تعداد بازدید: 2611

توصیه به دیگران 4

پنجشنبه 7 شهريور 1392-13:32

مجمع نمایندگان خوش اشتها!

چرا مجمع نمایندگان مازندران از دولت طلبکار است؟/گرچه حق همه است که در قبال تعین استاندار جدید به اظهار نظر بپردازند، اقدام اخیر مجمع نمایندگان استان به عنوان نهادی با قدرت چانه زنی و تأثیر گذاری، فراتر از یک اظهار نظر و ارائه پیشنهاد بوده و نوع اقدامات و ادبیات طلبکارانه ایشان نشان از تلاش برای تحت فشار قرار دادن دولت در انتخاب کارگزارانش در استان است/دوستان عزیز شما در انتخابات اخیر زیر علم که سینه می زدید که این چنین مشتاقانه بر سر سفره غنیمت خوش اشتها ظاهر شدید؟


مازندنومه،حسن مهدوی: تحلیل فرایند منتهی به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و نتیجه حاصله در 24 خرداد نه تنها چندان پیچیده نیست، آن قدر ساده و قابل فهم است که نیازی به پرداختن مکرر به آن نیست.

اما به ظاهر درک این واقعیت و پیام آشکار برای برخی یا متناسب با ادراک ذهنی شان نیست و یا پذیرش واقعیت مغایر با میل شان، ثقیل و دشوار است!

 شاهد این مدعا تلاش برخی از نمایندگان استان در روند وقایع پس از انتخابات حماسی 24 خرداد است که برای به انحراف کشاندن خواست و مطالبه مردم که تجلی آن انتخاب رویکردی اعتدال گرایانه با پشتوانه فکری و تجربی دولت های سازندگی و اصلاحات بوده است، در گام نخست در جریان رای اعتماد به کابینه دکتر روحانی بی توجه به خواست و انتظار جامعه و همسو با جریان افراطی مجلس در جهت محروم نمودن بخش تأثیر گذار و هماهنگ تر کابینه با مطالبه اصلاح طلبانه مردم برای حضور در دولت « تدبیر و امید » از هیچ تلاشی دریغ ننموده و در گام بعدی نیز با اقداماتی مداخله گرایانه و با پرهیز از هر گونه رودربایستی، قصد تأثیر گذاری بر روند انتخاب مدیران دولت تدبیر و امید در استان و در رأس آن انتخاب مدیر ارشد استان دارند.

مستند ادعای دوم اخبار منتشره در رسانه های استان است که: « بر همین اساس در جلسه صبح روز سه شنبه پنجم شهریور مجمع نمایندگان استان مازندران که در محل مجلس شورای اسلامی تشکیل شد بحث پیشنهاد استاندار مازندران به وزارت کشور در دستور کار قرار گرفت. به گفته ی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، یکی از سه نفر برگزیده مجمع از نمایندگان فعلی مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی، دیگری از مدیران باسابقه و دانشگاهی استان، و نفر سوم نیز از مدیران باسابقه مازندرانی که در نهادهای اجرایی و انقلابی فعالیت داشته است می باشد».

 البته با اعلام عدم تمایل جناب آقای دکتر نیاز برای پذیرش مسئولیت استانداری مازندران و علاقه ایشان به استمرار حضورشان در عرصه دانشگاه که نشان از درایت سیاسی و موقعیت شناسی ایشان دارد، و این تصمیم ممکن است تلاش مجمع نمایندگان را معطوف به دو گزینه دیگر نماید، ذکر نکات زیر که به نظر نگارنده پیامی مشفقانه و از سر خیرخواهی است،ضروری به نظر می رسد:

گرچه مباحث پیرامون انتخاب استاندار در محافل سیاسی و اجتماعی استان در آستانه تغییرات مدیریتی دولت به اوج رسیده و این حق همه است که در قبال آن به اظهار نظر بپردازند، اقدام اخیر مجمع نمایندگان استان به عنوان نهادی با قدرت چانه زنی و تأثیر گذاری، فراتر از یک اظهار نظر و ارائه پیشنهاد بوده و نوع اقدامات و ادبیات طلبکارانه ایشان نشان از تلاش برای تحت فشار قرار دادن دولت در انتخاب کارگزارانش در استان است.

 البته آنچه موجب تعجب بسیار می شود آنکه، همه این اقدامات از جانب همان نمایندگانی صورت می پذیرد که در انتخابات اخیر با اشتباه محاسباتی و درک نکردن درست از مطالبات مردم، با حمایت از کاندیداهای دیگر، از مردم و موکلان خویش جا مانده و راهی متفاوت از جامعه برگزیده اند.

همین تصمیم سیاسی که ناشی از نبودآشنایی به مطالبات مردم بوده است ممکن است برای افکار عمومی این سوال را متبادر سازد که تلاش اخیر این نمایندگان برای تأثیرگذاری بر روند انتخاب مدیران دولت متناسب با کدام تلاش ایشان در انتخابات 24 خرداد در توفیق و برآمدن گزینه مورد وثوق مردم است؟

 نیز به زبان تمثیل و ساده تر اینکه دوستان عزیز شما در انتخابات اخیر « زیر علم که سینه می زدید که این چنین مشتاقانه بر سر سفره غنیمت خوش اشتها ظاهر شدید؟»

البته راقم سطور توصیه اش به این عزیزان آن است که بهتر است به اصول خویش پای بند بوده و تلاشی مضاعف در همسو شدن با مطالبات جامعه نمایند تا موجبات تقویت گفتمان مورد نظر ایشان فراهم شود تا در آینده ناچار نباشند که مثل امروز از دولتی که مسلح به گفتمان رقیب است طلب غنیمت نمایند.

و نیز به جای سُر خوردن به سمت سیاست بازی های غیر متعارف ( لابی گری و گرو کشی ) و تلاش برای استاندار شدن « این و آن » آن هم با انگیزه های سیاسی،به وظیفه اصلی نمایندگی خویش آن هم در استان مازندران که به لطف سیاست ها و عملکرد دولت متصف به اصولگرایی با انبوهی از نابسامانی و رنج نبود توسعه مواجه است، بپردازند که این مهم در راستای فضیلت والای خدمت به مردم و زدودن غبار محرومیت از ظاهر سبز استان به صواب نزدیک تر است.

نمایندگان محترم اگر هم قصدی برای ارائه پیشنهاد به دولت برای انتخاب مدیر ارشد در استان از موضع نمایندگی مردم استان دارند باید این پیشنهاد اولاً نه با فرض سهم خواهی طلبکارانه و ثانیاً متناسب با مطالبه مردم و پیام معنا دار و آشکار ایشان در انتخابات 24 خرداد و نیز متناسب با نیازهای اساسی استان باشد.

 همین معیار می تواند به ایجاد فهم مشترکی بینجامد تا همه کسانی که در انتخاب مدیر ارشد استان به دنبال ایفاء نقش و تأثیر گذاری هستند،کل تلاش شان را در جهت انتخاب مدیری به کار گیرند که ضمن ابراز وفاداری به آرمان های حماسه سازان 24 خرداد، متصف به خلق سیاسی میانه، حسن شهرت و سابقه، و بهره مند از کارآمدی و نگاه استراتژیک و علم محور برای حل و رفع اساسی مشکلات استان باشد.

امید که این روند به توسعه، تعالی و پیشرفت استان مازندران در همه شئون بینجامد.


  • سه شنبه 12 شهريور 1392-0:0

    با نظرات شما کاملا موافقم

    فکر میکنم نمایندگان جنگ غنایم دارند تا جنگ کار صادقانه و تلاش

    منتظر مقالات دیگری از آقای مهدوی هستیم

    • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

      متاسفانه نفس عمل مجمع عین دخالت در کار دولته! ممکنه به ظاهر پیشنهادی بیش نباشد ولی در باطن فشار و لابی گری از طریق وزیر کشور می باشد تا شاید مجبور به قبول شوند ولی با کمال تاسف خدمت نمایندگان عرض شود استاندار تعیین شده است!

      • فرزاد_بابلپاسخ به این دیدگاه 3 1
        يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

        بنظرم پیشنهاد دادن و معرفی کردن مدیران لایق استان به وزیر کشور خوبه. ولی این باید فقط در حد پیشنهاد و معرفی کردن باشه ونه بیشتر!

        .

        .

        در ضمن یه سری از نماینده ها هستن که میدونن کاری از دسشون بر نمیاد و بازی در میارن؟؟!

        نیاز آذری با اون همه سابقه خوشش دید نمیتونه جلو فلاح بایسته خیلی شیک و مجلسی کنار کشید(یکی از دلایل نگرفتن رئیس مجمع نمایندگاه مازندران همینه.شک ندارم!)

        .

        نکته قابل توجه بعضی از نماینده ها: آی شمایی که تا چند ماه پیش داد میزدید که ما میخوایم نمایده شما تو مجلس بشیم وبرای رفاه حال شما ، قانون های مصلوب رو براتون میزاریم!! چی شد؟؟ مزه استانداری بیشتره؟ آره؟؟

        • سيد هادي اندرواژپاسخ به این دیدگاه 7 0
          شنبه 9 شهريور 1392-0:0

          وظيفه اصلي نمايندگان مجلس وضع قانون مي باشد بنظرم اصل تفكيك قوا هم مي طلبه كه نمايندگان هيچ دخالتي براي تعيين مديران دولتي نداشته باشند حال اين مدير استاندار باشد يا مديران كل.... قوه مجريه رييس داره كه اون هم شخص شخيص رييس جمهوره و وزير هم داره ....

          در صورتيكه وزير محترم از نمايندگان نظرخواهي كنند در اين صورت نماينده ها مي تونند مشورت بدند فقط در همين حد .

          • شنبه 9 شهريور 1392-0:0

            جناب آقای مهدوی شما ابتدا موضع سیاسی خود را مشخص کنید که با چه گروه و حزبی هستید و حامی چه شخص که با جناح خودت نیستی همفکر شدی بعدا نظرات جالبت را بیان کن

            • شنبه 9 شهريور 1392-0:0

              نمایندگان مردم با رای همین مردم نماینده شدند پس به فهم مردم در هر دو انتخاب احترام باید گذاشت در ضمن آقای وزیر کشور خودشون تو جلسه رای اعتماد گفتند که با نظر نمایندگان مدیران استانی انتخاب میکنند پس کار نمایندگان مشورت دادن به وزیر کشور می باشد درضمن هرچه استاندار با نماینده هماهنگ تر باشند برای پیشرفت استان بهتر می باشد در پایان اقای روحانی فرمودند دعواها را کنار بگذاریم پس پلنگ ول هاکرده شما چه ول نکنی

              • حامی روحانیپاسخ به این دیدگاه 14 2
                جمعه 8 شهريور 1392-0:0

                نماینده های مازندران حق ندارند در این قضیه دخالت کنند چون روز رای گیری دنبال کسی ذیگر بودند .

                • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 9 0
                  جمعه 8 شهريور 1392-0:0

                  یکی را واسطه گرفتند برود خواستگاری ، رفت و دید طرف خیلی خوشگله لذا یرای خودش خواستگاری کرد .



                  سید هادی حسینی نماینده قائمشهر سوادکوه هم از این دسته آدم هاست .



                  آقا یادش رفنه همین چند روز پیش از مردم رای گرفته که قانونگذار باشه اما حالا خود کار دیگر می کند .!



                  • جمعه 8 شهريور 1392-0:0

                    سلام قانون گفته اظهار نظر نه دخالت نظر.

                    چطور این همه در کار دکتر احمدی نژاد دخالت کردند و امروز خود را مبرا می دانند. نمایندگان ناظرند و دولت مسئول قانون رعایت کند هر کجا عدول کرد، ناظر باید فریاد کند.متاسفانه بیشتر جناحی،باندی و شهری گری در این عزیزان جای قانون را گرفته است.

                    • جمعه 8 شهريور 1392-0:0

                      بی تردید تکلیف قانونی امری بدیهی است اما این تکلیف باید بر اساس بینش و کنش صادقانه باشد .

                      آیا نماینده ای که تا دیروز مدافع ارزش های گاز انبری فلان کاندیدای ریاست جمهوری بوده امروز می تواند در انتخاب استاندار ، فردی را انتخاب کند که بینش گاز انبری نداشته باشد؟!

                      مردم به دولت تدبیر و امید با نگاهی اعتدال گرایانه رای دادند و امروز بر آنند تا کسانی بر مصدر مهمترین مسئولیت استانی بنشیند که صاحب رای و اندیشه اعتدالی باشد .

                      نمایندگانی که نگاه غیر اعتدالی دارند و رییس جمهور منتخب را تا قبل از انتخاب شدنش در حد یک وزیر نیز نمی دانستند امروز به دنبال ترویج تفکری نباشند که مردم از آن رویگردانند .



                      لطفا بگذارید استاندار را کسانی انتخاب کنند که به لحاظ فکری نسبتی با اندیشه های دولت تدبیر و امید دارند .

                      گرچه تاییدات بسیاری از علما ، آیات عظام ، و فضلای دینی و سیاسی نشان از انتخاب مرد توانا و دانای عرصه سیاست آقای ربیع فلاح دارد .

                      • جمعه 8 شهريور 1392-0:0

                        آن نماینده مجلس در اندازه استانداری نیست .ابتدا در مجلس نشان بدهد توانائی هایی دارد ، انشالله دوره بعد از ایشان استفاده خواهیم کرد .

                        • مهرافرینپاسخ به این دیدگاه 2 0
                          جمعه 8 شهريور 1392-0:0

                          ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

                          • پورموسویپاسخ به این دیدگاه 3 0
                            جمعه 8 شهريور 1392-0:0

                            مطلب بسیار به جایی بود

                            آقایان ممتاز و همکار رسانه ای

                            دچار اشتباه فاحش در فهم سخن جناب مهدوی شدند

                            کسی نگفت آنها اظهار نظر نکنند،هرچه می خواهند نظر بدهند اما انتظار این را نداشته باشند به نظرشان جامه عمل پوشانده شود و یا برای عملی شدن نظرشان چوب لای چرخ دولت تدبیر و امید بگذارند

                            این لحنی که نمایندگان محترم این روزها در محافل به کار می برند طلبکارانه است

                            حال طلبکار چه هستند !؟؟!؟!

                            شاید طلبکار تلاش هایشان در ستاد رقبای جناب روحانی که با خواست مردم یکی در نیامد

                            • جمعه 8 شهريور 1392-0:0

                              تشکر از آقای مهدوی



                              حق مطلب در این مطلب ادا شد -



                              خدمت آن کاربری که به نام ممتاز پیام گذاشته عرض می شود که



                              دلمان برای مجلس پنجم تنگ شده است مجلسی که پیام دوم خرداد را دریافت کرد و به صد درصد کابینه رای اعتماد داد ای کاش جناب عالی و برخی از مجلسیان امروز کمی فهیم تر بودید

                              • جمعه 8 شهريور 1392-0:0

                                با تشکر از دغدغه نگارنده

                                عرض می نمایم بهتر بود بدوا گزینه های دیگر غیر از آقای نیاز رسانه ای شوند تا بهتر بتوان در مورد نظر مجمع نمایندگان قضاوت نمود هرچند امیوارم قصد این نمایندگان خیر خواهی بوده باشد نه بازیابی سیاسی!

                                • شیخ صفر قاسمیپاسخ به این دیدگاه 18 2
                                  پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                                  عالی بود. ضمنا همین نقد و تذکر متوجه امامان محترم جمعه استان هم خواهد بود.

                                  • پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                                    جانا سخن از ربان ما می گویی. من در عجبم چطور این حضرات به خود اجازه می دهند برای این مردم شخصی را معرفی نمایند که مردم در 24 خرداد به انتخاب آن ها نه گفتند پس قطعا در این مورد خاص هم با انتخاب شما موافق نیستند. پس لازم است پیام این انتخابات را بگیرید تا دچار خطای تحلیل نشوید .

                                    • پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                                      من از مقاله آقای مهدوی تعجب می کنم. ایشون هنوز به جایگاه پارلمان اشراف پیدا نکرده است . نماینده مظهر تبلور اراده ملت است . مگر می شود نمایندگان در تحولات مختلف کشور نفش آفرینی نکنند. وقتی رییس جمهور محترم بر تعامل با مجلس تاکید دارند می شود گفت نمایندگان نسبت به سر نوشت استان یا انتخاب مدیر ارشد استان بی تفاوت باشند. ویژگی بارز ساختار حکومت در جمهوری اسلامی طوری طراحی شده که قوای مختلف ضمن استقلال عمل با یکدیگر تعامل منطقی دارند.بنظر می رسد فهم نگارنده مقاله از کار کرد پارلمان حداقلی و مبتنی بر تحلیل مضیق باشد. هرچه تعامل بین مجلس و دولت بیشتر باشد به همین ترتیب امور جامعه سامان بهتری می یابد. همچنان که مجلس به وزرا رای اعتماد می دهد . انتخاب مدیران با هماهنگی نمایندگان موجب هماهنگی بیشتر در کشور می باشد.

                                      • اعتدالگرای مازندرانپاسخ به این دیدگاه 15 2
                                        پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                                        احسنت بر نویسنده مقاله که حق مطلب را ادا نمود. نمایندگانی که فهم درستی از رای مردمنداشتند حق ندارند به دولت منتخب تکلیف کنند که چه باید بکند استانداری مازندران ربطی به نمایندگانی ندارد که در مخالفت با وزرای معرفی شده رای اعتماد ندادند.

                                        نمایندگان مازندران باید فکری کنند تا چگونه به مردم بپیوندند و فرصت کمی باقی است و دوره شان تکرار نخواهد شد با این رویکردهای قیم مابانه

                                        • همکار رسانه ایپاسخ به این دیدگاه 3 13
                                          پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                                          اصلا با نظر آقای مهدوی ذره ای موافق نیستم، دلیل هم دارم، قانون...

                                          اصل هشتاد و چهارم :

                                          هر نماينده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلي و خارجي كشور اظهار نظر نمايد.

                                          • پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                                            احسنت بر شما هیچ کدام از نمایندگان استان سهمی در منش تدبیر و امید نداشتند پس باید در واقع موکلین مازنی که بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند نظراتشان را از طریق ارا به وکلا رساندن اقایان نماینده باید برای دور بعدی انتخابات مجلس فکری بکنند چون نماینده واقعی موکلانشان نبودند .


                                            ©2013 APG.ir