تعداد بازدید: 2406

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 14 اسفند 1391-18:18

اونه ما در تلو/مازنی‌های مقیم تهران به استقبال نوروز می‌روند

 «جشن اونما» در منطقه تلو/در جشن اونه ما مراسم مختلفی از قبیل درختکاری یک منطقه، نوروزخوانی، سرنانوازی، کشتی محلی و آیین‌های مختلف مازندرانی اجرا می‌شود/جشن «اونه ما» روز جمعه 18اسفند از ساعت 9صبح تا 15 در منطقه تلوی تهران: اتوبان شهید بابایی، به سمت حکیمیه،منطقه تلو به طرف لشکرک برگزار می‌شود+کنسل شدن جشن(ویرایش دوم)


مازندنومه: مازندرانی‌های مقیم تهران «جشن اونه ما» را که در گاه شماری باستانی تبری برابر با آخرین روزهای فصل زمستان و آغاز کار کشاورزی و باغداری است،برگزار می‌کنند.

«سیدحسن موسوی چلک»-دبیر جشنواره‌های پارپیرار- اعلام کرد: این جشن به مناسبت هفته درختکاری و به همت موسسه فرهنگی هنری پارپیرار برگزار می‌شود.

 وی افزود: در این جشن انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف مازندرانی از جمله تلارپه، همیاران پارپیرار، خانه تنکابن، انجمن سوادکوه‌شناسی، آملی‌ها، کجوری‌ها، ساروی‌ها، بابلی‌ها، بهشهری‌های مقیم مرکز، اوجابن نور، کانون دوستی رامسر، منابع طبیعی استان تهران و سایر علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر مازندرانی و محیط‌زیست همکاری دارند.

موسوی‌چلک‌ خاطرنشان کرد: در جشن اونه ما مراسم مختلفی از قبیل درختکاری یک منطقه، نوروزخوانی، سرنانوازی، کشتی محلی و آیین‌های مختلف مازندرانی اجرا می‌شود.

 به گفته دبیر جشنواره‌های پارپیرار شرکت در این جشنواره آزاد است و خانواده‌ها می‌توانند با لباس بومی و محلی در این مراسم شرکت کنند.

 موسوی‌چلک‌ تأکید کرد: جشن «اونه ما» روز جمعه 18اسفند از ساعت 9صبح تا 15 در منطقه تلوی تهران: اتوبان شهید بابایی، به سمت حکیمیه،منطقه تلو به طرف لشکرک برگزار می‌شود.

*تازه ترین خبر از برگزارکنندگان جشن حاکیست که این جشن به دلیل بارش برف و برودت هوا کنسل شد.


  • پنجشنبه 17 اسفند 1391-0:0

    با سلام

    این جشن به علت بارندگی شدید برف کنسل شد.

    لطفا اطلاع رسانی فرمایید

    با تشکر

    • درختكاري نمايشي!!پاسخ به این دیدگاه 7 1
      سه شنبه 15 اسفند 1391-0:0

      روز درختكاری و هفته منابع طبیعی است،مهمترین درخت،درخت مهربانی است و بهترین پاسداری از درخت حفظ و عدم تعرض به دامن پاك منابع طبیعی:

      درخت،جوی وچشمه و.. است اگر شعار درخت كاری بدهیم اما از طرف دیگر منابع طبیعی را به انحصارخویش در بیاوریم یك خیانت است، درخت آنقدر مهربانست كه در فقدانش طبیعت قهر می كند و گاه خشمگین می شود و از این قهر و اشك ،سیلی بر می خیزد كه خود محصول درختكاریهای نمایشی و یغماگری در عرصه منابع طبیعی است،بیایید جدی باشیم،درخت ومنابع طبیعی امانت خلق عام است ارث خاصش نپنداریم،بیایید این امانت را پاك به نسل آینده تحویل دهیم،خودخواه نباشیم! آن درختی جنبد از زخم تبر/و آن درخت دیگر از باد سحر.


      ©2013 APG.ir