تعداد بازدید: 2471

توصیه به دیگران 6

يکشنبه 7 مهر 1392-23:50

خودسرها چيزي از نرمش قهرمانانه نفهميده اند!

يادداشت نماینده ساری در واکنش به اتفاقات رخ داده در بازگشت رییس جمهوری/ساده لوحانه است كه آنچه در نيويورك صورت گرفته را بدون هماهنگي با رهبر معظم انقلاب و سياست هاي كلي نظام فرض كنيم. بنابر اين مي شود رفتار آن جماعت اندك را در روز شنبه «نه به سياست هاي كلي نظام» تلقي كرد مگر آنكه بگويند اين فقط يك نمايش بود!


مازندنومه؛ یادداشت مهمان، محمد دامادي، نماينده مردم ساری و میاندورود در مجلس: رفتار شنيع، دور از انتظار  و بدوي عده اي اندك در استقبال از رئيس جمهوری، ادامه تندروي هايي است كه بعضا در تاريخ 35 ساله اين انقلاب مشاهده شده و گويا اراده اي بر برخورد با آن وجود ندارد.

مشخص است كه در سايه فقدان چنين اراده اي مي شود به نوه بنيانگذار جمهوري اسلامي در سالگرد عروج آن پيرفرزانه توهين كرد، رئيس مجلس جمهوري اسلامي را در سالروز پيروزي انقلاب با لنگه كفش نواخت و....

به ياد دارم چند ماه پيش و در جريان طرح سوال از رئيس جمهوری وقت، بنده به عنوان يكي از طراحان سوال از ايشان، چگونه با تهديد و برخوردهاي فيزيكي همين جماعت به اصطلاح خودجوش روبرو شدم تا به عينه درك كنم كه در همين نظام جمهوري اسلامي و در شرايطي كه يك نماينده مجلس از اختيارات قانوني خود استفاده مي كند ، چگونه  عده اي به صورت  گزينشي به اجراي سخنان معمار انقلاب  كه فرموده بود:«مجلس در راس همه امور است» عمل مي كنند.

آنها كه آن روز يقه نماينده را جمع مي كردند بعدها در عمل نشان دادند كه نوك انگشت اشاره شان به رئيس مجلس بود. امروز ترسم اين است كه انگشت اشاره مهاجمان به رئيس جمهوری، جاي ديگري را نشانه گرفته باشد.

يقيين بدانيد كه عمل اين جماعت شبيه ترين اعمال به عمل خوارج است كه از مولا و رهبر خود پيشي گرفتند و خود را در مقام تشخيص در موقعيت برتري قرار دادند. امروز هم، چنين است.

بي شك رفتار رئيس جمهوری در نشست سالانه سازمان ملل و سخنان وي كه اين بار نه خطاب به صندلي هاي خالي كه خطاب به حاضران در جلسه ايراد شد، جنبه عملي نرمش قهرمانانه بود و حداقل دستاوردش بازگشت اعتباري ست كه با تندروي ها و ماجرا جويي ها در سياست خارجي بي اعتبار شده بود. حداقل دستاوردش اين است كه دنيا فهميد كه ما نيز مي تواني با ادبيات محترمانه سخن بگوييم.

 در اين ميان ساده لوحانه است كه آنچه در نيويورك صورت گرفته را بدون هماهنگي با رهبر معظم انقلاب و سياست هاي كلي نظام فرض كنيم. بنابر اين مي شود رفتار آن جماعت اندك را در روز شنبه «نه به سياست هاي كلي نظام» تلقي كرد مگر آنكه بگويند اين فقط يك نمايش بود!

صد البته كه نبايد خودمان را گول بزنيم. آن جماعت با هر هدفي كه آمده بودند و با هر ماهيتي كه داشتند، بي شك «خود جوش» نبودند. كما اينكه در كمتر از 24 ساعت دم خروس از زير بغل شان بيرون زد و عكس شان دست به دست در فضاي مجازي  چرخيد.

امروز و براي جلوگيري از تكرار چند باره تاريخ نوبت ،نوبت اقدام نهادهايي ست كه پيش از اين و در دفعات مشابه پيشين جاي خالي آنها به شدت محسوس بود.

اين نه يك در خواست شخصي بلكه خواست همه كساني ست كه بيش از سه دهه گذشته را در جستجوي اعتدال  گاهي دست به دامن چپ و گاهي دست به دامن راست شده اند  تا به امروز برسند.


  • محمد طبريانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 13 مهر 1392-0:0

    محمد دامادي بي لُكنت زبان حرف مي زند و اين خصلت در مجلس كم ياب است. دامادي با سن كم خود در رديف نمايندگان خوش نام و شجاعي مانند علي مطهري، مسعود پزشكيان و احمد توكلي قرار گرفته است. افتخار مازندران هست اين جوان مازني.

    • چهارشنبه 10 مهر 1392-0:0

      درود بر مهندس دامادی نماینده جوان مردم فهیم ساری

      خیلی ها نظر دادند که دامادی حرف خودشو شهرشو بزنه! خوب درست !این عزیزی که این نظرو داده جواب بده که مگه میشه هر حرفی هر جایی زد؟مگه از اون قدیم ندیما نگفتن که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

      شما مطمءن باش که مهندس عزیز ما همه حرفهای ناگفته ساری رو زده .فقط یه جفت چشم با بصیرت و گوش با عدالت میخواد

      • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

        1-بی شک،افرادخودسر،این کاسه های داغ ترازآش،افرادی که هیجاناتشان ازعقلشان سبقت می گیرد،مسوولیت خطیرکارشکنی را برعهده دارند وبایددیدکه چه افرادی درپشت این افراطی گری هاهستند.

        2-دکترروحانی ،رئیس جمهورقانونی کشوراست همان طورکه دکتراحمدی نژاد و جناب خاتمی در دوره های گذشته،چنین جایگاهی داشتند.نقدعملکردآنهاحق حتمی مردم ایران است اما بداخلاقی سیاسی مثل رفتارهای زشتی که گهگاه مشاهده

        می شود،از سوی هر حزب و جناحی که باشد،طبق شرع و عقل و اخلاق و

        قانون ،امری کوته فکرانه است.

        3-این که نماینده ی محترم مردم شریف ساری مازندران(من ساروی نیستم بلکه بابلی ام ووقتی ساری را به مازندران مشترکمان نسبت می دهم،احساس

        علاقه ی بیش تری به آن دردلم

        ایجادمی شود)بله:این که این مقام سیاسی ،اهل مطالعه واظهارنظردررسانه ی استانی ست،خودش امتیازی برای او و

        منطقه اش می باشدکه شایان قدرشناسی ست و خوب است بعضی دیگرازمسوولان هم درعرصه ی فرهنگی،اجتماعی تر عمل کنند.

        4- این رسانه ی گرانقدر و خوانندگان و نظرپردازان ِ رونق فزا به این محیط فرهنگی (فرهنگ درمعنای عامش که مفهومی جامع تر از سیاسی و اجتماعی وماننداینهادارد)،شایان سپاس اند.

        5-اگرچه این مطلب پنجم ،اختصاصی به این جایگاه ندارد،بی فایده نیست که مجددا از مازندنومه ی گرامی و اهالی فرهنگسترش(فرهنگ گسترش)،درباره ی اختصاص جایگاهی اصلی(ونه فرعی وحاشیه ای)برای پردازش به گویش باستان ارزش مازندرانی ،درخواست پیگیری نمایم.چه اشکالی داردکه بخشی هم به عنوان خبرونظر به زبان مادری این سرزمین داشته باشیم؟! -زبانی که باکم لطفی های خودمان وصداوسیمای استانی غیرکارشناسانه مان درحال فراموشی ست.

        6-برای کشورعزیزمان و بویژه سرزمین عزیزمازندران بزرگ -که استان مازندران هم جزء مهمی ازآن است- و برای مردم دوست داشتنی اش آرزومندبهروزی همراه بااافتخاری جاودان هستم.خداوند،نگهدارخوبی هایتان.

        دوستدار میهن،دوستدار شما،

        دوستدارخوبی ها:

        محمدعلی رضاپور

        • بنده خداح.عپاسخ به این دیدگاه 0 0
          سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

          دوستان عزیزمازندرانی وایرانی که دلسوزی خودراباقلم زدن به اندازه ماهیت وعقاید خودنشان داده ایددررفتاراجتماعی وسیاسی نقدواعتراض هریک به اشکال مختلف بوده که معمولاجهت اصلاح موضوعی عرضه میگردد ولی حرکاتی اینچنینی که به صورت ناهنجاری یاپرخاشگری خودرانشان میدهد هیچ محلی ازاعراب نداشته وباهیچ گفتمانی مطابقت ندارد وفقط جهت تشویش اذهان عمومی وایجادنفاق بوده واینها باهرشکل وماهیتی باقیمانده منافقین درکشورهستندکه جا داردهمه دستگاههای ذیربط باشدت بیشتری بااین پدیده شوم برخورد کنند تابه روایت تاریخ امپریالیسم جهانی بانوکرانی مانندشعبان بی کله (مخ) وامروز باکفش پراکنان و...مملکت نازنین ومیزبان آقاامام زمان عج رادچارتوحش ونفاق نکنندوان شاالله دولت اعتدال باآرامش بیشتروباکمک همه دلسوزان واقعی مردم ونظام به حداکثرنتیجه مطلوب برسد. وازهمه شمادوستان استدعادارم نقدخودراباتحلیل وآینده نگری بیشتری روادارید .باسپاس

          • سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

            ...خواهشا یه خورده خالص باش و آزاده ...

            • مجتبی افضلیپاسخ به این دیدگاه 3 1
              سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

              از فرمایشات وزین و پرمحتوای جناب آقای مهندس دامادی در حمایت از حریم ملت و پیشرفت روز افزون کشور کمال تشکر را داریم و از تمام نمایندگان فرهیخته دیگر نیز انتظاری جز این انتظاری نیست.مجتی افضلی.

              • سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

                آقا حسام دلیلت چیه که نتونست دفاع بکنه مواردی که تو کامنت رمضان بود نشون دهنده عملکردشه مگه نه شما اگه دلیلی داری بگو ماهم بدونیم

                • سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

                  اقاى دامادى شما از سارى نتونستى دفاع كنى... اونوقت از ملت ايران دفاع نكن تورو خدا......

                  • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                    با درود فراوان به آقای دامادی! تو این کشور بازی، بازیه! همه دارند با هم بازی می کنند! این جماعت به اصطلاح خود جوش ( سازمان یافته حقوق بگیر بیکار) را ...به خوبی می شناسند!!! شما را قسمتان می دهم که اینقدر خودتان را فریب ندهید! مردم که همه چیز را می د انند!!! من دلم برای این مردم بیچاره و بدبخت می سوزد! ... من بی صبرانه منتظر کامنت تان هستم!!! پیروز باشید.

                    • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                      با سلام خدمت اقای دامادی

                      نماینده محبوب شهرمان

                      آقای دامادی حتما برای همه توهین به ریس جمهوری چه با رای18 میلیونی چه با رای24 میلیونی بسی تاسف باره،چرا که اخلاق اسلامی ما چنین اجازه ای بما نمیده

                      اما اقای دامادی اونوقت که در مصلای ساری لنگه کفش بسمت ریس جمهور پرتاب کردن جرا سکوت کردید؟مگر نه اینکه آن زمان هم نماینده بودید؟یا بصرف مخالف بودن با احمدی نژاد سکونت بر حق ترجیح دادید؟

                      انشالله خداوند دلهای ما را خالص گرداند

                      • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                        شهردار ... بره زمین شهربازی رو بزاره واسه فروش بره زندان بفروشه بره شهرو ریسه ببنده اینجا نباید اسم شهردارو میاوردی آفای محمودی

                        • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                          سلام

                          جاي بسي تاسف است كه چنين نماينده قوي و باسوادي مورد لطف مسئولان شهر خودش قرار نميگيره و حتي چند نفري هم كه تو شهرداري دوست و رفيق داره اقاي شهردار داره نابودشان ميكنه

                          • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                            اين يادداشت در روزنامه شرق هم كار شده. متشكريم مازند نومه عزيز هميشه مطالب جذاب رو پوشش دادي

                            • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 2 2
                              دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                              افراد خودسر از ابتداي اسلام بودن اينا ...در ضمن لغت چارم افن سيو، نرمش قهرمانانه در كامنتم به لاتين درست نيومد تصحيح شد. با سپاس

                              • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                آقای دامادی حرفت حرف حساب بود.این جماعت حتما به جایی وصلند.آدمهایی مثل رسایی و کوچک زاده پشتشون هستند.کاش اعمال قانون برای همه بود.در ضمن برادر یا خواهری که به اسم اندیشه کامنت گذاشتی! اینو یادت باشه مردم همیشه پشت کشورشون هستن.پشت افرادی که واسه کشورشون تلاش می کنن.پشت افرادی که به جای گفتن حرفهای موهوم و بی ارزش که جز هزینه چیزی عاید مردم نمی کنه واقعیتهای دنیا رو می بینن و دیپلماسی رو می فهمن.در انتخابات آینده مجلس خیلی چیزا ثابت میشه.خیلی چیزا...

                                • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                  جوانی 34 ساله با تجربه 2 سال نمایندگی در مسائل کلان مجلس صاحب نظر می باشد در مسائل استانی مثل سیل بهشهر و کارخانه نساجی فریاد میزند در مسائل شهری با ورود بر بحث کمربندی بودجه 3.5میلیاردی تامین میکنه جاده دسترسی به فرودگاه رو تکمیلش میکنه با خلع ید پیمانکار جاده ساری تاکام قول میده تا 2سال دیگه آماده اش میکنه کمربندی بزرگ ساری که از جنوب ساری میگذره رو تو ردیف بودجه قرارمیده اجازه نمیده کارخانه کشت وصنعت بسته بشه صدای درد کشاورزان میشه تو بحث انتخاب وزرا نظرشو میده وهمیشه صداش تو مجلس طنین اندازه ما به چنین نماینده ای افتخار میکنیم

                                  • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 2 2
                                    دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                    افراد خودسر اصلا چيزي نمي فهمن چه برسه به نرمش قهرمانانه اونا فكر كردن يا مفكور به اين شدن كه روحاني با تيمش رفته تا با اوباما و كري در كاخ سفيد نرمش كنن و اب پرتقال بنوشن!!! اونا چه مي فهمن نرمش قهرمانانه يا *m offensive يه تاكتيك در عالم سياست يعني يه تك يا حمله نرم كه با زبان و شيوه هاي مسالمت اميز تا دقيقا به اهداف مورد نظرت برسي. شيوه اي كه دنياي غرب با اون به تمام اهداف زورگويانه اش رسيده و امروز ايران با تيزهوشي و درايت با همون تاكتيك رفته تا باهاشون رخ به رخ شه. امروزه تاكتيكهاي جنگي از شكل فيزيكي خارج شده اينها تاكتيكهاي نوين نرم جنگي هستن براي كشورهايي كه اين دنياي نوين و زبان اون رو فهميدن و اين يه گام بلند و رو به جلو براي كشورمون ايران محسوب ميشه كه هنوز هيچي نشده خيلي از همسايه ها كه تا ديروز از تيرگي و عدم ارتباط ايران و امريكا نهايت استفاده و سوء استفاده رو بردن، عزا گرفتن . سهم ما از خزر چقدر شد و چرا؟؟؟ چرا عربستان اينقدر قدر شد؟؟؟ چرا نيروهاي تكفيري و سلفي اينقدر تو منطقه رشد كردن اونا كجا رو نشونه گرفتن؟؟ با وضع موجود امنيت ايران در منطقه تكيه بر چيه؟؟؟ اين تاكتيك براي شرايط انتخاب بين بد و بدتره ... ادامه وضع موجود قطع به يقين به ضرر ايران و مسلمانان بود و اتفاقا اتخاذ چنين تاكتيكي از سوي رهبري به غرب فهماند رهبري ديني در ايران چيزي سواي از ديگر كشورهاس و اينكه ما از قواعد بازي سياست دنياي امروز باخبريم و توانمند در حركت و حتي جهت دهي مهره هاي ان... ايران عزيزم هميشه اباد و سربلند باشي

                                    • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                      حضور دامادی از سر اتفاق نیست اما اتفاق تازه ایست نامت درخشان مرامت ماندگار جوان محبوب مازندران

                                      • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                        اقای دامادی بسی جای تشکر داره.شما ستودنی هستید.به شما و مردم شریف شهرتان تبریک میگم بخاطر داشتن شخصیتی قوی وقلبی مهربان و فکری باز .

                                        • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 2 1
                                          دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                          سلام برار دامادی-زبان سرخ سر سبز دهد بر باد-
                                          از شجاعت شما خوشم میاد-در عمل هم باید ثابت شود-قضیه اون جوک زیبای .... که میگه حرف آخرو تو خونه من میزنم گفتند مگه چی میگی گفته میگم :چشم
                                          ... 

                                          • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                            زنده باد نماینده شجاع ملت تو آبروی شهر منی مردی که در بیان مواضع اصولی خویش هراسی به دل راه نمی دهد بر خود فرض میدانم از این سایت وزین مراتب تشکر وقدردانی خود را بابت نطق شیوایتان که مشکلات کشاورزان وباغداران را مطرح کرده ومعترض واردات مرکبات شدید را اعلام کنم خاک پایت سرمه چشمان من

                                            • برنجستانكيپاسخ به این دیدگاه 5 1
                                              دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                              آقاي دامادي خداييش من دوستت دارم و موضعگيري تان رو پس از انتخابات و حمايت از روحاني مي پسندم

                                              آقاي دامادي من كه يه آدم سياسي نيستم و از پشت پرده سياسي هم خبر ندارم احساسم اينه اين يك بازيه به مصاحبه هاي آقاي ظريف گوش داديد ؟در جواب خبرنگاران خارجي از اين حركت وجود چند صدايي در ايران ياد كرده اند

                                              آقاي دامادي من بيسواد واقعا باور كنم صد تا آدم مجالس و محافل رو به هم بزنند نشه اينها رو پيدا كرد و نسخه شون رو پيچيد نظام چطور ماجراي 88 رو به اون حجم اعتراضات ميتونه جمع جور كنه ولي از پس صد تا آدم شناخته شده بر نمياد

                                              بازم ميگم اين يه بازيه كه اتفاقا من موافق اين بازيم چون در گرفتن امتياز از اون وري ها ميتونه بكارمون بياد

                                              آقاي دامادي انشاله موفق باشيد جدي من يكي دوستت دارم باور كن

                                              • مهدی زادهپاسخ به این دیدگاه 2 7
                                                دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                                جناب آقای دامادی؛
                                                کمی تاریخ خیانت،جنایت و فریب دولتمردان آمریکایی را بخوانید.
                                                رییس جمهور مراقب اطرافیانش باشد که به هویچ ،چماق نسیب آنها نشود.

                                                • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                                  خدایش خیلی جرات داری.دمت گرم. هم اون قضیه طرح سوال از احمدی نژاد هم اون نامه تندت در مورد ماجرای دبستان دختران شین آباد و حالا هم این. فقط اگر بتونی اینا رو تبدیل به امتیاز کنی برای ساری خیلی خوب میشه.باز هم ممنون. خدا ته پیر رحمت هاکنه.

                                                  • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                                    ...،شما نميخواي نگران باشي مردم ما پشت رهبرشان هستند رييس جمهور واينها ميان وميرن، لازم نكرده شما نگران باشي شما جاي خودتان صحبت كنين هرچند عمل غير قانوني را هيچكس نميپسنده ضمنا شما هم داري تفسير به راي ميكني


                                                    ©2013 APG.ir