چهارروز داردهمین نوشته رانگاه بکنید یک روزچندتا بازدید داشته؟این یعنی تاثیریک متن برجامعه و.....

            • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

              سیاوش اسلامی عزیز آیا اگر شما هم در پست و سمت مقرر شده توسط آقای ادیانی قرار میگرفتید باز هم نسبت به آقای ادیانی اینگونه اظهار نظر میکردید...
              البته بنده با بخشی از نظرات شما کاملا موافقم ولی چه خوب است که به دور از هر گونه اظهار نظر شخصی وغرض ورزی بصورت کاملا کارشناسانه نظر دهیم.با تشکر از همه عزیزانی که دغدغه سوادکوه وسوادکوهیان را دارند

              • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                بزرگترین اشتباه دکتر نعمت زاده غفلت از پرداختن به امورجاریه مردم حوزه انتخابیه اش بود او تمام وقت و انرژی خود را در مجلس و لابلای قوانین و مقررات صرف کرد اصرار بر تنظیم صحیح قوانین و نظارت فنی بر عملکرد دولت داشت اما اغلب مردم وی را برای رفع گرفتاری شهرشان انتخاب کردند او بیشتر بدرد دانشگاه و آزمایشگاه و تالیف کتاب و تربیت دانشجو می خورد او گرچه درجه پروفسوری را احراز کرده اما توان دوندگی اکبری و حتی حسینی را ندارد. گرچه با تبلیغات شعاری ادیانی مخالفم و جعل مدرک معادل علیپور نمی پسندم ولی علیرغم شایعه وابستگی به جرایان انحراف و صرف هزینه زیاد تبلیغات حسینی را برای تست دهم مفید می دانم

                • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                  اگرگزارش کامل رادرسایت درج می کردید متوجه میشدید که این تحلیل تاچه اندازه به زیبایی به نقاط ضعف وفترتی که برعملکرد آقای ادیانی مترتب است آشکارمی گردید،آقای اسلامی زیرکانه به اصولی پرداختندکه اصلا آقای ادیانی نه تنها هیچ دغدغه ای نسبت به مواردفوق الاشاره آقای اسلامی ندارندبلکه آنهارانسبت به آینده ی سیاسی خودش بسان سمی کشنده می داندظاهرا آقای اسلامی شناخت دقیقی ازایشان دارند وبه نکات اساسی درروش ومنش زندگی سیاسی او پرداخت ،توسعه ی سیاسی یعنی ورودروشنفکران وصاحبان اندیشه ی سیاسی که آنوقت جای امثال آقای ادیانی در سیاست ونمایندگی نمی باشد کمااینکه در طول زندگی سیاسی ایشان همیشه هیچکاره بوده اندکه نشاندهنده ذکاوت بانیان سیاسی بوده است که ایشان راخوب شناسایی کرده بودند

                  • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                    متاسفانه آقای ادیانی صداقت را هم ندیده گرفته و نامه آقای اکبری را جعل کرده و در این کتاب قرار داده است
                    دوستان میتوانند به صفحه 87 کتاب یا صفحه 11 پیوندها مراجعه کنند و دست خط آقای اکبری را با جعل امضای زیرش توسط آقای ادیانی مشاهده کنند ...
                    فقط با یک نگاه ساده کاملا مشخص است
                    متن اصلی آن نامه در دفتر آقای اکبری موجود است ..
                    ای خدا پس کو تقوا و صداقت ؟ !!

                    • مشهدی عموی روستای ما پاسخ به این دیدگاه 0 0
                      دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                      مسئول محترم سایت مازند نومه متاسفم برای شما که مطالب یک عنصر حامی فتنه را به عنوان یک نویسنده و منتقد در سایت خود درج می نمایید... لطفاً اگر صداقت دارید این مطلب را منعکس کنید

                      • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                        سلام مازند نومه لطفا گزارش دكتر ادياني را به صورت كامل براي آكاهي در سايت قرار دهيد.

                        • قنبرزاده جویبارپاسخ به این دیدگاه 0 0
                          دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                          همانگونه که آقای سوادکوهی اشاره فرمودند مطالب آقای ادیانی درسه بخش تنظیم شده که غالبا درپیگیریها هستندنه مصوبات قانونی،طرفداران ادیانی بفرمایندآیا واقعاحرفی برای گفتن ازحیث کارهای سطحی ایشان دارند؟کجای کمک به فلان امامزاده به وظایف ایشان برمی گشت که کمک کردند؟یاگرفتن لودرچه ربطی به وقت طلایی نماینده دارد؟ودهها پرسشی که هنوزوجودداردبایدپرسیده شودکه ادیانی هیچ جوابی برای آنهاندارند.....ازآقای سوادکوهی بعنوان یک شهروندحوزه انتخابیه تشکرمی کنم که دراطلاع رسانی بافراصت وتیزهوشی عمل می کند.

                          • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                            چاپ اين گونه مطالب بي انصافي است. چون در ان تحليل وجود ندارد . آقاي اسلامي شما براي توهين از چه جملاتي استفاده ميكنيد. ظاهرا دفتر دكتر ادياني يا وقت ندارند يا مطلب شما قا بل نقد و پاسخ نيست . از مركز پژوهش مجلس بيشتر اطلاعات بگيريد . اميري زيراب

                            • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                              آقای محترمی که بجای آقای ادیانی نشسته ای وداری از ایشان حمایت می کنی،مطالب آقای اسلامی نقدعملکردآقای ادیانی می باشدمگراینکه عملکرد او -- سم ؟؟؟؟باشدکه نیازبه سمپاش باشه،ازاینکه می خواهی پنهانی های یک شخص را آشکارکنی نشان غضب وفشارمضاف ازاین مطلب بخوبی برطرفداران اون آقا مشخصه،ضمناآقای اسلامی معلم آزاده ای هستند که مصداق سرو آزادندپنهانی ندارندکه آدمهایی همچون پلنگ تیرخورد ه ها بخواهندآنهاراآشکارکنند،آقای اسلامی لقمه ای نیست که امثال شماهاقورتش بدهیدمگرایشان انرژی زده باشه؟باشماهاهمکاسه؟اونوقت اوجرات نداشت تو پروپاچه شماهابیفته/مازندنامه جان مادرت حذفش نکن

                              • يکشنبه 16 بهمن 1390-0:0


                                معلوم نیست ادیانی چه باجی به سیاوش اسلامی نداده که اینجور داره سمپاشی میکنه.البته من روزی پنهانی های سیاوش را آشکار می کنم. .. اره برا.

                                • يکشنبه 16 بهمن 1390-0:0


                                  پشیمانم پشیمانی چه حاصل.از ادیانی چی می خواستیم و چه ها که ندیدیم. خودمان را کشتیم تا وکیل الدوله تحویل بگیریم ....برای خودم و مردم قائم شهر وسوادکوه متاسفیم.

                                  • جایی برای غلط انداز !پاسخ به این دیدگاه 0 0
                                    يکشنبه 16 بهمن 1390-0:0

                                    مطالب آقا و یا خانم غلط انداز در جای درستی درج نمی شود . مطالب ایشان معمولاً یک طنز کوتاه نیست. یک نظر در پای یک خبر و یا یک گزارش معمولاً ابعاد و اندازه ای دارد و با حروف ریز نوشته می شود و چنان که باید ،طنز، آن هم طولانی را بر نمی تابد . مازندنومه بهتر است با توجه به سابقه کار های غلط انداز ، به مطالب ایشان چون یک خبر و یا یک گزارش مستقل نگاه کند .

                                    • کهنسال ازقائمشهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                      يکشنبه 16 بهمن 1390-0:0

                                      خودت می گی غلط انداز،اونوقت انتظارداری کسی گفته های توراقبول کنن،خیلی تمایل داشتم همین حرفهارو ازآقای ادیانی بپرسم اا هیچ وقت نمی توانستم آنهاراقلمی کنم من ازآقای سوادکوهی خیلی متشکرم که دراین وانفساروزگارمرهمی بردلها وآلام ما گردیددست مریزادمی گویم ودم هرچی مردای سوادکوهی گرم.

                                      • يکشنبه 16 بهمن 1390-0:0

                                        دكتر ادياني كارنامه مجلسي بسيار خوب دارند. منتظر باش آقاي ......

                                        • يکشنبه 16 بهمن 1390-0:0

                                          با مطالعه مطالب آقاي اسلامي تعجب مكنم كه ايشان چه كاره وكي هستند. من مطلب آقاي دكتر ادياني را ديدم .در سه بخش كاملا منطقي بوده است. يادتان باشد آقاي اسلامي شما با اصولگريان مشكل داريد.يكي از نمايندگان موفق دكتر ادياني هستند. از غزض ورزي شخصي بيرون بيائيد.

                                          • يکشنبه 16 بهمن 1390-0:0

                                            آقای معلوم الحال لطفا با انتقادات غیر واقعی از دکتر ادیانی سعی در بزرگ کردن خودتان ننمائید.در ضمن این شعری که آوردید (بادی که در زمانه بسی شمع ها بکشت /هم بر چراغدان شما نیز بگذرد !)
                                            مصداق بارز عملکرد رفیق شما جناب هادی حسینی میباشد که بر کسی پوشیده نیست.اما در رابطه با شما این شعر مناسب است:(ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست)

                                            • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                              يکشنبه 16 بهمن 1390-0:0

                                              بابا ایول آقای سوادکوهی. شما هم خیلی بیکاری و اهل مطالعه. امیدوارم مامور ستادهای دیگر رقبای آقای ادیانی نباشید و محض خاطر خدا موش گرفته باشید. (البته ببخشید چون شما با ضرب المثل سر و کار دارید من هم با ضرب المثل به پیشواز آمدم و قصد توهین از غلط انداز جماعت به دور است). من غلط انداز اعلام می کنم طرفدار هیچ کاندیدایی نیستم و از آنطرف طرفدار هیچ منتقدی هم نیستم. من غلط انداز هم از کاندیداها انتقاد می کنم و هم از منتقدین کاندیداها. من غلط انداز کلاً به دنبال یک جو انصاف هستم و گمشده خویش را در برهوت می جویم. آقای سوادکوهی این آقای ادیانی چه هیزم تری به شما فروخته؟آیا این کار شما ثواب دارد؟ محض رضای خدا اینکار رو کردید یا محض رضای مردم و یا محض رضای تعدادی از رقبای آقای ادیانی؟ اگرچه من هم با شما در مورد انجام وظائف نمایندگی موافقم ولی خلاصه کردن وظائف نمایندگی در بعد سیاسی خیانت است و نماینده باید در قانونگذاری هم در بعد سیاسی، هم در بعد فرهنگی و هم در بعد اقتصادی و اجتماعی فعال باشد. اما آقای سوادکوهی به زعم غلط انداز اینها وظائف داخل مجلس نماینده است و البته نیاز به مطالعات فراوانی هم دارد. ولی نماینده در پیگیری مطالبات مردم هم می تواند نقش ایفا کند. مردم که برای مطالبات خودشان نمی توانند نمایندگان جدایی رو برگزینند. درست است که در قانون اساسی وظایف نمایندگی به انجام وظائف قانون گذاری خلاصه شده است ولی این کف وظائف هستش و علاوه بر آن همت والای یک نماینده است که باید به فعالیت های بیشتر برای مردمش احسنت گفته شود. انتقال معضلات و مشکلات به مصادر امور و تحت تاثیر قرار دادن قوه مجریه با آگاهی بخشی از کمبودها و خواسته های موکلین هم جزء توانمندی ها به شمار می رود و بابت آن ها هم باید از خادم خویش تشکر نمود. شما با وجود اینکه مقالات خوبی می نوشتید که غلط انداز کلی از خواندن آنها کیف می کرد ولی توی این مقاله به جاده خاکی زدید و با اسم آوردن از نماینده مرتکب خطایی شدید که غلط انداز بابت آن به شما نصیحت می کند که در مقالات آینده حتماً به عنوان داور و بدون ذکر نام از نماینده و کلی صحبت کنید. آن قسمت هایی که از گزارش عملکرد آقای ادیانی آمده است را فرض بر این بفرمائید که علاوه بر انجام دقیق و تمام و کمال وظائف نمایندگی وقت و حال و جان خود را صرف آن کرده است. این که عیب نیست. شهر شدن روستاها اگر خواست موکلین باشد و نماینده علاوه بر انجام وظائف معمول خودش آن را انجام دهد که عیب نیست. خلاصه غلط انداز از این مقاله اگر آقای سوادکوهی مورد علاقه اش نبود می گذشت ولی دوست داشتم شما را عادل در نوشتن ببینم و توی قصه تو و من گیر نکنی. باور کنید من اصلاً‌حتی یکبار هم با آقای ادیانی برخورد رو در رو نداشتم و اساساً اهل حوزه انتخابیه ایشان نیستم که علائق و سلائق مرا گیر بیاندازد. تازه وظیفه غلط اندازی هم مرا وادار می کند که موضوعات را از زاویه دیگه ای ببینم و به همین دلیل گاهی بهشهریَ گاهی سارویَ گاهی قائمشهریَ گاهی بابلیّ آملی و ... و بطور کلی مازندرانی و ایرانی هستم. اما به طور کلی با شما موافقم که اولویت کاری نمایندگان پرداختن به وظائف قانونگذاری و نظارت صحیح بر امور اجرایی و قضائی دو قوه دیگر است منتهی فعالیت های مازاد ارزش است نه شایسته سرزنش. من در مورد فامیل بازی و منطقه گرایی و شهر گرایی هم عقیده باشما هستم ولی یکنفر را پیدا کنید که دین را برای دنیای دیگران فدا نکرده باشد. همین شمای مدعی و غلط انداز بی ادعا هم وقتی بچه اش بیکار باشد به تمام کبیر و صغیر رو می اندازد که کاری کرده باشد. ایشان هم و دیگران هم بالاخره کس و کاری دارند. مگر ایشان از آن نماینده بابلی خودمون کمتر هستند که نتوانند 1000 نفر رو در تهزان آب جا بکنند و آن را تبدیل به بابل آب بکنند؟ البته این باید داد آنها را در بیاورد. اینکه مازندران را به عنوان گوشت قربانی کرده و هر نماینده سهم خودش رو بگیرد و مثل گرگ هایی عمل بکنند که برادر وار استان را بین خودشون قسمت می کنند خب از نظر غلط انداز گرچه زشت است ولی کاری است که می شود و این ناهنجار به عنوان هنجار تلقی شده و خیلی ناجوانمردانه این حق خوری ها ارزش شده است و هم شما خیلی از آن خوشتون می آید و هم غلط انداز کاری نمی تواند بکند. البته توی فرمایشات شما حرف های زیادی بود که غلط انداز می تواند یک عالمه راجع به آنها غلط اندازی بکنه ولی حالا همین مقدارش هم خیلی زیادی بود.

                                              • يکشنبه 16 بهمن 1390-0:0

                                                درود،درود،دروووووووووووووووووووووووود


                                                ©2013 APG.ir