تعداد بازدید: 5233

توصیه به دیگران 46

دوشنبه 1 آبان 1391-15:26

دست شورا بالا/شهردار چالوس به خانه برگشت

در جلسه شورای شهر چالوس مطرح شد:استعفای شهردار چالوس در تاریخ 30 مهر در جلسه شورای اسلامی شهر چالوس مطرح و به اتفاق آرا با استعفای ندرلو مخالفت شد/ حقوق کارکنان شهرداری چالوس با اضافه کاری های آنان به موقع پرداخت می شود/از خانواده شهردار به ویژه همسرش قدردانی می کنیم+عکس


مازندنومه،محمد حسین ملایی کندلوسی:در چهارصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر چالوس که با حضور همه اعضا برگزار شد، هفت عضو این شورا با اتفاق آرا ضمن مخالفت با استعفای عباس ندرلو، حمایت خود را از ادامه کار او در شهرداری اعلام داشتند.

در این جلسه ابتدا رئیس شورای شهر چالوس گفت: همانطور که همگان می دانند گزینه های مختلفی برای تصدی پست شهرداری چالوس مطرح بودند که هرکدام طرح و برنامه های خود را به شورا ارایه دادند،ولی در نهایت همکاران شورای شهر به اتفاق به آقای عباس ندرلو نظر مثبت نشان دادند.

 محمداسماعیل نعمت زاده افزود: پس از انتخاب شهردار، دو تن از اعضای شورا به تهران رفتند و گفتگوهای لازم را با او انجام دادند و قول گرفتند که ندرلو تا پایان دوره سوم شورای اسلامی شهر همکاری کند.

وی به استعفای شهردار چالوس اشاره کرد و گفت: در تاریخ 4 مهرماه 91 شهردار چالوس به جهت مشکلات شخصی استعفای خود را تحویل این شورا داد اما شورای شهر چالوس به جهت تعاملات موجود نظر به ادامه همکاری داد،مع الوصف استعفای ندرلو در تاریخ 30 مهر در جلسه شورای اسلامی شهر چالوس مطرح و به اتفاق آرا با استعفای او مخالفت شد.

نعمت زاده با اشاره به اینکه جاده ساحلی تا فرج آباد قسمتی آسفالت و بخشی دیگر در حال زیر سازی و جدول گذاری است، اظهارداشت: به منظور رفع مشکل ترافیک به پیشنهاد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر چالوس مقرر شد موقتا زیرسازی از ضلع غربی رادیو دریا تا خظ هشت انجام شود که این طرح در صحن علنی شورا مورد موافقت قرار گرفت و به شهرداری ابلاغ شد تا با انجام این کار بخشی از مشکل ترافیک حل شود.

 رییس شورای شهر چالوس ادامه داد: دور برگردان هایی که در این مدت در سطح شهر ایجاد شد،طرح مطالعاتی آن قبلا توسط کارشناسان مربوط انجام و این طرح در کاهش بارترافیکی شهر بسیار موثر واقع شد.

وی در رابطه به رینگ دو چالوس نیز گفت:  رینگ دو از کمربندی به سمت اشکاردشت، پالوجده، شرکت نفت و دارمیشکلا منتهی می شود که با اجرای آن قسمت زیادی از ترافیک شهری رفع می شود و در همین رابطه حدود 40 هزارمترمربع آزاد سازی شده است.

*حقوق کارگران شهرداری به موقع پرداخت می شود
 
نائب رییس شورای شهر چالوس نیز در این جلسه گفت: ما پس از رایزنی های مختلف ، با ایمان به تجارب علمی و عملی ندرلو،او را به عنوان شهردار چالوس انتخاب کردیم.

 غلامحسین خلج افزود: در بخش فرهنگی اولین حرکت ارزشمندی که انجام داد، مکان های تبلیغاتی و پرتابل ها بر روی تیرهای وسط بلوار سطح شهر بود که از این طریق بخش زیادی از نازیبایی ناشی از تبلیغات ها که بر روی در و دیوار شهر  و داربست ها نقش می بست کاسته شد،ضمن اینکه در بخش ساماندهی برگه های تجاری، فوتی، آموزشی و ... که اکثر فضای سطح شهر را پر می کرد با نصب 200 تابلوی دیواری ساماندهی انجام شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر چالوس ارایه خدمات الکترونیکی را از دیگر اقدامات اساسی شهردار عنوان کرد و اذعان داشت: توجه ویژه به صرفه جویی در هزینه های شهرداری و افزایش هزینه های عمرانی به جای هزینه های جاری و رعایت اصل 44 و برون سپاری از دیگر نکات مثبت و بسیار حائز اهمیت در عملکرد شهردار چالوس است.

 وی گفت: تعداد مناقصاتی که در بخش خدمات رسانی و عمرانی در شش ماه اول امسال بسته شد نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرد.

 
 خلج با بیان اینکه شهردار چالوس توجه خاص و ویژه ای به قشر زحمتکش کارگر دارد،عنوان کرد: حقوق کارکنان شهرداری چالوس با اضافه کاری های آنان به موقع پرداخت می شود و این نشان از مسیر درآمدی موفق و مدیریت با برنامه است.

  وی افزود: ما تمامی اعضای شورای شهر چالوس بر لزوم ادامه همکاری شهردار پرتلاش چالوس با شورا در سایه همدلی و تعامل و ایجاد شهری زیباتر و توسعه یافته تر تاکید داریم.

  نائب رییس شورای شهر چالوس در پایان گفت: از خانواده شهردار به ویژه همسرش که با قبول شرایط سخت دوری از فرزندان یاری رسان شهردار بوده اند،قدردانی می کنیم.

 *بازاریان مخالف رفتن شهردارند
 
محمدتقی کیالاشکی-دیگر عضو شورای شهرچالوس- نیز با بیان اینکه بر اساس آخرین یافته های آماری رضایتمندی شهروندان نسبت به شهردار چالوس ملموس است ، گفت: در نشستی هم که با متولیان بازار داشتیم،خواسته آنها ادامه فعالیت شهردار بود.

* اگر قرار است قانون رعایت شود باید از خودمان شروع کنیم
 
قربان سام دلیری نیز ضمن اعلام حمایت، رضایت و همراهی خود و مجموعه شورا با شهردار چالوس اظهار داشت: خط هشت از نظر راه دسترسی شرایط نامطلوبی داشت اما اکنون وضعیت بسیار خوبی در آن نقطه حاکم شده و اکثر کوچه های آن ضمن رعایت استانداردهای لازم و صرفه جویی در مصالح،آسفالت و بهسازی شد.

این عضو شورا با بیان اینکه عملکرد شهردار چالوس به استانداردهای روز بسیار نزدیک است گفت: در بحث اتوماسیون اداری در شهرداری و زیباسازی و عقب نشینی لازم نیز صورت گرفت و این نشان می دهد که اگر قرار است قانون رعایت شود باید از خودمان شروع کنیم.

 *زیرساخت ها منسجم است
 
محمدحسن حکیم زاده دیگر عضو شورا گفت: کارهای انجام شده در بخش عمرانی، توسعه شهری و مبلمان شهری و نیز ایجاد زیرساخت های شهری با نهایت انسجام صورت گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر چالوس خواهان ادامه همکاری ندرلو به عنوان شهردارچالوس هستند، اظهار داشت: در پی مطرح شدن استعفای شهردار به گونه ای این موضوع دستخوش چالش ها و نامهربانی بیرونی شد ولی همه دستگاه های امنیتی و سیاسی و عموم شهروندان جداگانه و از طریق شورا علاقه مندی خود را نسبت به ادامه همکاری وی اعلام داشتند.

 *اختلاف سلیقه نداشتیم
 
ویدا صیادی نژاد-عضو شورای شهر چالوس-با بیان اینکه پروژه های صورت گرفته طی 6 ماه گذشته نشان از تجربه کاری ندرلو دارد،گفت: فضای خوب ایجاد شده مرهون حس مسوولیت پذیری شهردار است که موجب شد تا طرح استعفای او در بین شهروندان دلهره ایجاد کند.

 
امیر احمدی دیگر عضو شورای شهر چالوس نیز با بیان اینکه فضایی در افکار عمومی ایجاد شده که تا صحبت از تغییر مدیریت شهری می شود نگران می شوند گفت: عباس ندرلو از مدیران خوب و با تجربه ای ست که بدور از تنش و حساسیت شهر را به سکون و آرامش رسانده است. 
 
وی افزود: شاید مردم فکر می کردند اختلاف نظرها و سلیقه های شورا منجر به استعفای شهردار شده درحالی که اعضای شورا به اتفاق از او خواسته اند با قدرت و با پشتوانه شورا به کار خود ادامه دهد.


  • پنجشنبه 4 آبان 1391-0:0

    جناب غلط انداز من هم مخالف تشكيل استان جديدى به مركزيت شهرهاى کوچکى مثل چالوس يا تنکابن يا نوشهر يا حتى لاهيجان هستم . اما شما که اينقدر به فاصله و کيلومتر اعتقاد داريد من حرفى با شما دارم . جناب غلط انداز فاصله رامسر تا سارى 250 کيلومتر و فاصله رامسر تا رشت ( 150 کيلومتر کمتر از فاصله اش تا سارى ) يعنى 100 کيلومتر است . فاصله تنکابن تا سارى 225 کيلومتر و فاصله تنکابن تا رشت ( 100 کيلومتر کمتر از فاصله اش تا سارى ) يعنى 125 کيلومتر است . در کنار مسئله فاصله اين مسائل را هم در نظر بگيريد که رامسر و تنکابن پيش از اين متعلق به گيلان بودند مضاف بر اين که فرهنگ و زبان مردم رامسر و تنکابن هم گيلانى است مضاف بر اين که مردم رامسر و تنکابن خود را گيلانى ميدانند نه مازندرانى ، و به گيلان علاقه داشته و خواهان الحاق به آن هستند و هيچ علاقه اى به مازندران ندارند . حال اگر جميع اين موارد را در نظر بگيريم آيا بهتر نيست که رامسر و تنکابن به گيلان بازگردانده شوند و ما هم مازندران يکدستى از گلوگاه تا چالوس داشته باشيم ؟ در غير اين صورت آن قدر به فشارهاى سياسيشان ادامه ميدهند تا بالاخره نوشهر و چالوس مازندرانى را از مازندران جدا کنند .

    • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 4 آبان 1391-0:0

      در جواب غلط انداز فرمودند غلط انداز ذهنت را شفاف و بدور از تخریب کن ولی حرف های غلط انداز را تائید می کند و کار آقای احمدی لاشکی را احقاق حق مولکلینش می داند. ما که حسود و بخیل نیستیم و طرح دادیم و تا مرحله نامگذار پیش رفتیم ولی آقایان اگر صداقت دارند سیاسی کاری نکنند. آقای رهبری املشی خدا و رسول را گواه می گیرد که جدا شدن رودسر و املش از گیلان و تشکیل استان جدید به نفع مردم است. البته اصلاً کاری به کشور ندارد که آیا به نفع کشور است یا خیر؟ فاصله رودسر تا رشت چند کیلومتر است؟ فاصله رودسر تا تنکابن چندکیلومتر؟ کجایش به نفع کشور و حتی مردم املش و رودسر است؟ فاصله رودسر تا رشت 75 الی 80 کیلومتر است و عین همین فاصله از رودسر تا تنکابن است بنابراین بهانه فاصله تا مرکز استان نمی تواند این را توجیه کند. فاصله چالوس تا مرکز استان 160 کیلومتر است و فاصله برخی از شهرهای استان خراسان رضوی تا مشهد مثل سبزوار تا 220 کیلومتر هم می شود. فاصله تربت جام تا مشهد حتی بیشتر هم هست. فاصله چابهار تا زاهدان بیش از 400 کیلومتر است و همین فاصله را ایرانشهر با مرکز استان دارد. فاصله بسیاری از شهرهای استان کرمان تا مرکز استان بیش از 300 کیلومتر است و همین وضعیت در فاصله برخی از شهرها مثل نائین و انارک و جندق با اصفهان وجود دارد. غلط انداز که خود با پیکان های مدل 62 به پائین در سال های 65 و 66 از اصفهان به این شهرها سفر کرده و در دل هوای داغ منطقه تا جندق که هم مرز با طبس که امروزه جزء استان یزد محسوب می شود رفته از صبح علی الطلوع تا نزدیک ساعت 11 صبح در راه بود. یعنی فاصله ای بیش از ساری تا رشت. پیشنهاد غلط انداز اینه که حالا که امکان استان جدید با شلوغکاری و بی قانونی عمل کردن نمایندگان دو منطقه انتهایی شرق و غرب استان های مازندران و گیلانه و حرف های غیر مسئولانه آنها وجود دارد بیائید یک استان مقتدر و قوی در شمال درست کنیم و آن اینکه گلستان و مازندران و گیلان را یک استان بکنیم که صد البته شت باشد چون زیرساخت های آن برای مرکزیت از ساری و گرگان بهتر است تا هم تعداد نمایندگان شمالی به عدد 30 برسد و هم قدرت چانه زنی بالایی را در دولت ها داشته باشند و کسی جرات نکند به این استان چپ نگاه کند. دعواهای داخلی هم قابل حل شدن هست. اوه غلط انداز واقعاً مبتکر ایده های جدید است و باید به خاطر این ایده های نو جایزه نوبل داخلی کشور را به ایشان تقدیم نمود.

      • در جواب غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
        چهارشنبه 3 آبان 1391-0:0

        آقای احمدی لاشکی وظیفه تحریک بیشتر مردم منطقه برای فشار به دولت و مسئولان جهت جا انداختن استان جدید را دارد؟؟ این چه حرفی است؟چرا به احمدی به راحتی خوردن آب تهمت می زنید، یک نماینده پیدا شده که برای احقاق حق موکلینش داد می زند بد است؟غلط انداز،غلط تصور کردید،ذهنت را شفاف و بدور از تخریب کن

        • چهارشنبه 3 آبان 1391-0:0

          نماينده يک منطقه بايد زبان گوياى مردمش باشه که در حال حاضر احمدى لاشکى و رهبرى املشى دارن به بهترين نحو ممکن اين وظيفه رو انجام ميدن. ضمن اينکه راه نجات چالوس و نوشهر حتى اگه تنکابن باشه ولى مطمئنا سارى و بابل نيست.

          • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
            چهارشنبه 3 آبان 1391-0:0

            اراجیف غلط انداز که بر حسب اندازه گیری دوست بی نام و نشان به اندازه یک مشت بوده مسائل زیر بوده است:
            1-شورا چه عددیه؟
            2- شهردار رو عشق است
            3-می تونه حقوق کارگران را تمام و کمال بدهد تا از پشتیبانی آنها برخوردار بشود و در برابر شورا قد علم کند.
            4-شهردار با کمی لطف می تونه تعدادی از اعضاء شورا را به سمت خودش بکشاند و بقیه را بایکوت نماید.
            5- شهردار با همین ترفند می تواند هیچ کاری در شهر انجام ندهد و از شهر ویرانه ای مثل چالوس که هیچ زیرساخت آشکاری ندارد و به لطف چند سرمایه گذار تهرانی و سایر استانها چند تا ساختمان مرتفع و به ظاهر زیبا و نان و آب دار برای شهرداری، کم کاری ها و تنبلی ها را حسابی بپوشاند و آب از آب تکان نخورد.
            6- حالا نمیدانم کی به بافت قدیم چالوس سفر کرده و می داند که چالوس تغییر قابل ملاحظه ای نکرده
            7- پل روی کمربندی اش هم که در حال احداث می باشد نمای شهر را گرفته و همانند میدان فرح آباد ساری که نه تنها مشکلی از ترافیک را حل نکرده بلکه معضلی بودجه خور را برای مرکز استان درست کرده
            8- در چالوس زیبا و آرمانی هم این پل به یک نقطه نازیبا تبدیل شده است که قطعاً هنر شهردار و شورا را با همدیگر یکجا گرد آورده است.
            9- غلط انداز بیچاره مگه تو چکاره هستی که توی هر چی می خواهی نظر دقیق و فنی بدهی؟
            10- به تو چه مربوط که شهردار و شورای شهر چکار می کنند.
            11- تنها راه نجات چالوس اینه که به استان غرب مازندران بپیوندد و مرکزیت تنکابن را قبول بکند.
            12- تنکابن چالوس را نجات خواهد داد و با جلوگیری از مجوزهای ساخت و ساز و زیبا سازی و فضا سازی از چالوس و انتقال آن به سمت تنکابن و رامسر مشکل را ریشه ای حل خواهد کرد.
            13- آفرین بر احمدی لاشکی که چقدر دور اندیش است و به فکر حل مشکل چالوس و نوشهر از طریق تنکابن می باشد که در آینده می تواند به جای چالوس نماینده مردم قدر شناس تنکابن و رامسر هم بشود.
            14- بارک الله خداوند قبول بکند انشاء الله
            اینها اراجیفی بود که غلط انداز تقدیم کرد. شما هم اگر از این دست اراجیف دارید بسم اله. ضمناً یک مورد دیگر هم اضافه کنم که آقای گیلانیان به آقای رهبری املشی تکه انداخته است و گفت آیا شما به عنوان نماینده وظیفه دیگری غیر از جداسازی املش و رودسر از گیلان جدید ندارید. عیناً غلط انداز که یک بدلکار ماهری است می گوید که آقای احمدی لاشکی آیا وظیفه شما تحریک بیشتر مردم منطقه برای فشار به دولت و مسئولان جهت جا انداختن استان جدید است؟

            • بابک شمس ناتریپاسخ به این دیدگاه 0 0
              سه شنبه 2 آبان 1391-0:0

              مهندس ندرلو شهرداری پرتلاش، دارای سلامت و پاسخگوست، از بدو حضورشان در چالوس اقدامات خوبی درون شهر صورت گرفته است که باید عنوان کرد، امیدوارم دوستان شورا تا پایان این دوره حمایت خود را از شهردار دریغ نکنند، شهرداری که خبر رفتنش باعث نگرانی مردم شد...

              • سه شنبه 2 آبان 1391-0:0

                اولا که کى گفته قراره تنکابن مرکز بشه ؟ دوما که حتى اگر هم اين طور بشه باز هم هرچى باشه خيلى خيلى بهتر از سارى و بابله . ببينين چى کار کردين که ما نوشهر چالوسيها هم ميخوايم هر طور شده از اين استان سارى و بابل جدا بشيم

                • سه شنبه 2 آبان 1391-0:0

                  این غلط انداز با خودش مشکل داره!
                  یک مشت اراجیف نوشت!

                  • سه شنبه 2 آبان 1391-0:0

                    غلط انداز عزیز تو همون توی غلط اندازی خودت بمونی بهتره.حرفات هم مثه خودت غلط اندازه

                    • سه شنبه 2 آبان 1391-0:0

                      آفرين بر شما كه قرار شد قانونو رعايت كنين. تخفيف يا پارتي بازي ممنوع. تامين پاركينگ عمومي براي مراكز عمومي اجباري. گزارش درآمد و هزينه ماهانه شهرداري به شورا سر وقت و ...!

                      • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        سه شنبه 2 آبان 1391-0:0

                        شورا چه عددیه؟ شهردار و عشق است که می تونه حقوق کارگران را تمام و کمال بدهد تا از پشتیبانی آنها برخوردار بشود و در برابر شورا قد علم کند. شهردار با کمی لطف می تونه تعدادی از اعضاء شورا را به سمت خودش بکشاند و بقیه را بایکوت نماید. شهردار با همین ترفند می تواند هیچ کاری در شهر انجام ندهد و از شهر ویرانه ای مثل چالوس که هیچ زیرساخت آشکاری ندارد و به لطف چند سرمایه گذار تهرانی و سایر استانها چند تا ساختمان مرتفع و به ظاهر زیبا و نان و آب دار برای شهرداری کم کاری ها و تنبلی ها را حسابی بپوشاند و آب از آب تکان نخورد. حالا نمیدانم کی به بافت قدیم چالوس سفر کرده و می داند که چالوس تغییر قابل ملاحظه ای نکرده و پل روی کمربندی اش هم که در حال احداث می باشد نمای شهر را گرفته و همانند میدان فرح آباد ساری که نه تنها مشکلی از ترافیک را حل نکرده بلکه معضلی بودجه خور را برای مرکز استان درست کرده و در چالوس زیبا و آرمانی هم این پل به یک نقطه نازیبا تبدیل شده است که قطعاً هنر شهردار و شورا را با همدیگر یکجا گرد آورده است. غلط انداز بیچاره مگه تو چکاره هستی که توی هر چی می خواهی نظر دقیق و فنی بدهی؟ به تو چه مربوط که شهردار و شورای شهر چکار می کنند. تنها راه نجات چالوس اینه که به استان غرب مازندران بپیوندد و مرکزیت تنکابن را قبول بکند. تنکابن چالوس را نجات خواهد داد و با جلوگیری از مجوزهای ساخت و ساز و زیبا سازی و فضا سازی از چالوس و انتقال آن به سمت تنکابن و رامسر مشکل را ریشه ای حل خواهد کرد. آفرین بر احمدی لاشکی که چقدر دور اندیش است و به فکر حل مشکل چالوس و نوشهر از طریق تنکابن می باشد که در آینده می تواند به جای چالوس نماینده مردم قدر شناس تنکابن و رامسر هم بشود. بارک الله خداوند قبول بکند انشاء الله


                        ©2013 APG.ir