تعداد بازدید: 4464

توصیه به دیگران 13

چهارشنبه 2 اسفند 1391-9:5

قیمت زر کم نشود

به باورخیل عظیمی از انقلابیون و یادگاران شهدای هشت سال دفاع مقدس که با مجاهدت های حضرت علامه آیت الله نظری آشنایند،ایشان در به ثمرنشاندن انقلاب و پیگیری اهداف مجاهدان راه اسلام پیشتاز بوده اند ،اما با تاسف اینک آماج گستاخانه ترین واژه ها قرارگرفته اند.


مازندنومه؛امیدرمضان نژاد،مداح اهل بیت:«جنابعالی (آیت الله نظری )علاوه بر درخشش علمی و عملی ملجا و پناهگاه مردم هستید و وجودتان به مثابه عمودخیمه است برای روحانیت وجامعه ،مردم به امثال حضرتعالی عقیده دارند...»( بخشی ازفرمایش های مقام معظم رهبری در آذرماه 1388 در دیدار خصوصی با حضرت علامه آیت الله نظری)

گردهمائی بزرگ سوادکوهی های مقیم مرکزمازندران عصر21 بهمن ماه به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مسجدجامع ساری برگزار شد.

در این همایش استاندار مازندران و نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه جویبار و سیمرغ و بسیاری ازشخصیت های سیاسی و علمی و اجتماعی حضور داشتند،اما شیرینی این نشست که با اقبال مردم نیز واقع شده بود،با تاسف مورد غضب ناباورانه ی جمعی غرض ورز و طماع قدرت و گرسنگان سیاسی در برخی رسانه های استان قرار گرفت.

آنها با بهره گیری ازبرخی لفاظی ها و آراستن خویش به صفات انقلابی آغشته به زهر تکبر و خودخواهی و سیم و زر اندوخته از جهل و تهمت،موجبات "هجو"و هتاکی به پیر و مرشد مومنان،حضرت علامه آیت الله نظری و بیت معزز و مکرم ایشان شدند.

باتاسف و درد درکشور رنگین شده از خون شهیدان و مجاهدان راستین راه اسلام،برخی ازجاه طلبان وفرصت طلبان زراندوز،برای رسیدن به مطامع و منافع رنگ باخته شان،با توسل به شیوه های نخ نما شده،ناباورانه به رنجش طیف وسیعی ازمردم فهیم وشریف سوادکوه و دوستداران اهل بیت(ع)و حضرت علامه آیت الله نظری که برای مردم این دیار بسان نگین انگشتری تلالوجان بخش معنویت است،پرداخته اند.

در توهین متکبرانه به این عالم وارسته ،همین بس که مقام عظمای ولایت که عزت و شرافتش عالمگیر است وفخرمباهات اسلام و انقلاب عزیزمردم ایران اسلامی است،درفضیلت و حریت حضرت آیت الله علامه نظری ،جان کلام را ادا نموده اند.

به باورخیل عظیمی از انقلابیون و یادگاران شهدای هشت سال دفاع مقدس که با مجاهدت های حضرت علامه آشنایند،ایشان در به ثمرنشاندن انقلاب و پیگیری اهداف مجاهدان راه اسلام پیشتاز بوده اند ،اما با تاسف اینک آماج گستاخانه ترین واژه ها قرارگرفته اند.

صحنه گردانان این جسارت،حضرت آیت الله علامه را به سب ملجاء و پناهگاه مردم بودن و نیز دادخواهی را نزد ایشان بردن،درحالی مورد هجوم ناجوانمردانه قرارمی دهند که این پیرمومنان و عارف مجاهدان با معنویت کم نظیرشان ،همواره راهگشا وگره گشا و دادخواه مردم غیور مازندران بوده اند و به این موضوع شهره اند.

آنهایی که به سخافت رای ،ادعای فضل می کنند و شیدائی انقلاب را شعارمی دهند،نگرانند که چرا مردم برای ستاندن حقی به بیوت علما و مراجع مراجعه می کنند؟!

درعجبیم که چگونه چشم شان را بر روی اسناد منتشره از سوی عالی ترین دستگاه امنیتی کشور در چاپ کتاب "نقش محوری حضرت آیت الله علامه به روایت ساواک درمبارزه بارژیم منحوس پهلوی "می بندند؟!آیاواقعا" امر بر آقایان مشتبه شده است؟

بی گمان نمی شود ازنقش و جایگاه بزرگ شب بیداران نگهبان این دستاورد یعنی چشمان نافذسربازان گمنام آقا امام زمان (عج)وخیل عظیم فرزندان شهدا و جانبازان درپاسداشت از شان کبریایی حضرت علامه آیت الله نظری خادم الشریعه غافل بود.

بی تردید تاثیرگذاری شخصیت برجسته ای چون حضرت علامه -که از مشاهیر و تاثیرگذارترین روحانیان برجسته استان و کشورند-بر معادلات سیاسی تاثیرگذارند؛شخصیتی که بامناعت طبعش بارها و بارها مورد تجلیل و تکریم انقلابیون و شخصیتهای سیاسی و انقلابی در مناسبت های مختلف قرارگرفته است،و این همه فضیلت ها به لحاظ مجاهدت ها و ریاضت هایی بوده که حضرت ایشان درطول عمر بابرکت شان تجلی یافته است.

مستظهر بودن به چنین حضور و پشتوانه ای برای حضرت ایشان،به اشتهار و پناهگاهی برای عموم مردم ازهمه ی طبقات و خصوصا"برای دوستداران انقلاب عظیم اسلامی بدل گشته است که با تاسف درمقام داوری افراد ناموجه  قرارمی گیرند!

هرگز چنین سخافتی نسبت به حضرت علامه ی بزرگ،هیچ از بزرگی و وارستگی و عظمت و صلابتش کم نمی کند،اماآنان باید بدانندکه فاقد صلاحیت در مقام اظهارنظر برای آن پیرمومنان و عارفان هستندکه "سنگ بدگوهر اگرکاسه ی زرین بشکست،قیمت سنگ نیفزود و قیمت زرکم نشود.


  • دوشنبه 9 ارديبهشت 1392-0:0

    قدرزرزرگرشناسدقدرگوهرگوهری/کسی که دورکعت درعمرش نمازدرست وحسابی خوانده باشدتهمت نمیزنددروغ نمیزند/کینه ورزبیدین است.عیب جوبنده حق نیست.سخن چین امان ندارد.انهم نسبت به یک عالم بزرگوار. نتیجه اینکه دست مریزادجناب رمضان نزاد

    • دوشنبه 7 اسفند 1391-0:0

      اقای واقعا ناقلا.من یکعمرنو.ن دین خوردم .شغل وسمت دولتی ندارم ودنبالش هم نیستم بنابراین بااعلام ارادت خالصانه وبیریا به حضرت ایت الله علامه نظری خواهان رعایت حدود امثال شماهاوان روزنامه شر-وان سایت بیسوادهستم.ان اقایان جسو.روپرادعادرحدواندازه نعلین زیرپای این عالم نیستندچه برسداسمی ازاین شخصیت ببرند.باتشکراقل الذاکرین حاج امیدرمضان نزاد

      • دوشنبه 7 اسفند 1391-0:0

        دمممممممممممممممت گرررررررررررررررررررم حاجی خوب زدی توی دهن بعضی ها مرامت عشق امسال شماها بایدازحریم علما باید دفاع کنند دیگرمداحان بادمجان دورقاب چینها یادبگیرند که آدم باید نون بازو بخورد

        • دوستدارشماپاسخ به این دیدگاه 1 0
          يکشنبه 6 اسفند 1391-0:0

          الحق که فخرذاکرینی فرخنده زاده

          • شنبه 5 اسفند 1391-0:0

            واقعا مردی حق مطلب رساندی شیرمادرت حلالت شیرمرد

            • کمی تامل در کلام رهبری عزیزپاسخ به این دیدگاه 2 1
              پنجشنبه 3 اسفند 1391-0:0

              مقام معظم رهبری در دیدار با آیت الله نظری خادم الشریعه در آذرماه 1388فرمودند:

              «جنابعالی (آیت الله نظری )علاوه بر درخشش علمی و عملی ملجا و پناهگاه مردم هستید و وجودتان به مثابه عمودخیمه است برای روحانیت وجامعه ،مردم به امثال حضرتعالی عقیده دارند...»

              • پنجشنبه 3 اسفند 1391-0:0

                الحق که فخرالذاکرینی .بهترین سرمایه دل نورایمان است وبس/برترین قاضی برای خلق وجدان است وبس/گنج رابی رنج هرگزکس نمی اردبه کف/

                • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 1
                  پنجشنبه 3 اسفند 1391-0:0

                  مگر حکومت شاهنشاهی داریم که مردم برای ستاندن حق به بیوت علما بروند؟ پس مردم چرا اینگونه مراجعات هدفدار را در دیگر بیوت آقایان ندارند؟چرا اینهمه تعصب که برای یک انسان آن هم در کسوت روحانیت، مقام کبریائی قائل شویم!! آیا این حرف بوی کفر نمی دهد ؟ چه کسی علّامه است؟ علاّمه یک کتاب هم نباید داشته باشد؟ یعنی آقای نظری تأثیر گذارترین آدم کشور هستند؟ یعنی اینهمه غلّو؟ بحث آن سایت و مقاله بیشتر به بیت ایشان مربوط می شد.این گرفتاری را بعضی از بزرگان داشتند و دارند، انصاف حکم میکند که این امر به معروف و نهی از منکر و شنیدن حرف مردم را که بی حساب و کتاب هم نبود از طرف آقای علاّمه با تشکر و سپاس پذیرفته می شد. عزیزان سوادکوهی هم ناراحت نشوند. مگر تمام آبروی مردم سوادکوه در نام آقای علاّمه هست؟

                  • پنجشنبه 3 اسفند 1391-0:0

                    آقا امید من که هر چی گشتم نفهمیدم توهین چه بود؟ اگر کسی مدعی شده باشد مثلاً حاج آقا که احترام ایشان و عموم روحانیون بر همه ما واجب است و هتک هر انسانی شایسته نمی باشد، در فلان مجلس یا فلان محفل قبل از انقلاب شرکت داشته و توسط فلان مقام ساواک مورد توجه بوده و به سفر حج مشرف شده که البته این ناقلا آرزوی دروغ بودن اصل موضوع را دارد، این از مصادیق مثلاً اهانت است؟

                    ناقلا عقیده دارد برای بیان اینگونه مسائل افراد نباید بالکل فضای انسدادی ایجاد بکنند و طوری عمل بکنند که هیچ نقطه ضعفی از عالمی گفته نشود. البته حاج آقا آنقدر سجایا دارند که بیان برخی از نقاط ضعف گزندی به مراتب تدین و تقوای ایشان نمی زند. خوب یکی از اعضاء سابق شورای شهر ساری به افشای بسیاری از اسناد بر علیه حاج آقا شهرت دارند و تمام این اسناد را هم در مقاطع سالهای 57 الی 61 منتشر کرده بودند و در سالهای بعد نسبت به به روز کردن و تحلیل آنها اقدام می کردند. با همه این مسائل دیدید که هیچ اتفاقی برای حاج آقا و جایگاهشان نیافتاد.

                    همین چند سالی که بین بیت آیت الله صالحی با ایشان اختلافاتی بروز کرد و مخالف خوانی هایی انجام گرفت در مجموع هیچ کزندی به جایگاه رفیع حاج آقا وارد نشد.

                    این عکس العمل ها و پشتیبانی های غیر ضروری شما در قالب طرفداری به نظر می رسد از سر ارادت نیست و در پی آن نیست که از جایگاه علم و مراتب تقوا و تهذب و زهد حاج آقا دفاع کند بلکه صرفاً برای این است که خود را دو آتشه شیفه ایشان نشان بدهید تا بعداً این مراتب ابراز ارادت در جاهای مختلف به کارتان بیاید. قبلاً هم شهردار ساری از این ابراز ارادت ها بهره برداری زیادی کرده بودند.

                    تردید نداشته باشید روال منطقی نقد و نظر سود بیشتری دارد و حاج آقا اصلاً نیازی به مخفی کردن مسائل و سرپوش گذاشتن بر وقایع مشهور را ندارند و بدانید بیشتر مسائلی که افشا شد و افرادی به غلط یا با تصور خدمت آن ها را در جامعه پخش کردند قابلیت انکار ندارد و چه بسا روزی خود حاج آقا در مورد آنها توضیح بدهند و ذهن جامعه را روشن بکنند. ناقلا شخصاً این تصور را دارد که نشست ها و تماس های حاج آقا با تیمسار عمید و ... برای صیانت از برخی از مبارزان بوده و نقش پادرمیانی برای آزادی آنان از بند و زندان و کاستن میزان محکومیت و زمینه سازی برای استخلاص آنان بوده است.

                    ناقلا تردیدی ندارد که جایگاه حاج آقا همیشه برای مردم ساری محترم بوده و افشاء این مسائل را به هیچ وجه به ضرر ایشان تلقی نمی کند و این کار ها را هم سخیف نمی داند. چرا که روشن شدن امور بهتر از آنی است که با زور اخلاقیات خودساخته آنها را مخفی نگداشته و غافل از روزی باشیم که با پخش آن افراد مطلعی برای توضیح دادن وجود نداشته باشند.

                    ناقلا عدم حضور حاج آقا در جبهه ها را هم منفی نگاه نمی کند چون کبر سن ایشان و وضعیت و شرایط جسمانی ایشان ایجاب نمی کرد که به صورت فعال در جبهه ها حضور داشته باشند. تازه آقای رسولی هم گواهی دادند که این حضور را حداقل برای یکبار درک کرده اند. ناقلا هم در باره این حضور اگرچه با تردید ولی ذهنیتی اثباتی دارد.

                    ناقلا با یک روحانی که ناشر تقویم های غدیر است به طور تصادفی جلسه ای داشتند که به محض فهمیدن اینکه ناقلا در مرکز استان زندگی می کند صحبت از این که حاج آقای نظری را می شناسید شد و سپس اینکه آقازاده ایشان آقا شیخ محمود را می شناسید و بعد گلایه از اینکه آقا شیخ محمود برای برگزاری همایش بزرگ غدیر در ساری بیش از 5 میلیون و خورده ای تقویم غدیر تقاضا کردند و قرار شد پولش را بعد از برگزاری همایش بپردازند ولی با وجود چند بار پیگیری این دست و آن دست می کنند و کار به صحبت با حاج آقا هم کشیده شد و حاج آقا نظرشان این بود که آقا محمود بدهکار هستند و باید بدهی خود را بپردازند ولی دریغ از اقدام. همچنین هفتصدو خورده ای تومان هم آقازاده آقای صالحی بدهکارند که ایشان هم به روی مبارک نمی آورند. راستی آموزش های دینی ما در مورد پرداخت طلب دیگران در موقع خودش چگونه است و این پا و آن پا کردن و نپرداختن آن به مدت طولانی چه احکامی را باخود به همراه دارد؟ من جوابی برای آن روحانی محترم نداشتم و فقط به عنوان یک ناقلا عرض کردم حتماً آن را به طریقی از هواداران و علاقمندان به آقازاده های مذکور خواهم خواست که این قضیه را حل و فصل کنند.

                    • عباس رسولی-رزمندهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      چهارشنبه 2 اسفند 1391-0:0

                      آقای جانباز،بنده حدودایکسال درجبهه های نبرددردهلاویه هورالعظیم،نهرعنبردرآبادان،چنگوله،بستان ارتفاعات الله اکبرو..وبوده ام شهادت می دهم آیت الله نظری یکباربرایدیدارباجمعی ازرزمندگان به همراه بعضی ازروحانیان ازقم دریکی ازشبهایی که خیلی هم منطقه امن نبوده است بارزمندگان دیدارداشته است البته نمی دانم شما کدام محوربوده ایداما اگرخواهان این باشیدکه ایشان لباس رزم تنشان بوده باشدمن هم ندیدم اما بدفعات بعدی هم ایشان حضورداشتند،اضافه کنیدکه دراین متن بیشتربه حمایتهای رزمندگان وخانواده های مغظم شهدا ومومنان ازایشان تاکیدشده است ایشان واقعا انسان عارف وپاکباخته ای هستنددعوت می کنم با ایشان ازنزدیک ملاقات نمائیدتاازروحیه معنوی ایشان هم لذت برده وهم نظرشما عوض می شود.....نوه های ایشان هم انسانهای وارسته ای هستند،انسان بما هو انسان،هرآدمی درحوزه ی زندگی دارای اشکال واشتباهی می تواندباشداین بمنزله بدبودن ویاتخریب کردن شان آنهانباشدخداوندستارالعیوب است وماهم وظیفه نداریم مسلمانی راچون باما هم سلیقه نیست به بادهتک وتهمت بگیریم اینجا مرآو منظرعمومی است وشان فرزندان حضرت زهرا(س)برهمه ما واجب است شماهم اگرمی توانیدتذکربدهیدقطعاموثرمی باشد

                      • چهارشنبه 2 اسفند 1391-0:0

                        در علم و زهد حضرت آیت الله نظری بنده هم تردیدی ندارم . اما در سالهای دفاع مقدس هیچ رزمنده ای ایشان را در مناطق جنگی زیارت نکرده است خواهشا فرمایش خود ذرا اصلاح فرمایید در غیر اینصورت یک عکس از یک رزمنده همان سالها که بشود با او حرف زد ر و حضرت آیت الله را منتشر کنید فگر نمیکنم خود ایشان چنین ادعایی داشته باشند این حرف های شماست

                        بخش دیگر عراض بنده به نوه هایشان فرزندان آیت الله صالحی برمیگردد که جای گفتن ندارد مردم نظر دیگری دارند... تا مسائلی که جای گفتنش نیست

                        خداوند علمای اسلام را محفوظ بدارد انشا الله


                        ©2013 APG.ir