تعداد بازدید: 2367

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 16 آبان 1391-18:40

دلم از مازندران پر است!

همیشه دوست داشتم برایم فرصتی پیش بیاید تا با شهردار ساری گفت و گو کنم،زیرا در این شهر 33 سال است که هیچ اتفاقی رخ نداده است.فقط یک پل زده اند که آن را در بوق و کرنا کرده اند!/از جایی که وارد مرز سمنان می شویم تابلوهای بزرگ خوشامدگوی را می بینیم و از همان جاده،دقیقا" جاده خراب مازندران درست می شود.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،افشین سنگ چاپ،بازیگر سینما و تلویزیون:شغل من به گونه ای است که در سفرهایم کار می کنم،همان جا هم به سراغ دیدنی های منطقه می روم و تفریح می کنم.البته من کلا" عادت دارم که بین دو کار سنگین،خانه نمی مانم و برای تغییر روحیه خودم و خانواده ام حتما" به سفر می روم.سفرهایم هم معمولا" شمال است،چون در شمال،محلی برای اقامت و زندگی کردن دارم.

تعدادی از بستگان ما هم در شمال زندگی می کنند،چون مادر و پدرم رشتی بودند و همسرم و خانواده اش هم اهل ساری هستند.

من همیشه دوست داشتم برایم فرصتی پیش بیاید تا با شهردار ساری گفت و گو کنم،زیرا در این شهر 33 سال است که هیچ اتفاقی رخ نداده است.فقط یک پل زده اند که ان را در بوق و کرنا کرده اند!

دلم می خواهد یک بار هم که شده درددل هایم را برای شهردار مرکز استان مازندران بگویم.شهرهای زیادی را دیده ام،همه شان طی این سال ها تغییر کرده اند،ولی در ساری نه یک پارک اضافه شده و نه یک سینما.شاید مهم ترین تغییرش افتتاح چند شعبه بانک بوده و زدن چند بیلبورد!

این مرکز استان فقط دو یا سه خیابان شیک دارد که تفریحگاه جوانان منطقه است و دیگر چیز خاصی ندارد.تفریحگاه مردم ساری همان طبیعت خداست که کسی برای آن کاری نکرده است.

به نظرم وضع ساری بد است،این در حالیست که از وقتی گرگان مرکز استان شده،چند میدان،تفریح گاه،آبشار و پارک در آن احداث شد ولی مازندران اصلا" این گونه نیست.

من از وضع فعلی ساری شکایت کردم،اما می خواهم جایی جالب را هم معرفی کنم و آن جاده کیاسر است.البته به این جاده زیبا و توریستی هم رسیدگی نمی شود.

نکته دیگری که در مورد ساری وجود دارد این است که این استان با سمنان هم مرز است.جالب است که دقیقا" از جایی که وارد مرز سمنان می شویم تابلوهای بزرگ خوشامدگویی را می بینیم و از همان جاده،دقیقا" جاده ی خراب مازندران، درست می شود!اگر چه سمنان کویری است اما آباد است.

چه بگویم که دل من از مازندران بسیار پر است!

 


  • خانعلی زاده مرزناکیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 20 آبان 1391-0:0

    خدمت اشخاصی که از پیشرفت شهربابل ناراحتند و یادداشت ذیل را آوردند عرض کنم که بابل با تمامی زیبایی ها و پیشرفت هایی که در اکثر زمینه ها داشته است با مساعدت دلسوزانه مردم و خیرین آن شهر و سپس نماینده های اکثرا" خوب آن شهر بوده است نه با بودجه های استانی که سالانه به مرکز استان ساری تقدیم می گردد و مثل گوشت قربانی اگر دلشان سوخت به شهرهای استان بودجه های ناچیز می دهند که اگر حقیقتا" بودجه عدالتگونه به این شهر نایل می شد الان بابل یکی از توریستی ترین و آبرومندانه ترین شهر استان لقب می گرفت با همه کاستی ها یی که در این شهر هست نمونه اش همان جاده گنج افروز که اخیرا" جاده خطرناکش در تصادفات از بوی خون کمی فاصله گرفت و کمی بازسازی شد که مطمنا" از بودجه کلان ساری نبوده است ؛ هنوز بابل از هرهر لحاظ یل مازندارن می باشد و باعث افتخار مردم مازندارن ؛ بهرحال داداش شهر خوب داشتن عرضه می خواهد و وسلام.

    • جمعه 19 آبان 1391-0:0

      تيرت به كاهدون خورده، من ساروي نيستم.ولي بازم عرض ميكنم بجاي اين كارهاي دون و بي ارزش و كودكانه ،يك سبك جديد بساز يا يك حرف تازه اي داشته باش.بشخصه از سبك هاي جديد و متنوع استقبال و حمايت ميكنم.

      • پنجشنبه 18 آبان 1391-0:0

        واي كه هرچه از اين مركز بي خاصيت استان مازندران بگوئيم كم گفته ايم. مشكلات تمام شهرهاي مازندران يك طرف اين ساري يك طرف. هيچ دم و دودي از اين شهر بلند نمي شود نه در جهت مثبت كه بگوئيم رو به شكوفائي ست و نه در جهت منفي كه بگوئيم رو به ويراني ست.
        اگر مشكلات معيشتي اجازه مي داد فرار مي كردم از اين شهري كه برايم خيابان هايش كابوس شده.

        • پنجشنبه 18 آبان 1391-0:0

          «....از وقتی گرگان مرکز استان شده،چند میدان،تفریح گاه،آبشار و پارک در آن احداث شد....»
          واقعاً؟!!!! کی؟ کجا؟ آبشارها هم به ید قدرت الله متعال احداث شده اند نه مسئولین بی حال.

          • پنجشنبه 18 آبان 1391-0:0

            تا ميبينن يكي كارش درسته و بجا صحبت ميكنه فوري حسودان شروع ميكنن به دشمني.بجاي دشمني و رشك و حسادت شماها هم يه سبك جديد بسازيد،حرف تازه اي داشته باشيد.غلط انداز به كار خودت ادامه بده.

            • پنجشنبه 18 آبان 1391-0:0

              دوران کودکی دو همسایه داشتیم که یکی لات و لمپن و دروغگو و دزد و گردن کلفت که پدر بی سواد زحمتکشم می گفت پول مرا خورده است و او را ضحاک می نامید. و دیگری انسانی خردمند با شعور فرهنگی و سیاسی و اجتماعی بسی والا، یک روان کاو. پدرم همیشه در حضور روان کاو به کودکانشان می آموخت که از هیچ کس جز خداوند بزرگ و متعال و خرد ناب کهکشان نترسید و از خرد و منطق خود استفاده کنید، حتی در مقابل این همسایه لات و ضحاک! جالب توجه این جاست هر وقت ما نوجوانان با همسایه لات و لمپن مان بحث و گفتگو می کردیم و با گفتار منطقی می خواستیم همسایه ضحاک را قانع کنیم مورد ضرب و شتم و چک و لگد پدر بی سواد و نادان قرار می گرفتیم! روزی همسایه خردمند روان کاومان که صدای ناله و فریاد و گریه ما بی گناهان را شنیده بود با عصبانیت به پدر بی سوادم گفت. برادر من، تو از یک سو به کودکانت حقیقت و راستگویی و صداقت و پاکی و آزادی و آزاد اندیشی و سخن گفتن و جسارت را مقابل همسایه لات و لمپن و زورگو.... می آموزی، از سوی دیگر این کودکان را برای لسان منطقی مورد ضرب و شتم قرار می دهی! چنین رفتار و کردار و پندار و گفتاری را که به غلط آموختی هم خودت را بدبخت می کنی، هم این کودکان را به غلط می اندازی و هم این جامعه را بدبخت می کنی!!!

              • پنجشنبه 18 آبان 1391-0:0

                من میگم بیایین همه مون در برابر شهرداری و دیگر مسوولان استان سکوت کنیم تا بلکه خودشون حیا کنن!!

                • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 1
                  چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                  من مونده ام که این آقای هنرپیشه اهل رشت و با همسر ساروی چرا مطلب خودش را بریده بریده گفته و حق و حقوق مطلب را خوب ادا نکرده است. بالاخره مشخص نکردند که مردم مقصر هستند یا مسئولان. مسئولان چه کارهایی را باید می کردند که نکردند. آیا با زدن چهار تا تابلوی بزرگ مسئله حل می شد؟ آیا صرف زدن چند تا پارک کفایت می کند؟ آیا مردم در ساخت و ساز پارک ها باید مشارکت بکنند یا چشم به دولت داشته باشند؟ آیا مصوبات سفرهای متعدد هیات دولت عملی شده است و هیچ مصوبه بر زمین مانده جدی نداریم؟ آیا با اینهمه پول دولت نهم و دهم سهم مازندران داده شده است و در عمران و آبادانی آن سهم موثر داشته است؟ آیا مشکل بیکاری کاهش پیدا کرده است؟ آیا مشکل اقتصاد خانوار با اعطاء یارانه های نقدی حل شده است؟ آیا قدرت خرید مردم با دادن یارانه های نقدی افزایش پیدا کرده است؟ آیا چالش بین فقر و غنا کاهش یافته است؟ آیا مازندران من حیث المجموع با رشد شاخص های اقتصادی رو به رو بوده است؟ آیا شهری از شهرهای مازندران داریم که از اعتبارات دولتی به رشد و بالندگی رسیده باشد و مردم آن در ناز و نعمت باشند؟ و چندین سوال دیگر که این عزیز داماد ساروی ها می توانست آنها را به عنوان نکات خوب و ارزشمند مطرح فرماید. با این وجود شما آقای سنگ چاپ عزیز برای ما ساروی ها و مازندرانی ها و شمالی ها خیلی عزیز هستید و تا وقتی که پایتان را کج نگذارید و در مقابل مردم و جمهوری اسلامی نایستید و ارزش های اسلامی را زیر پا نگذارید جزء‌مفاخر ما خواهید بود.

                  • چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                    بيمارستان و دانشكده كه هر دهكوره اي داره.طرف كه منظورش اين نبود.تو مازندران شهر و روستاش عين همه.قيمت زمين هم بيخودي بالاست.

                    • چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                      مازن ها و گیلک ها شایسته ی توجه بیشتر دولت مرکزی ایران هستند.

                      • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                        افرین بر افشین عزیز که درددل مردم فهیم ساری را عنوان نمودی.

                        • چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                          کاش امکانات بابل برای ما بود و امکانات ما برای بابل . .

                          • چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                            شمال = مازندران+ گیلان

                            • چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                              جناب کلانشهر بابل ، این انصاف است که شما با آن همه امکانات و دانشگاه و بیمارستان و . . گله و شکایت داشته باشید و ما هم داشته باشیم ؟ این کجای انصاف میباشد ؟ شما که نماینده هایتان از گذشته های دور نریمان و مجدآرا و . . گرفته تا حال ناصری و نیاز آذری بسیاری از بودجه های استانی را برای بابل سرازیر کردند دیگر چرا اعتراض دارید ؟ جناب مدیر محترم سایت وزین مازند نومه اگر انصاف داری مطلب بنده را به چاپ برسان

                              • چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                                من از سالهاي 72 تا 75 در خيابان گنج افروز بابل ساكن بودم ، چند روز پيش براي يك كاري از آن خيابان رد شدم باور بفرمائيد حس كردم دقيقا برگشتم به همان سالها . يعني غير از خروجي بحرارم و بيمارستان آيت الله روحاني ( كه ساختش از همان سالها شروع شده بود) هيچ چيز جديدي نديدم .

                                • چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                                  شهردار جدید هم چندتا عقب نشینی انجام داده مربوط به اموزش وپرورش بودهاست

                                  • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                    چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                                    متاسفانه باید پذیرفت که شهر های شمال کشور ( خصوصا استان مازندران ) از حرکت رو به جلو و پیشرفت بسیار کندی برخوردار هستند . دلیل اصلی آن هم برمیگردد به ناتوانی مدیران ارشد و نمایندگان استان که هیچگونه تلاشی برای جذب اعتبار و سرمایه برای شهر های استان نمیکنند و اینگونه است که مازندران غریب و تنها مانده است .

                                    • چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                                      بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند، چو نیمی ز ما ( مازندران ) به درد آورد روزگار، دگر نیم ( گیلان ) را نماند قرار!

                                      • چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                                        bekhoda in dardo dele ma ham hast, motshaker az in honarmandeh azizemun

                                        • چهارشنبه 17 آبان 1391-0:0

                                          شما که غیر بومی هستید این همه مینالید ما چه بگوییم.اگر طبیعت خدادادی مازندران نبود...


                                          ©2013 APG.ir