تعداد بازدید: 2626

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 20 اسفند 1391-23:22

یک جمعه ی مثبت

هنرمندانی که زباله جمع کردند/پاکسازی کردن ساحل و شهرم افتخاریست برای من ولی‌ کثیف کردنش،خیانتی ست به خاکم.می‌دانیم که چه زمانی‌ طول می‌کشد تا شیشه و پلاستیک جزو خاک شود،شیشه ۱۲۰۰ سال و پلاستیک ۸۰۰ سال؛پس باید کوشید و فرهنگسازی کرد تا خاکی به پاکی‌ آسمان و ساحلی به پاکی‌ دریا داشته باشیم.


مازندنومه:محمدرضا جعفری(سارو)-هنرمند ساروی-سال هاست در آلمان زندگی می کند.او آهنگ ساز است و تاکنون آلبوم های متعددی را در حوزه موسیقی مازندرانی انتشار داده است.

در آستانه سال نو سارو که برای چند هفته ای است به ایران آمده،به اتفاق تعدادی از دوستانش به پاکسازی بخشی از دریای فرح آباد از زباله اقدام کردند.عکس ها و متن زیر را او برای ما ارسال کرده است:

« دوستان،آهای مردم،آقای دهیار،بخشدار،شهردار،استاندار،آقای رییس جمهوری،اینجا سرزمین من است،من و دوستانم کوشیدیم امروز 18 اسفندماه گوشه یی از ساحل سرزمین مادری مان را نظافت کنیم.

امروز روز پر افتخاری برای من و یاران من بود تا بتوانیم یک جمعهٔ مثبت را پشت سر بگذاریم.انگشتانی که با آن برای نواختن ساز و یا ساختن موسیقی‌ استفاده می شود را برای جمع کردن آشغال‌های یک سری از خدا بی خبر به کار بردم.

پاکسازی کردن ساحل و شهرم افتخاریست برای من ولی‌ کثیف کردنش،خیانتی ست به خاکم.می‌دانیم که چه زمانی‌ طول می‌کشد تا شیشه و پلاستیک جزو خاک شود،شیشه ۱۲۰۰ سال و پلاستیک ۸۰۰ سال؛پس باید کوشید و فرهنگسازی کرد تا خاکی به پاکی‌ آسمان و ساحلی به پاکی‌ دریا داشته باشیم.» 


  • پنجشنبه 24 اسفند 1391-0:0

    محمد رضای عزیزم درود



    به هنر والایت افتخار میکنم و اینجا هم که میبینم



    کاری کردی کارستان کاش کنارت بودم و سهمی داشتم





    یک عده از خدا بیخبر هنوز نمیدونند پاکیزگی محیط زیست فقط به



    نفع خودشونه و حفظ کردن اون هم بسته به خودشون ..اهورایی و آریایی باشی



    عید آریایی بر شما مبارک..ارادتمند ...مهرداد ..تورنتو ......//////////////////

    • سه شنبه 22 اسفند 1391-0:0

      پاکیزه نگه داشتن طبیعت و محیط زیست حتی از منزل شخصی هم واجب تر است! فرهنگ والای مردم آن کشور نشان می دهد! اگر شخصی خانه خود را پاک نگه ندارد! خود و خانواده را مریض و بیمار می کند! اما اگر کسی به پاکیزه نگه داشتن طبیعت اهمیت ندهد هم خانواده خود و هم طبیعت و هم هزارها انسان دیگر را مریض و بیمار و نابود می کند!!! به گفته روانکاوان و روانپزشکان این را می شود به خوبی در کشورهای دیکتاتوری که مردمش از فرق اقتصادی و فقر فرهنگی برخوردار هستند دید!!! ما باید فرهنگ سازی کنیم از مهد کودک و دبستان! در مغز کودکان فرو کنیم که چقدر پاک نگه داشتن طبیعت اهمیت دارد! اگر پایه و زیر بنای خانه ایی و ساختمانی کچ و تقلبی ساخته شود! با کوچکترین زمین لرزه یا بادی خانه بر سر صاحب خانه خراب می شود!!!

      • مهرداد یوسفیپاسخ به این دیدگاه 1 0
        دوشنبه 21 اسفند 1391-0:0

        برای فرهنگ سازی باید از کودکان و دانش آموزان آغاز کرد باید آن ها را به جنگل،دریا و کوه برد و خاطرات دلپذیر و شیرین این اردوهای تفریحی ـ علمی، عشق به طبیعت را در ذهن و روانشان نهادینه و ماندگار می سازد اگر چنین شود این کودکان که پدران و مادران آینده کشورند همین فرهنگ طبیعت دوستی را به فرزندانشان می آموزند و نسل آینده را متعهد و دلسوز بار می آورند


        ©2013 APG.ir