تعداد بازدید: 2417

توصیه به دیگران 5

دوشنبه 18 شهريور 1392-0:18

رویت هلال ماه ربیع از پاستور

نباید پس انتخاب استاندار اردوکشی کنیم و مخالف و موافق درست کنیم بلکه باید با همدلی و خرد جمعی به دنبال کمک به استاندار منتخب باشیم.


مازندنومه،ایرج نیازآذری:هریک از کنشگران سیاسی که به دولت تدبیر و امید رای داده یا گزینه ای غیر از دکتر روحانی را در 24 خرداد برگزیده باشند، پیگیر موضوع انتخاب استاندارجدید مازندران بودند و چون برای سرنوشت استان دغدغه داشتند پیشنهادها و ملاحظاتی مطرح کردند.

 اعتقاد رییس جمهموری فرهیخته و خردورز به فراجناحی بودن دولت، فضای با نشاط سیاسی در کشور ایجاد کرد تا جائی که حتی مخالفان دولت را به همکاری واداشت .

ابراز عقیده و آزادی بیان از نعمات انقلاب اسلامی و از ویژگی نظام اسلامی محسوب می شود، لذا نباید پس انتخاب استاندار اردوکشی کنیم و مخالف و موافق درست کنیم بلکه باید با همدلی و خرد جمعی به دنبال کمک به استاندار منتخب باشیم.

مهم نیست حتما در مصدر اجرایی باشیم تا خدمتی انجام بشود بلکه با رعایت قانونگرایی ، خوب انجام دادن وظایف شهروندی و اداری ، مشاوره و بیان نقاط ضعف و قوت و ارائه راهکارهای سازنده می توانیم کمک کار دولت و استاندار منتخب باشیم.

اکنون که وزارت کشور و دولت محترم پس از مشورت ها و بررسی های لازم آقای دکتر ربیع فلاح را به عنوان استاندار بیست و یکم استان مازندران انتخاب کرد، بر همه علاقه مندان و دلسوزان استان فارغ از هر دسته و جریان فرض است برای توسعه و تعالی استان به تصمیم دولت احترام گذاشته، نهایت همکاری با ایشان را داشته باشند.

از دیگر سو احترام متقابل حکم می کند استاندار جدید متاثر از اندیشه رییس جمهوری محترم استفاده از خرد جمعی را در دستور کار خویش قراردهد.

مردم استان مازندران مشکلات و مطالباتی دارند که شایسته است با تدبیر اولویت بندی شوند و با همکاری همه گروه های مرجع و کنشگران سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی با توجه به منابع و امکانات مرتفع شود.

 موفقیت تیم جدید استانداری منوط به استفاده از توان و خرد همه علاقه مندان به زادبوم است و هنر همگرایی و هم افزایی می تواند بیانگر توانایی های استاندار جدید باشد.

دکتر ربیع فلاح به تواضع و فروتنی اشتهار دارد .مردی که هم اهل تجربه و هم دارای دانش و بینش روز است. از سویی مورد وثوق و حمایت شخص رییس جمهوری است، لذا این ویژگی ها و توانمندی ها را فرصتی برای توسعه استان می دانم و موفقیت جناب ایشان را آرزو می کنیم.

 به نظر نگارنده تعمیق همکاری های بین سازمانی ، اهتمام به همکاری های بین المللی و تدوین سند جامع توسعه که مورد وفاق همه نهادهای مرجع می تواند جزء اولویت های اصلی استان مازندران و پیش نیاز توسعه متوازن و متعادل می باشد و استاندار نقش بسزایی درتحقق کارآمدی اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید خواهد داشت.

پیچیدگی ها ، تنوع مسائل اجرایی و اقتضائات محیطی ایجاب می کند استاندار منتخب از مدیران و مشاوران کارآزموده ، لایق و متخصص بهره گیری کند و فارغ از وابستگی سیاسی و جغرافیایی از تمام ظرفیت ها و توانمندی های استانی داخل و خارج مازندران به کارگیری کند.

 یکی دیگر از مهمترین ماموریت های استاندار جدید اقناع مقامات ملی درباره اهمیت و نقش فراستانی و بین المللی مازندران است.

مازندران با داشتن مواهب طبیعی و شرایط خاص جغرافیایی می تواند فرصت مناسبی برای توسعه پایدار باشد؛ استانی که در بخش های ترانزیت ، گردشگری و کشاورزی خدمات ملی ارائه می دهد اما از امکانات مناسبی برای شهروندانش برخوردار نیست.

 مازندران به دلایل فراوان مستعد و قابل پیشرفت بیشتری است، اما نگاه و توجه دولت مرکزی بدان کم مایه و قابل توجه نیست.

در ادامه تقدیم یک اینفوگرافی ساده از گزاره ها و اولویت های استان هدیه ناقابل نگارنده به استاندار جدید مازندران است تا مورد امعان نظر واقع شود.

ایمیل نویسنده: (irajniaz@yahoo.com)


  • فرح آبادی پاسخ به این دیدگاه 1 1
    سه شنبه 19 شهريور 1392-0:0

    از آقا غلامعلی رنجبر هم انتظار همین بود که مطالب آق ایرج رو تایید کنه . چون ایشون و بردار گرامشون و آقا ایرج و دیگران دور یک سفره می شینن و برای مازندران می بردن و می دوزن . فارغ از این که سرشون رو توی برف کردن فکر می کنن کسی اونها رو نمی بینه . آقای رنجبر حالا که دید آتش اینطرف گرمتره مثل ایرج خان گفت یک اظهار نظری بکنم تا بگم من هستم . راستی آقا غلامعلی خان از ستاد انتخاباتی محسن رضایی چه خبر ؟ نکنه حالا شما هم اصلاح طلب شدی ؟

    • مهران مازني پاسخ به این دیدگاه 2 0
      دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

      چه جالبه كامنت هاي مازني ها : رقيب ، دوست ، دشمن و رفيق ، خبرنگار ، مدير ، نماينده و... فرقي نداره ، هر كاري كه كنند حتما غرضي دارند ،‌اگر به دنبال استانداري رفيقشان هستند چون مي خواهند پستي بگيرند ، اگر نامه حمايت از استاندار منصوب مي نگارند چون مي خواهند بر گذشته سرپوش بگذارند و راهي به آينده بگشايند و ... . و اين گونه ما هم ديگر را نقد مي كنيم و بر اهداف و اغراض هم مي تازيم . باشد بتازيم و تخريب كنيم و قلم و توان خود را در اين را صرف نماييم . اما به ياد داشته باشيم آنهايي رشد مي كنند كه با هم كار كنند هر چند به هم نقد داشته باشند ، و ...

      • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

        روزی برسه که 4 دست و پا سینه خیز برین پیش دکترنیاز که آقا تو رو خدا بیا مارو نجات بده!!

        بنابراین اینقدر سر وصدا نکنین

        ا

        • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 2 4
          دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

          موضعگیری مثبتی است. انشاء الله مورد استفاده واقع شود.

          • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

            احسند بر ربیع فلاح معتدل و امتحان پس داده

            • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

              تو دیگه چه ... هستی نیاز

              • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                منگر که گوینده کیست. بنگر که کلامش چیست. صداقت و شجاعت نویسنده مقاله درس آموز هست. هم اینکه ایشان از اولین کسانیه که در حمایت استاندار منتخب مقاله نوشته نشان دهنده اندیشه ناب و بلند ایشان است. آقای ایرج نیاز نویسنده روشنفکرو توانمندی است.اتفاقا مقاله ایشان را می توان پیام تبریک رقیب تلقی کرد. بیاید مثبت فکرکنیم و از تخریب یکدیگر دست برداریم. از مدیر سایت خواهش می کنم برای تحکیم برادری ها و مهربانی کامنت ها را حذف کنه. مابرای توسعه استان به وحدت و مهربانی احتیاج داریم.

                • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                  چقدر دروغ ،چقدر فریب،بازار تزویر تان بوی کهنگی گرفته است ،بس کنید ،شما که برای استاندار شدن فامیلتان هرچه خواستید کردید!فکر کردیدبا نوشتن طومار طرفداری با نیاز و فرستادن برای هاشمی می توانستید کاری بکنبد ؟نه ،مسیر را اشتباه انتخاب کرده بودید. فکر نکردید دولت تدبیر برای استاندار کردن کسی به رابطه دوستی اهمیت نمیدهد؟بس کنید این طرفندها رو بس کنید اقای نیاز....

                  • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                    آقا یا خانم نیمروی عزیز هر کسی می تونه در چارچوب قوانین خودشو برای استانداری یه نفری بکشه. آیا این ایراد داره؟

                    شما به معرفت ایشون نگاه کن که با اینکه شخص مورد نشرش استاندار نشد اما حالا با تمام وجود از آقای ربیع فلاح حمایت می کنه و دلش برای استان می سوزه.

                    یه ذره انصاف داشته باشین بد نیست

                    • برنجستنانكيپاسخ به این دیدگاه 0 1
                      دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                      در جواب آقاي نيمرو (اسم بهتر نبود انتخاب كنيد ) بايد عرض كنم چه اشكلالي دارد كه انسانها بعد از پايان رقابت دست در هم داده و با هم رفاقت و هم دلي داشته باشند

                      به نظر من مقاله نگاشته شده در راستاي كمك به مديران جديد استان هست از جانب رقيب و بايد اين كار ارج نهاده شود والگويي باشد براي ديگران خصوصا اصولگرايان

                      • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                        از کمپین ... چه خبر ؟!
                        عجب قلمی داشتی آقا ایرج اما پاسخ نقد آجودانی را به نامه نوشته شده به آیت الله هاشمی را ندادی ! چرا ؟ چقدر زود رنگ عوض کردی ؟ هنوز چند ساعت نگذشته .

                        • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                          تو كه تا ديروز از فاميلت حمايت ميكردي ؟ تو هم چرخيدي ؟

                          • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                            نگاه بلند جناب ایرج نیاز ستودنی است. من ایشان را بخوبی می شناسم اهل اندیشه است. نکات بسیار جالبی را اشاره کرد.

                            • پرنده اي يكروپاسخ به این دیدگاه 1 1
                              دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                              نيمروي عزيز . اين يعني همه چي تمام وكاري بس بزرگ شروع شد و جاي اين حرفها هم ديگه نيست داش نيمرو يا ابجي نيمرو بيا و بشو يكدل و يكرو .

                              • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                                نویسنده خودش رو برای استانداری یکی از بستگانش کشته بود! تا دیروز می گفت فلاح استاندا ر نمی شه اما حالا یادداشت فوری فرستاده!!این یعنی چی؟

                                • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 4 2
                                  دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

                                  ازنظرات صائب وسازنده شمادرتنویرافکارعمومی ونیزارائه چشم اندازآتی برای حل معضلات ومشکلات استانی فارغ ازجریات سیاسی بسهم خویش تقدیردارم،امیددارم درآینده ازنظرات کارشناسی شمابرای راهگشائی فضای اجتماعی وسیاسی واقتصادی استفاده بهینه انجام گیرددانائی وفرهیختگی وشایستگی شمانبایددرپیچ وخم موضوعات سیاسی فراموش شود،برازندگی تان دربرنامه های آتی استان یک فرصت برای تمامی متولیان سیاسی واداری خواهدبود@پاینده باشی


                                  ©2013 APG.ir