تعداد بازدید: 2120

توصیه به دیگران 16

دوشنبه 4 آذر 1392-9:36

با دستانی پُر

پیام ها و پی آمدهای مذاکرات و توافق هسته ای ژنو/دولت تدبیر و امید با اتخاذ و کاربرد دیپلماسی خلاقانه و کارآمد نشان داد که با حداقل امکانات و به رغم شرایط سخت و پیچیده می توان با کلید تدبیر و گفتمان عقلانیت و اعتدال ، تهدید را به فرصت و بیم را به امید تبدیل کرد/ این دستاورد نشان می دهد می توان و باید با ترجیح کلید تدبیر بر شمشیر خشونت و ترجیح گفتمان عقلانیت و اعتدال بر گفتمان احساسی و افراطی، بدون کوبیدن بر طبل جنگ و مرگ باد ،به دفاع از حقانیت و مصالح نظام و منافع ملی برخاست.


مازندنومه، لطف الله آجدانی: بدون آن که بتوان پاره ای از تلاش های ارزنده دیپلماسی دولت های پیشین در جمهوری اسلامی ، از جمله در موضوع انرژی هسته ای ایران را نادیده گرفت ، اما نمی توان از برابر این واقعیت فرار کرد که دولت تدبیر و امید در شرایطی مدیریت اجرایی کشور و دیپلماسی ایران در روابط بین المللی را برعهده گرفت ،که ایران در حوزه مناسبات خارجی در تنش آلوده ترین شرایط و اوج اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی ایالات متحده و متحدانش در اروپا و منطقه علیه ایران  و فشارهای ناشی از آن قرار داشت.

 بی اعتمادی متقابل میان ایران و آمریکا واتخاذ مواضع ناشی از این بی اعتمادی ها وجه غالب مناسباتی بود که در تنش های ناشی از آن ، امید به اتخاذ یک دیپلماسی کارآمد برای حل و کاهش مشکلات و پی آمدهای زیانبارناشی از آن بی اعتمادی وتنش ها ، دور از ذهن و دسترس به نظر می رسید .

حتی گروهی از افراطیون سیاسی چه در ایران و چه در اردوگاه آمریکا و متحدانش از آمادگی خود برای برخوردهای نظامی سخن به میان آوردند و بر طبل  رویارویی های نظامی کوبیدند.

دیپلماسی احمدی نژاد با همه ی شعارهای انقلابی اش نیز نه تنها کارآمدی لازم بر حفظ مصالح نظام و منافع ملی در حل بحران انرژی هسته ای و تحریم های علیه ایران را نداشت، بلکه به افزایش تنش ها و تحریم های بین المللی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن در داخل ایران انجامید.

در چنین شرایطی از تنگناها و بیم ها، حسن روحانی با کلید تدبیر و با گفتمان عقلانیت و اعتدال به میدان آمد و با وعده امید در عرصه های داخلی و خارجی، سکانداری دولت تدبیر و امید را برعهده گرفت.

به رغم حضور افراطیون سیاسی مخالف مذاکره چه در ایران و چه در اردوگاه آمریکا و متحدانش در اروپا و منطقه، دولت تدبیر و امید با ریاست حسن روحانی و دستگاه دیپلماسی ایران با نقش فعال وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده و با حمایت مقام معظم رهبری در حالی که هنوز عمر دولت تدبیر و امید به صد روز نرسید، با دستان پر، از مذاکره ژنو به ایران بازگشتند.

بازگشتی که در تاریخ دیپلماسی ایران سرآغازورود به فصل جدیدی از موفقیت بین المللی ایران و دستاوردها و پی آمدهای مثبت داخلی آن در حوزه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی است.

دولت تدبیر و امید با اتخاذ و کاربرد دیپلماسی خلاقانه و کارآمد نشان داد که با حداقل امکانات و به رغم شرایط سخت و پیچیده می توان با کلید تدبیر و گفتمان عقلانیت و اعتدال ، تهدید را به فرصت و بیم را به امید تبدیل کرد.

هرچند توافق نامه ژنو گام اول و مقدماتی مذاکراتی است که در محدوده زمانی شش ماهه در انتظار چگونگی گامهای بعدی  طرفین مذاکره است، اما به خوبی نشان دهنده این واقعیت است که با ایجاد زمینه های اعتماد متقابل می توان به استمرار و گسترش این اعتماد و پی آمدها و دستاوردهای مثبت آن در چارچوب رعایت حقوق و مصالح و منافع دوجانبه ، عادلانه و برابر برای طرفین مذاکره امید بست.

به موجب این توافق که اولین توافق میان ایران و جامعه ی جهانی در مذاکرات و مناقشات 10 ساله برنامه اتمی ایران است ،برای نخستین باراست که صلح آمیز بودن تلاش های هسته ای ایران و حق ایران برای برخورداری از آن از سوی جامعه ی جهانی به رسمیت شناخته شد.

پیش از این توافق نامه، روند افزایش نامطلوب تنش های بین المللی  میان ایران و جامعه ی جهانی و فشارها و محدویت های ناشی از آن تنش ها و تحریم های روزافزون علیه ایران ، به بلوکه شدن دارایی های ایران در خارج، کاهش صادرات خارجی و حجم مبادلات بازرگانی ایران، کاهش درآمدهای ارزی،کاهش ارزش پول ملی ایران ، کاهش جذب سرمایه گذاری های خارجی در ایران، کاهش تولیدات داخلی، افزایش دلالی گری های اقتصادی و سودجویی های نامشروع  ناشی از آن، افزایش تورم و بیکاری در ایران انجامید.

 این توافق نامه در نخستین گام خود ، توقف تحریم نفتی ایران، آزاد شدن درآمدهای نفتی، لغو تحریم های بیمه و حمل و نقل مرتبط با نفت، لغو تحریم طلا و فلزات گرانبها، لغو تحریم پتروشیمی و صنایع خودرو سازی و نیز خودداری از وضع تحریم های جدید علیه ایران را به دنبال داشته است.

 این دستاوردها که می تواند مقدمه ای برای  دستاوردهای بیشتر و بزرگتر باشد ، نشان می دهد می توان و باید با  ترجیح کلید تدبیر بر شمشیر خشونت و ترجیح گفتمان عقلانیت و اعتدال بر گفتمان احساسی و افراطی، بدون کوبیدن بر طبل  جنگ و مرگ باد ،به دفاع از حقانیت و مصالح نظام و منافع ملی برخاست، پرچم عزت و اقتدار ملی را در جهان به اهتزاز درآورد و چراغ امید به زندگی بهتر در ایرانی هرچه آبادتر را برای ایرانیان زنده نگاه داشت و پرفروغش کرد.  


  • غلط انداز نیو جدیدپاسخ به این دیدگاه 2 0
    جمعه 8 آذر 1392-0:0

    سلام زمانی که تیتررو دیدم فکر کردم در مورد رزومه هایی هست که شما و دوستانتون دارین جمع میکنید دستان پر ٫ رزومه هایی که هیچ تاثیری نداره و این بیچارهها فقط کاغذ سیاه می کنند و به اعتبار پوشالی که شما ساختین اعتماد می کنند این کامنت تقریبا هیچ شانسی واسه درج شدن ندارهاما من زدم

    • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 1
      چهارشنبه 6 آذر 1392-0:0

      1- آقای "جواب غلط انداز" خیلی در اشتباهی من نه دکترم و نه رضائیست که تابع حرف آقای رضائی باشم. بنده خدای دیگری را به جای من متهم نفرمائید من همان غلط انداز باشم کافی است و هر چه فحش و بد و بیراه دارید از روی ادب و آداب بالا هم که شده فقط به غلط انداز نثار فرمائید و با دیگران کاری نداشته باشید. شاید ظالمانه باشد دیگران به خاطر خطای غلط انداز مواخذه یا رسوا شوند. رسوایی برازنده غلط انداز است و بس و شخصاً از آقایانی که به توهم غلط انداز بودن مورد اتهام واقع می شوند عذر می خواهم.

      به فرمان شما هم که شده چشم می روم پنو و مذاکره می کنم. راستی جز چند تا توهین چیز دیگری هم بلدی!!!

      جناب منطق

      خیلی منطقی برخورد کردی و جواب دندان شکن به غلط انداز دادی از لطفی که با دادن عنوان شوالیه سیاه به من ناقابل داشتید نهایت سپاسگزاری را دارم. اثبات غرور در من کمی مشکله و احتمالاً به کاهدان زدید و مرا از نزدیکان و شاید همفکران احمدی در ساختمان ریاست جمهوری خواندید که کلاً پرت است.

      اگر اهانت های دیگری هم از دستتان بر می آید بفرمائید. غلط انداز اینها را به حساب ... شما می گذارد و از کنار آن می گذرد. به جای عصبانی شدن می توانستی بفرمائی غلط انداز حرفتان از بیخ و بن غلط است و تحلیلتان آبکی. اصلاً خود آقای آجدانی با ظرفیت تر از این حرف ها است و می تواند از خودش دفاع کند. البته شاید مثل من بیکار نیاشد ولی به هر حال بیش از من می نویسد و خوب هم می نویسد. دولت پاسخگو یعنی همین که پاسخ ابهامات را بدهد و اگر کسی سوال نکند که کشور می میرد.

      شخص رهبری هم بارها فرمودند که من دولت ها را در انظار تائید می کنم و تذکرات را در خفا به آنها می دهم. این که رهبری فرمودند بر اساس آنچه در نامه آقای روحانی ادعا شده فلان... یعنی اینکه اساس تائید منوط و مشروط به محتویات این نامه است و مسئولیت صحت و سقم و عواقب آن بر عهده نویسنده نامه است. اگر همینقدر مطلب را تحمل ندارید که واویلا.

      باشد من شوالیه سیاه و هرچه دلت می خواهد بفرمائید ولی جواب سوالات را بدجوری دادید و نمی تواند مستدل فرض شود. فقط یک کمی منطقی باشید کافی است.

      • چهارشنبه 6 آذر 1392-0:0

        اینجا دیگه بهت نمی گم بتمن،اسپایدرمن،آیرومن...آخه این مادرمرده ها تو فیلمهاشون آدمای مثبتی هستن بهت میگم شوالیه سیاه! میدونی کی بود و چرا؟ادم منفیه فیلم بتمن که نقش مخالف بتمنو بازی میکرد، آدمی که با غرور و خودخواهی یک کشور رو تا مرز بدبختی و ذلت پیش برد! بگذریم. شوالیه سیاه من! جدای از سئوالات مطرح شده که پاسخ خواهم داد ، تو یه آدم سرخورده و جا مانده از دولت پیشینی (شاید از نزدیکان احمدی در ساختمان ریاست جمهوری!). شوالیه سیاه ! شاید تو بخوای خودتو بی طرف یا غلط انداز نشون بدی ولی تو یه اصولگرای دبشی! که دوران تمامیت خواهی شما تمام شده است. هر چند هر از گاهی از اعوان و انصار شما بر طبل تمامیت خواهی می کوبند که انگار یادشون رفت که دیگر دولت اعتدال با همه شعارهای متفاوت با دیگر کاندیداهای ریاست جمهوریش که مردم به واسطه همین شعارها و حمایت بزرگانی چون آیت الله هاشمی امد تا بگوید که بابا جون دولت بخت شما دیگر افول کرده است و ستاره ای ماه مجلس شد که مردم دوستش دارند و شما را نمی خواهند و دیگر نخواهند خواست! و این احساس شماست که شماهای اقلییت به واسطه مجلس فعلا" اکثریت !و توهم ضعف تمام مردان دولت در انتخابات 88 ! بر دولت و مردم احساس مالکیت می کنید! و باز هم تکرار می کنم این چیزی نیست جز توهم بزرگ!

        در جواب سئوال یک بتید عرض کنم به همان دلیلی که دولت نهم و دهم به واسطه گفتمان غیر عقلانی در سطح بین الملل و با شکست در مذاکرات هسته ای دستاوردی جز تحریم که کاغذ پاره ای بیش نبودند کشور ما را به خاکستری از تورم و بیکاری کشاندند تا به مرز جنگ ونابودی پیش ببرد!

        جواب سئوال 2: تو که اهل سیاست و دیپلماسی هستی جناب شوالیه سیاه! نوشتن کلمات در هر نشستی و با هر هدف مشخصی ممکن است تغییر کند مثل تغییر لحن سیاست بازان کشورهای متخاصم بر علیه هم می ماند لامصب ! ببین عزیز من ! نشستهای ژنو 1 و 2 و دیگر نشستهای هسته ای ایران با کشورهای 1+5 متفاوت هست با نشستهای ان پی تی و مطمئنا" به خاطر حساسیت موضوع در انتخاب کلمات محافظه کارانه رفتار می کنند و این بیشتر شبیه ضرب المثلی است که ما ایرانیها استفاده می کنیم . " لطف مکرر سبب حق مسلم میشود" در واقع غرب و امریکا به واسطه استفاده مکرر مسئولین از کلمات "غنی سازی " بر طبق قانون ان پی تی در همه نشستهای هسته ای و یا نشستهای کشورهای عضو سازمان های انرژی اتمی و ترس از اتمی شدن ایران و یا احیانا" ساخت و استفاده از سلاح های اتمی توسط ایران که منجر به تحریمهای کمرشکن در 8 سال گذشته شده است، نخواست با نوشتن کلمه " غنی سازی" با هر میزانی حق مسلم دیگری علاوه بر وجود همین قانون در ان پی تی قائل شود که خدای ناکرده تاکید بر آن در توافقنامه باعث لطف مکرر دیگری شود تا برای ایران حق مسلم ایجاد شود! ولی بود یا نبود آن تاثیری نخواهد داشت کما اینکه ایران این حق را طبق قانون ان پی تی دارد.

        جواب سئوال 3 را در پاسخ 2 میتوانی بیابی دوست من!

        در ضمن " یعنی چی این نشست ها نیاز نبود"؟! واقعا" فکر می کنی چند شبانه روز نشست های پی در پی تا رسیدن به یک نتیجه فقط به خاطر استفاده و یا عدم استفاده از این کلمات بوده است!؟. وا اسفا.

        پاسخ 4 تا 8 در حد واندازه بنده نیست! شاید تو یکم عاقل باشی بتونی جوابشو بیابی!

        جواب سئوال 9: چرا رهبری باید ناراضی باشد در صورتی که خود میدانی همه بند های توافقنامه ژنو 2 با اطلاع و نظر مقام معظم رهبری بوده است. مگر اینکه انها طبق توافقنامه عمل نکنند که مطمئنا" دولت نیز هشدار و برخوردهای لازم را خواهند داشت و هر جا هم لازم باشد مقام معظم رهبری وارد خواهند شد.

        ج10 -جمله" نشان از آن ندارد که رهبری می خواهد از کنار مسئله عبور کرده و دولت را تضعیف ننماید ولی در عین حال مسئولیت عواقب این مذاکره را بر گردن دولت و طرفداران مذاکره بیندازد" در جوابش یک جمله خواهم گفت: ساده و خامی . جمله ات توهین به رهبریست!

        ج11- باز هم تکرار می کنم: خیلی ساده و خامی. جمله ات توهین ،بی معنی و ناشیانه است شوالیه سیاه.

        درود بر روحانی - درود بر تیم مذاکره کننده و شخص ظریف - درود بر فلاح و درود بر آجدانی

        • جواب غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 2 0
          چهارشنبه 6 آذر 1392-0:0

          آقای دکتر غلط انداز! نه تو رو خدا شما پاشو برو ژنو مذاکره کن. کاسه داغتر از آش که میگن شمایید. مردم مردند از این وضعیت. مثل اینکه اوضاعت توپه بابا. خودت را چرا به کوچه علی چپ میزنی. وقتی رهبری تایید کرده شما چکاره ای که ان قلت میاری؟ اگه نمیدونی بدون که مساله هسته ای صددرصد زیر نظر رهبریه نه ظریف و دیگرانو مطمئن باش ظریف از ژنو حتی واو و ویرگول رو با رهبری چک کرده و بعد امضا زده توافق نامه رو. آخه دگم بودن تا کجا؟! برادر ننویس این ها رو، ملت بهت فحش میدن. ملت که واسه تب بچه شون شیاف نمی تون تو داروخانه پیدا کنن. مگر این که تو منافعی داشته باشی که با رفع حریم منافع مالی ات بخطر افتاده. وگرنه دلیلی برای رد این پیروزی وجود ندارد. ما 24 خرداد به روحانی رای دادیم و تا اخر با ایشونیم. شما برو به همان محسن رضاییت بچسب. البته محسن رضایی هم تایید کرده این حرکت رو. تو از او هم داری عبور میکنی؟

          • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 2
            سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

            آقای آجدانی عزیز

            جنس کارها وقتی با تائید و تکذیب عوض می شود انسان احساس می کند از جاده اعتدال و تفکر و تعقل خارج شده است. البته طرفداری کردن از یک طرز فکر حسن است و پسندیده ولی این طرز فکر باید اصیل و ریشه دار و عمقی باشد نه سطحی و گذرا و پفکی و بی ریشه و احساساتی.

            هو و جنجال های تبلیغاتی و استفاده از اهرمهای تهدید و تطمیع و تزویر و ریاکاری مانع از رسیدن به حقیقت می شود. سوالات پاسخ داده نشده زیادی وجود دارد که به سادگی نمی توان نافع بودن این ماجرا را باور کرد:

            1- دلیل موفقیت تیم مذاکره کننده مبتنی بر کدام دستاورد است؟

            2- در کجا جق غنی سازی در داخل ایران تصریح شده است که اینهمه توی بوق کرده اند؟

            3- حتی جناب آقای وزیر خارجه تصریحاً بیان داشته نیازی به آوردن حق غنی سازی در معاهده وجود ندارد و این مطلب در متن توافقنامه ان پی تی وجود دارد. اگر چنین است و نیازی به آوردن آن در متن بیانیه مذاکره نبود پس برای چه باید نشست برگزار می کردیم و امتیاز می دادیم؟

            4- اگر در متن معاهده بود و نیازی به آوردن آن در موافقتنامه نبود، پس برای چه کشورهای 5+1 از پذیرفتن حق غنی سازی ایران طفره رفتند و اجازه آوردن آن در موافقتنامه را ندادند؟

            5- آیا این خود گول زنی نیست که گمان کنیم غربی ها عقلشان نمی رسد و نمی دانند که در متن معاهده این مطلب وجود دارد ولی در عین حال برای تصریح آن در موافقتنامه مخالفت می کنند و در برابر آن طی چند دور مذاکره طولانی مقاومت به خرج می دهند؟

            6- به ازای کدام امتیاز اخذ شده حاضر به کاهش سطح غنی سازی از 20 درصد به زیر 5 درصد شدیم؟

            7- چرا اعلام شده کاهش سطح غنی سازی و مصرف اورانیوم های غنی سازی شده ظرف 6 ماه داوطلبانه بوده است؟

            8- آیا 8 میلیارد دلار ارزش اینهمه تحقیر برای جمهوری اسلامی را داشته است؟

            9- آیا این موافقتنامه در صورت یک اشاره و تلکنگر از سوی رهبری مبنی بر نارضایتی باعث ایجاد شکاف در جمهوری اسلامی نمی شود؟

            10- طرفداران دولت اعلام می کنند که نتیجه مذاکره مورد تائید رهبری است ولی رهبری در متن مرقومه خود فرمودند با فرض های مندرج در نامه آقای رئیس جمهوری ارزیابی مثبت است. آیا این لطف رهبری نسبت به دولت نیست و نشان از آن ندارد که رهبری می خواهد از کنار مسئله عبور کرده و دولت را تضعیف ننماید ولی در عین حال مسئولیت عواقب این مذاکره را بر گردن دولت و طرفداران مذاکره بیندازد.

            11- خرج کردن از رهبری نشان از آن دارد که دولت برای بستن دهان منتقدان نیاز به یک اهرم قوی دارد که به احترام ایشان مخالفان مهر سکوت بر لب بزنند.

            12- آقای آجدانی پشتیبانی های چشم بسته و تحلیل های جانبدارانه نمی تواند حقوق ملت ایران را حفظ نماید. وقتی از طریق جنابعالی تحلیلی ارائه می شود توقع این است که از لاک وابستگی بیرون آمده و آزاداندیشانه و بدون اینکه بخواهید موقعیت خویش را حفظ کرده و رویه تقیه پیشه کنید مسائل را آنگونه که هست تحلیل نمایید. نفع کشور بر نفع گروه و افراد ترجیح دارد و اگر امثال جنابعالی فداکارانه پا به میدان تحلیل نگذارید و قلم را به موقعیت و حفظ آن بفروشید، پس ملت باید به چه کسانی اعتماد کند؟

            • سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

              اییییییییییییینننننننننننن چی میگه؟مردی از جنس بلور؟

              • سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

                درود بر جناب آجدانی - مردی برای تمام فصول و مر دی از جنس بلور. خداقوت و از گزند دشمنان و حاسدان دور بادا.

                • آنچه مرقوم داشته ایدپاسخ به این دیدگاه 1 2
                  دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                  رهبر بصیر مان چه زیبا درجواب نامه رئیس جمهور مرقوم فرمودند:بسمه تعالی

                  جناب آقای رئیس‌جمهور



                  دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ئی و دیگر دست اندر کاران است و میتواند پایه‌ی اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی قرار گیرد. بی‌شک فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود ان‌شاء الله. ایستادگی در برابر زیاده خواهیها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد، و چنین خواهد بود ان‌شاء الله

                  • دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                    خیلی بیچاره ای مازندنومه.کامنت حذف می کنی.سیاستت دقیقا مثل احمدی نژادیاست.لازم نیست شماها داعیه تدبیر و امید بشید.بنده خدا دلش خوشه سایت داره.

                    • دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                      دكتر آرزو وليپور خطاب به آرميتا رضايي نژاد : دخترم نگران خون پدرت نباش.

                      آرمیتای زیبای من ، ما باید عمری بباریم تا بهار زنده بماند فردای روشنی در انتظار توست فردایی که نام پدران شهیدمان را در دفتر اسطوره ها نوشته است .

                      آرمیتا جان سلام

                      اولین بار که دیدمت بادبادکهایی را نشانم دادی که رد پای پرندگان را دنبال می کردند و تو رد پای پدرانمان را در آسمان .

                      من نمی دانستم تو از کجا فهمیده ای که درد من و تو از یک جنس است دخترم،33 سال پیش ازتوکوچکتر بودم که پدرم کبوتر شد و رفت ودر تمامی این سالها دلوا پس بهاری بودم که مبادا در تن باغ بخشکد که مبادا آفت ها ، عطر پدرم را از یاد گلهای باغ ببرند که مبادا قارقار کلاغان ، صدای آسمانی پدرم را ببلعند

                      دخترم .آرمیتای عزیز ، این روزها اتفاقاتی افتاد که شاید دل کوچک ترا بلرزاند مثل زلزله هایی که گاه در دل من اتقاق می افتاد . می خواهم به تو بگویم دلوا پس خون پدرت نباش .کلاغهای بی اعتمادی جایی در آسمان یقین من و تو ندارند. می دانی ؟ من و تو وتمام آنانی که پدرانشان را در آسمان خاک کرده اند در سایه سار درختی هستیم که ریشه در باور ما دارد مردی که حرف گل سرخ را می فهمد و راز پرندگان را می داند . دستهای او آشیان امنی برای ماست .می دانی ؟ پدران ما رودی بودند که هرکجا باشند رد پایشان پیداست و همه می دانند که خانه رود دریاست . اگر امروز ما نشانی دریا را می دانیم اگر امروز ، غیورانه از حق مسلم مان در دنیا دفاع کرده ایم اگر توافق نامه نوشته ایم با خون پدرانمان مهر و امضا شده است . آرمیتای زیبای من ، ما باید عمری بباریم تا بهار زنده بماند فردای روشنی در انتظار توست فردایی که نام پدران شهیدمان را در دفتر اسطوره ها نوشته است

                      • توران دخت محمودیپاسخ به این دیدگاه 2 2
                        دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                        شما خجالت نمیکشی که سانسور میکنی کامنت ها رو....

                        • محمدی فولادیپاسخ به این دیدگاه 5 1
                          دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                          باید به ریس جمهور محترم تبر یک کفت که مهر ه بسیار بزرکی جون دکتر ظریف را بر کزید که دل دوستان انقلاب را شاد کرد جشم دشمنان انقلاب را کور حیرت ماند جهان از دبیلما سی جناب اقای دکتر ظریف و تیم اش به راستی دل همه خانواده شهدا وجانبازان کشور مان شادشد ازعملکرد زیبایش خسته نباشید سربازان دبیلماسی

                          • سوادكوهي كيجاپاسخ به این دیدگاه 1 3
                            دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                            من با اصل مسئله مشكل دارم چرا بايد ايران به اينجا مي رسيد همه جوابها رو هم مي دونم ولي بازم ميگم چرا؟؟؟ و چرا؟؟؟ چطور ممكنه يه كشور حتي هشت سال بعدشو نبينه و ندونه!!! ياد داستان روباه و كلاغ به خير !!!! كيك زردمون رو حالا بايد چه جوري از دهان روباه دربياريم؟؟؟؟؟؟؟؟ اخه اين روباه با روباه داستان شنل قرمزي هم فرق داره كه بخوابه شكمشو پاره كنيم كيكمونو دربياريم جاش سنگ بذاريم بعد بدوزيم تا وقتي بيدار شد بره سر چاه خودشو نگاه كنه بيوفته تو چاه!!! روباهش واقعيه!!! و واقعا مكار! تازه كلي دوست گرگ و كفتار هم داره!!! خدايا تو به ما بصيرت و دانايي بيشتري عطا كن فقط تو رو داريم

                            • توران دخت محمودیپاسخ به این دیدگاه 7 0
                              دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                              ... الان مثلا تو اوجی شهرتو دریاب.....
                              جای دس دس کردن ، فرماندارو دریاب....جوونای شهرتو دریاب ، اصلا شهرتو دریاب که فردا خیلی دیره....

                              و در آخر ، ما میدونیم شما یه دونه اید تو نوشتن ، ولی یه کم وقتتونو صرف امور شهر و استان کنین ، کمتربنویسین.......بجایی هم بر نمیخوره..مام دلتنگتون نمیشیم اگه اینجا یه مدت کمرنگ باشید.... در پناه خدا

                              • دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                                درود بر جناب آجودانی مردی برای تمام فصول.

                                • دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                                  دستاني پر از خالي !!

                                  آقاي آجوداني چه داني كه چون پرده برافتد نه تو ماني و ...

                                  • دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                                    جناب آقای آجودانی عزیز

                                    بسیار ممنونم از اینکه شما را در اسنتان و در حال نوشتن می بینم . اما واقعیت این است که در این نوشته شما چیزی به جز نوشته های قبلی سایت ها و روزنامه ها ننوشتید البته لحن متعادلتری گرفتید مخصوصا در مقدمه . اما سوال این است که آیا حتما باید به عنوان معاون رسانه ای مطلب بنویسید ؟ اگر مجبور نیستید به شما توصیه می کنم اگر سخن تازه ای ندارید ننویسید . البته فرمایشات شما در اعلب موارد درست و مورد تایید است اما تازه نیست


                                    ©2013 APG.ir