تعداد بازدید: 3855

توصیه به دیگران 8

دوشنبه 17 بهمن 1390-0:5

نامزدهاي ايکس

با نيامدن اصلاح طلب هاي شاخص و رد صلاحيت عده اي ديگر،نيز رد صلاحيت نامزدهاي شاخص معطوف به جريان موسوم به انحرافي و هم چنين تعدد کانديداهاي اصولگرا در مناطق مختلف براي هم پوشاني،جبهه متحد اصولگرايان راحت ترين رقابت انتخاباتي را پيش رو دارد/نتيجه انتخابات آتي مجلس در استان،يک طرفه به نفع اصولگراها خواهد شد و اصلاح طلب ها به سختي بتوانند يک يا دو کرسي را در مجمع نمايندگان از آن خود کنند.


مازندنومه،سردبير:جبهه متحداصولگرايان،بزرگ ترين تشکيلات اصولگراها در انتخابات آتي مجلس محسوب مي شود که بيشتر وزن آن را اصولگراهاي کلاسيک و نيروهاي راست سنتي سابق تشکيل مي دهند.

راست سنتي به عنوان يک جريان ريشه دار و تاريخي،داراي پايگاه اجتماعي ثابت و منابع قدرت متعددي است که از تشکل هاي مختلفي براي نمايندگي خود در حوزه سياسي استفاده مي کند.

جمعيت موتلفه اسلامي قلب اين تشکيلات است و تشکل هاي همسو پيرامون آن پراکنده شده اند و دو گروه پرنفوذ جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز کنار آن ها قرار دارند.

اينان زماني مدافع سرسخت دولت احمدي نژاد(به ويژه احمدي نژاد دولت نهم) بودند و از ايدئولوژي،مرام و عملکرد رييس جمهوري در بخش هاي مختلف-به خصوص سياست خارجي و گفتمان انقلابي رييس دولت-دفاع مي کردند.

البته برخي از اعضاي ارشد اين جبهه همان موقع در جلسات غير رسمي شان اذعان مي کردند که:"احمدي نژاد را تا زماني که در خط ولايت است،قبول داريم!"

پس از لانسه شدن و بزرگ نمايي جريان موسوم به انحرافي در کشور و نيز قهر احمدي نژاد، تشکيلات سنتي اصولگرايان انتقادها را علني کرد و حتي تناني از فرزندان نوگراي اين جريان چون مطهري و زاکاني و...به طرح سئوال از رييس کابينه پرداختند و اين روزها طرح عدم کفايت ريس جمهوري نيز به گوش مي رسد که البته تجربه نشان داده است اين گونه طرح هاي شعاري،هيچ گاه رنگ اجرا نخواهد ديد.

در مازندران اما بزرگان جبهه متحد اصولگرايي، در غياب و خاموشي جريان موسوم به دوم خرداد،چند ماهي است جلسه و همايش مي گذارند و اکنون در پي تدوين نهايي فهرست خود در حوزه هاي انتخابيه مختلف هستند.

تازه ترين اقدام اين گروه،جمع کردن نامزدهاي شاخص از حوزه هاي مختلف استان و امضاي میثاق‌نامه بود.از قرار جبهه متحد اصولگرایان مازندران،امضای میثاق نامه را شرط شرکت در گزینش و بررسی وضعیت کاندیداها دانسته و دبیر اين تشکيلات گفته:"در صورت امتناع از امضای میثاقنامه توسط داوطلبان اصولگرا با نهایت احترام به آنها از بررسی نام این داوطلبان در جریان انتخاب، لیست نهایی جبهه متحد اصولگرایان استان معذوریم."

در جلسه جبهه متحد اصولگرایان استان مازندران برخي از نامزدهاي شاخص اصولگرا شرکت و ميثاق نامه امضا کردند:

آمل:رضا حاجی پور، عنایت‌الله تورنگ

بابل: عابدین مومنی و علی کریمی فیروزجایی

نور و محمودآباد:عباس یزدانی،احمد ناطق‌نوری

رامسر، عباس آباد و تنکابن: جمشید حجتی‌نیا و شمس‌الله شریعت‌نژاد

نوشهر و چالوس:محسن سام‌دلیری،محمدعلی موحدی،حسن محمدپور و عبدالغفار آل‌حبیب

بابلسر و فريدونکنار:ولی‌الله نانوا کناری و مقداد نجف نژاد

قائم شهر،سوادکوه و جويبار: کمال علیپور، میکائیل فرج‌پور، قربانعلی نعمت‌زاده و سیدعلی ادیانی

ساري و مياندرود: منصورعلی زارعی و محمد دامادی

بهشهر: احمدعلی مقیمی و محمد جمشیدی

البته دبير تشکيلات اصولگرايان استان اعلام کرد که برخی از داوطلبان دعوت شده در این جلسه حضور نیافتند، ولی آمادگی خود را در جبهه متحد اصولگرایی اعلام کردند که شامل غلامرضا مشایخی، فرهادی رستمیان از حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر، علی میرزایی از آمل، سیدجمال علوی سنگ‌چشمه و سید رمضان شجاعی از حوزه انتخابیه ساری و میاندرود هستند.

شک نداريم که فهرست نهايي اين تشکيلات ، از بين اسامي قيد شده در بالا تدوين خواهد شد و البته آگاهان و فعالان رسانه اي استان،از مدت ها قبل قرار گرفتن نام نامزدهاي فوق را در فهرست نهايي جبهه متحد پيش بيني کرده بودند.

شرط ايجاد و نيز پايداري و موفقيت هر گروه سياسي،وجود پايگاه اجتماعي براي آن است.پايگاه اجتماعي در کنار بنياد فکري و روش سياسي،سه ضلع مثلثي است که ساختار يک حزب را تشکيل مي دهد و تداوم مي بخشد.

به نظر مي رسد برخي از کانديداهاي جريان متحد اصولگرايي در شهر و منطقه خود پايگاه اجتماعي مقبولي نداشته باشند و حتي در اصولگرا يا مستقل بودن آنان شک و شبهه وجود دارد.

پيش تر اعلام شده بود نفرات اصلي اين تشکل،بر اساس نظرسنجي تعيين مي شوند،اما از همان هفته هاي نخست بسياري از آگاهان حدس مي زدند که همين اسامي که در بالا ذکر شد در فهرست نهايي قرار خواهند گرفت و نظرسنجي اولويت اصولگراها نخواهد بود.

البته به دليل توده وار بودن جامعه ايراني،متد "احتمال" کارسازتر از متد "پيش بيني" است.به احتمال نتيجه انتخابات آتي مجلس در استان ما،يک طرفه به نفع اصولگراها خواهد شد و اصلاح طلب ها به سختي بتوانند يک و در نهايت دو کرسي را در مجمع نمايندگان مازندران از آن خود کنند.(پايگاه اصلاح طلب ها در حوزه هاي ساري و  نيز نوشهر و چالوس سنگين تر است.)

به باور ما تفاوتي نمي کند نامزدان اصولگرايي در فهرست اين تشکلات قرار بگيرند يا به طور مستقل در انتخابات شرکت کنند و خود وزن لازم را داشته باشند و فراتر از جريان متحد راي بياورند؛نتيجه کار يکي است؛شيريني به کام اصولگراها.

کلام آخر اين که با نيامدن اصلاح طلب هاي شاخص و رد صلاحيت عده اي ديگر،نيز رد صلاحيت نامزدهاي شاخص معطوف به جريان موسوم به انحرافي و هم چنين تعدد کانديداهاي اصولگرا در مناطق مختلف براي هم پوشاني،جبهه متحد اصولگرايان راحت ترين رقابت انتخاباتي را پيش رو دارد.

سه امتياز بازي از هم اکنون در سبد تشکيلات اصولگراست.آقايان: خود را به آب و آتش نزنيد؛شما از همين الان برنده بلامنازع انتخابات آتي هستيد.


  • اهالی روستای شجاع محلهپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 22 بهمن 1390-0:0

    زادگاه دکتر شریعت نژاد
    جمعی فدائیان رهبر معظم انقلاب
    از دانشمندان میهن اسلامی

    • جوانان پل هوایی قائم شهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 22 بهمن 1390-0:0

      ما جمعی از جوانان منطقه پل هوایی به منوچهر صادقی این برادر ارزشی رای می دهیم

      • جمعه 21 بهمن 1390-0:0

        من عذر خواهی میکنم 1000 خانم نه 100 نفر ..اشتباه تایپی بود ..الان 1000 نفر از دختران و خانمها در واحد دوخت نساجی قائم شهر مشغول بکار هستند ...

        • پنجشنبه 20 بهمن 1390-0:0

          عصر امروز طی مراسمی با حضور مسئولین مرکزی جبهه پایداری و جمعی از مردم قائمشهر در مسجد صبوری قائمشهر دکتر نعمت زاده و سید علی ادیانی بعنوان بعنوان کاندیدای مورد تایید این جبهه معرفی شدند گرچه در پایان این برنامه عده ای نسبت به قرار گرفتن ادیانی در لیست جبهه پایداری اعتراض خود را به دکتر آقاتهرانی ابراز داشته و خواستار تجدید نظر شدند. هزینه های سنگین انتخابات، سابقه گرایشات دوم خردادی در دوره های قبل و عدم توامندی ادیانی از جمله اعتراضات ایشان بود

          • پنجشنبه 20 بهمن 1390-0:0

            واقعا معیار بررسی آقایان در اینکه اسمی در لیست آقایان باشد امضای میثاقنامه است ؟ جای تاسف داره که بررسی سوابق اجرایی و سیاسی و مجاهدتهای افراد در راه نظام و انقلاب و توسعه استان و شهرستان های مربوطه و البته حسن شهرت و محبوبیت افراد منوط به امضای میثاق نامه شد ... و آخرش هم به اینجا ختم میشه که در لیست محفلی آقایان در ساری ترکیبی از جریان انحرافی و کاندیدای جوانگرای غیر سیاسی نورچشمی آقا می شود و واقعا نگران این نیستید که طرفداران کاندیدای جوان لیست جبهه متحد اصولگرایان در ستادها و خیابنهای شهر به بی بندو باری و رقص و آواز و کارناوال شادی بپردازند ؟ خدا آخر و عاقبت ماجرای لیست شما را ختم به خیر کند .

            • مرادیان_کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
              پنجشنبه 20 بهمن 1390-0:0

              من در عجب هستم این آقای... با چه رویی و با چه شخصیتی میخواهد دوباره از حوزه استحفاظب بابل پا در عرصه رقابت ها بگذارد ؟ ایشان در طی این مدت شخصیت ، افکار و نقشه های خود را به تمامی بابلی ها و مازندرانی ها نشان داد . بنده خودم از آن دست افرادی بودم که در دوره قبلی از ایشان حمایت کرده بودم ولی در این دوره اشتباه دوره گذشته را تکرار نخواهم کرد و از شخصی که فقط به فکر منافع خود و اطرافیان خود میباشد حمایت نخواهیم کرد .

              • بابل ؛ پایتخت سیاسی استان پاسخ به این دیدگاه 0 0
                سه شنبه 18 بهمن 1390-0:0

                کوران رقابت انتخاباتی در پایتخت سیاسی استان مازندران به اوج خود رسیده است . . همه بیصبرانه منتظر 12 اسفند ماه 1390 هستند تا نظاره گر اینکه کدامین نماینده از صندوق های رای شهرستان ولایت مدار و دارالمومنین بابل بیرون خواهد آمد ، باشند . امید است هرکس که توانست لیاقت نمایندگی مردمان بزرگ بابل را بدست آورد تمام تلاش و همت خود را برای آبادانی و سربلندی بهارنارنج سبز گذاشته و پرچم مامطیر کبیر را تا اوج آسمان ها برافراشته نماید .

                • استان بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  سه شنبه 18 بهمن 1390-0:0

                  صد حیف از آن روزی که مهندس محبوب و محجوب دیار همیشه سبز بهارنارنج از دوره انتخابات برای همیشه کناره گیری کرد . . مهندس نریمان بدان هرجا و در هر پست و مقامی باشی بابلی ها و مازندرانی ها دوستدار شما خواهند بود . با کناره گیری مهدس نریمان ، حمایت کامل و قاطع خود را از حاج حسین نیاز آذرری اعلام میداریم . در ضمن زوج انتخاباتی ناصری _ نیاز میتواند برای کلانشهر بابل و مازندران بسیار مفید باشد .

                  • جوان شاغل در سايپا پاسخ به این دیدگاه 0 0
                    دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                    رعيت هميشه معرفت مردانگي ومحبت و تلاش و خدمت شما را فراموش نميكنيم و بيادت براي هميشه هستيم .جوانا جوياي كار

                    • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                      آقا سعيد سلام
                      100 نفر خانم شاغل در نساجي در مقابل هزاران شاغل توسط رعيت در ايران خودرو و سايپا و دخانيات و صنايع چوب وكاغذ و تخته فشرده و سايپا شما ل صفر است

                      • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                        احسنت علی جون بعد مدتها از اصلاح طلبها گفتی و دفاع کردی

                        • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                          سلام
                          بابلیها میدونند که آخه این دو نفری که از بابل اومدن چه به درد بابل میخورند.
                          اون کریمی که توی این مدت سر سوزنی به درد بابل و بندپی و سایر بخشها نخورد. این بنده خدا مومنی هم که توی مجالس ختم داره سیر میکنه.

                          رای همه جریانات سیاسی و دلسوز بابل به حاج آقا ناصری و حاج حسین نیازآذری هست که به فکر پیشرفت همه استان مازندران هستند

                          • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                            مردم از اصول گرا و اصلاح طلب دل خوشی ندارند
                            مردم به کسی رای می دهند که خدمت کند مانند آقای اکبری که احیای نساجی را شروع کرده و الان در واحد دوخت 100 نفر خانم مشغول کار هستند و 1200 نفر هم مشغول آموزش اولیه

                            نه اصلاح طلب
                            نه اصول گرا
                            فقط نوکری مردم را میخواهیم
                            این 4 نفر هیچکدام رای نخواهند آورد ..باشید و ببینید

                            • قائم شهري مقيم پايتختپاسخ به این دیدگاه 0 0
                              دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                              رعيت دوستت داريم چه نماينده شوي چه نشوي هميشه در قلب ما جا داري....

                              • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                                چرا رعيت و گرزين و نريمان و رحماني نيامدند حيف كه نيامدند ولي اگر ميآمدند ميدوني چي ميشود بايد اين افرادي كه از آنان ياد كردي ميرفتند خونه ..و اين 4 نفر قطعا راي ميآوردند

                                • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                                  امامزاده سیاسی

                                  • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                                    جامع و کامل و زیبا.استفاده کردیم

                                    • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

                                      مرسی سردبیر جان.من هم موافقم که کار جبهه متحد در این دوره آسان است.آخر کسی نمانمده که با آنها رقابت کند!خودشانند و خودشان.


                                      ©2013 APG.ir