تعداد بازدید: 1887

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 7 آبان 1392-0:36

عدالت در بودجه استان/نوبخت:مازندرانی ها بافرهنگ و پرتلاش هستند

در نشست مشترک مجمع نمایندگان مازندران و استاندار با معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری چه گذشت؟/


مازندنومه، خبر ارسالی دفتر مجمع نمایندگان استان مازندران: نشست مشترک مجمع نمایندگان مازندران، استاندار و معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری پیرامون بودجه سال 93 در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

 در این نشست که جمعی از نمایندگان استان مازندران، معاونان و کارشناسان معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و استاندار مازندران در آن حضور داشتند، مهم ترین مباحث مربوط به پروژه ها و طرح های عمرانی استان مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قاسم احمدی لاشکی -دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران- در این خصوص گفت: این نشست با هدف پشتیبانی از بودجه سال 93 استان مازندران در لایحه سالانه بودجه تشکیل شد.

 وی افزود: در این نشست مقرر شد برای زهکشی اراضی کشاورزی ردیف مستقلی منظور شود تا موجبات تولید بیشتر محصول فراهم آید.

این نماینده مجلس در ادامه اجرایی شدن تشکیل سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل را از نکات دیگر مهم جلسه عنوان کرد و گفت: در این نشست استفاده از طرح های فاینانس برای تکمیل پروژه های عمرانی، زمینه سازی برای مشارکت بخش خصوصی خارجی در طرح های کلان استان، تکمیل طرح های راه و کمربندی شهرها در استان های گلستان، گیلان و مازندران مورد توجه واقع شد.

 همچنین بحث جمعیت شناور که در ایام نوروز، فصل تابستان و مناسبت ها به استان مازندران سفر می کنند به عنوان یک آیتم در بودجه سالانه استان درخواست شد.


قاسم احمدی لاشکی نماینده "نوشهر، چالوس و کلاردشت"  خاطر نشان ساخت: طرح جامع سیلاب و آبخیزداری در شهرهای بهشهر، نکا و نوشهر به منظور مدیریت و مهار سیلاب ها از دیگر مباحث این نشست بود.

وی تصریح کرد: در ادامه نشست موضوع درآمدزایی و اتخاذ تمهیداتی برای اخذ عوارض مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مقرر شد کارگروهی مشترک بین استانداری مازندران و معاونت نظارت راهبردی، سازوکارهای قانونی و اجرایی این طرح را بررسی کند.

 احمدی لاشکی یادآور شد: در ادامه جلسه مقرر شد در بودجه سال 93 اعتبارات مناسبی برای تکمیل 10 بیمارستان نیمه کاره استان مازندران تخصیص یابد و همچنین تکمیل سد و بندهای مهار آب از سرشاخه های رودخانه های منتهی به دریا مورد توجه قرار گیرد.  

  دبیر مجمع نمایندان مازندران با اعلام اینکه نشست های مشترک بین مجمع نمایندگان، استانداری مازندران و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای پیگیری طرح های کلان استان مازندران در دستور کار است، اضافه کرد: در بودجه سال 93 توجه خاصی به مدیریت پسماند و مسائل زیست محیطی خواهد شد و بر همین اساس به زودی 26 میلیارد تومان برای تکمیل دو نیروگاه زباله سوز ساری و نوشهر اختصاص خواهد یافت.

 خاطرنشان می کنیم از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست، مشارکت بخش خصوصی خارجی در طرح متروی تهران- شمال بود که به طور جدی مورد تأکید نمایندگان استان مازندران قرار گرفت.

 همچنین توجه ویژه به تقویت شهرک های صنعتی و تخصیص اعتبارات لازم برای آماده سازی شهرک ها از جمله نکات مهم نشست بود.

 لازم به ذکر است در این نشست دکتر محمدباقر نوبخت -سخنگوی دولت و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری- تأکید کرد: این معاونت تلاش خواهد نمود عدالت در تخصیص بودجه درباره استان مازندران لحاظ شود.

 وی همچنین تصریح کرد: مردم استان مازندران مردمی سختکوش، بافرهنگ و پرتلاش هستند که شایسته خدمت و توجه بیشتر دولت می باشند.

نوبخت تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام را از اولویت های دولت برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با مدیریت مقامات اجرایی و پیگیری نمایندگان استان شاهد رشد و شکوفایی این استان مهم کشور باشیم.     


  • سه شنبه 7 آبان 1392-0:0

    مردم استان مازندران مردمی سختکوش، بافرهنگ و پرتلاش هستند که شایسته خدمت و توجه بیشتر دولت می باشند. اما هیچ دولتی حق را ادا نکرده . میگی نه! میانگین بودجه 5 ساله را با افزایش سال بعد مقایسه کن ببین تفاوت مازندران و گیلان چقدره !

    • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 4 0
      سه شنبه 7 آبان 1392-0:0

      خدايا يعني ميشه بالاخره اين طرح ها تو استانم عملي بشه.... در ضمن قابل توجه دوستاني كه خيلي مايلن بدونن غير استانيا نظرشون در مورد مازندراني ها چيه من هم بيشتر چنين صفاتي رو مي شنوم بعلاوه صفت محجوب .

      • سه شنبه 7 آبان 1392-0:0

        انشاالله به همت مجمع نمایندگان استان، استاندار و تمامی مسئولین دولت تدبیرو امید، در سال های آتی شاهد رشد و شکوفایی استان مازندران باشیم


        ©2013 APG.ir