تعداد بازدید: 8002

توصیه به دیگران 269

پنجشنبه 25 آبان 1391-16:16

شبِ رخشانِ نیما

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از سومین شب نشان نیما در نوشهر


 

مازندنومه؛گزارش:محمد حسین ملایی کندلوسی-عکس:الهام نوری+سیده سحر حسینی:سومین شب نشان نیما همراه با پخش فیلم سینمایی "قصه ها" آخرین ساخته رخشان بنی اعتماد و تجلیل و اهدای نشان نیما به این بانوی بزرگ فیلم ساز و هنرمند برجسته 21 آبان ماه در نوشهر برگزار شد.

 فیلم سینمایی"قصه ها" آخرین ساخته رخشان بنی اعتماد برای اولین بار در سطح کشور در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی نوشهر به صورت خصوصی  به نمایش درآمد و در پایان اکران نیز مورد بررسی و  تحلیل قرار گرفت.

 در اکران این فیلم با توجه به اینکه ممانعت هایی برای اکران پیش آمده بود تماشاگران مشتاقی از شهرهایی چون رشت ، اصفهان ، قزوین ، گرگان ، شاهرود و... در کنار هنرمندان سایر رشته های هنری که از پایتخت آمده بودند،حضور یافتند.

 حسن معجونی ، باران کوثری و جهانگیر کوثری از عوامل و بازیگران این فیلم در کنار رخشان بنی اعتماد در نمایش و نقد فیلم حضور داشتند.

 در مراسم ویژه عصر که با محوریت گرامیداشت سالروز تولد نیما یوشیج  هر ساله برگزار می شود از یک عمر فعالیت موثر هنرمند و فیلمساز برجسته تاریخ سینمای ایران،خانم رخشان بنی اعتماد تجلیل شد.

 باران کوثری و جهانگیر کوثری در آیین تجلیل، این بانوی هنرمند را همراهی نموده و این دو هنرمند بزرگ کشورمان نیز مورد قدردانی قرار گرفتند.

 در شب نیما یوشیج،فرماندار نوشهر ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و نماینده شوراي اسلامي شهر سخنرانی کردند.

در ادامه نیز ترانه و شعرخوانی ، پخش منتخب اولین و دومین جشن شب نیما ، خوانش داستان ، پخش فيلم كوتاه « موازی » ، ارائه یادداشت دکتر علی فردوسی استاد و رییس بخش تاریخ و جامعه شناسی دانشگاه نوتردام برکلی کالیفرنیای شمالی ارائه شد.

 در این مراسم امير مسعود حسيني در بخش شعر ، الهام سلطاني ( داستان ) ، پيمان حسني ( موسيقي ) ، مرتضي جعفري ( هنرهاي تجسمي ) ، فرزانه محمديان ( فيلم ) ، محمد حسين ملايي کندلوسی و حسن قمي ( خبرنگاران فعال منطقه) به عنوان فعالان عرصه فرهنگ و هنر در شهرستان نوشهر قدردانی شدند.

 در پایان نیز بخشی از مستند «جاده خاموش است... » ساخته میثم زندی پخش شد.سخنرانی جهانگیر کوثری ، پخش نماهنگ رخشان بني اعتماد ، آیین تجليل از رخشان بني اعتماد و اهدای نشان نیما از اهم برنامه های سومین شب نشان نیما در نوشهر بود.


  • طبرستانیپاسخ به این دیدگاه 2 0
    پنجشنبه 2 آذر 1391-0:0

    درود بر بسطام فیلم و تمامی موسساتی که در این کساد فرهنگی،برای رونق هنر تلاش می کنند.بسطام فیلم،تا بوده همین بوده.این نامردان و جفاگران که کارشان چیزی جز زوزه کشیدن و حسادت نیست تمامی ندارن.با تکیه بر یاد خدا استوارتر از همیشه ادامه دهید.دوستدار و طرفدارتان.

    • بسطام فیلمپاسخ به این دیدگاه 2 0
      چهارشنبه 1 آذر 1391-0:0

      دوست محترمی که ازساری به بسطام فیلم شهرت ساری اعتراض کردی این موسسه سینمایی در شهر ساری به مدت 5سال در حال فعالیته و مدیر عاملش لیسانس کارگردانی و کارمند رسمی سازمان صداوسیماست ودر ضمن تمام کارش حمایت وکمک به هنرمندان تلویزیون و سینماست . بسطام فیلم درشهر خودت مطرحه ونیازی به تبلیغات نداره ببخشید از قبل با شما مشورت نکردیم.روابط عمومی بسطام فیلم

      • سه شنبه 30 آبان 1391-0:0

        الان با این مراسم فرهنگ مازندران پیشرفت کرده؟ عجبا معنی پیشرفت رو هم فهمیدیم.

        • يکشنبه 28 آبان 1391-0:0

          همگی خسته نباشید.به خصوص موسسه نیما.ولی خودمونیم این خط تیره (اسم که نداره)با این نوشته محلی،نظر آخری این وسط چی می گه؟بیا بیرون....

          • يکشنبه 28 آبان 1391-0:0

            بسه دیگه
            بابا هممون فهمیدیم شما فرهیخته این و در حد فضا مراسم فرهنگی گرفتین. دعواهای بچگونه رو بین خودتون حل کنین نیارین تو نت. اسم نیما رو هم خراب نکنین.

            • يکشنبه 28 آبان 1391-0:0

              جای باران خون واره از آسمان

              چی کونيد انسانان بی آب و نان

              چی کشيد آدمان بی خانمان

              بی خودی نيه پژمورده ايد امه گولان

              • شنبه 27 آبان 1391-0:0

                قاصد روزان ابری داروگ کی میرسد باران؟؟؟؟؟
                ممنونم برای شب قشنگی که برام رقم زدید.

                • مرجان فقیه نصیریپاسخ به این دیدگاه 2 0
                  شنبه 27 آبان 1391-0:0

                  مصلحی در جشن حضور داشید؟من هم در مراسم بودم،شما چطور اطلاع ندارید سیل بعد از مراسم بوده؟چرا انقدر جو ساز هستید؟چرا میخواید سرتونو مثل کبک کنید تو برف و با جهل تمام بگید راست میگید؟چرا میخواید لو بدید که هیچ مراسم ملی و در سطح بالایی نرفتین؟تقدیر از تمام رشته های فرهنگی بوده و همیشه تو همه مراسمهای بزرگ این قسمت وجود داره؟شما با مراسم مشکل ندارید اینطور که معلومه با موسسه نیما مشکل دارید.از جهل بیاید بیرون لطفا.ایام ایامه محرمه به خودتون و گناهایی که گریبان گیرتون میشه فکر کنید.متاسفم برای همه ی کسانی چشم پیشرفت فرهنگ و هنر در استان رو ندارن.

                  • شنبه 27 آبان 1391-0:0

                    من تو شهرتون دانشجو هستم به واسطه همکلاسیم اومدم و واقعا لذت بردم و دلیلتونو برای این حرفای بی معنی نمیدونم؟شما مخالف پیشرفت فرهنگ و هنر شهرتونین؟مرسی آقای زند که انقدر عاقلید که سکوت میکنید.

                    • علی رضا عزیزیپاسخ به این دیدگاه 2 0
                      شنبه 27 آبان 1391-0:0

                      من واقعا براتون متاسفم من نه شما مخالفا رو میشناسم نه زندی و طرفداراشو ولی عصبی میشم میبینم کسی از پیشرفت مخالفه از بالا بردن سطح فرهنگی مخالفه.دنبال چی هستین میثم زندی داره به استانمون خدمت میکنه با این کاراش این حرفا جای خسته نباشید تونه؟؟؟؟

                      • شنبه 27 آبان 1391-0:0

                        عزیزان مخالف ول کنین. چه حوصله ای دارین!
                        عزیزان موافق به اندازه ی کافی گفتین فوق العاده بود. تو رو خدا اگه میاین دوباره و سه باره و چن باره کامنت بذارین لااقل یه کلمه دیگه بگین که فضا عوض شه.

                        • شنبه 27 آبان 1391-0:0

                          خود نیما گفته که مثل رودخانه است و هرکسی به سهم و توانایی خود از این رودخانه آب می گیرد، چه ایرادی دارد که که سینماچیان کشور هم در این آشفته بازار از این رودخانه سهم ببرند، حتی اگر در «شب نیما» فیلم و کپ و گفتگوها کمترین ربطی به «پیر مردی» نداشته باشد.

                          • هانیه فتحیپاسخ به این دیدگاه 2 1
                            شنبه 27 آبان 1391-0:0

                            قابل توجه دوستان محترم
                            مراسم شب نشان نیما با هزینه شخصی و کمک های مالی اعضای موسسه نیما در هر سال برگزار می شه.ارشاد حتی یه یک ریالی هم کمک نمی کنه.روسیاهی بمونه برای کسانی که بدن آگاهی جملات رو نشخوار می کنند.لطفا تایید فرمایید تا این افترای کذب نقض شود.

                            • شنبه 27 آبان 1391-0:0

                              عاشق باران!؟باز باران با ترانه؟؟آره؟؟؟توروخدا شهرستاني بازي نيارين.خودتونو كنترل كنيد!

                              • جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                با سلام خدمت همه دوستان و تقدیرکنندگان و کامنت گذاران و به خصوص ذوق زدگان گرامی!
                                این موضوع که شما بنی اعتماد یا هرکس دیگه رو بیاره که از نظر شما هنرمنده یک بحثه. بحث دیگه اینه که بودجه این کار از چه منبعیه. برنامه ریزی به چه صورته؟ مغز متفکر کیه و در چه زمانی داره اجرا میشه.

                                دعوت از رخشان بنی اعتماد و خانواده ش در حالی که حتی شئون ابتدایی مهمان بودن و نشستن در یک مراسم فرهنگی رو رعایت نمیکنن، مدیحه سرایی و بزرگ کردن اونها در حد یک بت، اختصاص قسمتی از مراسم به تقدیر از شاعر و خبرنگار و این عناوین صرفا به علت "همه طرف رو نگه داشتن" حتی به این قیمت که تقدیر شدگان واقعا نسبتی با عناوین نداشته باشن و همه و همه اینها با بودجه ارشاد که حق مردمه اون هم در شرایطی که قسمتی از نوشهر و چالوس هنوز درگیر آثار سیله و مسئولان حل مشکلاتو به هم پاس میدن و غم غریبی شهرو فرا گرفته قابل چشم پوشی نیست............
                                به عنوان کسی که در مراسم حضور داشتم دلم برای شهرم سوخت که به شیوه های مختلف پایگاه تفریح پایتخت نشینانه. متاسفانه حرکات فرهنگی در شهر صرفا دست چند نفر به خصوص در جریانه و اون هم با تعریف انحصاری از فرهنگ و هنر و هنرمند.حتی در یک صفحه مجازی کوچک هم اجازه نمیدن کامنتها سیر طبیعی رو طی کنه .................به امید روزهای خوب

                                • فرهاد کیاپاسخ به این دیدگاه 2 1
                                  جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                  عالییییی بود.من نمیدونم اینا چی میگن مطمئنم دشمنی دارن چون من و دوستام که 8 نفر بودیم هممون استفاده کردیم و ربطشم خوب فهمیدیم مرسی آقای زندی بابت ایجاد این فضاها

                                  • مرجان فقیه نصیرسپاسخ به این دیدگاه 3 1
                                    جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                    واقعا شب فوق العاده ای بود.من هنرمندم و بسیار خوب رابطه بین این دو رو فهمیدم.
                                    نیما بنیان گذار یک فرهنگ نو بود و مسیری که ایجاد کرد در همه هنر و فرهنگها تاثیر گذار بوده....استاد عزیز میثم زندی درود بر تو.

                                    • محمد منصوری.نوشهرپاسخ به این دیدگاه 3 1
                                      جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                      با درود و سلام بر دوستان هنرمند موسسه نیما
                                      البته نقد این بزرگواران مخالف که سر شار از عقده و کم بینی و جهل میباشد چیزی طبیعی برای حرکت شما بزرگواران میباشد.
                                      نیما و بنی اعتماد هر دو هنرمند بودند و این فصل اشتراک بسیار مهمی است.
                                      کاش ...

                                      • رحيم الله قائميپاسخ به این دیدگاه 3 2
                                        جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                        جناب نوشهري عزيز

                                        آقاي زندي را ديگه ما ميشناسيم اصلا همين مجوز را هم ميدانيم چطور گرفت ما در كنارشان و چندقدميشان هستيم از آن ژست هاي رونگرانه به خودتان نگيريد اگر از نيما و بقيه هنرهاييش حرف داريد بگويم كه نيما به خاطر جريان سازي و ايجاد نوعي شعر جديد در تاريخ شعر فارسي نيما شد وگرنه خيلي ها هم .... مثلا شما ميدانيد صادق هدايت هم شعر داشت ؟ من ميدانم كه داشت ولي اگر كسي از هدايت حرف مي زند به خاطر داستان اوست .
                                        لطف كنيد ماله كشي نكنيد نيما بهانه اي بود تا خانم هغا بياييند و چند نفر از مجلات زرد درآنجا گردايند
                                        بازهم تاكيد مي كنم ماله كشي نكنيد

                                        • عاشق بارانپاسخ به این دیدگاه 3 1
                                          جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                          باز باران با ترانه می خورد بر بام خانه
                                          یادم آید...
                                          شب قشنگی بود.تا به حال تو عمرم همچی شب قشنگ هنری رو تجربه نکرده بودم.همه چی اوکی بود.
                                          مرسی از آقای زندی و همکارانشون

                                          • هانیه فتحیپاسخ به این دیدگاه 3 1
                                            جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                            قابل توجه دوستان محترم
                                            عکس های فوق برای دو نشست صبح و بعدازظهر می باشد:1نشست تخصصی و خصوصی صبح(سینمای رخشان بنی اعتماد)2مراسم عصر(شب نشان نیما).
                                            چقدر صندلی خالی؟هم به خاطر فهم و درک برخی از دوستان هنرمند در شهر ماست که برای رونق هنر شب و روز بی نام و با نام های جعلی در حال تخریب این و آن هستند.به جای اینکه در صحنه حضور یابند.
                                            در ضمن اگر مضحکه یا تلخک بازی داشتیم سالن چهارهزار نفره هم برای حضور برخی از دوستان کم بود.

                                            • علیرضا متاجیپاسخ به این دیدگاه 2 0
                                              جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                              خسته نباشید به میثم زندی عزیز.
                                              ممنون که با همت خودت فضای هنر شهرمونو گرم نگه داشتی.
                                              شب خاطره انگیزی بود.
                                              پخش فیلم قصه ها به صورت خصوصی از مهم ترین اتفاقات این مراسم بود.اون هم برای اولین بار.
                                              وقتی با حسن معجونی صحبت می کردم،می گفت که هنوز خودش فیلم رو روی پرده و در کنار جمعیت ندیده بود.
                                              دست مریزاد به میثم زندی عزیز

                                              • جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                                این بسطام فیلم هم که زیر هر خبر و یادداشت و عکس و نوشته کامنت تبلیغاتی خودشو میذاره.دادش من اگه درآمدت خوب نیست به جای کامنت گذاری ،تغییر شغل بده

                                                • جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                                  صندلی خالی؟ بازم از اون حرفا زده شد.بدون اطلاعات دقیق حرف زدین دوست من.
                                                  صندلی ها اونقدر پر بود که دیگه جایی برای نشستن نبود.این تصاویر هم مربوط به زمانی است که جمعیت همچنان در حال ورود به السن و نشستن در جایگاه خودشان بودند

                                                  • جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                                    خانم جلیلیان خانواده بزرگ و فرهیخته کوثری قبل از سیل در نوشهر بودند و خودشان از حادثه دیدگان سیل شدند. من نمیدونم چرا اینقدر بدون مطالعه میایین توی این سایت کامنت میذارین؟

                                                    • جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                                      چقدر صندلی خالی؟!!سالن کوچکتر نبود؟

                                                      • جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                                        دوستانی که معترض هستین خدمت شما عرض کنم که به جای انتقاد از آقای زندی دانش و بینش خود را نسبت به نیما بالا ببرید و سپس قضاوت کنید.

                                                        اصلا شما شعر نیما رو خوندید؟
                                                        نیما درباره تئاتر مطالب و نمایشنامه زیادی نوشت.

                                                        نیما انسانی نوگرا بود و شماها هم باید از نیما یاد بگیرین که نگرا باشید و نه اینکه براساس شنیده ها فقط انتقاد کنید

                                                        • جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                                          با درود بر هنرمندان شهرستان نوشهر.تا کی باید از دست نقد منتقدان کم خرد به درد اییم؟؟؟؟؟
                                                          ایا تا به حال نشنیده اید که نام یک اسطوره بر سر یک موسسه باشد؟؟؟؟؟؟
                                                          علاقه این بزرگواران به نیما انها را مجاب کرده که نام موسسه خود را به این نام مزین کنند و مهمترین مراسم سالانه خود را در روز تولد نیما قرار دهند.
                                                          باید به حال شاعران مثلا دلسوز تاسف خورد که چرا خودشان برای نیما مراسمی همانگونه که درخورش میدانند و اعتراض میکنند نمیگیرند؟!
                                                          عزیزان به جای پاگیری کمی در این شرایط به فکر دستگیری باشید.

                                                          • بسطام فیلمپاسخ به این دیدگاه 2 1
                                                            جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                                            از خانم سحرحسینی و الهام نوری بابت عکس ها سپاسگزاریم.رضابسطامی.ساری

                                                            • جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                                              با تشكر از مقايسه آقاي قائمي، به راستي سهم نيما از اين مراسم چه قدر بود.

                                                              • مهران ارجمندپاسخ به این دیدگاه 3 1
                                                                جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                                                نوشهر افتخار حضور رخشان بنی اعتماد،باران کوثری و جهانگیر کوثری را پیدا کرد.
                                                                آن هم در شب نیما...
                                                                استاد میثم زندی درود بر شما به خاطر این ممکن.

                                                                • سیده سحر حسینیپاسخ به این دیدگاه 4 1
                                                                  جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                                                  شب بی نظیری بود.بیش از 10 ساعت تو اون روز عکاسی کردم ولی دریغ از کمی خستگی.یکی از بهترین روزها و شب های زندگیم بود...
                                                                  از استاد زندی ممنونم که برای من فرصت این همکاری رو فراهم کرد.

                                                                  • هانیه فتحیپاسخ به این دیدگاه 4 2
                                                                    جمعه 26 آبان 1391-0:0

                                                                    اول:با سلام و درود به استاد میثم زندی عزیز که برعکس همگان در این سالها کمتر حرف زده و به عشق فرهنگ و هنر آستین را بالا زده و در این عصر کینه و حسد و سیاهی هنرمندنماها شعله هنر و فرهنگ را روشن نگه می دارند.
                                                                    دوم:درود بر مسولین محترم اداره ارشاد نوشهر و مازندران و همه مسوولین عزیز که در برپایی این مراسم یاری نمودند و خیل مشتاقان حاضر و وجد آنان در طول 5 ساعت برنامه گواه بر امر خیر شما بزرگواران بوده است
                                                                    سوم:نیما یک هنرمند نوگرا و موثر در تمام حوزه های هنر بوده است.ما سال گذشته در همایش نیما در نور هم حضور داشتیم.بسیار خوب بود و استفاده کردیم.اینجا در موسسه نیما ،شب نیمایی به بهانه سالروز تولد نیما صورت پذیرفت و هنرمندان شهرستان و کشور دور هم به برپایی این جشن کمک کردند و بانیان آن هم هنرمندان هنرهای نمایشی بودند،این دو با هم تعارضی ندارد.امید است نقاشان و موسیقیدانان و ... هم شب نیمایی راه بیندازند.نیما افتخار ملت ماست همانند حافظ و سعدی و فردوسی و حلاج و ابن سینا و...
                                                                    چهارم:در شب نیما کسی درباره نیما به تحلیل نپرداخت.همه شادباش گفتند و ابراز احساس.
                                                                    پنجم:مگر جز این است در شب حافظ به عزت الله انتظامی و جمشید مشایخی و داریوش مهرجویی و ... جایزه داده و از آنان تجلیل به عمل می آید.و شما چقدر تاسف می خورید که با این حرکت سینمایی ها،سوء استفاده از حافظ صورت گرفته و وای به حال شاعران که با تجلیل از مشایخی شعرشان در حال نابودی است...
                                                                    ششم:هر کوتوله متوهمی را فعال شعر ندانید.شعر نوشهر در حال حاضر بزرگتر از جلیل قیصری ندارد و بعد از ایشان ولی الله پاشا،امیر مسعود حسینی ،پروانه دلاور و تنی چند از عزیزان خوبند.با جوسازی و های و هوی نمی توانید دغدغه های فرهنگی این موسسه و نظام عزیز جمهوری اسلامی ایران را منحرف سازید.
                                                                    هفتم:موسسه نیما در امتداد آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و با توکل به خدا و تکیه بر حمایت دلسوزان به راه خود ادامه خواهد داد.هر سال پربارتر از سال گذشته...
                                                                    در پایان:بیایید کمی انسان تر باشیم...

                                                                    • زهرا جلیلیانپاسخ به این دیدگاه 1 5
                                                                      پنجشنبه 25 آبان 1391-0:0

                                                                      تقدیر شدگان؟! امیر مسعود حسینی اخرین شعرش مال ده سال پیشه! حسن قمی هم که فامیل و مشاور فرمانداره! واقعا مناسبت رخشان بنی اعتماد و دختر خانومشون چی بود خدا عالمه. لابد در جهت خدمت رسانی اومدن با اکران خصوصی دل سیل زده ها شاد بشه!
                                                                      مرسی از تایید یا عدم تایید کامنت

                                                                      • جواد چمستانپاسخ به این دیدگاه 1 2
                                                                        پنجشنبه 25 آبان 1391-0:0

                                                                        چه ربطی داشت
                                                                        اینو بهم بگید
                                                                        به خدا تن نیما تو گور لرزید با این کار اقایان
                                                                        نیما
                                                                        یوش
                                                                        نور
                                                                        چه ربطی می تونه به نوشهر داشته باشه
                                                                        چه ربطی می تونه به کارگردان و بازیگر داشته باشه
                                                                        نیما
                                                                        نیمای نوری
                                                                        دورود بر تو

                                                                        • رحيم الله قائميپاسخ به این دیدگاه 1 2
                                                                          پنجشنبه 25 آبان 1391-0:0

                                                                          با درود

                                                                          بسيار متعجب شدم در شهرستان نور سال قبل برنامه همايش نيما بود سخنرانش آقاي ضياء موحد بود امسال در نوشهر سخنران جهانگير كوثري !!! كنارهم بگذاريد تا بفهميم بر سر شعر و نيما يوش چه آمد . جناب آقاي كوثري يك تهيه كننده قيلم هاي ورزشي و ... است بگذريم آقاي زندي با آوردن اينها خواست براي خودش و فيلمش جايي باز كند كه حتما كرد .... و حالا ديگر گور باباي شعر و شاعران .-
                                                                          من آقاي امير مسعود حسيني را تاييد مي كنم كه جواني شاعراست ولي فعال اين شهرستان ميثم متاجي سيد مهدي موسوي و... هستند واقعا متعجب شدم .

                                                                          • محمد شمس تقويپاسخ به این دیدگاه 1 2
                                                                            پنجشنبه 25 آبان 1391-0:0

                                                                            آخ آخ آخ

                                                                            بيچاره نيماي بزرگ كه ابزاري شده است تا براي سينما بزرگداشت بگيرند حالا چه ربطي به 21 آبان داشت الله اعلم

                                                                            آيا حق داريم معترض باشيم يا خير؟


                                                                            ©2013 APG.ir