تعداد بازدید: 1891

توصیه به دیگران 2

شنبه 4 آبان 1392-21:44

تولید منهای فروش، زباله است

گزارش یک نشست صنعتی/استاندار مازندران می‌تواند به آموزش و پرورش و همچنین به کارخانه‌ها بخشنامه دهد که لباس فرم را با پارچه نساجی تهیه کنند/تا سخت می‌گیریم، می‌گویند سرمایه‌گذار امنیت ندارد و اگر سخت‌گیری را کاهش دهیم، انحراف به وجود می‌آید.


مازندنومه، کلثوم فلاحی: تعدادی از فعالان حوزه کارگری در استان به همراه نصرالله دریابیگی -دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران- و میرعلی شیرافکن -رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران- با محمد محمدپور -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران- دیدار کردند.

 شیرافکن در این نشست به صدای بوق نساجی در سالیان دور اشاره کرد که در مازندران شنیده می‌شد.

 وی گفت: استاندار مازندران می‌تواند به آموزش و پرورش و همچنین به کارخانه‌ها بخشنامه دهد که لباس فرم را با پارچه نساجی تهیه کنند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران با اشاره به حدود 500 هزار دانش‌آموز مازندرانی و حدود 500 هزار کارگر بیمه شده که باید لباس فرم بپوشند، افزود: در صورت تحقق خواسته‌ای که از استاندار داریم با رقم 70 میلیارد تومانی مواجه می‌شویم که می‌تواند وضعیت نساجی را تکان دهد.

 سخنان شیرافکن در حالی است که وزارت آموزش و پرورش حتی کاغذ مورد نیاز برای چاپ و نشر کتاب‌های درسی را هم وارد کرد و آن را از چوب و کاغذ مازندران نخرید.

 محمود خان‌میرزا از کارگران نساجی است که در این نشست حاضر شده و مسئولیت‌های متعددی را در گذشته در نساجی بر عهده داشته است.

 وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز برای مبارزه با بی‌کاری به سراغ کارهایی مثل نساجی می‌روند که اشتغال‌بر است، گفت: صنعت نساجی قائم شهر در گذشته از نساجی اصفهان هم معروف‌تر بود.

 خان میرزا صریح کرد: پول بی‌کاری، مردم را تنبل بار می‌آورد.

 وی با بیان اینکه زمانی که قائم شهر 70 هزار خانوار داشت، 20 هزار خانوار کارگری بودند، یادآور شد: وقتی نساجی داشتیم، یعنی کشاورزی هم رونق داشت، پنبه می‌کاشتیم و کارخانه‌های روغن، دوخت و دوز و ... هم فعال بودند.

 این کارگر نساجی قائم شهر با اشاره به اینکه بازار فروش پوشاک، مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: تولید منهای فروش، زباله است اما خوراک و پوشاک، چیزی نیست که فروش نداشته باشد.

 وی افزود: سیاست‌های نادرست واگذاری، منجر به این وضعیت شده است نه واردات از چین، وضعیت نساجی، واگذاری نبود بلکه رهاسازی شد.

خان‌میرزا خاطرنشان کرد: فقط تولید است که می‌تواند تورم را بشکند.

 نصرالله دریابیگی هم در این نشست، مهم‌ترین مسئله و نگرانی امروز را بحث زندگی شرافت‌مندانه و حفظ و ایجاد اشتغال عنوان کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران یادآور شد: اعتقاد ما بر این است که کارگر و کارفرما 2 بال یک کبوتر هستند که هر 2 بال باید سالم بماند.

 وی با اشاره به مشکلاتی که تحریم و قانون هدف‌مندی یارانه‌ها برای واحدهای تولیدی و صنعتی به وجود آورده است، گفت: معتقدیم مشکلاتی وجود دارد اما این وضعیت نباید منجر به اخراج کارگر شود.

 محمد محمدپور در این نشست اظهار داشت: آنچه برای ما انگیزه است، ایجاد اشتغال و رفاه برای مردم است.

وی اهلیت‌سنجی در زمینه سرمایه‌گذاری تولیدی و صنعتی را موضوعی سخت عنوان کرد و افزود: حرام می‌دانیم فعال اقتصادی، یک ریال از تسهیلات دریافتی را جایی جدای از صنعت و حوزه تولید، ببرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران یادآور شد: اگر در جایی یک ریال به انحراف برود، ما مدافع آن نیستیم و باید برخورد شود.

 وی اظهار داشت: تا سخت می‌گیریم، می‌گویند سرمایه‌گذار امنیت ندارد و اگر سخت‌گیری را کاهش دهیم، انحراف به وجود می‌آید.

 محمدپور با بیان اینکه در گذشته آمار بی‌کاری را سه و نیم میلیون نفر عنوان می‌کردند و اکنون هشت و نیم میلیون نفر اعلام شده، گفت: اگر این آمار واقعیت داشته باشد، رقم سنگینی است.


  • يکشنبه 5 آبان 1392-0:0

    من خیال می کنم من خیلی ناقلا هستم اما هستند کسانی که استاندار نشده ولی از استاندار هم ناقلاتر هستند. من فکر می کنم کسانی که می توانند استاندار را با مشورت های خود فریب بدهند از استاندار ناقلاتر هستند. کسانی که برای استاندار تعیین تکلیف می کنند قطعاً از استاندار ناقلاتر هستند.

    حالا اگر استاندار بخواهد خیلی ناقلا بازی در بیاورد و به اصلاح طلبان بابلی وقت جداگانه بدهد ولی انتخاب مسئولیت ها و مشاورهای خود را در میان اصولگرایان ستادمحور خود منحصر نماید و اصلاً برای مسئولیت ها به اصلاح طلبان اعتقادی نداشته باشد جداً شما این استاندار را کم ناقلا می دانید.

    آقای استاندار اجازه شوخی کردن با شما را داریم و انشاء الله ناراحت نمی شوید و دست به تعقیب و گریز ما نمی زنید که کشف بزرگی در استان صورت بگیرد تا دستگاههای اینکاره و مسئول بیایند و کلی دستگاههای سرچ و تعقیب سایت های مجازی را بکار ببرند که مثلاً ناقلای کامنت نویس در مازندنومه را کشف و با فراخواندن او را بر سرجای خودش بنشانند. ما مازندنومه ای ها به این تعقیب و گریزها در زمان خادم المله حاج آقای دکتر احمدی نژاد عزیز عادت داشتیم و تا تقی به توقی می خورد احضار شده و سین جیم می شدیم که چرا چنین نوشتی و چرا چنان و این مطلب به شاخ سبیل حضرت رئیس فلان دستگاه بر خورده و از نویسنده آن به شدت ناراحت است و آن مطلب عبور از خط قرمز ما است. در تعریف خط قرمز هم اینگونه است که ما خود یک خط قرمز اختصاصی داریم که برای ما از خط قرمز نظام هم مهمتر است و تا جایی که زورمان می رسد طرف را بیچاره می کنیم.

    استاندار جان شما اصلاً خیلی آقایی چون یکبار دیگر اراده فرمودید و تمام مسئولیت استانداری اعم از معاونت ها و مدیریت ها و حتی مقام شامخ آبدارچی ها و رئیس دفتر و مدیرکل حوزه همه را با پیشنهاد استفاده از تجارب ارزنده بازنشستگان عزیز مواجه ساختید و تلاش زیادی به خرج دادید تا در استانداری کانون نوین بازنشستگان درست فرمائید و یکبار دیگر یاران دیروز را دور هم جمع کنید و گل بگوئید و گل بخندید.

    شاید نمایندگان عزیز از شما خیلی ناراحت باشند و در آینده بخواهند برای مدیریت های دستگاههای مختلف برای مدیرکلی فلان و بهمان امضاء جمه کرده و بزنند توی خال تعیین مدیر و با آن حسابی حال بکنند ولی بدان و آگاه باش هر چقدر که به نمایندگان باج بدهید باز هم توفیری نمی کند و باید باج بعدی را بدهید.

    خوب کیف کردید وقتی حکم صادر شده آقای عشوری را امشی کردید؟ وقتی محمدپور آملی را با سفارش های فراوان با وجود اطلاع از عنصر موثر ستاد جلیلی بودن در راس سازمان صنعتة معدن و تجارت استان می گذارید، حتماً کل هزینه های پرداختی را از طریق دستوراتی که برای رسیدگی به منطقه ارزشمند و بی نظیر و تاریخی و باستانی و گردشگری و تفریحی و توریستی گتاب صادر می فرمائید از دماغ آقای محمدپور بیرون خواهد کشید. البته مواظب باشید پوست خربزه های زیادی توسط دوستان زیر پایتان قرار دادند که با سر به زمین بخورید ولی ناقلا این کار را خلاف شئونات مردانگی و فتوت و جوانمردی می داند و نگران آن است که این کارها افاقه نکند.

    خدیا خدایا تا انتهای کار استاندار را نگهدار

    • يکشنبه 5 آبان 1392-0:0

      مازندنومه که ادعای یکپارچگیت می شه چرا از کشف بزرگ استاندار در این 40 روزه مطلب نمیذاری.چرا از نگاه پر از عدالت استاندار محبوبت مطلب نمی ذاری؟وای به حال مازندران که امثال مازندنومه باید واسش تعیین تکلیف کنند.باز هم توی این 4سال همه ی استان ها و شهرها پیشرفت می کنند ولی همچنان مازندران میمونه با حوضش.

      • يکشنبه 5 آبان 1392-0:0

        جمعه این هفته در جشن عروسی دعوت شدیم در یکی از سوله های شهرک صنعتی ساری ، سر درب سوله با خط درشت نوشته بود شرکت تولیدی..... ولی چیدمان داخلش رستوران با کاربری جشن عروسی . باخودم گفتم .... مسئولین بگن

        • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 1
          يکشنبه 5 آبان 1392-0:0

          باور کنید غلط انداز هم می تواند در امور تجارت و بازرگانی و اقتصاد نظر بدهد ولی نه به عنوان صاحب نظر متخصص و متبحر که درسش را به تمام و کمال خوانده باشد بلکه به عنوان یک دلسوز که روابط و دوز و کلک ها را به خوبی می فهمد و برای تمام بخش های تولید غصه می خورد.

          ضعف دولت و بانک ها و دستگاه اجرای مربوطه این است که به حرف هایی که می زنند به خوبی عمل نمی کنند. مثلاً همه می دانند که تسهیلات با بهره پائین که برای تقویت بخش های تولید داده می شود و رقمهای سنگینی را هم شامل می شود در بخش های غیر مربوط بکارگیری می شود. اما همین دستگاههای مسئول یکی را که با آنان رفاقت نکرده و تامین کننده اهداف و نیات و مخارج دوستی هایشان شده است را تابلو کرده و به رسوا سازی و برخورد با او اقدام می کنند و بقیه را که به نحوی صاحب راتی بوده اند و از ریاست جمهوری گرفته تا برخی از مسئولان قوه قضائیه و وزراء و نمایندگان مجلس و ائمه حمعه و حماعات و شخصیت های معروف و صاحب نفوذ و عناصر برخی از دستگاههای فرادست و آمر بکار می گیرد تا در امری غیر از آنچه که تسهیلات برای آن بوده سرمایه گذاری کرده و سودجویی نماید. این چنین افرادی غالباً مورد برخورد قرار نمی گیرند و قسر در می روند.

          همین قضیه اختلاس 3000 میلیاردی را در نظر بگیرید که چه رقم درشتی از کشور مورد هجوم افرادی قرار گرفت و از بانک ها چه وام های کلانی دریافت گردید و در چه جاهایی سرمایه گذاری شده و به چه مسئولانی رسیدگی شد و ... و در نهایت چه وقت و پتانسیل و انرژی از کشور به هدر رفت و چه هزینه هایی نظام بابت آن پرداخت. اگر این تسهیلات عظیم در راستای هدف بکارگیری می شد چقدر از مشکلات کشور و افراد می توانست حل بشود؟

          اگر هیات وزیران و دست اندرکاران مورد اعتماد آنها در بانک ها برای اخذ تسهیلات و باز کردن ال سی های سنگین واسطه گری نمی کردند چه کسی جرات داشت این همه از امکانات مردم را در اختیار یک گروه خاص قرار دهد؟

          امروز که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در دست آقای محمدپور قرار گرفته و ایشان خود به چنین امری اعتراف می کند که بسیاری از وام ها و تسهیلات ارائه شده به سرمایه گذاران ظاهری و دارای نفوذ در جاهای مختلف و دارای حامی از جاهای مختلف در راستای هدف هزینه نمی شود و در جاهای دیگر بکارگیری می شود، باید در اراده حود مبنی بر جلوگیری از این روند راسخ باشد و شجاعانه در این راه گام بردارد و فردا با تلفن استاندار و برادران حامی و قدرت مند و گاهاً برانداز مسئولین و نمایندگان و تهدیدکنندگان از میدان به در نرود و دچار معامله گری نشود. باور کنید غلط انداز نیک می داند که آفت کار مسئولان دچار شدن در میدان بازی معامله گری است و اراده آنها در این معامله گری سست شده و با چند بار ناهار و شام و ارسال هدایا و تامین هزینه های برگزاری جشن ها و سمینارها و ... به نام مشارکت بخش خصوصی و ... نگاه درست اولیه مسئول مربوطه به سمت مسیر انحرافی و غلط هدایت می شود. حال باید دید که این نگاه آقای محمدپور یک نگاه احساسی بود یا عقل و درایت و اراده و تداوم هم در آن وجود دارد و تنها گریبان عده ای بی پشتوانه را نخواهد گرفت و با غول های صاحب نفوذ هم برخورد خواهد داشت و شاخ غول شکنی را پیشه دائمی خود قرار خواهد داشت. بله جناب آقای محمدپور عزیز اینجانب غلط انداز حقیر و سر تا پا تقصیر به شما سفارش اکید می نماید که:

          یا مکن با پیل بانان دوستی / یا بساز خانه ای هم قد فیل.

          زمانی شما مسائل را تحلیل می کردید ولی الآن باید به همه تحلیل های عینی یا تخیلی و آرزوهایی که برای صنعت استان در سر داشتید عمل بکنید و یادتان نرود که چه مواضعی را در ارتباط با تسهیلات و سرمایه گذاری ها و رشد و توسعه صعت و تجارت در مازندران ارائه می دادید. الآن موقع عمل شما است و میزان برد شعارهای شما دیگر بدون عمل مورد توجه نیست. اگر در این راه مثلاً انحرافات سرمایه گذاران آملی و ... بستگان و رفقا نادیده گرفته شود ولی انحرافات سرمایه گذران رامسری و نوشهری و بهشهری و... تابلو شود، بالاخره مردم روزی خواهند فهمید شعارها صادقانه نبوده و در پنهان قدرت طلبی و پست خواهی را تعقیب می کرده تا خود به عاملی از عوامل انحراف در سرمایه گذاری و واسطه ای از واسطه ها تبدیل شود. انشاء الله موفق باشید.


          ©2013 APG.ir