تعداد بازدید: 3983

توصیه به دیگران 3

جمعه 12 آبان 1391-15:51

احمدی لاشکی:نام مازندران برایم مقدس است

در گفت و گو با نماینده نوشهر وچالوس مطرح شد:ان شاء الله نیت بر خیر بوده و تصور نمی کنم برگزاری مراسم روز مازندران در غرب استان،سیاسی بوده باشد/ 500 میلیارد تومان هزینه زیادی برای تاسیس یک استان نیست/بودجه‌ای که برای تاسیس یک فرمانداری هزینه می‌شود بیشتر از هزینه تاسیس یک استان است/به مسئولان وزات کشور گفتم چرا زلزله آذربایجان را برجسته کردید و در سیل بهشهر کم کاری می‌کنید؟


مازندنومه،سردبیر:شامگاه پنج شنبه به طور اتفاقی،بابک شمس و قاسم احمدی لاشکی-نماینده مردم چالوس و نوشهر و نماینده معین رامسر وتنکابن-را در ساری ملاقات کردم.

ساعتی با هم نشستیم و گپ زدیم و چون در حوزه انتخابیه اش،جلساتی داشت،چند سئوال از احمدی پرسیدم و او هم صادقانه و شفاف پاسخ داد و رفت. در آخر گفت و گو از ضعف مجمع نمایندگان استان و فشل بودن مجمع پرسیدم که احمدی پذیرفت و گفت:برنامه های در این باره دارد که بعدا" رسانه ای می کند.

***

* امسال جشن 14 آبان(روز مازندران)در مرزن‌آباد برگزار می‌شود. به نظر شما برگزاری این مراسم در غرب استان امری عادی است، یا اینکه جنبه های سیاسی آن نیز مطرح است؟

- احمدی: ابتدا از مجموعه استانداری و ارشاد استان و سایر دستگاه هایی که برگزاری این مراسم را به غرب استان سپردند، تشکر می‌کنم، حالا با هر نیتی که بود.

جایگاه اولیه علویان مازندران و ایجاد تشیع علوی از منطقه سعید آباد مرزن‌آباد بوده و موضوع برگزاری جشن روز مازندران در مرزن‌آباد از حدود 16 ماه گذشته مطرح شده است.

با توجه به این موارد، به نظر می‌رسد که برگزاری این مراسم در مرزن‌آباد، سیاسی نباشد.البته چون این روزها زیاد می‌شنویم که غرب استانی‌ها احساس می‌کنند به آنها توجه نمی‌شود، طبیعی است که رسانه‌ها و آگاهان تصور کنند به دلایل سیاسی و انتقادهای صورت گرفته جشن 14 آبان در مرزن‌آباد برگزار می‌شود، هرچند که من این گونه فکر نمی‌کنم و می‌گویم ان شاء الله نیت بر خیر بوده است.

* استاندار مازندران اعلام کرد ایجاد استان جدید نیازمند 500 میلیارد تومان هزینه است.از طرفی شما به شدت پی گیر تشکیل استان مازندران غربی هستید.

-احمدی: استاندار مازندران زحمت کشید و به مدیران کل دستور داد روزهای دوشنبه در غرب استان حضور داشته باشند.

طبیعی است که تاسیس استان جدید هزینه دربر دارد،اما این 500 میلیارد تومان هزینه زیادی برای تاسیس یک استان نیست.

به عقیده من بودجه‌ای که برای تاسیس یک فرمانداری هزینه می‌شود بیشتر از هزینه تاسیس یک استان است، چراکه تاسیس یک استانداری به معنای این است که اداراتی در منطقه وجود دارند و باید بین آنها هماهنگی ایجاد شود اما برای تاسیس فرمانداری، ادارات و دستگاه هایی باید ایجاد شوند.

آیا ایجاد شهر و شهرستان جدید که آقایان آن را دنبال می کنند،هزینه ندارد اما ایجاد استان هزینه دارد؟ همین ماموریتی که استاندار به مدیران دستگاه‌ها برای حضور در غرب استان می دهد،هزینه سوخت،هزینه پذیرایی و هزینه‌های جنبی که سالانه رقم قابل توجهی می شود، این هزینه‌ها را حذف کنند و به جای آن یک استان تاسیس کنند؛ هرچند نام مازندران برای من مقدس و مبارک است و هیچگاه دوست ندارم این واژه حذف یا کوچک شود.

*تصور می کنم بخشی از کوتاهی‌ها از جانب خود غرب استانی‌ها باشد که در رسانه های مرکز استان حضور ندارند.مثلا" در واحد موسیقی صدا وسیما ما فقط سه-چهار قطعه موسیقی غرب استانی داریم!خب نمی توان گفت آقا خوشرو،آقای عالمی،آقای رستگار و...بیا برو رامسری بخون! هنرمندان غرب استان چه تعداد کار و موسیقی ارائه دادند که رسانه استانی نسبت به پخش آن اقدام نکرد؟یا کی از جشن ها و همایش ها و برنامه های تان کار فرستادید که ما نادیده گرفتیم؟به نظرم بعضی از این ضعف ها از جانب شماست که بعد اعتراض می کنید به ما نمی پردازید.

احمدی: حق با شماست،بخشی از این کوتاهی‌ها را می‌پذیرم، زمانی که فرماندار بودم برای رادیو دریای چالوس مبلغی اختصاص دادم، سال گذشته هم از محلی مجزا، 300 میلیون تومان اعتبار برای تقویت رادیو دریا پرداخت کردیم.

اما باید بگویم اجماعی که در حال حاضر وجود دارد و فضایی که ایجاد شده در گذشته نبود و پیش‌بینی می‌کنم آن ضعف‌ها از این به بعد وجود نخواهد داشت و همکاری‌ها بیشتر می‌شود.

می‌پذیرم که کمی از این ضعف‌ها به ما و کمبودهای غرب استان برمی‌گردد،هرچند که کمبودها دلیل بر نبود استعداد نیست، ظرفیت ها و استعدادهای فرهنگی،هنری فراوانی در غرب مازندران وجود دارد.

*سیل کلاردشت بسان سیل بهشهر بود وشاید مخرب تر از آن، اما به نظر می‌رسد موضوع سیل کلاردشت مغموم و مظلوم تر واقع شد.تفاوت این دو سیل و وقایعی از این دست در چیست؟

احمدی : به نظر من مِهر شرق استانی‌ها باید بیش از این به غرب استانی‌ها باشد. در قضیه سیل بهشهر در تمامی مصاحبه‌ها اعلام کردم باید به بهشهر رسیدگی شود.

در قضایای این چنینی و مسایل مربوط به نوع‌دوستی نباید جزیره‌ای فکر کنیم. حتی در جلسه‌ای که در وزارت کشور برگزار شد از این موضوع دفاع کردم و گفتم به داد بهشهر برسید و به مسئولان وزات کشور گفتم چرا زلزله آذربایجان را برجسته کردید و در سیل بهشهر کم کاری می‌کنید؟

هیچ وقت احساس نکردم که غرب استانی هستم و نباید با شرق استان کاری داشته باشم، انتظار دارم همکاران و دوستان من هم در وقایع این گونه همکاری داشته باشند؛ البته اخیرا اوضاع بهتر شده و در بحث آزادراه تهران شمال، همه نماینده های استان زحمت می‌کشند و پیگیری می‌کنند.


  • سه شنبه 12 آذر 1392-0:0

    باسلام
    جناب اقای احمدی شما نتوانستید یک رییس دانشگاه ... را عوض کنید...

    • پنجشنبه 21 دی 1391-0:0

      سردبیر هنوز نمی دونه سیل بهشهر 6 کشته(امار رسمی) فقط داشته.
      سیل کلاردشت مغموم تر!؟؟؟؟
      خدا رحم کنه

      • جمعه 26 آبان 1391-0:0

        ان شاء الله که به زودی شاهد تصویب استان البرز شمالی به مرکزیت تنکابن خواهیم بود

        • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 0 2
          جمعه 26 آبان 1391-0:0

          سلام،1- جمله ی : مازندرانی ها باغیرت اند،به معنای این نیست که دیگران این گونه نیستندتاچه برسدبه همدیاران تنکابنی ما.
          2- استان جدید ی که نام و هویت مازندرانی خود را حفظ کند، بهتراست یا استانی که شما می خواهید؟که درآن ،دیگرنمی توان مناطقی مازندرانی را پس از آن هم مازندرانی دانست.تفاوت این دو،روشن نبودکه ...؟!!!!!!!!!!!!

          • محمد_نوشهرپاسخ به این دیدگاه 0 1
            سه شنبه 23 آبان 1391-0:0

            خیلی متاسفم
            اصلا چرا ما غربی‌ها به فکر جدا شدن هستیم؟؟
            فقط چون اسم مازندران رومون هست؟؟
            آیا اسامی اینقدر اهمیت دارند؟؟
            مهم استان جدیده، یه مرکزیت هریک از این شهر‌ها و به هر اسمی
            مهم یکدستگی مردم غرب هست
            همین...

            • يکشنبه 21 آبان 1391-0:0

              لطفا نامه ها و درخواست های اقشار مختلف مردم تالشان در مورد تشکیل استان تالشان را در سایت بیاورید ببینید همین رامسری با نام های مربوط به تالش در وصف یکپارچگی گیلامیسراید

              • وبلاگ استان شرق گیلان و غرب مازندراپاسخ به این دیدگاه 0 1
                يکشنبه 21 آبان 1391-0:0

                سلام آقای رضاپور، شما که طرح استان شدن غرب مازندران رو نمک نشناسی و بی غیرتی می دانید، راستی جناب با غیرت! پس چرا مکرّر در کامنت هایت طرح استان شدن رامسر تا قائمشهر رو ارائه می دادید؟ آقای با غیرت ما اگر از منظر شما بی غیرت هستیم، آنقدر شرافت داریم که مازندران رو از ترکیب و قد و قواره نیندازیم و در طرح استانی شدن غرب مازندران، از رامسر تا نوشهر و یا نهایتاً تا نور بسنده نمائیم ولی شما که نمک شناس و با غیرت هستید، با چه وجدانی به طور مکرّر در کامنت هایت درخواست استان شدن محدوده رامسر تا قائمشهر! به مرکزیّت شهرستان خودت یعنی بابل رو دارید؟!!! که کامنت هایت نیز در آرشیو موجود است و در صورت انکار می شود آنرا جهت رویت تان کپی پیست نمود!!!
                ( مدیر وبلاگ استان جدید شرق گیلان و غرب مازندران http://ostane-tonekabon.blogfa.com/ )

                • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 1 0
                  شنبه 20 آبان 1391-0:0

                  دفاعیه: بله بنده دروصف تنکابن ورامسروشیرودعزیز،شعرسروده ام و این منطقه رابسیاردوست می دارم اما اگرافرادی ازاین منطقه بخواهندنمک خورده،نمکدان بشکنند،نمی توانم ساکت بمانم.
                  من مازندرانی ام.مازندرانی نسبت به مازندران عزیزش بی غیرت نیست.درودبرتنکابن ورامسروشیرود زیبای مازندران وبازهم:
                  "عقاب سختسرذوق و شوق شهرشما"
                  "سری که رام کسان نیست،رام رامسراست."

                  • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 1
                    پنجشنبه 18 آبان 1391-0:0

                    عزیزان، خواهش می کنم از جدایی نگوییم.
                    داغ مازندران را تازه نکنیم.
                    به خداوندی خدا، هر بار که می شنوم، جگرم آتش می گیرد.
                    گر چه خواسته های بجایی هست که باید هم باشد، نگذاریم آینده مان، حسرت گذشته گردد.
                    نگذاریم!

                    • چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                      پس جهت اطلاع من گفتی که نام وبلاگ پوزخند آقای بهرامی به استان تنکابن تغییر کرده ؟ ! من آن مطلب و کامنتی را که شما گفتید خواندم . این عین عبارت آقای بهرامی بود : ( که حتی به دنیای مجازی اشراف کامل ندارید و ماهها از تغییر نام وبلاگم گذشته است ... شما که از نامیدن یک وبلاگ به اسم استان تنکابن هراس دارید ) . آقای بهرامی حرف درستی زده چون نام وبلاگش را تغییر داده اما وبلاگ استان تنکابن یک وبلاگ دیگر است که اصلا مال او نیست . نمیدونم بخندم یا گریه کنم که ما در راه استانی شدن باید با افرادی مثل شما سر و کله بزنیم . تأسف ، تأسف ، و هزاران بار تأسف برای شما که یک حرف صد درصد غلط رو با قاطعیت دوباره تکرار کردید . فقط برای آخرین بار میگم که وبلاگ پوزخند به مدیریت آقای محمدرضا بهرامی به پژواک رامسر تغییر نام داده و وبلاگ استان تنکابن به مدیریت آقای جواد تنکابنی به استان جدید شرق گیلان و غرب مازندران تغییر نام داده . هرچند که میدونم این حرفم در شما فایده نداره و شما و امثال شما این همه مردم غرب مازندران رو که درخواست استانی شدن دارند کلا یکی دو نفر میدونید ! ولی به هر حال گفتم که اتمام حجت کرده باشم . هرچند که نرود میخ ... ( مازندنومه محترم خواهش میکنم منتشر بفرمایید )

                      • مازنی قدغنپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                        اقای چالوسی اتفاقا چند وقت پیش در تاپیک دیگری در مازندنومه از عبارت دوکلمه ی ترکیبی تمامیت ارضی در نظر فردی خود برای مرزهای مازندران استفاده کردم که یک شهروند چالوسی اصرار داشته که استفاده این عبارت برای مرزهای استانی مناسبت و کاربرد ندارد ولی در همین دو هفته اخیر استاندار مازندران و نمایندگان گیلان بطور مجزا از عین عبارت تمامیت ارضی برای مرزهای استان هایشان استفاده کردندو اما درمورد وبلاگ استان تنکابن هم جهت اطلاعتون وبلاگ پوزخند اقای بهرامی به استان تنکابن تغییر کرده و در سایت مازندنومه هم توسط خودشان اطلاعرسانی شده(در ارشیو اخبار شهریور 91 مازندنومه/دنیای کامنت ها به شعور مخاطب احترام بگذاریم 13/6/91.میتونید به نظرات اقای بهرامی و اقای لاریمی مراجعه کنید تا در جریان تغییر قرار بکیرید).و اما با یک جمله کلیشه ای تلاش برای اختلاف اندازی موارد و و واقعیت های موجود را تغییر نمیدهد.بیان تهدید ها و فرصت ها نمیتواند دلیل بر اختلاف اندازی باشد.مواظب باشید بعضی ها از بدبینی مفرطتان نسبت به مازندران فعلی سواستفاده نکنند که البته کردند و امان از بی اعتماد نفسی.

                        • سه شنبه 16 آبان 1391-0:0

                          آقای مازنی قدغن تو که حتی مدیر وبلاگ استان تنکابن رو با مدیر وبلاگ پژواک رامسر یعنی بهرامی یکی میدونی و اطلاعاتت از غرب استان در همین حده بهتره اظهار فضل نکنی. ضمنا کافر همه را به کیش خود پندارد. ضمنا به کامنت گیلان شرقی هم میگم شتر در خواب بیند پنبه دانه. به همین خیال باش. و دوباره به مازنی قدغن میگم که حرف و اظهار فضل نادانسته و تلاش برای اختلاف اندازی در غرب مازندران قدغن. مازندنومه خواهش میکنم منتشر کن.

                          • استان گیلان شرقیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            سه شنبه 16 آبان 1391-0:0

                            خواسته اهالی تنکابن و رامسر فقط تاسیس استان جدید با نام گیلان شرقی و به مرکزیت تنکابن است

                            • مازني قدغنپاسخ به این دیدگاه 0 1
                              سه شنبه 16 آبان 1391-0:0

                              ظاهرا زحمت نوشتن همه كامنت ها را آقاي بهرامي رامسري مدير سايت استان تنكابن كشيده!همون سايتي كه فقط بر عليه مازندران و مازني نوشته و نوشته و حالا دم از برادري و همدلي ميزنه. .واقعا دو شهر مازني در استان جديد ميتونند اين همه افكار ضدمازني را تحمل كنند؟! از هويت و اصالت مازني خودتون كه نميتونيد فرار كنيد ،اتفاقا در اون زمان بيشتر قدرشو ميدونيد ولي افسوس كه بايد با مركز و غرب استانتون بشينيد و درمورد مازندران(همون ديار و موطن مادريتان)بد و بيراه بنويسيد و بخوانيد.

                              • سه شنبه 16 آبان 1391-0:0

                                تنکابنيها کم ميارن و دستشونو رو ميکنيد ؟؟؟ !!!!!! عجب ! ميشه حالا اين دفعه لطف کنيد و دستمونو رو نکنيد ؟؟؟ !!!!!!

                                • دوشنبه 15 آبان 1391-0:0

                                  در مواقعي كه تنكابني ها كم ميارن و دستشونو رو ميكنيم فوري مينويسن ما ايراني هستيم،برادر و خواهريم،جزئي از خاك كشور عزيزمون و دركل از اين سبك حرف ها كه طرف احساساتي و خام بشه .

                                  • دوشنبه 15 آبان 1391-0:0

                                    اين ناقلا همچين حرف ميزنه که انگار قراره دولت خودش همينجورى الکى به ما استان هديه بده. برادر من چهل ساله که ما دنبال اين قضيه هستيم بعد چهل سال الآن خيلى به رسيدن به اين خواسته نزديک شديم. البته برخى اسناد حاکى از اينه که سابقه اين امر حتى به سال 1324 ميرسه! ولى چهل سالش اثبات شدست.

                                    • دوشنبه 15 آبان 1391-0:0

                                      دوست وبلاگ استان شرق گیلان و غرب مازندرا ن اصلاً بلوف نمی زند. منتظر باشید حتماً تا سه هفته دیگه دولت دو دستی کلید استان را شخصاً تقدیم می کنند و با التماس از آقایون می خواهند لطفاً استانتون را تشکیل بدهید تا جزء سابقه کاری ما ثبت شود. اگر هم نشد خوب نشد دیگه حالا این که خرج نداره و خیالات هم جزئی از حقایق ذهنی محسوب می شوند که گاهی عینیت پیدا می کنند. مثلاً ژول ورن اول خیالات خودش را نوشت و بعداً کاشفان دیدند این خیالات می تواند حقیقت پیدا بکند. خوب اینهم همینطوره دیگه اول با خیال می گوئیم استان شرق گیلان و غرب مازندران بعد خدا را چه دیدی شاید دری به تخته خورد و حقیقت پیدا کرد. اونوقت خیلی از دوستان باید انگشت به دهن باقی بمونند. انشاء الله مبارکه!!!

                                      • وبلاگ استان شرق گیلان و غرب مازندراپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                        دوشنبه 15 آبان 1391-0:0

                                        آقای رضاپور سلام، شما که اینقدر دنبال اختلاف اندازی بین تنکابن و و رامسر و چالوس نوشهر هستید و هی بحث مازنی و گیلک بودن رو به پیش می کشید و خواسته یا ناخواسته بدنبال تفرقه و اختلاف اندازی بین ما غرب استانی ها هستید، پس چرا شعر در وصف تنکابن و رامسر و شیرود سروده اید؟! اگر آمدن چالوس و نوشهر در استان جدیدی که مرکزش تنکابن باشد از نظر شما مساوی است با نابودی هویّت آن دو شهر ! و تنکابن کوچک است و فلان و فلان، پس اون اشعار کذایی تان دیگر چی بود؟! آیا حق دارم که خدای ناکرده بگویم شاید اون اشعارتان از روی نفاق بوده است؟! برادرم همه ما ایرانی هستیم و اینقدر منطقه ای و کوچک فکر نکن! همه ما شیعه آقا امیر المومنین «ع» هستیم!... ولی بنده با این نوع طرز فکر بچگانه به شدّت مخالفم. استان جدید هم که شکل بگیرد و تشکیلش قطعی شده است و احتمالاً تا 3 هفته آتی اعلام رسمی خواهد شد، باز همه ما در تقسیمات کشوری جزئی از خاک پاک جمهوری اسلامی ایران به زعامت ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای هستیم. آقای رضاپور اینقدر بر طبل تفرقه و اختلاف بین تنکابن و رامسر و چالوس و نوشهر نکوب! هر قدر که امثال شما بر طبل تفرقه بین ما بکوبی، اتّحاد و برادری ما بیشتر می شود! ( مدیر وبلاگ استان جدید شرق گیلان و غرب مازندران http://ostane-tonekabon.blogfa.com/ ) _ برادران عزیز مازندنومه ضمن احترام و عرض ادب خدمت شما، خواهش می کنم که کامنت بنده را نیز منتشر نمائید. با تشکّر فراوان

                                        • دوشنبه 15 آبان 1391-0:0

                                          کامنت آملى مصداق بارز اختلاف اندازى ميان نوشهريها و چالوسيها و حتى عباس آباديها از يک طرف و تنکابنيها و رامسريها از طرف ديگه هست. البته تلاش براى اختلاف اندازى خيلى وقته که شروع شده. هوشيار باشيد همولايتى هاى غرب مازندرانى

                                          • دوشنبه 15 آبان 1391-0:0

                                            خدا وکيلى خيابوناى چالوس ظرفيت مرکز استان شدن داره؟

                                            • يکشنبه 14 آبان 1391-0:0

                                              سلام بر تمام هم استانیهای عزیز /واقعا برای کسانی که در مازندران زندگی میکنند ولی نسبت به آن عرق وغرور حساسیت وهمیت ندارند متاسفم مطمئنا استان جدید با این کوته فکری که بعضیها نشان میدهند تشکیل نخواهد شد.نوشهریها وچالوسیهاوعباس آبادیها زرنگتر از آن هستند که زیر یوغ گیلانیها بروند تنکابنیها ورامسریها هم پنجاه پنجاه.

                                              • فرمانداری ویژه تنکابنپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                يکشنبه 14 آبان 1391-0:0

                                                آقای رضاپور تنکابن کوچک است؟! بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان و شهر غرب استان تنکابن است! چرا مطلبی را بدون مطالعه بیان می کنید؟! چون مازنی نیستیم و گیلک هستیم حالا تنکابن کوچک شده و به دیده شما نمی یاد؟!!! اگر خدای ناکرده مازنی بودیم الان داد مازندرانی ها در میومد که تنکابن کلانشهر و بزرگ است! به به و چه چه! ولی چون گیلک هستیم ....!

                                                • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 0 1
                                                  يکشنبه 14 آبان 1391-0:0

                                                  زنده باد نابودی هویت مازندرانی درغرب استان با تشکیل استانی که نامش مازندران غربی نباشد ومرکزش شهرکوچک تنکابن باشد و شرق گیلان هم آن را به بیگانه سازی بیش تری با هویت مازندرانی بکشانند.نوشهر-چالوسی ها -همین اقلیت های مازندری -برای اموراداری شان به ادارات کلی
                                                  می روند که گیلانی ها درست کرده اند و زیرنظرآنها....آفرین!تاریخ چندهزارساله ی مازندران را چندماهه ویران کنید.

                                                  • يکشنبه 14 آبان 1391-0:0

                                                    شهر كاشان كجا ،شهر شما كجا؟

                                                    • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 1
                                                      يکشنبه 14 آبان 1391-0:0

                                                      احسان جون عزیز دلم، مشکل شما هم قابل حله. آخه اونوقتها که می خواستند اسم استان رو انتخاب کنند از ما رفراندوم به عمل نیاوردند. شما هم یه مشکل ساده دارین که اونم اسم مازندرون است. من که گفتم میشه اسمش رو بگیرید تنکاستان یا سخت سرستان یا چالستان به هر حال خلایق هر چه لایق. یا شما خیلی حیف هستید که توی مازندرون باشید و یا مازندران خیلی حیف است که شما توش باشید. من که فکر نمی کنم مردم با شما هم نظر باشند بلکه یک جوی هست که میاد و میره و یک عده منافعی دارند که دارند با زیان مردم تعقیبش می کنند. مردم هم از ترس برخی الوات و اراذل رسانه ای همانند غلط انداز حرفی نمی زنند تا آبروشون نره. آخه جدیداً اراذل توی فریدونکنار قمه بدست راه رو بستند و کسی هم جرات نداشت بگه بالای چشم شما ابرو!! البته چند وقت پیش یک سریا از این اراذل رو توی تنکابن اعدام کرده بودند ولی محصولش حالا توی فریدونکنار و بابل و بابلسر داره سبز می شه و حتماً‌توی قائمشهر و ساری به بار میشینه. خوش باشید و دیرزی اما این فردوسی هم خیلی کار دست آدم میده و هی میگه که مازندران شهر ما یاد با همیشه برو بومش آباد باد. من که با ویار آقا احسان نمیدونم چیکار بکنم!!!

                                                      • يکشنبه 14 آبان 1391-0:0

                                                        قابل توجه غلط انداز و ( 500 ميليارد ) : واکنشهاى شهروندان غرب مازندران به اظهارات اخير مهندس طاهايى استاندار مازندران :
                                                        http://www.cafekalame.com/component/content/article/1-latest-news/188-tahaei.html#comment

                                                        • حمید از تنکابنپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                          يکشنبه 14 آبان 1391-0:0

                                                          درود بر احسان از تنکابن/ ما تنکابنی ها و رامسری ها به شدّت با نام مازندران غربی بر استان جدید مخالفیم و شما چه بخواهید یا نخواهید مرکز استان جدید، تنکابن است. دولت شهرستانی که ویژه است رو ول نمی کنه که شهرستان دیگر رو مرکز کنه! ما حتی اگر تنکابن مرکز استان شود ولی نام استان جدید مازندران غربی باشد باز اعتراض نموده و حتی خواهان الحاق به استان مادری مان گیلان می شویم.

                                                          • يکشنبه 14 آبان 1391-0:0

                                                            با این تفاسیر تنکابن و رامسر رو باید یه استان تشکیل بدیم تا یکسال رامسر مرکز استان باشه و یکسال تنکابن/احساس می کنم برخی تو این دو شهرستان مشکلشون تشکیل استان جدید نیست/مشکل اسم گذاری و مرکزیت و استانداری کیه؟کجاییه؟/بجای حل مسئله دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند

                                                            • شنبه 13 آبان 1391-0:0

                                                              اين جمله ( مشتق ) رو بايد با آب طلا نوشت : با الحاق شهرستانهاى غير مازنى رامسر و تنکابن به گيلان ميشه اين مشکل رو حل کرد ... برسد به گوش مسئولين مازندران تا هرچه زودتر و تا دير نشده در اين مورد اقدام کنند

                                                              • شنبه 13 آبان 1391-0:0

                                                                قابل توجه مازيار مازندرانى : مردم کاشان شديدا به دنبال جدايى از استان اصفهان و تشکيل استان مستقل هستند .

                                                                • شنبه 13 آبان 1391-0:0

                                                                  آقاى غلط انداز، ما بيشتر از اين که با مرکز شدن چالوس مشکل داشته باشيم با نام مازندران غربى مشکل داريم. ما استان جديد تشکيل نميديم که دوباره اسممون مازندران باشه.

                                                                  • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 1
                                                                    شنبه 13 آبان 1391-0:0

                                                                    وای که این غلط انداز هرچقدر هم دلش بخواهد نمی تواند کنار بنشیند و تماشاگر باشد. آقای احمدی حالا یک فرمایشی داشتند این برادران رامسری و تنکابنی چرا اینجوری برآشفته شدند و مثل بچه ها قهر کردند که مثلاً حالا که اینجور شده من پرتقال نمی خوام. داداش جون مگه به حرف شماها است که امروز خربزه بخواهید و فردا ازش بدتون بیاد. از اول هم معلوم بود که شما فقط مرکزیت خودتون رو می خواهید و حالا که معلوم شد آقای احمدی دارد کلاه سر شما می گذارد و مرکزیت را از شما می قاپد اینجوری عصبانی شدید که من ننه ام رو می خوام و می خواه برم پیش ننه جونم که خیلی پر مهره. همین کارا را می کنید که آدم نمیتونه به صداقت شماها ایمان پیدا بکنه دیگه. اگه به طرح من غلط انداز عمل می شد و تحویلم می گرفتند الآن هر کدومتون یه مرکز استان داشتید دبش. آقای احمدی هم دیگه به این زودی ها این موضع رو تکرار نمی کنه که شماها رو ناراحت نکنه و من هم ازش می خوام خیلی دست به عصا راه بره. برای آقای احمدی 500 میلیارد تومن پولی نیست که. البته آقای طاهایی هم این عدد همینجوری از دهنش پرید وگرنه کدوم عاقل می گه خرج مرکز استان شدن فقط 500 میلیارد ناقابل هستش. تازه این مثل مهر عروسه کی داده و کی گرفته.

                                                                    • شنبه 13 آبان 1391-0:0

                                                                      آقاى خبرنگارى که به من تهمت دروغگويى زديد شما رو به خدا واگذار ميکنم .من رامسرى هستم و حرف دل مردم رامسر رو زدم.

                                                                      • احسان از تنکابنپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                                        شنبه 13 آبان 1391-0:0

                                                                        با حرفهاى رامسرى کاملا موافقم. موضع ما تنکابنيها هم مثل موضع رامسريهاست. ما استان جديد تشکيل نميديم که دوباره اسممون مازندران باشه. مرکز شدن نوشهر و چالوس در استان جديد اون هم با نام مازندران غربى اصلا مورد پذيرش ما نيست. اگر قرار بر اين باشد، ما خواهان برگشتن رامسر و تنکابن به استان پر مهر گيلان ميشويم.

                                                                        • شنبه 13 آبان 1391-0:0

                                                                          حاج قاسم شجاعتت ستودنیه/شنیدیم رفتی و در غرفه نمایشگاه مطبوعات مازندران دیدن داشتی/هیچ نماینده ای کار دیروزت را نکرد شنیدم که با فعالان مازندرانی روزنامه ها و رسانه های کشوری و استانهای دیگر هم دیدار کردی که تعجب کردند/حتی میدونیم که طاهایی در غرفه مازندران 30 ثانیه ایستاد/

                                                                          • شنبه 13 آبان 1391-0:0

                                                                            خواستار راه اندازي و پخش مجدد برنامه هاي "راديو دريا" هستيم

                                                                            http://anti-irib-mazandaran.blogfa.com/post-33.aspx

                                                                            • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 1
                                                                              شنبه 13 آبان 1391-0:0

                                                                              استان مازندران 24هزارکیلومترمربع مساحت و 3میلیون نفر جمعیت دارد و استان اصفهان 105هزارکیلومترمربع مساحت و 5میلیون نفر جمعیت دارد. چرا اونها به فکر تجزیه استانشان نیستند؟ بودجه شهر اصفهان از استان مازندران بیشتره! میدانید چرا؟ چون نمایندگانشان به فکر مردمشان هستند و تمام همتشان را در راستای بهتر کردن شهر و افزایش سطح اشتغال بکار میگیرند. غرب استان مگر زمینی باقیمانده که دست بومیان منطقه باشد. مسلما استان شدن راهی برای پیشرفت خودتان است نه مردم. ترکها به خاطر زلزله دولت را به چالش کشیدند ولی در 2سیل اخیر استاندار و نمایندگان مازندران معلوم نبودند کجا بودند.

                                                                              • خبرنگار غرب استانپاسخ به این دیدگاه 0 1
                                                                                شنبه 13 آبان 1391-0:0

                                                                                این رامسری دروغ میگه رامسریه بخدا

                                                                                • شنبه 13 آبان 1391-0:0

                                                                                  آخه اين استان اصلا توجيهي نداره.با يه الحاق ساده دو شهرستان غيرمازني تنكابن و رامسر ميشه حلش كرد.من فكر ميكنم دليل عمدش ارضاء حس قدرت طلبي و تا حدودي شهرت طلبي باشه.

                                                                                  • جمعه 12 آبان 1391-0:0

                                                                                    آقای احمدی جان احساس نمی کنی کمی جو گیر شدی و تبلیغاتی حرف می زنی؟ واقعآً چقدر محاسبه کردی که آزاد راه برای چالوس مفید است؟ شما که نمی خواهی جزیره ای فکر کنی آیا فقط گفتن اینکه به بهشهری های سیل زده کمک کنید کفایت می کند؟ چرا توی ایام سیل به بهشهر نیامدید و غمخوار این مردم نشدید؟ آیا احساس نمی کنید با امور کمی روبنایی و با ظاهر سازی برخورد می کنید؟

                                                                                    • جمعه 12 آبان 1391-0:0

                                                                                      آقاى احمدى چرا نميخواهيد قبول کنيد که نام مازندران براى شما مقدس است نه ما .مازندران غربى علاقه شماست نه ما .اگر شما به دنبال مرکزيت نوشهر و چالوس آن هم با نام مازندران غربى هستيد، ما ترجيح ميدهيم به استان مادريمان يعنى گيلان برگرديم.

                                                                                      • دوستدار حاج قاسمپاسخ به این دیدگاه 0 1
                                                                                        جمعه 12 آبان 1391-0:0

                                                                                        عاشقتيم حاج قاسم . تو نور چشم مايى . هنوز يکى دو روز از حرفهاى طاهايى نگذشته بود که جوابشو دادى . به همت احمدى استان شدن غرب مازندران نزديک است


                                                                                        ©2013 APG.ir