تعداد بازدید: 2666

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 5 آبان 1392-23:14

شهرداری در رکود/ رییس شورا: دو دستگی نداریم

گزارش جلسه شورای شهر ساری/ شهرداری ساری با تراز مالی منفی 14 میلیارد تومانی مواجه است/جذب نیرو در شهرداری سلیقه‌ای است/ماهانه سه و نیم میلیارد تومان حقوق کارکنان شهرداری پرداخت می‌شود+عکس


مازندنومه، کلثوم فلاحی: دهمین جلسه عادی شورای شهر ساری امروز در حالی برگزار شد که در جلسه‌ای غیر علنی، مسعود مدینه به عنوان نائب رئیس شورا انتخاب و سید مهدی احمدی هم جایگزین میرصالح صالح‌نیا شد.

 اگرچه در خارج از شورای شهر ساری، صحبت‌هایی مبنی بر دو دستگی در شورا وجود دارد اما جمال باقری در ابتدای جلسه علنی امروز، این مسئله را منکر شد.

 رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه فضای همدلی در شورا حاکم است، گفت: تضارب آرا و بحث و گفت‌و گو در همه پارلمان‌ها وجود دارد.

 وی همچنین اظهار داشت: شهرداری ساری با تراز مالی منفی 14 میلیارد تومانی مواجه است.

باقری از استاندار مازندران و معاونان او خواست که تکلیف مصوبات هیئت دولت (دولت قبلی) را مشخص کنند.

وی افزود: اگرچه دولت عوض شده اما تکلیف این مصوبه‌ها باید مشخص شود.

*جذب نیرو در شهرداری سلیقه‌ای است

 علی‌اکبر ذلیکانی در این جلسه، جذب نیرو را در شهرداری سلیقه‌ای و بر اساس روابط، عنوان کرد و اظهار داشت: اگر قرار است با مجوز استانداری، نیرو جذب شود این حق باید برای همه مردم وجود داشته باشد.

 عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه وضعیت موجود در جذب نیرو باید اصلاح شود، تصریح کرد: اینکه جوان تحصیل‌کرده‌ای با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا، چون کسی را ندارد بی‌کار باشد و افراد غیر متخصص در واحدهای شهرداری مشغول به کار باشند، رفتار پسندیده‌ای نیست.

 وی با بیان اینکه در مقابل این وضعیت، سکوت نمی‌کنم، یادآور شد: در صحن شورا اسامی را عنوان می‌کنم و به رسانه‌ها می‌گویم.

* تغییرات مدیریتی سریع تر صورت گیرد

 دیگر عضو شورای شهر ساری در سخنانی اظهار داشت: وجود سازمان‌های تابعه شهرداری به این خاطر است که کار تخصصی انجام گیرد، اما هیچ‌یک از نیروهای سازمان‌های شهرداری از نیروهای متخصص نیستند و رشته‌های تحصیلی آنها هیچ ارتباطی با موضوع سازمان ندارد.

محمد جعفری با اشاره به اینکه ماهانه سه و نیم میلیارد تومان حقوق کارکنان شهرداری پرداخت می‌شود، تصریح کرد: نیروها باید ساماندهی و بازنگری شوند.

وی با بیان اینکه ماندن یا رفتن یک مدیر در شهرداری، از مسائلی است که در شهرداری ساری با آن مواجه هستیم، افزود: این مسئله انگیزه را از بین برده و آفتی برای بحث مدیریتی شده است.

 وی یادآور شد: اگر قرار است تغییرات مدیریتی صورت گیرد، این کار هرچه سریع‌تر انجام شود تا کارها در ریل حرکتی قرار گیرد.

 عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه درآمدزایی و بودجه از بزرگ‌ترین مشکلات در شهرداری ساری و همه شهرداری‌ها است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی شهرداری ساری در درآمد پایدار باید مشخص شود.

وی ادامه داد: در این زمینه باید آینده پژوهی صورت گیرد تا با تراز منفی 14 میلیارد تومانی بودجه در شش ماه اول سال، دیگر مواجه نباشیم.

*چرا فضا را گل و بلبلی نشان دهیم؟

 فرامرز نقیبی در این جلسه اظهار داشت: دوستان، این اندازه اصرار نکنید که اختلافی در شورا وجود ندارد، اصحاب رسانه افراد باهوشی هستند و فکر می‌کنند حتما خبرهایی وجود دارد.

 این عضو شورا افزود: اگر بتوانیم شهرداری را از بن‌بست و رکود خارج کنیم یعنی وحدت داریم در غیر این صورت چرا فضا را گل و بلبلی نشان دهیم؟

 وی ادامه داد: بودجه شهرداری بر اساس درصد درآمدی، هزینه شود.

 نقیبی همچنین در واکنش به سخنان جعفری مبنی بر وضعیت مدیران شهرداری در سراب ماندن یا رفتن، اظهار داشت: آنهایی که مدیر هستند وظیفه دارند، چشمشان کور باید تا روز آخر کار کنند نه اینکه چون صدایی شنیده‌اند که قرار است تغییر کنند، کار را رها کنند.

 وی با بیان اینکه پروژه‌های مازندران در آستانه تعطیلی قرار دارند، افزود: احمدی‌نژاد مثل برق و باد پروژه تصویب کرد اما کاری انجام نشد.

*شهرداری دچار رکود فعالیت است

سید مهدی احمدی در سخنانی اظهار داشت: در حفظ مصالح شهر، با کسی تعارف ندارم.

عضو جدید شورای شهر ساری، یادآور شد: شهرداری دچار رکود فعالیت است و درخواست جلسه غیرعلنی دارم تا تمام دغدغه‌ها را روی میز بریزیم، موانع را بررسی کنیم و راه‌کار بدهیم.

* تصمیم اثرگذاری برای شهر نگرفته‌ایم

عضو دیگر شورای شهر ساری گفت: بیان مشکلات، اتفاق خاصی به وجود نمی‌آورد.

رضا پیوندی با اشاره به اینکه با بیان مشکلات می‌توان یک مجله نوشت، افزود: اگر 2 هفته به من فرصت دهید کتاب هم تحویل می‌دهم.

 وی با بیان اینکه در 50 روز کاری شورا، هیچ اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: تصمیم اثرگذاری برای شهر نگرفته‌ایم.

 محمدحسن محمدی کیادهی هم به عنوان نماینده شهردار ساری در شورا، اظهار داشت: نظام پاسخگویی در شهرداری ساری در گذشته در حد صفر بود.

وی افزود: اگرچه حجازی از دوستان ما است اما در و پیکر شهرداری در گرفتن نیرو، در دوره حجازی باز شد.


  • رضا تهرانیپاسخ به این دیدگاه 3 1
    چهارشنبه 8 آبان 1392-0:0

    صداقت جان،اول سلام،بعدش هم پل دخانیات رو کس دیگه ای باید افتتاحش میکرد ولی چون یه خورده اشکال داشت!! ناراحت نشی ها! فقط یه خورده ست،مشکلش حل شه میتونی با موتورت ازش استفاده کنی!! (خدا اموات مهندس عبوری رو بیامرزه که اقلاً با زیر گذر ها، جلوی هدر رفت سرمایه های مادی و انسانی این طرح ملی !! رو گرفتن.) صبور باش.دولت محترم قبلی با 8 سال فرصت نتونست یک سوم طرحها رو عملیاتی کنه،صداقت! اینجا دبی یا ابوظبی که نیست!! اینجا ساری ست،همون شهری که اگه یک مدیر ساروی بابخواد پله های پیشرفت رو بره بالا،زیرآب شو میزنن!! خیلی کلکی، اینارو میدونی بعد سئوال هم میکنی؟!!. راستی دیگه دوستات پیمانکاری نمیکنن؟! چرا؟! آهان،چون بودجه ها دیگه برگشت نمیکنه!! واسشون نمی صرفه!! غلط انداز کجائی!! صداقت از دست رفت!!!!. اماشما آقای خط تیره،داشتن فوق لیسانس از دانشگاه دولتی!! دلیل بر کارشناس بودن فرد نیست، که اگه اینطور بود ساری که خوبه، ایران گلستان میشد،دوستان بجای اینکه با بد بینی و غضب و کینه بخواهیم،عملکرد مدیرانمون رو نگاه کنیم مطمئن باشین،چشم هامونو به خوبی های اون مدیر میبندیم و فقط اشتباهاتشو بزرگ میکنیم،آقای خط تیره، مازندرانی نیستم، ولی ایرانی که هستم، نه مازندران و نه ساری، همه جای ایران همینطوریه. فرهنگ عذر خواهی مدت کوتاهیه که بخاطر همون بنر هایی که بهشون ایراد میگیری داره نهادینه میشه، حالا به نظر خودت،خوبه یا بده؟! اجرا و ادامۀ طرح هدایت آبهای سطحی یا اجرا و ادامۀ کمربندی ساری ویا بازگشایی محوطۀ امامزاده یحیی، مایۀ آبرو ریزیه یا پل ولیعصر یا پل دخانیات؟ همین عوامی که بهشون توهین میکنی، بهتر از ده تا مهندس عمران،گیر و گرفتاری شهری رو میدونن،کافیه که در کنارشون باشی، نه مقابلشون!!.دلیل محبوبیت شهردار بین مردم کوچه و خیابون همینه.آقای خط تیره!!پیمانکار مورد نظر شما در زمان شهردارقبلی در شهرداری فعال بودند،حالا رد صلاحیته!! ولی قبلاً نبوده؟! درمورد ادعای دخالت داشتن مهندس عبوری در انتخابات،فقط به فهم و شعور خودت توهین میکنی!! اگه میشه توی انتخابات اونهم توی نظام جمهوری اسلامی، دخالت داشت، پس چرا شرکت میکنی؟ چرا دنبال کارشناس عمران از دانشگاه دولتی و کاربلد میگردی؟!.خط تیره جان، حرف باید منطق داشته باشه، نمیشه همینجوری ادعایی رو مطرح کرد.درآخر عارضم که: این شهردار نه پسر خالۀ منه نه نسبتی باهام داره، اساساً بنده مازنی نیستم، کارمند شهرداری هم نیستم، فقط حامی حق و حقیقتم.سخنانی که از عقل و منطق به دور باشه، همینی میشه که مازند نومه به جهت حفظ شئونات اسلامی و احترام به کاربرانش،کامنت شما رو سانسور کرد!!!.دفعۀ بعد برای این بچه یه اسمی بزار تا بتونیم صداش کنیم،هی نگیم خط تیره-خط تیره!!!!(مازند نومه ای ها، بعضی وقتا باعث ناراحتی دوستانتون میشین!! دل شکستن هنر نمی باشد،تا توانی دلی بدست آور!!!!.مثل همیشه،دوستون دارم.پایدار باشید.)

    • تلق و تلوقپاسخ به این دیدگاه 2 0
      چهارشنبه 8 آبان 1392-0:0

      باور کنید شورای ساری از همه شوراهای استان پیشرفته تر است. الآن بابل با استانداری که توی استان کاشته و کارهایی که در خلوت دارند انجام می دهند بال در آورده و حتی امام جمعه ای که با تیم طاهایی برخورد می کرد زبان به راهنمایی و هدایت استاندار باز کرده و مانند بچه ای با او برخورد می کند که نیاز به نصیحت دارد.

      چرا اعضاء عزیز شوزرای ساری زبان منایب برای انتقال مفاهیم، خواسته ها و اعتراضات خود ندارند؟ چرا خود را به طرفداری از این شهردار یا آن شهردار متهم می کنند؟ من اگر جای آنها بودم برای مردم کار می کردم و هرکس که کارایی بهتری را داشت را تشویق و هرکس که در جهت چوب لای چرخ گذاشتن حرکت می کرد را نصیحت می کردم. گذشته ها باید خیلی زود فراموش شود و نگاه رو به جلو باید داشت. ساری نیروهای فوق العاده ای دارد که هر کدامشان به ده تای این مسئولانی که با زد و بند و معامله و رانت و لابی گری بر سر کار آمده اند می ارزند. مواظبت از گفتار و نوشتار شرط اصلی به اتخاد رسیدن است دوستان خوب من.

      • سه شنبه 7 آبان 1392-0:0

        شورای شهر یعنی تضارب ارا چرا انرا اختلاف میدانید . حالا این طفلکها تازه امدند حتما یاد میگیرند مگه عبوری بلد بود الان یاد گرفت و نمونه هم شد

        • سه شنبه 7 آبان 1392-0:0

          با سلام
          ادبیات اقای نقیبی در شان یک پارلمان شهری نیست(( کور بشن و....))
          این ادبیات در جلسه علنی متاسفم واقعا
          اقا رضا تهرانی چقدر بادمجان دور بشقاب می چینی...
          امیدوارم یه صبح از خونه بیرون بیای و ترافیک رو ببینی
          نقاشی تیر برق و ریسه بافی خوبه باعث زیبایی شهر میشه اما..........
          همه جای شهر رو شخم زدن و بیخیال شدن .....
          اینو همه دارن میبینند عزیز دلم
          اقای ذلیکانی فوق لیسانس عمران از دانشگاه دولتی دارند نه اینکه بهش تقدیم کرده باشند
          اینکاره هستند و مشکلات رو لمس میکنند
          ما هم دوست داریم شهرمون پیشرفت کنه نه با عوام فریبی ,ابروریزی,دودستگی,دخالت در انتخابات,نصب بنر پوزش می طلبیم , اختاپوس خوانده مسئولین گذشته از تریبونی که در اختیار داریم...,بکارگیر پیمانکار شورای قبلی که رد صلاحیت بوده و الان مشاور ارشد شهردار هست
          و کسی که رای نیاورده والان مشاور ارشد شهردار در شوراست( کیادهی)
          اینا یعنی چی ؟
          دهن کجی به رای و فهم مردم ساری نیست؟
          ساری رو دو نیم نکنیم
          انتقاد و تمجید و تشویق نیاز هست نه بر اساس غرض..
          فقط و فقط به عشق ابادانی ساری
          فقط همین و همین
          سپاس مازندنومه که به مخاطب خود احترام می گذارد......

          • سه شنبه 7 آبان 1392-0:0

            آقا رضا تهرانی چه خبر راستی پل دخانیات افتتاح شد خبر داری راستی از عبوری چه خبر بزرگترین پارک خاورمیانه تو سه کوه تپه افتتاح شد تلکابین چی شد از پردیس های کنار تجن استفاده میکنی تو شهر بازی که عبوری قول داده بود بزنه رفتی استخر کنار دریاش چه زیباست تونل میدان امام غوغا کرده تیم شهرداری ساری رو هم که احیائ کرده دستش درد نکنه شنیدم بولدزری که میخواست باهاش پادگان و خراب کنه نقص فنی پیدا کرده تو هم اینو شنیدی راستی دروازه بابل دیوار بتنی کشیدن یعنی کارش نیمه تمام رها کردن منم مثل شما از مهندس ذلیکانی ناراحتم که چرا از شهرداری که اینهمه کار انجام داده حمایت نمیکنه راستی نگفتی جریان پول برگشتی چی بود از کجا اومده بود چرا برگشتش دادن حرف بدون سند زدی ازت ناراحت شدم

            • از دانشکده منابعپاسخ به این دیدگاه 0 0
              سه شنبه 7 آبان 1392-0:0

              رئیس دانشگاه ما قول داده بود که برای بازگرداندن زمین سوته و ساختمان طبرستان تلاش کند. تاکنون که چیزی از این تلاش ها و نتایج عملی آن ندیدیم. بین ادعا تا عمل خیلی فرق دارد. اگر راستی راستی در فکر دانشگاه هستید به رئیس دانشگاه کمک ...خدا نیامرزد کسانی را که با زمین و ساختمان دانشگاه ما معامله سیاسی کردند و به تعهد خود در برابر شهرداری ساری عمل نکردند. آقایی می گفت که بین شهردار وقت و رئیس قبلی دانشگاه برای ساخت ساختمان سزمان مرکزی دانشگاه توافق شده بود ولی رئیس قبلی به خاطر گرایشات شخصی از زیر بار تعهد شانه خالی کرد و ساختمان طبرستان را در واقع به مفت تحویل پارک داد. حالا هم کسی به حرف این رئیس حاضر گوش نمی کند و یا اینکه خود ایشان هم در عمل خیلی پیگیر موضوع نیست و فقط رفع تکلیف می نماید. همه کمک کنیم تا جایگاه دانشگاه حفظ شود و اموال آن برگردد.

              • رضا تهرانیپاسخ به این دیدگاه 3 1
                دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                بعداز انتخابات و پیروزی آقای ذلیکانی،دوستان کلی شادمان شده و سر از پا نمیشناختن!!پرسیدم چرا؟ گفتند:مهندس اینکاره ست!!.متأسفانه توی این چند ماهه فقط آقای ذلیکانی دنبال حاشیه بودن!!یکبارنشد این عضو محترم شورا،نه یک پیشنهادی،نه بیان مشکلات از منظر فنی، هیچ ندیدیم،فقط اینکه،جلوی عبوری میایستم!!جلوی جذب نیرو رو میگیرم!!شهردار باید پاسخگو باشه!!چرا اینکار نشد؟!! چرا اونکار نشد؟!!. آقای مهندس،تجربه همه جا مفید به فایده ست،توی ورزش،اقتصاد و سیاست، آقای احمدی با کوله باری ازتجربه در زمینۀ وظایف شورائیان،حرف حساب میزنه،اینکه در یک جلسۀ غیر علنی،همۀ مشکلات شهر و راههای برون رفت از اون رو روی میز گذاشته و بعد بحث کنیم که کدوم راه در مدت کمتر به نتیجه میرسه،دقت کردید آقای مهندس.گوش ما پر از این جنگ و جدل های بی فائده،یا رومی روم، یا زنگی زنگ!!شما یک حرفی رو میزنی،بعد هم چون دو پهلو میگی،هرکی بر اساس تفکر خودش،نتیجه گیری میکنه،اینجاست که دیگه نمیشه جلوی شایعه رو گرفت،شایعه ای که میتونه مثل یک زلزلۀ چند ریشتری،ریشۀ یک شهر رو هدف بگیره!! وآقای ذلیکانی،تا وقتی که دل و زبونت یکی نشه،حرفات به دلمون نمیشینه!!!!!.پایدار باشید.

                • سي حمزه پيرانيپاسخ به این دیدگاه 3 0
                  دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                  خانم فلاحي تمام سايتها صحبت هاي اعضاي محترم شورا را انعكاس دادنند هم آقاي مدينه هم آقاي پيري و هم آقاي نجاريان مطالب كارشناسي اعلام كردند به كجاي شما برخورد كه حتي از انعكاس اخبار اين عزيزان كه با راي قاطع مردم شهر انتخاب شدند ميترسيد

                  خيانت به قلم تا اين حد

                  • فرقي ندارهپاسخ به این دیدگاه 4 2
                    دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                    آقاي ذليكاني اگر واقعا دغدغه اصلاح جذب نيرو را داريد به سازمان عمران تشريف ببريد، به حدي نيرو جذب شده كه جاي نشستن نيرو ها در سازمان وجود ندارد و براي حفظ آبرو پرسنل در محوطه سازمان راه ميروند ، اعضاي محترم شورا  ؛ واقعا يك نفر از شما 13 نفر متوجه عملكرد هاي عجيب و غريب سازمان عمران نشده ، پس در جلسات چند ساعتي شورا به چه موضوعاتي پرداخته ميشود . خواهشا پيگيري كنيد ...

                    • دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                      درود بر دکتر باقری،ما مردم از وضعیت شهر در حالت فعلی واقعا راضی هستیم . انصافا شهردار و شهرداران مناطق سه گانه به وظایف خود به نحو احسن عمل میکنند.خسته نباشید

                      • دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                        اقايون چرا خودتونو خسته ميكنين عبوري ركود داد كارها رو تا نزديك انتخابات مجلس و وقت استعفاش همه رو افتتاح كنه اون داره تيمشو ميبنده برا مجلس اقايون تو خواب خرگوشين

                        • دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                          كاش لااقل انصاف داشتيد و حرف هاي همه اعضا شورا رو منعكس ميكرديد نه فقط اونايي كه از نظر شما عضو شورا هستند

                          جناب صادقي لطفا نظرات مخالف رو هم منعكس كن و به خانم فلاحي بگو شورا 13 نفر عضو داره نه 5 نفر

                          خبرنگار هم خبرنگار قديم...

                          • دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                            اگر واقعا ميخواهد ساري را نجات دهيد دست از اختلافات بين خودتان ، دست از اختلافات با شهرداري دست از حاشيه را برداريد و با انتقادهاي سازنده كار كنيد . يا علي

                            • دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                              عرشیاجان اسم این آقایون وخانومای محترم با شغلی که تو اول کار گرفتند رو بگو شهروندان در جریان قرار بگیرند در ضمن اگه شهرداری مازاد نیرو داشت چطور شهرداری و سازمانهای مربوطه در زمان عبوری بالغ بر 300 نیرو به پیکر شهرداری وارد کردند

                              • دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                                آقای کیادهی در ... استاد هستند در زمان حجازی عمارت شهرداری ساخته شد و شهرداری به 3 منطقه تقسیم شد که نیاز به جذب نیرو بود همچنین شاهد افزایش فضای سبز بودیم که برای حفظ ونگهداری آن نیرو لازم هستش تو زمان عبوری چه اتفاقی افتاده که گروه گروه آدم میاد شهرداری همچنین از سخنان غیرکارشناسانه نقیبی شرمسار شدم

                                • دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                                  واقا تو اين مدت عبوري با نيروهاي دست نشانده آقايان كاركرد!!نيروها را هم سردارسازندگي !گسيل دادخبردارم از يك خانواده چندنفر دامادودختروپسر وعروس و..بردندشهرداري اول كار يك ميزوصندلي باحقوق دو سه ميليوني !!!؟؟الان بخاطرمساعل قانون كار هم نميشه بيرونشان كرد؟نيروهاي سايرشهرها هم فت فراوانند


                                  ©2013 APG.ir