تعداد بازدید: 1816

توصیه به دیگران 5

يکشنبه 8 بهمن 1391-17:17

چــه مسئولان توپی داره فوتبال!

آن از فوتبال درب و داغان ما و این هم از تصمیم گیران فوتبال ما که نتوانستند بعد از چند ماه،یک انتخابات 40 نفری را برگزار کنند/جلسه پر از تنش و جر و بحث بود و دوربین صدا وسیما همه چیز را ثبت و ضبط کرد. به احتمال برنامه 90 این هفته برای مازندرانی ها تماشایی تر خواهد بود.


مازندنومه،سردبیر:شهریورماه امسال پس از شکست شرم آور و مفتضحانه تیم ملی ایران در برابر لبنان،یادداشتی نوشتیم و این تیتر را برای آن انتخاب کردیم که:"فوتبال نداریم/فقط یک مشت توپ لگدکن داریم!"

حالا برای همین مثلا" توپ لگد کنیِ بعضا" مایوس کننده،در این شرایط بحرانی که همه کلاه شان را محکم گرفته اند تا باد آن را نبرد،عده ای عاقل و بالغ دور هم جمع شدند تا یک رییس استانی برای فوتبال مازندران انتخاب کنند که آن را هم نتوانستند!بگذریم از این که رییس جدید هر کس باشد،با جیب خالی و اوضاع نابسامان اقتصادی نمی تواند شق القمر کند(البته قبلی ها هم چندان گلی به سر فوتبال استان نزدند!)

مجمع عمومی پرحاشیه هیئت فوتبال مازندران صبح یک شنبه برگزار شد.این مجمع قرار بود 20 دی برگزار شود که در نامه‌ای از فدراسیون به اداره کل ورزش و جوانان استان زمان برگزاری مجمع 28 دی شد. 28 دی ماه باز سازمان ورزش نامه فرستاد و پخش سریال انتخابات به تعویق افتاد و شد دوم بهمن و بالاخره 8 بهمن!

از تغییر مداوم تاریخ انتخابات مشخص بود که این قصه سر دراز خواهد داشت.تایادمان نرفته بگوییم که قرار بود این مجمع روز دوشنبه 9 بهمن برگزار شود اما مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تلاش کرد که انتخابات یک روز زود‌تر برگزار شود،آن هم به این دلیل که"روز دوشنبه مراسم مهمی برگزار می شود و احمد سعادتمند به عنوان مهمان در آن حضور دارد."

انتخابات یک روز زودتر برگزار شد تا مراسم روز دوشنبه جناب مدیرکل تازه نفس به هم نخورد،با وجود این جابه جایی زمانی،سعادتمند ترجیح داد امروز نیاید و هاشم جمشیدپناه-معاون فني و ورزشي-اش را به عنوان نماینده تربیت بدنی فرستاد تا حواسش باشد که مبادا نامزد مورد حمایت فدراسیون فوتبال رای بیاورد.

امروز علی کفاشیان-رییس پرحاشیه فدراسیون فوتبال که این روزها بر مدار شانس نیست-نیز به ساری آمد و رو در روی نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گرفت.کفاشیان حامی نخست غلامرضا بهروان- رییس کنونی هیئت فوبال استان- است،ولی اداره کل ورزش و جوانان روی ابوالفضل خواجه محله تاکید داشت.

غیر از این دو نامزد،محمد هادی خلردی، مهدی ابراهیمی، حسن کیومرثی، عادل روحی و حسین مکارمی هم کاندیدا شده بودند که لحظاتی قبل از رای گیری چون اوضاع را مناسب ندیدند،بیشترشان انصراف دادند و تنها بهروان ماند و خواجه محله و مکارمی. بهروان هم به تازگی به علت مسائلی که در مورد دو شغله بودن و بازنشستگی‌اش عنوان شده، از ریاست سازمان لیگ برتر برکنار شده بود.

جلسه مجمع آغاز شد. جمشیدپناه اولین نفری بود که صحبت کرد.نماینده اداره کل ورزش مازندران جلسه را به رسمیت نشناخت،علت هم نامزدی بهروانِ بازنشسته بود.

او به فکسی اشاره می کرد که روز گذشته از تهران ارسال و در آن نامزدی بازنشسته ها ممنوع اعلام شده است.

جمشیدپناه تصور می کرد جمع حاضر با او همراهی می کنند،اما فضا به نفع اداره کل ورزش و جوانان استان نبود و به ناچار جلسه را ترک کرد و دقایقی بعد به رسانه ها گفت:انتخابات به خاطر حضور افراد بازنشسته غیرقانونی است.

جلسه پر از تنش و جر و بحث بود و دوربین صدا وسیما همه چیز را ثبت و ضبط کرد. به احتمال برنامه 90 این هفته برای مازندرانی ها تماشایی تر خواهد بود.

غلامرضا بهروان اما از ماجرا تفسیر دیگرگونه دارد.او گفت که سه ماه پیش ثبت نام کرده است و بین نامزدها فقط او نبود که بازنشسته است، بلکه از 8 نفر 3 نفرشان بازنشسته اند.

او ادامه داد: یک روز قبل از برگزاری انتخابات مسائلی را در مورد بازنشستگی مطرح کردند، کفاشیان از آنها مستنداتی درخواست کرد اما چیزی ارائه ندادند و جلسه امروز در کمال قانونمداری برگزار شد.

رییس هیئت فوتبال مازندران یادآور شد: 90 درصد افرادی که در ورزش فعالیت می‌کنند بازنشسته هستند، بیش از 10 هیئت استان مازندران بازنشسته هستند و هفته گذشته اداره کل تربیت بدنی استان مازندران سرپرست هیئت باستانی را تعیین کرد که او سالیان سال بازنشسته بوده است.

معاون سعادتمند که رفت،علی کفاشیان با طیب خاطر اداره جلسه را به عهده گرفت و رای گیری انجام شد.از بین 42 رای،بهروان رای قابل توجهی به دست آورد: 33رای ، خواجه محله ضعیف ظاهر شد و تنها 6 رای کسب کرد و مکارمی هم 2 رای که به یقین یکی از این 2 رای را خودش برای خودش نوشت!

*

آن از فوتبال درب و داغان ما و این هم از تصمیم گیران فوتبال ما که نتوانستند بعد از چند ماه،یک انتخابات 40 نفری را برگزار کنند.

اینک کفاشیان انتخابات را قانونی دانسته اما جمشیدپناه به تلویزیون مازندران گفته هیچ برگه و کاغذی را سازمان ورزش امضا نزده و باید یک مجمع دیگر برپا شود.این گونه اختلافات دامن ورزش ما را گرفته است و همین است که فوتبال نداریم!به قول شاعر:

گل اش پرپر، دو کفش اش پاره فوتبال / عجب وضعش فلاکت باره فوتبال

شبیه رینگ بوکسه بی تعـــــارف / که بعضاً عرصـــه‌ی پیکاره فوتبال

همش گل می کنن، انگاری شوتن / چــه مسئولان توپی داره فوتبال

مدیریت که کشکی شد عزیزم / بکش آه و بگو : بیچـــــاره فوتبال


  • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 10 بهمن 1391-0:0

    برادران ناراحت نشوید من هم اصالتاً سوادکوهی هستم و اگر آدرس دقیق بخواهید در خدمت شما هستم. این مطلب طنز گونه نه به خاطر حق داشتن این طرف یا آنطرف بلکه به خاطر بحث هایی که برای جدایی از استان شده به بهانه انتخابات در فوتبال نوشته شد. اگر بنا باشد کار ما غلط اندازی باشد خوب غلط انداز اینجور حرفها رو هم دارد. برادر خواننده عزیز و ارجمند بدان و آگاه باش که غلط انداز همه جایش می لنگه نه یک جایش. من اصلاً نگفتم که نویسنده قصد داشت قائمشهری رئیس بشه مگر سعادتمند قائمشهری بود. من خواستم انتخاب هر کسی به ا ین راحتی زیر سوال برده نشود. حالا به جای بهروان هر کس دیگری هم که انتخاب می شد باید به رای انتخاب کنندگان احترام گذاشت و از جوسازی پرهیز نمود و این عادت بد را کنار گذاشت و سر ناسازگاری نداشت. جشم برادر به احترام شما چون قدرت تحلیل ندارم ساکت می شوم و با شما هم عقیده می شوم که اگر ساروی ها نباشند همه جا آباد می شود. راستی خود شما کجایی هستید و کجا را می خواهید آباد کنید؟ اما برادر شریعتی منظورم بررسی مشکلات نساجی نبود بلکه از آن به عنوان بهانه ای برای طرح یک مسئله نحس جدایی استفاده کردم و خواستم جدایی طلبی را نکوهش بکنم. من حرفم ترسو بودن استانداری نسبت به تشرهای یک امام جمعه در ... است و اینکه از ترس جرات اجرای مصوبه تقسیمات کشوری را ندارند. بله جناب شریعتی واقعاً گفتار هرکسی نشان شخصیت اوست ولی سوالم اینه که کدام گفتار من شخصیت من را بد نشان داد که شما از آن متنفر شدید؟ حالا اگر هم این شما را تحریک کرده باشد که از مشکلات نساجی و کارخانجات قائمشهر بیشتر بنویسید که خیلی خوب خواهد بود. کی و کدام شهرستان مشکل ندارد؟ راستی با اینهمه مشکل به کجای مدیریت خودمان باید بنازیم و بگوئیم ما خیلی کار کرده ایم؟

    • دوشنبه 9 بهمن 1391-0:0

      fجناب غلط انداز محترم شما از مشکلات اخیر نساجی که دو ساله دست وپنجه داره باهاش نرم میکنه آگاهی؟مشکلات مالی پولی نبود زمین ورزشی در شهر مرگ دو هوادار به خاطر برگزاری بازی ها در ساری اصلا شما فوتبال میبینی که ادعاهای واهی میکنی؟جناب جنگ راه انداختن میان دو شهر به دور از شرف وانسانیته چیزی که فک کنم شما فاقدش باشید.مردمان سوادکوه وسیمرغ حق ندارند شهرستان جدا گانه باشند شما از وسعت شهرستان سوادکوه خبر دارید وبه شهرستان سوادکوه رفته اید ؟ومی دانید شامل چند شهر است؟
      شما از مشکلات کارخانجات قائمشهر خبر دارید؟جناب غلط انداز گفتار هرکس نشان شخصیت اوست

      • دوشنبه 9 بهمن 1391-0:0

        این غلط اندازه هم مثل اینکه می زنه!یه جایی اش می لنگه!!آخه برادر از کجای مطلب این بو استشمام میشه که نویسنده قصد داشت قائمشهری بشه رییس نه ساروی!!!قدرت تحلیل نداری ساکت باشی بهتره.شما سارویها نباشید همه جا آباد میشود.همه چیز را می خواهید سمت ساری ببرید.

        • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 9 بهمن 1391-0:0

          حرف سردبیر قائمشهری این است که با وجود مهد فوتبال مازندران یعنی قائمشهر و تیم محبوب نساجی مازندران چرا بهروان ساروی باید در راس فدراسیون باشد. این در حالی است که در یک اقدام گاز انبری رئیس ورزش استان را قیچی کرده و آقای سعادتمند مدیر نساجی را به قدرت رسانده بودند بدان امید که با در اختیار گرفتن ریاست فوتبال به همه خواسته های خود برسند. پیشنهاد غلط انداز که مثل خود غلط انداز خیلی غلط انداز است این است که قائمشهر هم با تمام وجود همانند غرب استان متقاضی جدایی از استان مازندران شود و شرط اعلام کند که تا زمانی که رئیس فوتبال مازندران از مرکز استان باشد خواهان جدایی قائمشهر از استان مازندران می باشد. دلایل را هم بعدا لیست کند و خود کامنت گذاران برایشان آنقدر دلایل می نویسند که نگو. محض شروع عرض می شود دلایل غلط انداز برای این مسئله اینها است: 1- قائمشهر نسبت به ساری به مرکز کشور و پایتخت نزدیکتر است. 2- تیم نساجی تنها تیم مدعی استان در قائمشهر قرار دارد و همه باید فقط هوای تیم نساجی را داشته باشند تا این تیم به لیگ برتر صعود بکند و از هرگونه رقابتی با این نیم باید خودداری شود. 3- با وجود تیم نساجی طرفداری و هواداری از هر تیم دیگری حرام است و مثل یک سم مهلک می باشد که کیان عرق مازندرانی را بر باد می دهد 4- قائمشهر تنها شهری است که مدعی کارگری بودن در استان است و بنابراین باید تمام ظرفیت های مازندران در اختیار شهر کارگری استان قرار داشته باشد. 5- چند سال پیش قائمشهر از طرف کوه کل سوادکوه را در اختیار داشت و از طرف دریا هم جویبار را در چنگ خود داشت و با توطئه و فتنه انگیزی برخی از عناصر مرکز استان و مدیران و دست اندارکاران طرح تجزیه تدریجی قائمشهر به مورد اجرا در آمد و از بزرگی آن رفته رفته کاشته شد و در آخرین تجزیه طلبی استقلال شهرستان سیمرغ از قائمشهر آن را به کوچکترین سطح ممکن تنزل داد. 6- در چند سال آینده خطر استقلال طلبی شهرستان ارطه نیز وجود دارد که اگر این اتفاق واقع شود معنی آن ایجاد فاصله ای بزرگ بین شهرستان ساری به عنوان مرکز استان و قائمشهر است و ارطه به تنهایی نیروهای قائمشهری را آنقدر مشغول خواهد کرد که باید از پس زیاده خواهی های آنان بر بیاید. 7- اگر تجزیه طلبی و کوچک شدن شهرستان خوب بود پس چرا بابل اجازه نداد طرح تصویب شده جدایی شهرستان بندپی از بابل اتفاق بیفتد و با یک تشر استانداری حسابی قفل کرد و جیک نزد و ترس از شلوغ کردن قدرت های بابلی باعث شد استانداری اصلاً بگوید کی بود کی بود من نبودم. 8- هرچند اکثریت بازیکنان حال حاضر نساجی از شهرستان های دیگر هستند و عرق قائمشهری ندارند ولی تیم نساجی مهم است و بومی گزینی بازیکن هدف نیست لیکن الا و لابد باید رئیس فوتبال استان قائمشهری و از اعضاء تیم نساجی باشد تا دست از جدایی طلبی کشیده شود. 8- مردم قائمشهر لهجه شان با مردم ساری بسیار متفاوت است و باید به خاطر این اختلاف لهجه با استقلال کامل قائمشهر از استان مازندران موافقت شود. 9- در صورت عدم موافقت با استقلال قائمشهر تمام مردم قائمشهر و سوادکوه و سیمرغ و جویبار تصمیم دارند به استان تهران بپیوندند و اساساً فرهنگ خودشان را به فیروزکوه و تهران نزدیکتر از مازندران می دانند. 10- تعداد قائمشهری های شاغل در تهران فوق العاده زیاد است و این نشان می دهد که فرهنگ قائمشهر با تهران دارای سنخیت بیشتری است و باید برای کشی مرد که برایت تب بکند. و قس و علیهذا...

          • رضاتهرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
            يکشنبه 8 بهمن 1391-0:0

            سلام،نخست از سایت محترمتون بابت انعکاس مجمع فوتبال استان سپاسگزارم.مطمئن باشید،مطالب منتشر شده در مقاله تون،نه برنامۀ نود،ونه برنامۀ مستطیل سبز صداوسیمای تبرستان،نمایش نمیدن،جناب سردبیرمحترم،بارها کارشناسان ورزشی،بالاخص،فوتبال،عنوان نمودند که آقای بهروان باسابقۀ چندین ساله در هیأت فوتبال استان،بهترین گزینه برای احراز پست ریاست میباشند.برای این پیشنهادشون هم دلایل زیادی مطرح نمودن که شما نیز کاملاً اطلاع دارید.فدراسیون فوتبال بعنوان متولی فوتبال کشور،این حق را برای خود قائل است که،نیروی خودش رو در این پست ابقاءکنه،ولی ادارۀ کل ورزش و جوانان،ومخصوصاًجناب آقای سعادتمند نیز،برای خود حق انتخاب قائل، گزینۀ خود را وارد کارزار انتخابات نمودند.متأسفانه برگزاری مجمع انتخابات استان های دیگر،ازجمله فارس،برای آقایان عبرت نشد،وبازهم اصرار وامیدوار به انتخاب گزینۀ خودشان بودند.آقای سعادتمند با اون پشتوانۀ ورزشی(عکس با شورت ورزشی ملاک نمیباشد!!)باید پی به این موضوع میبردند که ،با توجه به حضور شخص اول ورزش فوتبال،درجلسه هیچ شانسی برای پیروزی وجود ندارد.ولی باز تکرار میکنم که انتخاب آقای بهروان با توجه به سابقه،وشناخت از فوتبال مازندران بهترین گزینه میتوانسته باشد.انتخابی غیر از بهروان،دوباره فوتبال ما را واردحاشیۀ آزمودن و خطامیبرد.انشاءالله آقای بهروان،بامرور ریاست گذشتۀ خود بر فوتبال مازندران،و با تقویت نقاط قوت و کم کردن نقاط ضعف خود،بخصوص انتخاب مشاوران و معاونان،فوتبالی و میدان دادن به پیشکسوتان دلسوختۀ فوتبال استان ،میتوان هیأتی آرمانی و نمونه در سطح کشور ساخت،تا با تکیه برآنها،امسال را که از دست دادیم،برای سال آینده،شاهد حضور تیمی قدرتمند در لیگ برتر باشیم ،تا باعث مباهات مازندرانی های عزیز،گردند. انشاءالله،وبه امید آنروز.آقای بهروان ،از امروز،وپس از انتخاب شما،دلسوختگان فوتبال استان،تمام حرکات و کارهای شمارا در قبال فوتبال استان زیر نظر دارند.مطمئن باشید،هرحرکت اشتباه شما از چشمان تیز بین فوتبالدوستان،خبرنگاران ورزشی و کارشناسان اهل فن دور نمیماند.باید پس از این همه سال تجربه اندوزی،ما را به قلۀ فوتبال کشور برسانید.هدف شما حمایت از تیمهای مطرح استان،وبرداشتن موانع و مشکلات تیمهای فوتبال استان باید باشد.موفقیت شما،که منتج به افتخار برای فوتبال استان میگردد نهایت آرزوی ماست.یاحق

            • يکشنبه 8 بهمن 1391-0:0

              فوتبال ما توپ لگدکنی هم نیست!فقط زیرمیزی و پول گرفتن و فساد مالیه!

              • يکشنبه 8 بهمن 1391-0:0

                توپ لگد کنیِ ؟این حرف شما توهین به علاقه مندان ورزش فوتبال است.


                ©2013 APG.ir