تعداد بازدید: 2857

توصیه به دیگران 24

پنجشنبه 4 اسفند 1390-0:21

نقدپذیری و مشورت گرایی روش من است-حاجی پور

در گفت و گو با رضا حاجی پور-نامزد اصولگرای آمل-مطرح شد:نماینده مردم در مجلس باید به مردم و اعتماد آنان خیانت نکند و به آنان وعده های دروغ ندهد/روش من در دوران نمایندگی بر اساس نقد پذیری و مشورت گرایی و تکیه بر استفاده از خرد جمعی خواهد بود/قطعا کاستی ها و دغدغه هایی نیز وجود دارد که نباید آنها را بزرگ نمایی کرد.


مازندنومه:رضا حاجی پور یکی از کاندیداهای انتخاباتی مجلس نهم در آمل است. وی که سالها تجربه مدیریت و مسوولیت های  اجرایی متعددی را در کارنامه خود دارد، هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی رشته مدیریت در دانشگاه دولتی تاجیکستان است. از وی کتاب ها و مقالات مختلفی نیز منتشر شده است.

 حاجی پور که در رقابت های انتخاباتی مجلس هشتم در آمل موفق به کسب 38 هزار آرای مردمی شده بود ، در انتخابات مجلس نهم، کاندیدای معرفی شده و مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان مازندران در آمل است.با این نامزد اصولگرا گفت و گو کردیم.بخوانید.

---------------------

*وضع موجود سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟

- حاجی پور: معتقدم با توجه به ارزش ها، اصول و آرمان های انقلاب اسلامی، شاهد تغییرات  اساسی و مثبت فراوانی در جامعه هستیم که بسیار امیدوار کننده است.

 قطعا کاستی ها و دغدغه هایی نیز وجود دارد که نباید آنها را بزرگ نمایی کرد. بزرگ نمایی نقاط ضعف و مشکلات موجب یاس و سرخوردگی جامعه و سو استفاده دشمنان انقلاب و نظام خواهد شد.

 البته به دور از افراط و تفریط نباید با نادیده گرفتن مسایل و مشکلات و نیازها ، نسبت به ضرورت حل آنها بی توجه باشیم.باید نقاط مثبت را  تقویت کرد و نقاط ضعف را با تلاشهای کارشناسانه و صادقانه اصلاح  کنیم.

*دیدگاه و ارزیابی شما از چگونگی فعالیت های سیاسی گروه ها  و احزاب سیاسی مختلف در کشور چیست؟ 

 -حاجی پور:جمهوریت و اسلامیت دو رکن اساسی نظام است که نباید هیچ گونه خدشه ای به آنها وارد شود. من معتقد به آزادی فعالیت های سیاسی گروه ها و تشکل ها و احزاب سیاسی مختلف در چهار چوب قانون و رعایت مصالح نظام و منافع ملی هستم.

 اصول و آرمان های انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای حفظ نظام و ارزش های ملی و مذهبی و مصالح و منافع ملی ، همواره باید به عنوان یک اولویت ، چراغ راه هر نوع فعالیت های سیاسی و همه افراد و گروه های سیاسی باشد.

*با توجه به  وجوداختلاف نظر موجود در میان فعالان و گروه های سیاسی و افکار عمومی در باره عملکرد آقای احمدی نژاد و دولت او، دیگاه و مواضع  شما چیست؟

- حاجی پور: برای نقد مواضع و عملکرد آقای احمدی نژاد و دولت ایشان باید هم به نقاط قوت و هم به نقاط ضعف توجه داشت.

تردید نیست که آقای رییس جمهور و دولت او خدمات ارزشمند و فراوانی را به مردم ارایه داده اند. برخی کاستی ها و اشتباهات نیز ممکن است وجود داشته باشد که به واسطه وجود برخی نقاط ضعف  نمی توانیم نقاط مثبت را نادیده بگیریم.

 البته با توجه به چارچوب قانون اساسی و رهنمودهای مقام رهبری و مصالح نظام و منافع ملی، قطعا" اگر جایی اشتباه یا انحرافی وجود داشته باشد، باید اشتباهات را تصحیح و جلوی انحرافات را گرفت.

با توجه به اینکه طبیعت هر نظام و دولت کارآمد اصلاح نقاط ضعف است ،باید با نقد سازنده و تلاش صادقانه  آن را ترمیم و بازسازی کرد.

* از دیدگاه شما ویژگی های یک نماینده کارآمد و مطلوب برای مجلس کدام است؟

- حاجی پور: یک نماینده مردم در مجلس باید از تخصص و تعهد به صورت توامان برخوردار باشد، احساس مسوولیت و صداقت کافی برای خدمت به مردم داشته باشد، اصول و آرمان های انقلاب و مصالح نظام و منافع ملی را بر منافع شخصی و باندی ترجیح دهد و همان گونه که امام راحل در وصیت نامه خویش فرمودند: از طبقه ای باشد که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس کرده باشد و در فکر رفاه آنان باشد، نه از اشخاصی که تلخی  محرومیت را نمی خواهند بفهمند.

 همچنین یک نماینده مردم در مجلس باید به مردم و اعتماد آنان خیانت نکند و به آنان وعده های دروغ ندهد. به تعبیر شهید آیت الله دکتر بهشتی ، شیفته خدمت باشد و نه تشنه قدرت.

* اگر شما نماینده مردم در مجلس باشید، بیشترین و مهمترین دغدغه تان چه خواهد بود؟ 

-حاجی پور: توجه به دو وظیفه اصلی نمایندگی یعنی قانونگذاری و نظارت در سطوح کلان ملی در چهارچوب قانون اساسی را در اولویت قرار خواهم داد.

روش  من در دوران نمایندگی بر اساس نقد پذیری و مشورت گرایی و تکیه بر استفاده از خرد جمعی برای تشکیل کارگروه های تخصصی حوزه های گردشگری ، صنعت ، بهداشت و درمان، امور آموزشی و فرهنگی و... جهت شناسایی ظرفیت های مغفول منطقه و روش های بهینه فعال سازی این ظرفیت ها خواهد بود.

به عنوان یک آملی ، همیشه به آملی هرچه آبادتر و سرافرازتر در ایران، و به عنوان یک مسلمان ایرانی به  ایرانی هرچه مقتدرتر و سرافراز تر در جهان می اندیشم.


  • جبهه متحد اصولگرایان شهرستان آمل پاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 5 اسفند 1390-0:0

    نابر شایعات که در فضای مجازی شهرستان آمل واستان مازندران پخش شده است واز حذف نام جناب آقای رضا حاجی پور از لیست جبهه متحد اصولگرایان خبر داده اندکه این خبر کذب بوده که تکذیبیه این خبر را در زیر می خوانید

    با سلام وعرض ادب جناب آقای رضا حاجی پور نامزد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نامزد جبهه متحد اصولگرایان در شهرستان هزار سنگر آمل می باشد وتا کنون هیچ نامه کتبی برای شهرستان آمل مبنی بر حذف نام رضا حاجی پور از لیست جبهه متحد از تهران یا مرکز استان برای دفتر آمل ارسال نشده است .

    لازم به ذکر است دوستان که در فضای مجازی فعالیت می کنند از شایعات پرهیز کنند وفضای رقابتی را در شهر برای کاندیدا ها فراهم آورند

    تمامی کاندیداها که از شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند محترم هستند .

    دبیر جبهه متحد اصولگرایان شهرستان آمل

    • جمعه 5 اسفند 1390-0:0

      آقای مازندنومه خبر داری برق از سر بعضی رسانه های کوچولوی آملی بدجور پریده؟میگن چرا حاجی پور با شما مصاحبه کرده.انگار شما بی بی سی فارسی یا voa هستید.میگن ما تو آمل بودیم چرا با شما مصاحبه کردند!!انگار شما از پشت کوه امدید.حاجی پور شما را هم دیده مازندنومه را هم دیده.تاثیرگذاری کدام بیشتره؟از غیظ حاجی پور رفتند سمت تورنگ!!این وسط یوسفیان سود می بره

      • جمعه 5 اسفند 1390-0:0

        حاجی پور مراقب اطرافیانت باش.گیر دادند بهت که چرا با این سایت گفتگو کردی!!!گه اشکالش چیه؟آدم با هر رسانه قانونی این سرزمین می تونه گفتگو کنه.مگه آقایان اصولگرای بزرگ تهران با شرق واعتماد و اینها گفتگو نمی کنند؟آدم از هر تریبونی استفاده میکنه تا حرفش رو بزنه.بعضیها ته چاه هستند و انگار از عهد دقیانوس آمده اند

        • خبری شد خبرم کنیدپاسخ به این دیدگاه 0 0
          جمعه 5 اسفند 1390-0:0

          خیلی با کلاس نوشتید : احتمالا با خیلی ها مشورت کردید...حرفای اصلاح طلبانه زدید ..چتی بیه اتی بیه؟ ..تو که اصولکرا بودی داداشی ...

          • جمعه 5 اسفند 1390-0:0

            من به افکار و برنامه میدم. افکار آقای حاجی پور قابل قبوله.

            • پنجشنبه 4 اسفند 1390-0:0

              ما ماندیم به کی رای بدیم هیچکی به فکرگردشگری و فرهنگ برتر آمل که پایتخت فرهنگی جهان هستش نیست

              • یک معلم- آملپاسخ به این دیدگاه 0 0
                پنجشنبه 4 اسفند 1390-0:0

                اگر آقای حای پور اینه که خودش میگه معلومه اینکه یه عده شایعه میکنند ایشون آدم خشونت طلب و خشکیه حرف بی اساس و مغرضانه ای. علاقمند شدم در باره ایشون بیشتر تحقیق کنم . ظاهرا حرفاش همه حسابه.


                ©2013 APG.ir