تعداد بازدید: 2702

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 5 تير 1392-8:23

جنجال بس!

 در میان اعضای شوراهای شهرهای استان،کسانی بودند که نه تنها قادر نبودند اختلاف درونی خود را حل کرده، از ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق شهر جلوگیری کرده، سازمان های تابعه شهرداری را کنترل کرده و یا شهرداری ها را مجاب به خدمت و تعامل با خود کنند، خود نیز با ندانم کاری و گاه تخلف و منفعت طلبی عمر شورایی خود را سپری کردند یا حتی وسط کار برخی دادگاهی شدند!


مازندنومه،رضا شریعتی:اعلام اسامی منتخبان شورای چهارم شهرها توسط فرمانداری ها کافی بود تا در عرض چند ساعت،تمام کشمکش های انتخابات شوراها به پایان برسد و حالا نگاه ها به سوی آینده و کارکرد شورای تازه است.

در شوراهای قبل،علل الخصوص دوره سوم،اتفاقاتی افتاد که مایوس کننده بود. برخی اعضای شورای سوم که در ابتدای ورودشان به شوراها،در شعارهای تبلیغاتی دم ازبرنامه های محله محور و راهبردی می زدند و سعی در برقراری توازن شهری داشتند،خود را وارد فضایی چالشی و فرسایشی کردند و به جای شهرسازی به یقه گیری یا کسب منافع شخصی پرداختند.

این عده با دامن زدن به برخی مسائل به بهانه نمایندگی مردم در پارلمان های شهری،موجب وخیم تر شدن اوضاع شدند.

 در میان اعضای شوراهای شهرهای استان،کسانی بودند که نه تنها قادر نبودند اختلاف درونی خود را حل کرده، از ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق شهر جلوگیری کرده، سازمان های تابعه شهرداری را کنترل کرده و یا شهرداری ها را مجاب به خدمت و تعامل با خود کنند، خود نیز با ندانم کاری و گاه تخلف و منفعت طلبی عمر شورایی خود را سپری کردند یا حتی وسط کار برخی دادگاهی شدند!

  هنجارشکنی های جمعی از شورایی ها بعضی مواقع از پشت درهای بسته شوراهای شهری فراتر رفت و به درگیری در مکان های عمومی کشیده شد و اعضا در میان مردم دست به گریبان شدند.

این نوشتار تذکری است به اعضای جدید شوراها که همواره به یاد داشته باشند شهروندان هیچ تعارفی با آن ها ندارند و خطاها و سستی های آنان را تحمل نخواهند کرد.

 اختلاف درونی اعضای شوراها نباید علنی و به عدم توسعه شهری منجر شود. هر عملی که موجب ایجاد روند فرسایشی در پیشبرد اهداف شهرها و توسعه شهری شود،سریعا با عکس العمل مردم و رسانه ها مواجه خواهد شد.

شایسته است اعضای شورای چهارم شهرها از گذشته درس عبرت بگیرند و به دور از حاشیه ها و جنجال آفرینی ها،به مشکلات شهر و مردم رسیدگی کنند.


  • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 2 0
    پنجشنبه 6 تير 1392-0:0

    فلسفه شورا ایجاد فضای شور و مشورت برای حل مشکلات موضوعی است ولی در عمل شورا به جای حل مشکل خود به مشکل تبدیل شده و حرف ها و حدیث های زیادی بر علیه آن تقریباً در همه شهرها و استانها گفته می شود. دخالت ها، اعمال نفوذها، رانت خواری ها، سهیم شدن برخی از اعضای شورا در درآمدسازی های پنهان و آشکار در قالب های مختلف شخصی و خانوادگی، و بسیاری از موارد دیگر برای سایرین هم جذابیت ایجاد کرده و همه به طمع اینهمه خدمات بیدریغ هزینه های میلیاردی برای دیده شدن و انتخاب شدن کرده اند و الآن دیدند که دست هایی زرنگتر و تر و فرزتر از آنها و تیمشان عمل کرده و جا برایشان تنگ شده است فریاد وا اسلاما و وا دینا بر آورده اند. شورا با این کارکردهایی که در برخی از شهرها نشان داده اند از مفهوم خدمت و امانتداری دور شده و بخشی از حیف و میل کنندگان بیت المال را تشکیل می دهند که شکل قانونمند و با پشتوانه ای را به خود گرفته است و هر کس که آن را نقد کند، متهم به تنگ نظری و کوته بینی و ... می شود. با این وجود شورای شهر ساری تا اندازه ای معقول است و خلاف های واقع شده به دلیل عدم قدرت مستند سازی نادیده انگاشته خواهد شد. سابقه نداشته که خلاف ها به طور جدی مورد پیگیری واقع شود و رویه ای برای اثبات آن به وجود بیاید که حقوق شهروندی افراد پاسداری شود. آنها که متهم به خرید آراء و دخالت های هدفمند و غیرقانونی در رای سازی در سر صندوق ها و ... هستند و اکنون در طرف پیروز قرار گرفتند، اگر چنین کرده باشند که ادعا شده است چگونه می توانند امانت دار مردم باشند و خود را خدمتگذار بدانند؟ انشاء الله همه حرف ها و حدیث ها ذهنی بوده و در پیشگاه خداوند سربلند باشند.

    • پنجشنبه 6 تير 1392-0:0

      جنجال اماره بکوشته این استان دله

      • یک خبرنگارپاسخ به این دیدگاه 2 0
        چهارشنبه 5 تير 1392-0:0

        سلام ،

        زخم ناسوری است این که نوشتید ...

        گویی متأسفانه مثل یه بیماری مسری در سراسر کشور شیوع پیدا کرده ...

        کارنامه ی شوراهای دوره ی سوم که خوب نبود ، خدا کنه شوراهای دوره ی چهارم این هشدارها رو جدی بگیرند ... و به قول ها و وعده هایی که دادند عمل کنند...

        • چهارشنبه 5 تير 1392-0:0

          باسلام رضا جان "انچه به جایی نرسدفریاد است "ببین اعضای هیت نظارت شورا چه کسانی هستند وابسته به نمایندگان وراند سیاسی اقتصادی

          • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 3 1
            چهارشنبه 5 تير 1392-0:0

            به قول شريعتي عزيز جنجال بس!!!!!!! به نظرم جنجال زماني بس ميشه كه شعور انتخاباتي بالاتر بره ، سيستم انتخابات به حدي دقيق موشكافانه و جامع باشه كه كسي جرات نكنه حهت مال اندوزي وارد عرصه بشه!!!!!!!!! اگرهم شد باز قوانين چنان قوي باشن كه قلم پاشون رو بشه به هزاران تكه خردكرد تا درس عبرتي براي بعدي ها باشه !!!فقط دله دزدا كه نبايد تنبيه شن جهت عبرت ، اونوقت ادماي شايسته ميان و كارا اصولي وطبق قانون پيش ميره تو چنين شرايطي جنجال داريم؟ اين يه روياست، كي به حقيقت ميرسه؟ اميدواريم وقت گل ني نباشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


            ©2013 APG.ir