تعداد بازدید: 2872

توصیه به دیگران 4

پنجشنبه 12 بهمن 1391-23:18

حقیقت وارونه/مدیرکل محیط زیست:خبرنگاران درگیر شدند!

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:سال گذشته صنایع آلاینده را 200 میلیارد تومان جریمه کردیم/10 سال به جنگل‌های شمال تنفس دهند/مدیرکل محیط زیست مازندران گفت:دوستان خبرنگار تا دل شان می‌خواهد پیرمردی که این حرف‌ها را گفته بود را می‌زنند(!) و بعد هم مردم از راه رسیدند+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:محمدعلی شاعری- قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست کشور- امروز در همایش تجلیل از فعالان واحدهای صنعتی در سالن همایش های محیط زیست مازندران حضور یافت و سپس در سالن اجتماعات این سازمان،نشست خبری با رسانه‌ها برگزار کرد. گزیده اظهارات شاعری را از نظر می‌گذرانید.در انتها نیز اظهارات شگفت انگیز مدیرکل محیط زیست مازندران درباره پرونده خبرنگاران مضروب در سرخرود آمده است.

* 10 سال به جنگل‌های شمال تنفس دهند

- هر نوع بهره‌برداری اقتصادی و عمرانی در کشور، بدون ارزیابی محیط زیست صورت نمی‌گیرد.

- سال گذشته صنایع آلاینده را 200 میلیارد تومان جریمه کردیم و این میزان جزیمه به صندوق دولت واریز شد.

- برای نخستین بار، طرح استاندارد آلایندگی مصارف خانگی را تقدیم دولت کردیم.

- یکی از دلایل آلایندگی محیط زیست، مصرف بیش از حد انرژی در کشور است.میزان انرژی کشور ما چهار برابر دنیاست.

- سرانه فضای سبز اصفهان 5/27 متر است، انتظار داشتیم سرانه فضای سبز در ساری 40-50 متر باشد اما یک تا 5/1 متر است، کوزه‌گر در کوزه شکسته آب می‌خورد.

- شاید فکر کردند جنگل می‌تواند جبران کننده فضای سبز شهری باشد. اعتقاد دارم نیاز چوبی کشور را یا باید وارد کنیم و یا از طریق زراعت چوب تامین شود، وابستگی به تامین چوب از جنگل طبیعی را باید قطع کنیم، باید جنگل‌های طبیعی را حفظ کنیم.

- پیشنهاد می‌کنم اسم سازمان جنگل‌ها و مراتع به نام سازمان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع تبدیل شود، بهره برداری از جنگل‌های شمال باید قطع و به اندازی استفاده از درختان پیر، افتاده و شکسته محدود شود.

- پیشنهاد دادیم 10 سال به جنگل‌های شمال تنفس دهند تا زخمی که برداشته، ترمیم شود، با همکاری مجلس و دولت باید تصویب شود، ما پیشنهاد کننده هستیم.

- بهره‌برداری از جنگل‌ها قانونی است اما از توان جنگل‌های شمال خارج شده است.

- اگر بخواهیم جلوی سیل را در شمال بگیریم و کشاورزی را گردشگری رونق بگیرد، اشتغال توسعه یابد و توسعه پایدار حفظ شود باید بهره‌برداری از جنگل‌های شمال را به میزانی کاهش دهیم که بتواند خود را بازسازی و احیا کند.

- سالانه 800 هزار تا یک میلیون متر مکعب از جنگل‌های شمال بهره‌برداری می‌شود.

- تخریب جنگل، کنترل و مهار شده است، در مقابله با پدیده بیابان زایی بعد از کشور چین در دنیا دوم هستیم.

- محیط زیست مازندران باید مانند نگینی بدرخشد. اگر جنگل‌های شمال احیا شود هیچ سیلی اتفاق نمی‌افتد، سیل شمال ناشی از تخریب جنگل و تخریب اراضی بالادست است.

*صبح بخیر آقای رییس!

موضوع ضرب و جرح عکاسان خبری مازندران در سرخ‌رود از سوالات خبرنگاران حاضر بود که مدیرکل محیط زیست مازندران، سناریوی جدیدی را تعریف کرد.سناریوی آقای رییس شبیه یکی از کامنت های درج شده در همین سایت است!(نگاه کنید به: http://www.mazandnume.com/?PNID=V14769#Comment_6)

محمودی راد گفت: آنها محیط‌بان نبودند، آن روز یکی از محیط‌بانان منطقه به دلیل مسائل مالی به اداره ساری آمده بود و آن دیگری هم در راهپیمایی هوای پاک در محمودآباد حضور داشت!

وی افزود: آن منطقه زنجیر بسته شده که ماشین عبور نکند، نزدیک به 5هزار قو هر سال به این منطقه مهاجرت می‌کنند، شاید تاکنون 8تن ذرت خریدیم و در این محدوده برای قوها پخش کردیم و مردم هم این کار را می‌کنند.

 مردم بومی به این عکاس‌ها گفتند اگر جلو بروید قوها وحشت‌زده می‌شوند و به کابل‌های فشار قوی برخورد می‌کنند؛ از فاصله دور عکاسی کنید.

 دوستان خبرنگار تا دل شان می‌خواهد پیرمردی که این حرف‌ها را گفته بود را می‌زنند(!) و بعد هم مردم از راه رسیدند. پرونده در دادگاه است و مستند داریم. این منطقه حفاظت شده نیست.

اظهارات مدیرکل محیط زیست مازندران درحالی بیان می شود که خبرنگارهای مضروب به هیچ وجه برخورد فیزیکی با محیط بان ها و اهالی بومی آن جا نداشتند و برخلاف اظهارات محمودی راد که از قرار هیچ اطلاعی از زیرمجموعه خود ندارد یا در حال لاپوشانی مسایل پیش آمده است،این محیط بانان و مردم بومی بودند که اقدام به ضرب و جرح خبرنگارها کردند!

برخلاف گفته های محمودی راد هیچ گونه سندی در تایید موضوع گفته شده از سوی او وجود ندارد،غیر از چند پرنده از پیش مرده که ضاربان بعد از درگیری با خبرنگارها و اخذ اجباری امضا از آن ها،از جایی خارج کردند!


  • زمانی- تهرانپاسخ به این دیدگاه 2 0
    جمعه 13 بهمن 1391-0:0

    1- جناب شاعری، جنای محمودی راد؛ ای کاش ذره ای تدبیر به خرج داده و با مطالعه اخبار و اطلاعات، از اطلاع رسانی نادرست و خلاف واقع پرهیز می کردید. یقیناً نسبت به مسئولیت قانونی خویش در این باره واقفید؟2- اظهارات شما آقای محمودی راد نسبت به مسئولیت منطقه ای خویش و قائم مقامی نسبت به سازمان محیط زیست ، نه تنها مغایر با واقعیت و حقیقت بوده، بلکه در تعارض اشکار با بیانیه ها و اعلام نظر های کانون محیط بانان و عضو هیات مدیره آن در رسانه ها و سایت ها و مستندات و شواهد موجود و غیر قابل انکار است: اذا تعارضا، تساقطا.

    3- شما به جای برخورداری از مدیریت علمی، کارشناسی، بروز و جهانی و منطبق با استاندارهای بین المللی و UNEP نسبت به محیط زیست منطقه ای و کشوری و جلوگیری از بروز و ظهور آلاینده های زیست محیطی روزافزون در استان و کشورف حسب مورد و نیز کاهش ناکارآمدی روزافزون دولت و دوائر دولتی در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و جنگلی و وقوع مکرر و مستمر سیلهای ویرانگر، خصوصا در شهر جناب شاعری!! و بی خانمان نمودن صدها نفر در فصل بارش های پائیزی و زمستانی در مقام اشاعه اطلاعات کذب و بی اساس و خلاف واقع و تلاش بلاوجه برای توجیه مسئولیت محتوم قانونی محیط بانان و ضاربین در ضرب و شتم غیر قانونی و تاسف بار خبرنگاران محترم و نیز مسئولیت سازمان محیط زیست در این باره برآمده و از ایفای مسئولیت قانونی خویش، دگر بار فاصله گرفته اید؟!.

    4- ضمن تکذیب کلیه اظهارات غیر واقع و تاسف بار شما، بر پرهیز از ادامه و تکرار این اظهارات و مسئولیت قانونی شما و آقای شاعری قویا بعنوان قائم مقام سازمان و ریاست عالیه جنابعالی تاکید می گردد.

    • جمعه 13 بهمن 1391-0:0

      از بسکه دوستان کامنت های ناقلایی صادر می کنن وضع کامنت ها بهم ریخت. برای جلوگیری از وضعیت نابهنجار کامنت ها و فرمت زشت شده آن که به صورت وسط چین عمل می کند یک کار ناقلایی بفرمائید و دیگر هرگز کامنت نگذارید. ظاهراً مازندنومه آسمانی است که بار امانت کامنت ها را نمی تواند بکشد.

      • جمعه 13 بهمن 1391-0:0

        در مثل مناقشه نیست آقایان روسای محیط زیست که در تمام کشور تلاشتان غیرقابل انکار است.از هامون تا ارومیه و از اهواز تا جنگل گلستان.بنده یاد مثل شیرین فارسی افتادم که می گوید:« دزد پر رو یقه صاحبخانه را می گیرد...»

        • جمعه 13 بهمن 1391-0:0



          با سلام خدمت جناب شاعری عزیز . و جناب محمودی عزیز تر از جان. یک خسته نباشید ویژه خدمت شما عرض کنم جناب محمودی راد به خاطر اینکه گفتن این همه دروغ به راستی کار سختی بود و شما واقعا در کار خودتون خبره هستی و آفرین به جناب شاعری و شاعری هایی که این صلاحیت رو به شما دادن و شما در این پست مشغول به مدیریت هستی.

          اما جناب محمودی راد ظاهرا در این جلسه سخت ترین سوالی که از شما پرسیده شد همین ضرب و جرح عکاسان بود چون واقعا انگار از ماجرا خبر نداری و شاید هم خبر داشتی و نمیدونستی جلوی آقای رئیس چه طوری باید شاعر بشی و شعر بگی .

          شما چه گونه رئیسی هستی که 2 تا از مامور های کیلیدی سرخ رود باید در اون روز ترک پست کنن و به کار شخصی خود برسن و چماقدار ها اونجا حاکم بشن. و بزنن سرو صورت این بندگان خدا رو خونی مالی کنن. شما چه گونه ریئسی هستی که هنوز نتونستی فرهنگ برخورد با انسان . (نمیگیم خبرنگار که لرزه بر اندامتان بیافتد) را آموزش بدی. شما چه گونه رئیسی هستی که هنوز خبر نداری وفقط سه منطقه حفاظت شده در مازندران وجود داره. میانکاله.تالاب فریدون کنار . حیات وحش دشت ناز. آقای مدیر شما ظاهرا خیلی چیز های دیگه رو هم نمیدونی . یا میدونی به روی مبارک نمی آری. نمونش حضور گرم جناب ...مامور محترم محیط زیست در روز حادثه دوست دارم یک روزی انقدر شهامت در وجودتان باشه که جواب این یه قلم دروغ و بدی .

          :: سپاس از مازند نومه به خاطر انتشار این خبر ::

          • جمعه 13 بهمن 1391-0:0

            اگر توانش را دارید جلوی قطع درختان را برای 5 سال بگیرید و تنفس دهید(10 سال را نخواستیم) . از درختان جنگل چیزی نمانده و قطع و قاچاق چوب بیداد میکند . دست خیلی ها در کار است و نمیشود همه چیز را گفت .

            • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 4 1
              جمعه 13 بهمن 1391-0:0

              این آقای شاعری سالها توی مازندران بود و عرق زیادی به مازندران دارد. قبلاً اسمش علی محمد بود ولی مازندنومه ایشان را تغییر نام داد و کرد محمدعلی. خوب هرچه باشد چه فرقی می کند علی محمد باشد یا محمدعلی مهم اینه که مازندرانیه و برای خودش توی تهران کر و فری دارد و از صدقه سر دولت عدالت محور به استانداری گلستان و معاونت محیط زیست کشور هم رسیده و تمام مسائل مربوط به شکار پرندگان در مازندران را هم بدون گزارش فوت آپ هستند. اون خودش مال میانکاله بهشهر هستش و خودش هم میدونه مردم چه جوری شکار می کنند و خبرنگارا چرا آرامش را بر هم زدند و با لنز دوربینشان که وسیله ای مهم برای جاسوسی از قوها است چه کار مهمی در برهم زدن آرامش کردند و قوها هم دسته جمعی خودشان را به تیر برق زدند و ... وای علیمحمد جون الهی پریسا به فدای شما بشه. اگه از محیط بان خودتون الکی هم شده دفاع نکنید که دیگه سنگ روی سنگ بند نمی شه. مهم نیست که خبرنگارا کتک خوردند ولی مهم اینه که به هر وسیله دروغی که شده سر قضیه رو جمع کنید و محیط بان رو از این مخمصه نجات بدهید. ظاهراً آقای مدیرکل مازندران خیلی کار خودش رو در راست و ریس کردن اوضاع بلد است و حسابی برای دفاع از محیط بانش سنگ تموم گذاشته و تازه باید از دست خبرنگارا شکایت هم بکنند و برای محیط بان مورد نظر یک جایزه نفیس هم تهیه کنند. آفرین بر شما که اینجور کار بلد و خوش سخن هستید که جلو آقای علیمحمد شاعری به راحتی آب خوردن گزارش توپ توپ تحویل می دهی و خبرنگارهای متجاوز قوپران را رسوا می کنی که دیگه از این کارهای بد نکنند. مگه خبرنگارا دین و ایمان درست و حسابی دارند که شایسته دفاع باشن؟ یک عده آدم های بیکار و با ظاهری ناشایست و با وضعیت درهم و برهم و مفنگی و ... خودشون رو خبرنگار جا زدند و تازه دلشون می خواست محیط بانا اونا رو حلوا حلوا هم بکنن و کتک هم نزنن. بابا ایول آقای مدیرکل چقدر خوب بلدی قضایا را به نفع محیط بانان راست و ریس کنین.


              ©2013 APG.ir