تعداد بازدید: 3739

توصیه به دیگران 20

سه شنبه 16 مهر 1392-23:48

تغییرات فرهنگی در راه است/ آجدانی به ارشاد می رود؟

همسویی آجدانی با سیاست ها و گفتمان های دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه از یکسو و کارنامه فرهنگی و رسانه ای او از سوی دیگر، شاید از مهمترین دلایل توجه بسیاری از نگاه ها به سوی او برای نشستن بر صندلی مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.


مازندنومه: در حالی که آهنگ تغییرات و تحولات مدیریتی استان مازندران از سوی استاندار دولت تدبیر و امید در مازندران در روزهای آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت و در روزهای پیش رو از بین اسفندیار عشوری و بهزاد پورمحمد یک نفر به معاونت عمرانی استاندار منصوب می شود، باخبر شدیم تغییر و تحول مدیریتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز که از اهمیت فراوانی به ویژه برای اهالی قلم و مطبوعات و فرهنگ و هنر مازندران برخوردار است، جدی شده است.

در چنین شرایطی و در حالی که از دلاور بزرگ نیا چهره نام آشنا و محبوب فرهنگی مازندران به عنوان گزینه اصلی و جدی مطلوب برای مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران یاد می شود، در میان گزینه هایی که با درجات متفاوتی از اهمیت برای بر عهده گرفتن سکانداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نام آنها شنیده می شود، لطف الله آجدانی نام آشنا ترین آنهاست.

شنیده های ما حاکی است که  آجدانی -مدرس دانشگاه و تاریخ پژوه و روزنامه نگار نام آشنای مازندرانی-  با بیش از دو دهه سوابق گسترده و مستمر در حوزه کتاب و مطبوعات و رسانه های کشوری، گزینه اصلی و جدی برای برعهده گرفتن مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران است.

 آجدانی که در آستانه 50 سالگی قرار دارد، انتشار بیش از 400 مقاله و چندین کتاب  مهم و مرجع در حوزه تاریخ و فرهنگ  ایران زمین و کسب چندین عنوان نخست و برتر،نیز برگزیده  بهترین نویسنده مقالات در جشنواره های  کشوری و بین المللی مطبوعات و هم چنین برگزیده کتاب سال را در کارنامه فرهنگی و مطبوعاتی خود دارد.

او مورد حمایت بسیاری از شخصیت های فرهنگی، علمی، سیاسی، فرهنگی و رسانه ای استان مازندران برای هدایت و مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران است.

لطف الله آجدانی را به ویژه با مناظره های زنده تلویزیونی متعدد و مهمش در رسانه ملی با بعضی از شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و سیاسی کشور از جمله مناظره معروف با دکتر غلامعلی حداد عادل، بسیاری از مردم و به ویژه اهالی فرهنگ و سیاست در ایران و حتی خارج از کشور می شناسند.

رویکرد فکری، فرهنگی و سیاسی اعتدالی لطف الله آجدانی در کشور از او چهره مطلوب و محبوبی را برای بسیاری از علاقه مندان به تحولات و اصلاحات مدیریتی اعتدال گرایانه در حوزه فرهنگ و هنر و مطبوعات و رسانه در مازندران ترسیم کرده است.

همسویی آجدانی با سیاست ها و گفتمان های دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه از یکسو و کارنامه فرهنگی و رسانه ای او از سوی دیگر، شاید از مهمترین دلایل توجه بسیاری از نگاه ها به سوی او برای نشستن بر صندلی مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

  آجدانی که  از نزدیکترین چهره های فرهنگی و سیاسی مازندران به ربیع فلاح  -نخستین استاندار دولت تدبیر و امید در مازندران- به شمار می آید، تنها گزینه مورد حمایت یکی از مهمترین تشکل های سیاسی اصلاح طلبان مازندران و نیز کانون تدبیر و امید مازندران و ستادهای پیشین دکتر روحانی در استان مازندران برای سکانداری فرهنگ و هنر مازندران است.

 شنیده ها از منابع خبری آگاه حاکیست از آنجایی که پیشتر آجدانی به احترام دلاور بزرگ نیا از عدم تمایل خود برای حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خبر داده بود، اینک و پس از عدم تمایل بزرگ نیا برای حضور در مجموعه ارشاد و احتمال حضورش در مجموعه میراث استان، گروهی از شخصیت ها و تشکل های مختلف فرهنگی، هنری و مطبوعاتی مازندران، جهت حضور و پذیرش این مسوولیت، در حال گردآوری امضا و آماده کردن تومار حمایت از آجدانی و ارایه به استاندار مازندران برای تسهیل و تسریع پیگیری ها و هماهنگی های اداری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت حضور او در مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هستند. خبرهای جدیدتر را در این زمینه متعاقبا در مازندنومه خواهید خواند.


  • دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

    با این حساب ما آخر نفهمیدیم که قرار شد شرق به غرب یا ببخشید غرب به شرق ، باج بده!؟
    آخه ما از موقعی که از تخم زدیم بیرون، بیاد داریم که همیشه امام راحل میفرمودند: نه شرقی نه غربی، حالا چرا در این زمونه خبرنگاران محترم و اصحابان قلم، بنای یا شرقی یا غربی سر میدهند! جای سوال داره!؟
    آخه قربونتون برم، همین آقایی که میگید شرقیه! خداییش اگر قرار بود بیاد سر اینکار، دیگه نیازی به آقایان تلمبه چی نبود که یهو با دیدن دوتا مسئول وزارت خونه، یادشون بیافته که باید رسالت معوقه خودشون رو به انجام برسونن و فوری مثلا آس از توی آستین میکشند بیرون و شروع به باد زدن هم می کنند!
    غافل از اینکه دیگه همه قاپ قمارخونه شده اند و کسی به این راحتی ها رکب نمی خوره!!
    حالا اینکه نویسنده مطلب سفارشی سردبیر و مدیرمسئول محترم، حمایت بسیاری از شخصیت های فرهنگی، علمی، سیاسی، فرهنگی و رسانه ای استان مازندران از ایشان اعلام میکنند هم باور کنید هیچ شبهه ای بوجود نمیاره!! آخه اتفاقا جمعی از فرهیختگان و دانشمندان و جمعی از بازاریان و ... مازندران هم از بنده تقاضا و خواهش کردند که بیام و سمتی بلندمرتبه در مازندران یا حتی کشور بر عهده بگیرم ولی فعلا من در حال بررسی و فکر کردن هستم !! (باور نمی کنید ؟ با شما هستم؟ چرا داری می خندید؟!) ببینم اگه آقایون توی رسانه ها خالی ببندند و مثل فیلم پدرخوانده، بیاین هر کی رو که عشقشون کشید و یا منافع بهتری در آینده براشون داشت! براش لابی کنن و سینه چاک بدهن و اون یکی (جناب رحمتی) هم اول معترض عدم درج نظرش بشه و بعد هم واسه اینکه یه وقت نکنه این دروغ همکارش راست دربیاد! فوری میگه من که از اول گفته بودم و فلانی (شما بخوانید: صادقی) قبول نمی کرد!!
    البته من که ایشان را نمیشناسم ولی باید 100 درصد فردی فرهیخته و فرهنگی باشند که جا داره از سناریست محترم و همچنین کارگردان و تهیه کننده و دیگر عوامل دست اندرکار نیز تشکر و قدردانی نمایم زیرا، همین که ایشان مهندس آبیاری یا منابع طبیعی یا کشاورزی و امثالهم نیستند، جا بسی امیدواری است!! ولی حوزه تمدنش یک کم حزمش برای امثال بنده که معده درست و حسابی نداریم، کمی سخته! باور کنید من فقط میخوام ببینم این مرد نیکو خصال و مصلح و متمدن، بالاخره سر از کدوم اداره و سازمان در میاره! آخه دوستی میگفت که حیف که وزیر ارشاد نشد!! آخه ایشان رقیب جناب آجدان (آقای جنتی) را کمی دست کم گرفته بودند!
    ببینم نکنه اینهمه من نوشتم، الکی باشه و نظر من حقیر رو هم به سطل آشغال دسکتاپ هدایت نمایید!؟
    راستش شاید هم دیگه کار از کار گذشته باشه ها!! آخه ...
    بگذریم و در این حالت بنده هم همچون بعضی ها با اعلام برائت از یاوه گویی هایم ، به ایشان تبریک عرض می نمایم!

    • کارمند ارشاد پاسخ به این دیدگاه 1 0
      سه شنبه 7 آبان 1392-0:0

      پس کی ؟ الان توی اداره ارشاد یکی با مدرک فوق دیپلم مکانیک میشه مدیر اجراییی جشنواره فرهنگی. جالبه

      • بنده خدا ح. عپاسخ به این دیدگاه 1 1
        دوشنبه 22 مهر 1392-0:0

        درحال حاضربهترین گزینه برای وزارت فرهنگ وارشاداستادآجدانی بودندکه متاسفانه این توفیق (برای فرهنگ وهنر)حاصل نشدحال که صحبت ازمدیرکلی ایشان شده همه مامازندرانیها واهل قلم این اتفاق میمون رابه فال نیک می گیریم وامیدواریم درراه اعتلای فرهنگ وهنراصیل ایرانی ومازندرانی باهم یکصداشویم وپس ازشروع به کاراستادآجدانی درکنارشان ویاریاورشان باشیم تاخدایی ناکرده آیندگان ازغفلت احتمالی ما آسیب نبینندوباردیگربه اشخاصی که هویتشان معلوم نیست وبدون منطق وتحلیل قلم میزنند عرض میکنم اگرسرکیسه تان تنگ شده بدانیدآن دوره کوتاه تمام شده واصلادرهنرو...خیلی خبرازپول نیست واینجاصحبت ازدل هست.واگردلسوزیدپس نگاهی به کارنامه استادبیاندازید مشخص میشودایشان نعمتی است برای فرهنگ وهنراستان لاله خیزمازندران .

        • بسیجی آملیپاسخ به این دیدگاه 5 2
          چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

          درود بر استاد آجدانی حامی آگاه و شجاع فرهنگ مازندران و مرد بحرانها و قاطعیت

          • چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

            دانش و شجاعت آقای آجدانی و روابط عمومی و ارتباطات خوبش با بزرگان فرهنگ کشور ومرکز نشینان زمینه تقویت فرهنگ و هنر مازندران را فراهم و تسهیل میکند

            • چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

              صادقی سانسورچی! مگه پیام من چی بود که حذف کردی؟ توهین بود؟ یا به مذاقت خوش نیومد؟
              سایتتو پرچمدار گفتمان دولت تدبیر و امید می دونی، تویی که الفبای احترام به نظر منتقد را بلد نیستی؟
              نوشته بودم آجودانی تئوریسین خوبیه و برا کار آکادمیک خوبه اما بدرد کار اجرا نمی خوره. این کجاش جای حذف داشت. صادقی! حد و اندازه خودت و سایتتو فهمیدیم!

              • چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                آه چه بگوییم هیچ ...وقتی سایتی نظر محترمانه و بجای مرا با توجه با مقالات پیشین جناب آجودانی سانسور می کند و نوشته چند خطی را می کند یک خط پس چه می شود گفت هیچ...

                • هنرمند املي پاسخ به این دیدگاه 2 3
                  چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                  .... در دولت تدبير و اميد هنرمندان را نااميد نكنيد.

                  • چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                    بزرگترین ثروت هر دستگاهی نیروی انسانی آن است. مدیر کل جدید ارشاد باید انگیزه های نابود شده کارشناسان ارشاد را دوباره زنده کند .هادی ابراهیمی در یک سالی که بود به کارشناسان عزت داد. آقای آجدانی اگر مدیر کل شد باید سرمایه های انسانی به هرز رفته را در ارشاد دوباره به کار بگیرد .بررسی کنید تا به شماثابت شود زبده ترین کارشناسان ارشاد تبدیل شدند به چند کارپرداز و تایپیست!!!!

                    • روح اله مهدی پورعمرانپاسخ به این دیدگاه 7 8
                      چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                      استاد آجدانی ، درک ودرایت خوبی به مسائل فرهنگی دارد . امیداست درمسئولیتی که خواهد پذیرفت ، موفق باشد .

                      • چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                        ما که از همون اول گفتیم آجودانی دلش به ارشاده اما صادقی نظر ما رو تایید نکرد!
                        ... 

                        • کارمند اداره کل فرهنگ وارشاد پاسخ به این دیدگاه 2 15
                          چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                          بهترین فرد برای حوزه فرهنگ طی سالهای اخیر دکتر هادی ابراهیمی بوده .مدتها حضورش در ارشاد کوتاه بود اما طی همین مدت کوتاه اصحاب فرهنگ وهنر از او به نیکی یاد میکنند او وقتی روی سن قرار میگرفت هم جذاب صحبت میکرد وهم مرد عمل واجرایی برای اصحاب هنر وفرهنگ بودبنده به عنوان یک کارمند ارشاد به هادی ابراهیمی امتیاز میدهم

                          • شهروند مازندرانيپاسخ به این دیدگاه 9 1
                            چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                            اشراف نظري آقاي آجوداني به حوزه فرهنگ بركسي پوشيده نيست اما امور اجرايي يك سري تفاوت هايي را با امور نظري دارد كه اميدواريم با استفاده از تجارب و ادبيات موجود از طريق مكانيزم هاي مقتضي زمينه موفقيت ايشان را در انجام ماموريت هاي اين دستگاه اجرايي فراهم گردد.

                            • چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                              با درود .بنده هم امیدوارم چنین اتفاقی رخ دهد. آقای آجودانی انسانی بزرگ و با فضیلت و فرهنگ دوست هستند که هنرمندان هم قدر ایشان را خواهند دانست. با شناختی که از جناب آجودانی و اهالی فرهنگ و هنر و کارمندان و کارشناسان فرهنگ و ارشاد دارم ایشان یکی از بهترین گزینه در استان هستند.

                              • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 7 7
                                چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                                ... پروژه های ساری هراسی و بابل گریزی و غرب و شرق استان ستیزی توی آستین آقای آجدانی قرار دارد و برای جا انداختن این پروژه های عظیم و فاخر فرهنگی حاضر است با آدمها و غیر آدمها مناظره کند. اصلاً به دلیل تاریخ دان بودن ایشان از سرویس های خوبی در والیبال برخوردار است و می تواند آمل را در چشم برهم زدنی مهد ورزش مازندران لقب بدهد که استدلال تاریخی ایشان بر این مبتنی است که چون صنعت در مازندارن با محوریت آمل تعریف می شود و کاله آنقدر توانمند است که در جام باشگاههای جهان تیم های معروف برزیلی و روسی و ایتالیایی و آلمانی را نا اوت کند برازنده این است که مدیرکل ورزش استان از آمل باشد تا بعد از صهعت و معدن و تجارت و ارشاد حلقه شانیت آمل تکمیل شود و بگویند ... بقیه شهرستان های استان که در مقابل آمل یک ده کوره بیش نیستند. آخر شما بهتر می دانید یا یک تاریخ دان که حسب الضروره بر جغرافیای مناطق استراتژیک نیز مسلط است و صاحب نظر . آقای آجدانی در ارشاد قطعاً برنامه تاریخی ازائه خواهند فرمود و همه شهرستان های استان را به سوی حفظ شانیت و جایگاه آمل ارشاد خواهند فرمود و اساساً اینهمه ارشادی که به شخص استاندار فرمودند حتماً خاطرتان است و ایشان از استاندار با گلایه و تحکم می خواستند که این چه وضعیه باید و لازم است شانیت آمل و آملی ها حفظ بشود و نیروهای آملی برای بر دوش کشیدن مسئولیت بیش از 300 پست در استان کاملاً آماده هستند و یار و یاور بزرگی برای مردم استان خواهند بود... از مازندنومه در زمینه تبلیغات برای اشغال پست ها توسط دوستان و یاران و آشنایان عقب بیفتی...

                                • چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                                  فرهنگ و هنر فقط روزنامه نگاری و مقاله نویسی نیست. مدیریت در حوزه فرهنگ و هنرو ارتباط با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه بسیار ظریف و حساس خواهد بود ...

                                  • چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                                    یکی به فکر ما کارکنان فنی و حرفه ای باشد...

                                    • چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                                      مازند نومه تند تند مطلب جمع آوری کرد که بزرگ نیا بشه مدیر میراث که ارشاد نیاد و بعدش هم آجدانی رو رو کنه ،چه سناریوی مسخره ای آقای صادقی

                                      • استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 10 11
                                        چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                                        اداره فرهنگ و ارشاد واقعا نیازمند تغییره و آقای آجدانی هم بهترین گزینه برای تحولات فرهنگی.

                                        • چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                                          ... به نظر من بهتر است ایشان معاون استاندار شود...آقایان طوری رفتار نکنید که مردم بگویند خدا مسولین قبلی را برگرداند...

                                          • چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                                            ...انتخاب دکتر اجدانی گزینه ای بی بدیل و گران سنگ است و جز این به صلاح فرهنگ استان نیست.
                                            علی.م

                                            • چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                                              به نظرم آجدادنی گزینه مطلوبی است و اینکاره است.هم روزنامه نگار و هم نویسنده و هم شناخته شده و جاافتاده

                                              • چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                                                لبیک دکتر



                                                ماهم به سهم خودمون از این انتخاب حمایت کامل می کنیم

                                                به امید موفقیت دکتر عزیز

                                                • علیمراد نائیجپاسخ به این دیدگاه 10 10
                                                  چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                                                  خواب دیدید خیر باشد
                                                  ...

                                                  • زاوش گرایلیپاسخ به این دیدگاه 6 5
                                                    چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

                                                    سلام برای همکاری با شما چه کار باید کرد؟
                                                    Zavosh.geraili@yahoo.com


                                                    مازندنومه: برای همکاری با مازندنومه از طریق ایمیل(info@mazandnume.com) با ما مکاتبه کنید.


                                                    ©2013 APG.ir