تعداد بازدید: 2846

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 23 خرداد 1391-21:45

دیوار کوتاه خبرنگاران/در اداره راه خبرنگاری را کتک زدند

یک خبرنگار فعال رسانه های استان، توسط نگهبان اداره کل راه و شهرسازی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و  از ناحيه بيني دچار آسيب ديدگي شد/آيا پاسخ ندادن به نگهبان بنا به هر دلیلی پيامدش كوبيدن با مشت به بيني ارباب رجوع است؟


مازندنومه،خبر ارسالی:بی احترامی و ضرب و شتم خبرنگاران موضوع جدیدی نیست و ما بارها در همین زمینه تذکر داده ایم و مطلب نوشته ایم.

در تازه ترین مورد همکار فعال رسانه ای ما در اداره کل راه  وشهرسازی مازندران،مورد ضرب وشتم نگهبان قرار گرفت.حکایت را خود خبرنگار این گونه توضیح می دهد:

 پیش از ظهر روز سه شنبه که روز ملاقات عمومی ارباب رجوع با مدیران است، حدود ساعت 11 خبرنگار یکی از خبرگزاري هاي كشور كه مدير یک پايگاه خبري است برای انجام امور اداری به اداره کل مسکن وشهرسازی مازندران مراجعه کرد.

زمانی که خبرنگار وارد ورودی نیمه شلوغ این اداره کل شد با پرسش نگهبان مواجه شد كه كيستي و كجا مي روي؟

این  خبرنگار به دلیل سروصدای در ورودی و سالن اداره،متوجه سئوال نشد و در ادامه نگهبان با الفاظ زشتی، خبرنگار را مورد خطاب و عتاب قرار داد.

همین موضوع سبب درگیری لفظی و کتک خوردن اين فعال رسانه اي شد و او  از ناحيه بيني دچار آسيب ديدگي شد.

گردن خبرنگران از مو هم باریک تر است و معمولا" دیواری کوتاه تر از دیوار آن ها پیدا نمی شود ،اما سئوال اینجاست که آیا به نگهبانان و نیروهای دستگاه های اجرایی و اداری نحوه برخورد با ارباب رجوع را آموزش نمی دهند تا این گونه حرکات زشت و زننده به وجود نیاید؟

سئوال دیگر آن که آيا در روزي كه ملاقات عمومي مدیران است و همه مديران بي واسطه پذيراي ارباب رجوع هستند اين چنين برخوردي در راستاي تكريم ارباب رجوع قلمداد می شود؟

 آيا پاسخ ندادن به نگهبان بنا به هر دلیلی پيامدش كوبيدن با مشت به بيني ارباب رجوع است؟

حرف آخر این که حمايت كور كورانه بعضي مسئولان از كاركنان خود،برخورد نامناسب با ارباب رجوع را در پي خواهد داشت و از آنجايي كه اين افراد احساس امنيت مي كنند بر رفتار زشت خود اصرار مي ورزند.


  • يکشنبه 28 خرداد 1391-0:0

    منم حرف آقاي قائمشهري رو تاييد مي كنم آخه تو اون اداره (مسكن قائمشهر) ... واقعاً كه هيچكي نيست پاسخگوي اين حركاتشون باشه ؟ آقاي استاندار آقاي فرماندار قائمشهر و آقاي مدير كل محترم راه و شهرساز ي استان هميشه سبز مازندران يكم برخورد كنين با اين كارمندان خاتي

    • از قائم شهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 26 خرداد 1391-0:0

      سلام
      بابا اين اداره حرمت كاركنانشونو حفظ نمي كنه چه برسه ارباب روجوع!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      چند روز گذشته واسه انجام كار مسكن مهر رفته بودم اداره مسكن قائمشهر وارد كه شدم ديدم دو تا زن و مرد دارن با هم مشاجره ميكنن خيلي تند تعجب كردم!!!!!!!!!!!!!! مردم گفتن اينا با هم همكارن يكي آبدارچييه يكي كارورز!!!!!!!!!!!!!
      واقعاً واسه اين اداره كل و مديريت ضعيف متاسفم كه دو نفر كارمند جلوي مردم و ارباب روجوعان اين تور تا مرز كتك كاري پيش رفتن اما كسي نبود جلوشونو بگيره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      جالب تر اين بود كه دعواشون سر تلفن زدن بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • جمعه 26 خرداد 1391-0:0

        متاسم براي طرز فكرت آقا يا خانم بابلي.قشر فعال و زحمتكش و بازتاب دهنده جريان سياست و اقتصاد و ... با دستمزد و حقوق بسيار اندك را به مال اندوزي متهم كردي!

        • پنجشنبه 25 خرداد 1391-0:0

          والا خبرنگارای بابلی به خاطر پول ، دسته ای پا میشن میان ساری

          • پنجشنبه 25 خرداد 1391-0:0

            خبرنگاران اکنون مقدستر از همه چیز شدن و انتظار دارن همه جور رفتار با مردم داشته باشن اما مردم با آنها کاری نداشته باشن.خبرنگاری که به خاطر پول له یا علیه کسی چیزی مینویسه خبرنگار نیست!

            • پنجشنبه 25 خرداد 1391-0:0

              بابا نگهبان از حراست دستگاهست ...

              • خبرنگار نوشهریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                چهارشنبه 24 خرداد 1391-0:0

                خبرنگار؟آخه کدوم کار خبری؟اصلا مگه خبرنگار اهمیت داره؟بدبخت ترین قشر جامعه همین خبرنگاران شهرستانیهستند.همشون با تحقیر و بدبختی هر چهتمامتر زندگی میکنند.البته دراین بعضی ها همد رلباس خبرنگار سودجویی های بسیار تاسف باری میکنند و نام خبرنگار را بد میکنند.کاش حریم و حرمت برای خبرنگار واقعا در جامعه پدیدار می شد.هر سال روزخبرنگار فقط گفته می شود خبرنگار چنین است و چنان.همیشه فقط در زبان گفته میشود از خبرنگاران حمایت می شود.چرا اینقدر به خبرنگاران دروغ گفته می شود از سوی مسئولان؟چرا؟

                • چهارشنبه 24 خرداد 1391-0:0

                  برخورد بد نگهبانان با مردم عادی را چه کسی باید پیگیری کند؟

                  • چهارشنبه 24 خرداد 1391-0:0

                    در خارج از كشور . نگهبانان خوشتيپترين و نيرومند و بشاش و سرحال ترين افراد ان مجموعه هستند چون كه با مردم ارتباط دارند . ولي در ايران كاملا بر عكس است. نگهبان بي سوادترين فرد و .... فرد مجموعه است .

                    • چهارشنبه 24 خرداد 1391-0:0

                      معمولا" افراد ضعيف رابراي اين كاردرنظر دارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                      • چهارشنبه 24 خرداد 1391-0:0

                        وقتی دولت مردان چپ و راست از خبرگاران شکایت می کنند و بعضی از آنها توجه ای هم به دستور رئیس دولتشون ندارند بهتر از این هم نخواهد شد

                        • مياندروديپاسخ به این دیدگاه 0 0
                          سه شنبه 23 خرداد 1391-0:0

                          من شاهد بودم كه نگهبان چه رفتار زشتي داشت و شماره خودم رو به خبرنگار دادم تا اگه شكايتي بخواد بكنه برم شهادت بدم
                          البته بيشتر بخاطر اينه كه اداره را با روشهاي مختلف ما رو اذيت مي كنه و اصلا رفتار درستي هم ندارن

                          • سه شنبه 23 خرداد 1391-0:0

                            نگهبانان ادارات خیلی ضعیف عمل می کنند .

                            • سه شنبه 23 خرداد 1391-0:0

                              مرگ بر بینی کتک زن


                              ©2013 APG.ir