تعداد بازدید: 2683

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 22 خرداد 1392-15:9

گزارش نگران کننده‌ای از انتخابات نداشتیم-ابراهیمی

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت:ساز و کار انتخابات در جمهوری اسلامی آن قدر مستحکم و خدشه ناپذیر است که به هیچ وجه امکان کوچکترین دخالت و ذر ‌ای اثرگذاری در مراحل و فرآیندهای آن، مقدور نیست/در اجرای قانون با کسی تعارف نداریم/به برخی از نامزدها تذکر دادیم/در ساری و در یکی از شهرهای غرب استان، به هم ریختگی تبلیغاتی داشتیم/سعی داریم نتیجه انتخابات را سریع‌تر از دوره‌های قبل اعلام کنیم+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:هادی ابراهیمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حضور مردم در بیش از 30 انتخابات ناشی از مردم‌سالاری نظام است.

 وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات، نشان دهنده اراده مردم و جایگاه و مقبولیت در نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: مردم در تعیین سرنوشت خود تاثیرگذار هستند و این بسیار مهم است.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه انتخابات، محل تجلی اقتدار جمهوری اسلامی و برگزاری آن همواره خون تازه‌ای در رگ‌های جامعه به جریان می‌اندازد، ادامه داد: انتخابات، افق روشن را ترسیم می کند و مسیرهای درخشان پیش‌روی ملت قرار می‌دهد و کارکردهای بسیاری در کشور دارد.

 وی با بیان اینکه انتخابات با خود، سرزندگی، شور، امید، نشاط و انرژی مضاعف به همراه دارد، گفت:‌ انتخابات موجب افزایش انسجام و وفاق در جامعه می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به اینکه رشد و توسعه همه جانبه کشور در سال‌های اخیر به ویژه از طرف دولت خدمتگزار، توانسته چهره جمهوری اسلامی را به عنوان کشور قدرتمند، توسعه یافته و صاحب سبک و برنامه در جهان معرفی کند، ادامه داد: امروز هم نظام سلطه، حقیقت حضور گسترده مردم در صحنه‌های بزرگ را مشاهده می‌کند، دشمن رنگ باخته و مضطرب و نگران است و تمام توان خود را برای از رونق انداختن و سرد کردن تنور انتخابات به کار می‌گیرد.

 وی متذکر شد: نظام سلطه از تمامی اهرم‌های خود با صرف هزینه‌های گزاف، در جهت تسلط بر فضای روانی انتخابات، استفاده می‌کند اما ساز و کار انتخابات در جمهوری اسلامی آن قدر مستحکم و خدشه ناپذیر است که به هیچ وجه امکان کوچکترین دخالت و ذر ‌ای اثرگذاری در مراحل و فرآیندهای آن، مقدور نیست.

 ابراهیمی با بیان اینکه انتخابات همواره در نهایت سلامت و امانت داری کامل برگزار شده است، گفت: شاهد این ادعا هم، انتخاب روسای جمهور از طیف‌های مختلف است.

 وی با بیان اینکه از همه نامزدها و هواداران آنها، مجریان و ناظران انتخابات تشکر می‌کنم که تاکنون التزام به قانون را در دستور کار قرار دادند، افزود: به پایان زمان قانونی تبلیغات انتخابات که هشت صبح فردا است، نزدیک می‌شویم و با پذیرش و پایبندی به این اصل مهم جمهوری اسلامی که عرصه انتخابات، عرصه برد و باخت نیست و پیروز واقعی آن مردم هستند، تقاضا داریم اخلاق انتخابات را در سرلوحه کار قرار دهند و با در نظر داشتن مصالح عمومی و منافع ملی، عرصه را بر دشمن تنگ کنند.

این مسئول با بیان این که ما مجری انتخابات و البته بی‌طرف هستیم، اظهار داشت: گزارش نگران کننده‌ای از انتخابات نداشتیم و نامزدها و طرفداران آنها، تا پایان انتخابات در فضای منطقی و عقلانی، کار خود را دنبال کنند.

 وی با اشاره به اینکه نامزدها از دادن وعده که به اطمینان عمومی مردم خدشه وارد می‌کند و همچنین از دامن زدن به مسائل قومی و قبیله‌ای اجتناب کنند، گفت: بعضی وعده‌ها به گونه‌ای غیر واقع‌بینانه و خارج از اختیارات شوراها است، مگر اختیارات یک عضو شورا چقدر است که بخواهد اینگونه وعده دهد؟

ابراهیمی با بیان اینکه ملاک و معیار ما قانون است، گفت: در اجرای قانون با کسی تعارف نداریم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به اینکه انتخابات را زمینه ساز مصونیت، اقتدار و امنیت کشور و برطرف کننده تهدیدات می‌دانیم، ادامه داد: سلامت انتخابات، منوط به رعایت قانون و مانتداری مجریان است و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا این شرایط ایجاد شود.

وی با تاکید بر فعالیت کمیته جرائم انتخاباتی، گفت: مطمئن باشید چه گزارش‌های مردمی و چه گزارش‌های دستگاه‌های نظارتی، از طریق این کمیته پیگیری می‌شود.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه به برخی از گزارش‌ها رسیدگی کردیم، اظهار داشت: به برخی از نامزدها تذکر دادیم و همه را دعوت به رعایت قانون کردیم.

وی با بیان اینکه برخی نامزدها در انتخابات شوراها پا را فراتر از قانون گذاشتند، خاطرنشان کرد: از آنهایی که در چارچوب قانون گام برداشتند تشکر می‌کنیم اما برخی هم قانون‌شکنی کردند و تخلفات اینها بررسی می‌شود.

ابراهیمی یادآور شد: در ساری و در یکی از شهرهای غرب استان، به هم ریختگی تبلیغاتی داشتیم که این از اشکالات کار ما بوده است.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران افرود: هر نامزد انتخابات از نظر قانونی می‌تواند 2 ستاد در حوزه خود داشته باشد اما برخی تا پنج ستاد داشتند که دستور امحا را به فرمانداران دادیم.

 وی تصریح کرد: مکان‌های نصب پوستر را مشخص کردیم اما باز هم برخی نامزدهای شوراها، پوسترها را در مکان‌های نامتعارف نصب کردند، هشدار دادیم و در جایی هم که نیاز بود، برخورد کردیم اما تعداد نامزدها خیلی زیاد بود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به اینکه وابسته به هیچ فرد و جریانی نیستیم، ادامه داد: امروز در این جایگاه، حد و مرز خودم را قانون می دانم و برگزاری انتخابات با حضور گسترده مردم برای ما اهمیت دارد.

وی یادآور شد: هیچ چیز محرمانه‌ای در رابطه با انتخابات، با مردم نداریم.

* هفت هزار و 934 شعبه اخذ رای در مازندران پیش‌بینی شده است

 وی با اشاره به اینکه از این تعداد، سه هزار و 784 شعبه اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری است، تصریح کرد: 2هزار و 457 شعبه اخذ رای روستایی و 1327 شعبه اخذ رای شهری در انتخابات ریاست‌جمهوری در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه سه هزار و 691 شعبه اخذ رای انتخابات شوراهای شهری و روستایی در نظر گرفته‌ایم، گفت: از این تعداد، 2هزار و 371 شعبه اخذ رای روستایی و 1320 شعبه اخذ رای شهری است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد، ادامه داد: 459 شعبه اخذ رای در نظر گرفته‌ایم که 307 شعبه اخذ رای روستایی و 152 شعبه اخذ رای شهری است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد:‌ برای برگزاری این سه انتخابات در مازندران، نیازمند 75 هزار و 946 نیرو هستیم.

وی گفت: از این تعداد نیروی مورد نیاز برای برگزاری انتخابات، 491 نفر در ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها، 1540 نفر اعضای هیئت‌های اجرایی، 26هزار و 390 نفر اعضای شعب اخذ رای، چهار هزار و 145 نفر اعضای شورای نظارت، 11 هزار و 585 نفر اعضای شورای نظارت شورای نگهبان، 15 هزار و 585 نفر نیروی برقراری امنیت انتخابات، سه هزار و 770 نفر به عنوان نمانده فرماندار، 380 نفر بازرس وزارت کشور و 12 هزار و 60 نفر هم به عنوان راننده هستند.

ابراهیمی گفت: 17 هزار و 529 نفر در انتخابات شورای شهر و روستا در مازندران ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه 95 درصد داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا، احراز صلاحیت شدند، افزود: تا یک ساعت قبل هم احراز صلاحیت یکی از داوطلبان شهرستان چالوس به دستم رسید.

ابراهیمی واجدان شرایط حضور در انتخابات در مازندران را 2میلیون و 68هزار و 843 نفر عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد، 56 هزار و 452 نفر رای اولی هستند.

 وی خاطرنشان کرد: سعی داریم نتیجه انتخابات را سریع‌تر از دوره‌های قبل اعلام کنیم.


  • چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

    طاهایی بای بای... هادی آقا بای بای...........

    • سه شنبه 28 خرداد 1392-0:0



      داداش ؟ با این آقای ابراهیمی مثل اینکه خیلی رفیقی که اصلا انتقادات مارو نمی ذاری .. واقعا که آقای ابراهیمی حق داره بگه که هیچ مشکلی نداشتیم چون همه چی آرومه...فقط داداش آقای شهردار ... چقدر تخلف کرد رو خدا می دونه؟؟


      ©2013 APG.ir