تعداد بازدید: 2141

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 11 مرداد 1391-1:1

ابراهیمی:انجمن رسانه های مجازی باید تقویت شود

در نشست مشترک اعضای انجمن رسانه های مجازی با مدیرکل ارشاد استان بیان شد:ارشاد مازندران متعلق به یک فرد نیست/در مراسم روز خبرنگار ، اعضای انجمن رسانه های مجازی هم دیده شده اند/‌انجمن رسانه های مجازی مازندران سال گذشته برای نخستین بار در کشور تاسیس شد.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در نشست مسئولان رسانه‌های مجازی مازندران با بیان اینکه در ترویج فرهنگ رضوی باید به فکر طرحی نو بوده و به افکار برسانیم، تصریح کرد: اگر در برگزاری برنامه‌های این چنینی خلاقیت و نوآوری نباشد، فقط توانسته‌ایم خودمان را سرگرم کنیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های مجازی می‌توانند در ترویج فرهنگ رضوی نقش‌آفرین باشند، متذکر شد‌:‌ با به پایان رسیدن نمایشگاه فرهنگ رضوی، برنامه‌های ما به اتمام نمی‌رسد و دبیرخانه دائمی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه ارشاد مازندران صرفا متعلق به یک فرد نیست، یادآور شد:‌ در انقلاب و جنگ، همه در صحنه بودیم و در میان تکلیف همه مشخص است.

*انجمن رسانه های مجازی باید تقویت شود

 به گزارش مازندنومه،ابراهیمی با تاکید بر حفظ وحدت در میان اعضای انجمن رسانه‌های مجازی، خاطرنشان کرد: این انجمن باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه اگر با هماهنگی و تعامل حرکت کنید،می‌توانید به بسیاری از مسائل و موضوعات در کشور خط بدهید، اظهار داشت:‌ انجمن رسانه‌های مجازی می‌تواند به به‌سازی مسیر کمک کند.

 ابراهیمی یادآور شد: در ترویج فرهنگ رضوی باید شناسایی کنیم که جوانان  از امام رضا (ع) چه چیز می خواهند. 

وی خاطرنشان کرد:‌در برگزاری مراسم روز خبرنگار ، اعضای انجمن رسانه‌های مجازی هم دیده شده اند و این مراسم به صورت مشترک برگزار می‌شود.

*فعال تر از رسانه های مکتوب

بر اساس این گزارش، عباس رمدانی در این نشست اظهار داشت:‌ امروز نقش رسانه‌های مجازی در انتقال اخبار و اطلاعات، با توجه به رشد تکنولوژی و علوم،بر کسی پوشیده نیست.

رییس انجمن رسانه های مجازی مازندران با بیان اینکه رسانه‌های مجازی، نقش فعال‌تری نسبت به رسانه‌های مکتوب دارند، تصریح کرد:‌انجمن رسانه های مجازی مازندران سال گذشته برای نخستین بار در کشور تاسیس شد.

 وی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در روند ثبت این انجمن داشتیم، متذکر شد:‌ رسانه‌های مجازی کارکرد‌های متفاوتی دارند و می‌توانیم به صورت ویژه در بخش اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، ورود پیدا کنیم.

*راه اندازی نمایشگاه مجازی رضوی

به گزارش مازندنومه،نایب رییس انجمن رسانه های مجازی مازندران در این نشست اظهار داشت:‌ طبق آمار وزیر ارتباطات، ضریب نفوذ اینترنت در کشور 9/ 46 درصد ، معادل حدود 37 میلیون نفر جمعیت کشور است.

 احمد مظفری ادامه داد:‌ بر اساس همین آمار 29 درصد از افرادی که به اینترنت دسترسی دارند در گروه سنی 19 تا 24 سال هستند.

 وی متذکر شد:‌سن ویژه‌ای با اینترنت ارتباط دارند و می‌توانیم ترویج فرهنگ رضوی را برای این قشر ، برنامه‌ریزی کنیم.

 مظفری با بیان اینکه 1154 شهر در کشور به شبکه دیتا متصل هستند، گفت: در طول سال برای ترویج فرهنگ رضوی باید برنامه داشته باشیم و مختص یک دوره نباشد.

 وی با اشاره به اینکه بحث معرفی اخلاق و آداب رضوی در رسانه‌های مجازی مغفول مانده است، افزود:‌ باید با استفاده از مقالات کارشناسان، به این بخش توجه کنیم.

 مظفری خاطرنشان کرد:‌ نمایشگاه مجازی رضوی توسط انجمن رسانه‌های مجازی راه‌اندازی شده است.

*تاثیر زیارت امام رضا در مقابله با تهاجم فرهنگی بررسی شود

مدیرمسئول سایت اصلاح‌نیوز در این جلسه گفت:‌ مقالات و پژوهش‌های بزرگان درباره امام رضا (ع) در سایت‌ها بازنشر شود.

 عادل روحی با تاکید بر معرفی کتاب‌های در رابطه با زندگی‌نامه امام رضا (ع) و فرهنگ شیعی، ادامه داد:‌ تحلیل جامعه‌شناختی امام رضا (ع) از منظر زمان قبل و زمان حاضر بر اساس گفتار پژوهشگران و اندیشمندان صورت گیرد.

 وی با اشاره بر تحلیل ولیعهدی آن حضرت و تطبیق آن بر اساس زمان حاضر و از دیدگاه علما و مراجع عظام، یادآور شد:‌ تاثیر زیارت امام رضا(ع) بر اذهان عمومی و روان‌شناسی آن در جامعه و تاثیر آن در مقابله با تهاجم فرهنگی، بررسی شود.

*چرا این نشست زودتر برگزار نشد؟

به گزارش خبرنگار ما،مدیرمسئول سایت کیاسر نیوز اظهار داشت:‌انتظار می‌رفت این نشست زودتر از این، با انجمن رسانه‌های مجازی برگزار می‌شد.

سید حسن موسوی خاطرنشان کرد:‌ فضای رسانه‌ای مجازی نیاز به حمایت بیشتر از سوی اداره کل ارشاد دارد.

*آموزش در سنین پایین تاثیرگذار است

 مدیر مسئول سایت شمال آنلاین در این نشست گفت:‌ اشاعه فرهنگ رضوی نیازمند فعالیت گسترده کارشناسان این بخش است.

 الیاس خلیلی تصریح کرد:‌ انجمن رسانه‌های مجازی با معرفی خبرنگار فعال در این بخش، با برنامه و اهداف و دیدگاه‌های خاص، در این زمینه فعالیت کند.

 وی با تاکید بر اینکه برای نهادینه شدن هر موضوعی، آموزش در سنین پایین تاثیرگذار است، اظهار داشت:‌ برای نهادینه شدن بیش از پیش فرهنگ رضوی، باید از مدارس و مهدهای کودک آغاز کنیم.


  • جمعه 13 مرداد 1391-0:0

    امیدوارم انجمن رسانه های مجازی فقط کارش را معطوف به جلسات این چنینی نکند و برای مسایل حقوقیو رفاهی همکاران هم قدم بردارد.در جلساتی این چنینی نشستن مشکلی از ما را حل نمیکند فقط حرف رد و بدل میشود.باتشکر

    • خبرنگار هفته نامهپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 13 مرداد 1391-0:0

      من اگه جای شما بودم هر روز با مدیران جلسه می ذاشتم تا حال اون روانپریش ها را بگیرم. هرچندحرف شون اعتباری نداره و سکه یه پول شدن.کسی آدم حسابشون نمیکنه.تو انتخابات هم که گند زدند با ادعای تقلب و اینها.هر کی این زیر گفته روانپریش اسم جالبی روشون گذاشته.واقعا باید به دکتر روانپزشک مراجعه کنند

      • پنجشنبه 12 مرداد 1391-0:0

        من بعنوان همکار شما دلیل های بقول شما سایت روانپریش رو خوندم اول میگم شما هیچ وقت توهین نکنید دومندش شما دلایل همون سایت رو بخونیدحرف هی منطقی زدن شما اختیار خودتونو دو دستی به کسانی ندید که اصلا شمارو قبول ندارن وبا رای گیری نیومدبعدا به حرف های من می رسید یادتون باشه تجربه نشون دادخ افراد مخالف فکر ادما بهتر از ادم های چاپلوسن این یه تجربه مشترک بشریه من با سایت ... میونه ای ندارم ولی سگشون به بعضی افرادی کخ من میدونم وتو میدونی شرف دارناز سایت وزین تون تشکر میکنم

        • چهارشنبه 11 مرداد 1391-0:0

          بعضی از دوستان سایت روان پریش هم در جلسه حضور داشتند

          • چهارشنبه 11 مرداد 1391-0:0

            خبر دارید سایت روان پریشهای شکست خورده بدجور از این دیدار دارند می سوزند؟تا اونجاشون سوخته!!!

            • چهارشنبه 11 مرداد 1391-0:0

              بالاخره وقتی انجمن صنفی رسانه های مجازی مجوز های لازم را از اداره کار گرفت شیخ ابراهیمی هم مجبور شد انها را دعوت کند و افطاری بدهد و بگوید این تشکل باید تقویت شود.ای کاش زودتر اینکار را میکرد تا ارشاد از چشم اعضای انجمن نمی افتاد

              • چهارشنبه 11 مرداد 1391-0:0

                و سلامی مجدد به ساحت گرامی آقای ابراهیمی عزیز که باری دیگر با بیانات شیوای خودشان مردم تشنه ی فرهنگ و هنر را سیراب کرد.
                امیدوارم خودشان هم سری به بیاناتشان بزنند و بخوانند و تامل فرمایند.
                ما بعنوان شهروندان هنردوست واقعا از وجود ذی جود ایشان مستفیذ گشته ایم.
                خدا سایه ایشان را کماکان بر سر فرهنگ و هنر استان مازندران مستدام بدارد!!!!


                ©2013 APG.ir