تعداد بازدید: 2702

توصیه به دیگران 1

شنبه 13 آبان 1391-18:9

شجاعی:رسانه مال پدر کسی نیست!

انتقاد تند نماینده ساری از رسانه ملی/می گویند صداوسیما یک لیست سیاه درست کرده و بعضی از افراد را از گردونه حضور در صدا و سیما خارج کرده است/جای تأسف دارد که هرکس نقد کند،از گردونه به راحتی خارج می شود/هرکسی پشت برنامه پایش است،کار غلطی انجام می دهد.


مازندنومه:سید رمضان شجاعی کیاسری با حضور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها،با inn گفت و گو کرد و انتقادهای تندی را از عملکرد رسانه ملی ارایه داد.برگزیده اظهارات نماینده ساری،سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت و نماینده مجلس در هیأت نظارت بر صدا و سیما در پی می آید:

-------

*نظارت بر صدا و سیما دستور جلسه دارد و ساز و کاری است که بخشی از آن نظارت مستمر و به صورت هرروزه انجام شده و هرهفته اعلام می شود. اعتراضات مطرح به شکل و محتوا در جلسه با حضور مسئولان ، معاونان صداو سیما و گاهی نیز با حضور ضرغامی مورد بررسی قرار می گیرد.

* آخرین جلسه ما در ارتباط با نحوه نظارت بود، نظارتی که اداره کل نظارت صدا و سیما دارد.تلاش کردیم، ببینیم نظارت قبل، هنگام یا بعد از پخش است ، اما متأسفانه در کمال شگفتی مشاهد شد همه نظارت ها به بعد از پخش، مربوط می شود و این در حالی است که باید نظارت، قبل از پخش باشد.

* ما به عنوان نمایندگان مجلس به نحوه پرداخت صدا و سیما اعتراض داریم.

*می گویند صداوسیما یک لیست سیاه درست کرده و بعضی از افراد را از گردونه حضور در صدا و سیما خارج کرده است.

* از مجموعه نمایندگان به شکل احسنت استفاده نمی شود،صدا و سیما رسانه ملی است نه میلی که متأسفانه فضای بسته و منقبضی در صدا و سیما به وجود آمده که برای آینده کشور بسیار خطرناک است و البته این موارد را ما تذکر داده ایم.

*برای اکثر نخبگان، سینماگران و هنرمندان در صدا و سیما محدودیت هایی ایجاد شده است. رسانه ملی متعلق به همه است و باید فضایی باز بشود که همه بتوانند اظهارنظر کنند.

*بعضی از اظهارنظرها در صدا و سیما در کمال کج سلیقگی انجام می شود و مشخص است رسانه ملی در پرداختن به مسایل اساسی کم آورده و به مسایل خیلی ناچیزی رو آورده است. من اینها را نمی پسندم و معتقدم رسانه ملی، باید برای خودش برنامه های کوتاه مدت، بلند مدت و جامع داشته باشد و به موضوعات اساسی که درحال حاضر جزو مشکلات اصلی مردم است، رسیدگی کند.

*به بحث اقتصاد مقاومتی در صدا و سیما کم توجهی می شود و بنده به عنوان ناظر از ضرغامی و از مدیران رسانه ملی می پرسم، چرا جای اقتصاد مقاومتی در رسانه ملی تعطیل است؟

 * به جای توجه به مباحث اساسی، صدا و سیما به مسایل ناچیز و پیش پا افتاده می پردازد تا ذهنیت خاصی را برای مردم درست کند.

* رسانه باید مظهر نقدپذیری باشد که متأسفانه کمتر این مسئله در صدا وسیما دیده می شود.

* جای تأسف دارد که هرکس نقد کند،از گردونه به راحتی خارج می شود،رسانه مال پدر کسی نیست، بلکه رسانه متعلق به مردم است و متأسفانه در رسانه ملی ما باب نقد تعطیل شده است.

*در صداو سیما به مسایل و موضوعات ریز و جزیی که اسباب خنده و طنز بعضی ها و تضعیف روحیه کسانی که وسط میدان هستند، توجه می شود،این در حالی است که باید رسانه برنامه محور بوده و بر اساس استراتژی بلندمدت به موضوعات اساسی بپردازد.

 *در حال حاضر چندین موضوع اساسی وجود دارد که صدا وسیما اصلاً به آنان ورود نداشته است که اقتصاد مقاومتی یکی از آن موضوعات است و مباحث فرهنگی موضوع دیگری است که باید رسانه ملی به بحث فرهنگی نگاه ویژه ای داشته باشد.


* برنامه پایش،برنامه جهت داری است و هرکسی پشت این برنامه است، کار غلطی انجام می دهد، چرا که رسانه نباید جهت دار باشد، آن هم به طوری که همه بدانند این برنامه، برای شخص خاصی پیش بینی شده است.

 * برنامه دیروز، امروز، فردا به جریان اقلیت تعلق دارد و مهمانان دعوت شده ،گویای این مسئله است،درضمن از کارشناسان بسیار ضعیف در این برنامه استفاده می شود.


  • سه شنبه 16 آبان 1391-0:0

    سلام صبح بخير!!!!!!

    • سه شنبه 16 آبان 1391-0:0

      واقعا" چرا آدمها اینقدر تغییر می کنند روزی او مدیرکل صدا وسیما بود و همین نقد دوستان در حوزه کاری او داشتند و او با ضررس قاطع از عملکرد خود دفاع می کرد حال که خارج گود قرار گرفت همان ایرادات را دوباره از زبان او می شنویم جالب است اما او بداند که مردم سره را از ناسره خوب می فهمند او باید تفاوت دیدگاه خود را توضییح دهد...

      • دوشنبه 15 آبان 1391-0:0

        از نظر وكامنت دوستان سپاسگزارم . شجاعي جان صبح به خير

        • محمد علي فرزانه سارويپاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 15 آبان 1391-0:0

          چند روزي مي شود كه به اين سايت مي آيم حرفهايي كه شاخ در مي آورم مي خوانم آقاي شجاعي را خوب مي شناسم خودم پيش ايشان رفتم گفتم در باره فرهنگ مردم ساري حرف هايي دارم و خواهر بنده فوق ليسانس علوم اجتماعي است خوب اجرا مي كند تست بگيريد او را به جرم اينكه روسري قرمز زير چادر داشت به محوطه تلويزيون راه ندادند بي خيال آقاي شجاعي بگو من آنوقت اشتباه كردم اكنون خودم را اصلاح نمودم قبول...

          • مـــعجزه خامــوشپاسخ به این دیدگاه 0 0
            دوشنبه 15 آبان 1391-0:0

            ...ناسلامتي يه زماني با هم همكار بودين!

            • دوشنبه 15 آبان 1391-0:0

              همین شبکه استانی خودمون رو بگید که مجری برنامه های طنزش شده...

              • دانشجوی مازنیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                يکشنبه 14 آبان 1391-0:0

                ازرسانه مازندران... انتظاری بیش از این چیزی که هست نباید داشت. می خواهند شبکه ای باشند مانند شبکه های سراسری ولی مگر می شود با این مرکز گرایی در تهران ؟نمی دانند اگر دلیلی برای دیدن این شبکه باشد ، از میزان توجه آنان به زبان و فرهنگ مازنی خواهد بود و الا از دیگر پارامتر ها همچون کیفیت و ارزش برنامه این شبکه حتی در حد شبکه های زرد خانگی ماهواره ای هم رده بندی نمیشود.

                • میرعمادیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  يکشنبه 14 آبان 1391-0:0

                  به شکل احسنت غلطه
                  البته بعیده شجاعی جون این سوتی رو داده باشه و اگر هم داده باشه نویسنده باید عاقل باشه
                  به شکل احسن درسته
                  مازند نومه جان دقت کن

                  • يکشنبه 14 آبان 1391-0:0

                    آقای شجاعی اون وقت که رسانه مازندران ارث پدر شما بود یادت رفته؟

                    • چشم تیز بینپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      يکشنبه 14 آبان 1391-0:0

                      ... شب یک شنبه شبکه استانی مازندران ساعت 28/12 دقیقه ...به اختلال در سیستم رایانه ای مواجه شد و دقایقی به پخش اذان مبادرت کرد....

                      • جواد طالبیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        يکشنبه 14 آبان 1391-0:0

                        انشاالله که رادیو و تلویزیون هم درد مردم را انعکاس دهد . البته آقای دکتر شجاعی هم به عنوان عضو ناظر بر صدا و سیما باید این خواسته مردمی را پیگیری کنند. با تشکر.

                        • بیچاره ساری!پاسخ به این دیدگاه 0 0
                          شنبه 13 آبان 1391-0:0

                          ببخشید!
                          آقای شجاعی!
                          یک سوال دارم!
                          اگر میشد چهره ی واقعی افراد را دید و ماسکی که بر سر و صورت دارند را برداشت، به نظر شما شما همین چهره رو داشتید؟!!!!!!!!!!!!!!!!
                          خدا به همه ی ما رحم کنه!

                          • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            شنبه 13 آبان 1391-0:0

                            دادش ...الهی قربون آدم چیز فهم!! از وقتی که فهمیدم لیست ها اولش سفید بودند و بعد یکی یکی اسما رو که توش نوشتند سیاه شده. خب شما باشید چه می کردید؟ شما هم لیست سیاه خودتون رو داشتید. توی همین استان ما افرادی بودند که قبلاّ توی برنامه های مختلف جزء کارشناسان برجسته بودند ولی الآن یا اصلاً ازشون دعوت نمی شود و توی لیست سیاه قرار دارند و یا این که جوری دعوت می شوند که اصلاً‌نتوانند توی برنامه ها حضور پیدا کنند. اگه راست میگید به داد شبکه مازندران برسید که واویلایی است و هیچکی به هیچکی نیست و فرهیختگان استانی همه رو کنار زدند و فقط اونایی که باهاشون همخطی می کنند توی تلویزیون جولان می دهند. مدتها است دیگه اثری از خیلی ها توی صدا و سیما نیست که نیست. دقیقاً آقایان عقده گشایی می کنند و برخورد حذفی در این رسانه سابقه دار شده است.

                            • شنبه 13 آبان 1391-0:0

                              دکتر دمت گرم بلاخره بیدار شدی آ !؟


                              ©2013 APG.ir