تعداد بازدید: 5510

توصیه به دیگران 5

يکشنبه 15 بهمن 1391-9:21

تعرفه پزشکان/بیمار:زیاد است-پزشک:کم است

کلینیک مازندنومه/آقایان زحمت می کشند چند ماه با هم جلسه می گذارند و سپس تفاهم نامه شان را می فرستند به شورای عالی بیمه و این شورای محترم است که میزان ورودی جیب پزشکان را هرساله تعیین می کند!/ویزیت ما زیاد نیست،کم هم هست،بیمه ها به وظایف شان عمل نمی کنند.


مازندنومه،سردبیر:در کنار مشکلات ریز و درشتی که سنجاق شده به کشور ما،یکی اش میزان تعرفه های پزشکی است که البته آن قدر مسایل بزرگ دیگر وجود دارد که این یکی را مردم به هیچ می انگارند،مگر وقتی که به بیماری پرخرجی مبتلا شده باشند.

به باور ما بیماران تعرفه های برخی پزشکان بالاست و به عقیده خود طبیبان دستمزدشان بابت ویزیت و...بسیار پایین است.

اوایل بهمن ماه امسال بود که سرپرست تازه نفس وزارت بهداشت اعلام کرد:" برنامه اول وزارت بهداشت این است که تعرفه‌های خدمات پزشکی را واقعی کنیم و واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی در سال آینده یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت است."

با این توضیح حسن طریقت منفرد متوجه شدیم که برنامه و اولویت اول وزارت بهداشت کنترل ایدز و انواع سرطان ها و آموزش بهداشت و مسایل پزشکی برای سطوح مختلف جامعه و طرح نصف و نیمه پزشک خانواده و ...این ها نیست،بلکه در وزارت بهداشت هیچ کار مهم تری از همین تعرفه های پزشکی وجود ندارد تا واقعی شود!

جناب سرپرست این را هم گفت که"تعرفه‌های فعلی با تعرفه‌های واقعی فاصله زیادی ندارند اما مشکل نامتعادل بودن این تعرفه‌هاست تا غیر واقعی بودن آن ها،بنابراین اگر بتوانیم تعادل را در تعرفه‌ها به وجود بیاوریم مقداری زیادی از نارسایی‌ها بر طرف می‌شود و خود به خود زیرمیزی‌ها هم حذف می‌شوند."

البته وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که پرسیده بود:" تعادل بین تعرفه‌ها چگونه ایجاد می‌شود"،گفت: "توضیح آن خیلی مفصل است!"

توضیح از این واضح تر و جامع تر من که جایی ندیدم!

*الگوی آمریکایی تعرفه ها!

هر سال تعرفه های پزشکی رشد دارد،آن هم به نسبت بودجه هرسال؛ولی چون جناب رییس جمهوری بودجه سالانه را هر وقت فرصت کردند(بیشتر اوقات شب عید وقتی برای خرید عید خانم-بچه ها به بازار می روند،یک تُکِ پا هم سمت بهارستان می روند و لایحه بودجه کشور را تحویل مجلس می دهند)،این می شود که اعلام تعرفه های پزشکان هم می افتد به تابستان سال بعد!

مثلا" همین امسال 25/4/91 تعرفه به پزشکان ابلاغ شد!به این ترتیب سال جدید مالی طبیبان محترم از تابستان آغاز می شود و سه ماه نخست سال برخی به نرخ سال گذشته ویزیت دریافت می کنند و عده ای نیز خودسرانه می کشند بالا!(مگر پزشک کم تر از بوتیکی و مصالح فروش و جوشکار و بناست؟!)

مبنای تعریف تعرفه های پزشکی در سراسر دنیا و از جمله ایران به قول سرپرست وزارت بهداشت" یک شرکت آمریکایی" و به قول خود پزشکان"کتاب کالیفرنیا"ست که همه کشورها به مستندات آن توجه و از آن الگوبرداری می کنند.

همان طور که در بالا گفتیم چون تعیین تعرفه های پزشکی در ایران از نان شب هم واجب تر است،معمولا" کار گروه مشترکی بین وزارتخانه‌های بهداشت، رفاه و سازمان نظام پزشکی تشکیل می شود.

آقایان زحمت می کشند چند ماه با هم جلسه می گذارند و سپس تفاهم نامه شان را می فرستند به شورای عالی بیمه و این شورای محترم است که میزان ورودی جیب پزشکان را هرساله تعیین می کند!

واقعا" یکی از چالش های وزارت بهداشت، نظام پزشکی، مجلس و شورای عالی بیمه همین تعرفه هاست که جا دارد همین جا از این عزیزان زحمت کش و همیشه در صحنه و گمنامان نظام پزشکی قدردانی کرد!

*چرا این سوژه؟

حالا چرا ما سراغ این سوژه رفتیم؟ ا-از سر بیکاری و 2- کامنت دو مخاطب.

زیر یکی از پست های دکتر رضا شاکري-متخصص طب فیزیکی،رهبيليتيشن(درمان با روش هاي غيرجراحي)و طب سوزنی و تکمیلی-که در کلینیک مازندنومه سلسله مقاله هایی را می نویسد،دو کامنت آمد:

1-کامنت اول:سلام آقای دکتر.آزاده فلاح هستم.همسرم سعید شعبانی به علت کمر درد و پا درد طی 7 جلسه طب سوزنی مراجعه نمودند ولی تاثیری نداشت و دردشون هم بیشتر شد .چند باری نمی خواست بیاد ولی با اصرار و پافشاری های من به امید بهبود اومدن .برای ماه بعدی نوبت دارن ازتون عاجزانه خواهش می کنم کمکش کنید ، اون نمی تونه به کارهای روزمره اش برسه و حتی نمی تونه بشینه .من نمی تونم این همه درد کشیدنش رو تحمل کنم یعنی واقعا راهی نداره؟تو رو به خدا کمکمون کنید.


2- کامنت دوم:سلام اقای دکتر.من مریم،معلول ژنتیکی هستم ازناحیه ارجن دست که باز و بسته نمی شه.آیا روش شما برای این وضعیت جواب میده؟ من حدود 6 سال پیش بامادرم اومدم،شما فرمودین می تونید ولی من از پس هزینه بالا برنمی آم.بدونید اگه موفق بشین چندجوون رو از ناراحتی نجات می دین؟هزینه های شماسرسام اوره. ایمیل من...

همین کامنت ها بهانه ای شد که شنبه شب در منزل دکتر رضاشاکری راجع به این مسایل و تعرفه های پزشکی گفت و گو کنیم که آیا دستمزد پزشکان زیاد است یا نه؟

*مشکل کجاست؟

*قبلا" گفته بودید تعرفه پزشکی بر مبنای ضریبی تعریف می شود.

-درسته،این ضریب به "ضریب کا"معروف است(K)که مقدارش ثابت است و در طول زمان تغییر نمی کند.این ضریب نخستین بار در کالیفرنیا ارایه شد و به "کتاب کالیفرنیا"شهرت دارد.

این ضریب دو گونه است:جراحی و غیرجراحی که طبیعی است ضریب جراحی بیشتر و گران تر است.

*این روش محاسبه که استاندارد جهانی است و ایران هم آن را پذیرفته،الان مشکل کجاست؟

-مشکل این است که برخلاف کشورهای پیشرفته،مقدار عددی این ضریب را ما پزشکان تعیین نمی کنیم و بیمه محاسبه می کند و این می شود که تعرفه ها غیرواقعی است،هم برای ما و هم برای بیمار.

*در واقع حق انتخاب دستمزد و تعرفه با شما نیست.

-همین طوره،البته در زمان دولت خاتمی برای مدتی بر اساس متد جهانی، تعیین تعرفه به پزشکان سپرده شده بود،اما بعد ناعادلانه این حق از ما سلب شد.در دنیا هر پزشکی بر اساس ضریب"کا" دریافتی اش را تعیین می کند.این جا اما نامه ای را بعد از چند ماه که از سال گذشت به دست ما می دهند و می گویند تو این قدر بگیر،دیگری فلان قدر!

*در ابلاغیه امسال چه رقمی برای شما که پزشک متخصص هستید اعلام کردند؟

-برای کار غیرجراحی 3840 تومان،بیهوشی 18400 تومان، جراحی 38000 تومان.

حالا شما توجه کنید که کاری مثلا" 100 "کا" دارد،اگر عدد 100 را ضرب در 3840 تومان کنیم می شود:384000 تومان!

*تازه برای بیماری های بدون جراحی و بیهوشی!

-درسته،طبق کتاب کالیفرنیا مشاوره تلفنی پزشک با بیمار ضریب دارد،اگر پزشک به بیمار بگوید پیش اش راه برود ضریب دارد،بگوید پیراهنت را دربیاور،ضریب خاص خودش را دارد و...می بینید که پزشک هر اقدامی که برای معالجه بیمار انجام می دهد ضریب قیمتی دارد و در تمام دنیا این گونه محاسبه می شود.

حالا این مبلغ اضافی و مابه التفاوت را بیمه باید بپردازد که در ایران اغلب بیمه ها نمی پردازند و این می شود که فشار می افتد روی دوش مردم.به همین دلیل است که بیماران ما معمولا"می گویند ویزیت شما زیاد است.ویزیت ما زیاد نیست،کم هم هست،بیمه ها به وظایف شان عمل نمی کنند.

*این 3840 تومان که برای امسال اعلام کردند،مربوط به  بخش خصوصی است دیگر؟

-بله،در بیمارستان های دولتی این تعرفه حدود 580 تومان است!به همین دلیل است که پزشکان رغبت کم تری دارند در بیمارستان های دولتی کار کنند.البته باید در نظر داشت مطب ها و کلینیک های خصوصی هزینه های ثابت و سیاری دارند که از قِبل همین تعرفه ها جبران می شود.

*شما در دوران دانشجویی دانشجوی ممتازی بودید و بعد از تخصص هم ماه ها به چین و هند و جاهای دیگر رفتید تا طب سوزنی و تکمیلی را آموزش ببینید.آیا از دوستان تان که به خارج از کشور رفته اند خبر دارید که چقدر ویزیت می گیرند؟

-از 5 هم کلاس 1 نفر در کاناداست و 2 نفر هم در آمریکا.اینان هم دوره و هم رشته من هستند.با یکی از آن ها که اخیرا" دیدار داشتم.تعرفه ویزیت آنها 200 دلار و تعرفه درمان آنها به طور متوسط 1200 دلار یعنی به ترتیب ویزیت 700000 تومانی و کار روی هر مریض 5000000 تومانی است و هر جور مالیات بدهند باز هم با وجود رنج دوری از وطن باز هم تفاوت مالی آنها با من و 2 همکار باقی مانده در وطنم فاحش است.

 ضمن اینکه ما در ایران ما که ماندیم تا رنج غربت نکشیم،ولی از تشکر خیلی ها که در خدمت شان هستیم هم محرومیم . چرا ؟ چون آنها قیمت واقعی خدمات پزشکی ما را نمی دانند . اگر خارج باشیم تعریف مان را می کنند و اگر در ایران باشیم دوست ندارند بدانند قیمت کارمان چقدر است . شاید رسم ماست تا یکی را از دست ندهیم خوبی هایش را نمی بینیم و اگر مُرد چقدر دوستش خواهیم داشت!

به قول شما من ممتازتر از این ها بودم و دانش و مرتبه پزشکی ام پایین تر از این دوستانم نیست، حالا اگر این جا بخواهیم نه 1200 دلار،بلکه 100 دلار بگیریم داد همه در می آید!

من همین کاری را اینجا برای بیمارانم انجام می دهم که آن ها در خارج از کشور انجام می دهند و کیفیت کار هیچ تفاوتی ندارد.

این جاست که باید گفت ثروت یک کشور فقط طلا و نفت و خاویار نیست،بلکه نخبه ها هستند که بنا به همین دلایلی که گفتم کشور را ترک می کنند و برای رفاه بیشتر و فرار از بی عدالتی ترجیح می دهند علم شان را برای خارجی ها صرف کنند.

روزی بیماری آمده بود و می گفت:بر اساس چه مجوزی از من 160هزارتومان بابت ویزیت و طب سوزنی و درمان های دیگری که در کلینیک انجام دادیم،دریافت کردی؟برایش محاسبه کردم و گفتم:طبق قانون من باید از تو 497 هزارتومان می گرفتم نه 160 هزارتومان!سرش را پایین انداخت و رفت!

*در آخر توضیح بدهید که چرا بعضی از یبماران می گویند ما درمان نمی شویم؟

-در علم پزشکی ما نمی توانیم صد درصد به بیمار قول بدهیم که بیماری اش را درمان می کنیم.پزشک تمام تلاش اش را می کند تا درصدی از مریضی بهبود یابد،حال ممکن است این درصد 5 یا 10 درصد باشد یا 90 درصد.این موضوع در پزشکی پذیرفته شده است و ما تضمین سلامت 100درصدی نمی دهیم.

از طرفی ما نمی توانیم تمام مسایل پزشکی را به بیمار بگوییم تا حس ناامیدی در او ایجاد نشود.ما موارد خاصی را به بیمار گوشزد می کنیم.

همین می شود که گاهی بیمار یا اطرافیان او تصور می کنند چند جلسه به پزشک مراجعه کرده اند و به ظاهر مداوا نشده اند.

برخی بیماری ها درمان ندارد و ما نمی توانیم به مریض اینها رابگوییم،اما تلاش ما این است که درد را کم کنیم و تا آنجا که دانش پزشکی اجازه می دهد فرد را درمان کنیم.

البته بعضی بیماران قبل از این که به من یا امثال من مراجعه کنند،به جراحی اقدام کرده اند یا نزد "چَک کَش" و "دکتر علفی" و ...رفته اند وخودشان را درب و داغان کرده اند و بعد که معالجه نشدند و نتیجه نگرفتند، می آیند پیش ما!به نظر شما کاری برای این بنده های خدا می شود کرد؟ با این وجود ما سعی می کنیم درد را کم و اگر شد کاملا" رفع کنیم.


  • چهارشنبه 18 بهمن 1391-0:0

    تشکر از جناب شاکری که افتخار استانند.خدا شما را سلامت بدارد

    • چهارشنبه 18 بهمن 1391-0:0

      دکتر شاکری

      دوست خبرنگار جمله ای را از من نقل کردند که میخواهم کمی توضیح دهم

      بنظر من پرداخت هزینه درمان وظیفه بیمه است اما کاش یک خبرنگاری از بیمه میپرسید اگر شرکت بیمه بخواهد هزینه را کامل بپردازد آیا حق ا اسهم هر بیمار ماهی چقدر میشد ؟ اونوقت میگفتیم بیمه هم مقصر نیست دریافتی کارمند و کارگر اونقدر نیست که درصد سهم درمان بیمه کفاف پول درمانش را بدهد بنا بر این همه چیز برمیگردد به بلایی که سر کارگران و کارمندان در آوردیم یعنی ندادن حقوق درست حسابی به این قشر پرجمعیت . اگه یه روز رندگی کارگران و کارمندان رونق بگیره رندگی همه رونق میگیره و اگه زندگی اونها را توام با فقر و تنگدستی کنیم همه ما فقیر خواهیم بود پس در واقع بیمه ها هم مقصر نیستند همه ما مقصریم که در مقابل فقر و تنگدستی کارگران و کارمندان فقط به فکر جیب خودمان بودیم . من از وضع پزشکان چون خودم پزشکم مثال زدم کاش یکی هم از حق و حقوق ریالی کارگران دیگر کشورها به ما اطلاعاتی میداد و مثالهایی میزد

      • دکتر رضا شاکریپاسخ به این دیدگاه 3 0
        سه شنبه 17 بهمن 1391-0:0

        اگر در این روزگار سکوت که کمتر پدری درامدش را به فرزندش میگوید و همه از بی پولی مینالند و بسیاری از هموطنان من حتی یک وعده غذای درست و حسابی سر سفره کودکانشان نمیگذارند پزشکان متخصص هم از نداری بگویند جالب نیست . اما دیروز زنگ زدم جهت خرید وسیله ای که سال قبل 10000000 ( ده میلیون ) تومان برای کلینیک درد خودم خریده بودم گفتند قیمت امسال چهل میلیون تومان است . اگر دلار قیمت جهانی داشته باشد و نخود لوبیا و برنج و شیر قیمت جهانی داشته باشد میتوانید دستمزد پزشک را پایین بگیرید تا سیل کوچاندن پزشکان به خارج را تسهیل کنید ؟ زمان ناصرالدین شاه به شاه گفتند طلا در جهان گران شده اجازه بدهید گرانش کنیم . شاه گفت : رعیت گناه دارد همان قیمت بماند . در نتیجه طلا را قاچاق کردند بردند و اگر امروز بود به جایش لابد موبایل و ال سی دی و دسته بیل و داس تحویل ما میدادند . من خواستم بگویم ارزان نمودن دستمزدها منجر به از دست دادن متخصصین میشود نمونه اش هم مهاجرت 3 تن از کل 5تن همکلاسهای دوره تخصصی من در شیراز که به آمریکا رفتند و اگه خوبه ادامه بدین تا نسل بعد هم بروند مهم نیست .

        اینکه فرمودید پزشکان با انصاف نادرند قضاوت را میگذارم به عهده خودتان که با کمتر از دو درصد دستمزد واقعی کار میکنم(در مطب و با مخارج دلار آزاد ) و این حرفها هم هست دیگه چی بگم ؟ ( در بیمارستان دولتی کمتر از 2 هزارم قیمت واقعی )

        در مورد رفتن از ایران : عاشق شدن فقط دل میخواهد و من عاشق ایرانم و در زمانی که دو پاسپورتیها در اوج بودند من درخواست پاسپورت هم نکرده بودم و در یکی از دانشگاه های خارج از کشور هم که برای تدریس تکنیکهای پیشرفته درمانهای غیر جراحی دیسک و ستون فقرات رفته بودم پیشنهاد همکاری از یک متخصص از کانادا را نپذیرفتم او که از اختلاف دستمزد خبر داشت و پرسید چرا مهاجرت نمیکنم گفتم عشق به وطن در ایران به این شکل است : چو ایران نباشد تن من مباد

        در مورد مهاجرت به تهران و سپس به خارج در بین پزشکان هم بگویم اگر من نفر اول دستیاری دانشگاهی در سال 1374 بودم و در این قسمت از وطنم ادای دین به مردم خود میکنم دوست دیگرم هم نفر اول کشور چند سال قبل از من بوده و در نزدیکی کلینیک درد من در همین شهر مشغول طبابت است و اصلا هم قصد مهاجرت ندارد کلا مهاجرت کار ما پزشکان پیر شهر شما نیست جوانترها را فراری ندهید زیرا

        دریغ است که ایران ویران شود کنام پلنگان و شیران شود

        اما یک نکته دیگر

        آیا از پول مردم و مالیات مردم بیمارستانی جهت استثمار پزشکان و پرستاران و کارگران و... باید بسازیم و یا اینکه فقط طلا و بلیط هواپیما به امارات و تایلند و آنتالیا باید به گرانترین قیمت از مدتها قبل رزرو شود و به قیمت جهانی دربیاید ؟ به نظر من همه چیز باید عادلانه باشد . از ما گذشت نسل بعد نباید با استثمار را دلسوزی نشان دادن پول مردم را جهت آموزش نخبگان و کوچاندن آنها به آمریکا هدر بدهد و بعد افتخار کند که اینهمه ایرانی تحصیلکرده متخصص در امریکا هستند ( 3 تن از 5 همکلاس من فقط یک نمونه است ) این مردم فقیرتر از آنی هستند که پول آموزش پزشک متخصص برای بیماران امریکایی را بپردازد( شمعی که بر خانه رواست بر مسجد حرام است چه برسد به آمریکا ) و یکی از آن راه حلها واقعی کردن دستمزد پزشکان است . آیا انصاف است من که کشورم را و سرزمین مادریم را به همه جای جهان ترجیح میدهم 2 درصد همکلاس خود که از این سرزمین مهاجرت کرده دستمزد بگیرم و همه هم اینطور استدلال بکنند که چون فلان و بهمان شده پس.....؟

        • سه شنبه 17 بهمن 1391-0:0

          بنظرم حق با دکتر است.این بنده خدا منتقد بیاید خودش را جای او بگذارد.آیا حاضر است بعد از این همه سال تلاش و زحمت و شاگرد نخبه بودن مفتی کار کند؟البته مطمئنم این دکتر و بیشتر همکاران شان جاهی زیادی که تشخیص بدهند ویزیت نمیگیرند و کار خیر میکنند اما دلیل نمیشود که چون وضع مردم خوب نیست بخصوص کارگرها و کشاورزها از جیب دکتراها هزینه شود.بروید یقه مسئولان را بگیرید که مردم را به این وضع دچار کردند نه دکترها را که دارند حق شان را میگیرند و حتی کمتر از حقشان را.چه ربطی به تعرفه دکترها و کتاب کالیفرنیا دارد بی پولی ملت؟!!کارگرها هم زبان شان دربیاید و از دولت استیفای حقشان کنند.دکترهای درست و حسابی هم اگر درامد خوب نداشته باشند میروند تهران یا خارج.انوقت بابا و ننه ی همین کامنتگذار منتقد می ماند روی دستش و شاکی میشود چرا در استان دکتر خوب نداریم.پدرجان امثال تو با این تفکرات پوچ کمونیستی باعث شدند نخبه های ما کوچ کنند.اگر هرکس به حقش میرسید دیگر چند میلیون مغز ما آن طرف آب نبودند.تفکراتی مثل تفکرات تو باعث شد همه بروند و ما بمانیم با 4 تا پزشک عمومی و متخصصی که سواد لازم ندارد.چرا خیلیها برای درمان الان میروند خارج؟چون در ایران دکتر درست و حسابی نمانده.یا در تهران است و خداتومان پول میگیرد یا رفته.یکی مثل دکتر شاکری بخاطر آنچه خودش غم غربت اینجا مانده چرا کاری میکنید که پشیمان شود و برود.

          • پاسخ به دکتر عزیز پاسخ به این دیدگاه 5 0
            دوشنبه 16 بهمن 1391-0:0

            با احترام به شما ، می فرمایید که چون دستمزد کارگر از هزینه زندگیش کمتر است پس ربطی به جنابعالی ( آقای دکتر ) ندارد . می فرمایید که اگر ما بیشتر حرف بزنیم شما( آقای دکتر ) هم مثل آن سه نفر دیگر از همکلاسی هایتان چمدان را خواهید بست و خواهید رفت . می فرمایید که اگر به تعرفه گران جراحان اعتراض کنیم پس ادای به قولتان پرولتریا در می آوریم . می فرمایید که جنابعالی استعداد درخشان بودی و هر که معترض به نرخ بالای درمان شد، لابد خودش نورچشمی و یا کودن بود که دکتر نشد . که البته این آخری را به حساب غیب گویی تان با چشم بسته می گذارم . مرد حسابی اعتراض به سیاست های بد اجتماعی و اقتصادی را در جای خود عنوان می کنند و اعتراض به مساله ای که شما پیش کشیدید در جای خود . یادتان باشد که شما و بسیاری دیگر از پزشکان که ما البته دوستشان می داریم با هزینه های فوق العاده دولت ها و از محل حق و حقوق همین مردم دکتر شده اند . طبیعی است که نباید از پزشک آمزیکایی توقع آمدن به ایران را داشت . بلکه از شما می خواهیم که توقعاتتان را با امکانات مردم هماهنگ کنید .

            • دوشنبه 16 بهمن 1391-0:0

              از دکتر شاکری بخاطر اهتمام شان به مقوله دانش و طب تشکر میکنیم.حرف حساب جواب نداره

              • يکشنبه 15 بهمن 1391-0:0

                در پاسخ به عزیزی که دلیل دستمزد پایین کارگران را کتاب کالیفرنیا میدانند عرض کنم اگر شجاعت دارند بگویند چرا دستمزد کارگران از هزینه های زنگیشان کمتر است نه اینکه انرا بهانه ای برای استثمار پزشکان و مهاجرت 3 تن ازکل 5 همکلاس دوزه تخصصی من از ایران به آمریکا و کانادا بکنند . با ادای دلسوزان را دراوردن بچه های تحصیلکرده ایران را به آمریکا و کانادا کوچاندن دلسوز واقعی نخواهی بود . اگر راست میگویید دستمزد پزشکان را طوری وضع کنید که در برابر هر 10 پزشک ایرانی که به آمریکا میروند بتوانید حداقل 1 پزشک خارجی نه از آمریکا که حتی از دیگر کشورها را جهت درمان بیماران ایران جذب کنید نه دل پزشکان مقیم ایران را درد بیاورید. وقتی دستمزد را به جای 1200 دلار 20 دلار بگیرم باید هم به شما اگر کاری برایم بکنی بر مبنای کتاب کالیفرنیا که ویزه پزشکان است مزد بدهم شاید شما هم یکی از آنهایی هستی که بجای اینکه مثل من درس خوانده باشی و از کنکوری شرافتمندانه وارد دانشگاه تهران و سپس با کنکوری دیگر وارد دانشگاه شیراز شده باشی راهی دیگر داشته ای پش خونت سرخ تر وجایت بالاتر و از حقوق ویژه برخورداری . بجای دلسوزیهای الکی برای کارگران و پرولتریا بازی در آوردن راه حلی علمی برای بازگرداندن همکلاسهای متخصص من از آمریکا نشان بده تا به درمان بیماران ایران بپردازند نه اینکه حقالعلاج متخصص ایرانی در ایران کمتر از 2 درصد آمریکا باشد و برایش طنز هم بنوازی... باز هم تاکید میکنم شجاعت باش بگو چرا کمتر کارگری قادر به تهیه پول یک خانه استاندارد مهندسی ساز

                میباشد. بگو که برای کارگران و بقیه چقدر دلسوزی که برای پزشکان کمتر از 2درصد دستمزد واقعیشان دستمزد میدهی و اینقدر طلبکاری کاش هزینه یک تیم جراحی در سه روزی که خودت گفتی را هم میدانستی تا اختلاف قیمت واقعی و غیر واقعی مشخص میشد. به هر حال مهاجرت پزشکان ایرانی به خارج حداقل یک دلیل علمی دارد و آن دستمزد 2 درصدی پزشک ایرانی مقیم ایران نسبت به خارج است دکتر شاکری

                • پنجشنبه 3 خرداد 1397-1:19

                  پزشکی که به خاطر پول بیشتر خارج برود همان بهتر که برود می تونستن مثل بقیه پزشکان و انهایی که درامد کمتری دارن بمانند وبه کشور خودشان خدمت کنند با درامد کمتر که البته گاهی اوقات فقط در حرف کمتر است ..

                • يکشنبه 15 بهمن 1391-0:0

                  من همسرم را نزد دکتر شاکری بردم.بسیار کلینیک پیشرفته ای راه انداخته اند.خوش اخلاقند.تخصص دارند و بیمار را اساسی درمان می کنند.آدم از درد خلاص شود هر چه پول بدهد ارزش دارد.جراح ها کلی پول میلیونی میگیرند اما نصفشون الکیه و خوب نمیشه آدم

                  • يکشنبه 15 بهمن 1391-0:0

                    طبیعی است دکتری با این سطح تحصیلات و تخصص باید ویزیت بالا بگیرد.تقصیر او چیست که ملت بدبختند و پول زیادی ندارند.چون ملت بی پولند دکتر باید مفت کار کند؟حق را ببینیم.

                    • سوال از آقای دکتر ؟پاسخ به این دیدگاه 6 2
                      يکشنبه 15 بهمن 1391-0:0

                      لطفاً ضریب کالیفرنیا را برای منشی مطبتان و پرستار فرزندتان وبرای کارگر و بنایی که منزلتان و مطبتان را ساخته اند و اگر زحمت نمی شود برای مهندسان و بقیه به ما نشان دهید . من شاهد مجروح شدن کارگر کارخانه ای بودم . در بیمارستان فقط دست مزد جراح بدون هزینه های دیگر پنج میلیون تومان و بعد در مجموع هزینه ها برای شکستگی ساده جمجمه یک بیمار که دو یا سه روز بعد مرخص گردید بالغ بر یازده میلیون تومان شد .بیمارستانی که با پول بانک های دولتی ساخته شد و جراحی از بچه های همین شهر . بی تفاوتی قشر پژشک بخشودنی نیست و البته پژشکان با انصاف عذر بنده را بپذیرند که الته نادرند .


                      ©2013 APG.ir