تعداد بازدید: 3956

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 21 آذر 1392-1:51

ژست استعفا!

چرا نمایندگان استعفا داده اند؟/ انچه گلايه از نمايندگان استان مازندران است، این است که چرا تاكنون به فكر چنين كاري نيفتادند؟ موارد زيادي را مي توان دست بندي نمود كه نياز بود نمايندگان استان مازندران تا به حال حساسيت شان را نشان دهند و نمي گذاشتند استان مبتلا به اين خسران وزيان شود؛ به همین دلیل این استعفا نشان از يك تقليد و يا ژست سياسي دارد.


مازندنومه، محمدرضا منصوریان: دولت دكتر روحاني جهت قانون مدار نمودن امور توانست بعد از چند سال براي اولين مرتبه، لايحه بودجه 93 را در زمان معلوم  يعني 17 اذر ماه به مجلس ببرد.

این اقدام دولت به جای این که مورد تشویق قراربگیرد، مورد هجمه مجمع نمايندگان بعضي از استانها قرار گرفت و شنیده شده نمايندگان بعضي ازاستان ها به دلیل كاهش سهم اعتبارات شان درلايحه بودجه و مشكلات ناشي از دولت گذشته، تهديد به استعفا نمودند.


يكي از روزنامه هاي سراسري در تاریخ 20 آذر در صفحه سوم خودش آورده که نمایندگان استان مازندران هم در کنار استان‌های لرستان و خوزستان، نمایندگان شمال کشور هم تهدید به استعفا کرده اند.


 نماینده مردم نور و محمودآباد دیروز از احتمال استعفای نمایندگان استان مازندران در اعتراض به لایحه بودجه سال ۹۳ خبر داد. عبدالوحید فیاضی اضافه کرد: در این لایحه ، سهم استان مازندران نادیده گرفته شده است که همین باعث پدید آمدن مشکلاتی خواهد شد .


حركات نمادین نمایندگان سایر استان ها به موكلان شان مربوطه مي شود كه چگونه قضاوت کنند، هر چند گفته می شود دربررسی اولیه بودجه 93 نماینده های خوزستان متوجه شدند که اعتبارات منظورشده برای این استان به نسبت سایر استان‌ها کاهش شدیدی داشته وهمچنين  فولاد خوزستان که به فروش رفته، اعتبارش به جاده تهران- شمال و بخشی به متروی تهران - پرند اختصاص یافته است.


هم چنین طبق قول وزیر نیرو به نمایندگان خوزستان ، مقرر شده بود که پروژه انتقال آب از سر شاخه‌های کارون به فلات مرکزی لغو شود، اما برخلاف آن عمل شد.


این ها بهانه های استعفای نمايندگان خوزستان است، اما وقتي استعفای نمايندگان استان مازندران مطرح شد به عنوان يك موكل مازندراني اين حق را دارم پرسشي چند در خصوص اين برنامه داشته باشم.


اگر قرار باشد از ابزار استعفا برای پیشبرد مسایل استفاده شود، ديگر سنگ روي سنگ بند نمي شود. هرچند اين مشكل قوه مقننه است و دولت نبايد چندان  دراين خصوص حساسيت نشان بدهد زيرا لايحه توسط دولت تقديم مجلس شد و مجلس حق دارد به تركيب لايحه دست ببرد وآن را زيرو روكند.


اما انچه گلايه از نمايندگان استان مازندران است، این است که چرا تاكنون به فكر چنين كاري نيفتادند؟ موارد زيادي را مي توان به صورت زير دست بندي نمود كه نياز بود نمايندگان استان مازندران تا به حال حساسيت شان را نشان دهند و نمي گذاشتند استان مبتلا به اين خسران وزيان شود؛ به همین دلیل این استعفا نشان از يك تقليد و يا ژست سياسي دارد .


    زماني كه ثروت ملي استان مان مانند جنگل هاي شمال كه در حوزه خزر رو به نابودي است و برنامه مدوني جهت حفظ اين منابع خدادادي نداريم، نمايندگان ما در مجلس شوراي اسلامي چه كاري در اين خصوص انجام دادند يا در برنامه خود دارند ؟


زمين هاي حاصل خيز كناره خزركه موجب توليد چند محصول استراتژيك مي شود، متاسفانه توسط بساز و بفروش ها به ویلا و مراکز تفریحی  تبدیل می شود؛ نمایندگان این ها را نمی بینند؟
    تخريب محيط زيست از سواحل 300 كيلومتري دريا گرفته تا كناره جاده هاي دسترسي به شمال و مراكز تفريحي و تفرجگاه هاي بين راهي توسط ميليون ها گردشگر توسط نمایندگان نادیده انگشته شده و مورد بي مهري قرار گرفته است.


چرا نمایندگان در قبال روی دست ماندن صدها پروژه نيمه تمام از دولت گذشته و هزارها تقاضا جهت عمراني واباداني استان وبه خصوص ترافيك نفسگير شهرهاي شمالي استعفا نداده اند؟
    بي بهره بودن  مازندران مركزي مانند( شهرهاي  آمل ، بابل ، بابلسر ، قائمشهر و ساري)  از مزيت كلان شهرها و این که اين شهرها امروز به دليل نزديكي جغرافيائي و تركيب جمعيتي و همچنين رفت آمد بين شهري دست كمي از كلان شهرها ندارند نیز از مواردی است که نمايندگان در خصوص آن کاری نکرده اند.


چه خوش بود نمایندگانی در دل دارند استعفا دهند، در دولت قانون گریز احمدی نژاد هم از این ژست ها می گرفتند. ما به شما نمي گوئيم به خاطرحفظ واحيای حقوق شهروندي موكلان تان و كمي اعتبار وكاهش بودجه  در سال 93 اسعتفاء دهيد، اما توقع داريم به جاي اتخاذ رفتارهای رسانه پسند و بازارگرمی های نمادین به اصلاح لایحه بودجه مبادرت ورزید.


خوب است سعي وتلاش تان را به كار ببريد و از حقوق اساسي مردم مازندران دفاع كنيد. به فكر مسائل اساسي استان به صورت جمعي و نماينده همه مردم مازندران باشید، از رامسرگرفته تا گلوگاه .
         

 


  • محمد حسین پاسخ به این دیدگاه 1 0
    شنبه 23 آذر 1392-14:5

    باسلام.
    احساس میکنم که مازندنومه خیلی از دولت قبلی دلخور شده که بنده تو این چند سالی که این سایت رو رصد میکنم، این دلخوری رو کاملا مشهود میبینم.
    دوستان عزیز،هر دولتی دارای نقاط قوت و نقاط ضعفه.دولت احمدی نژاد هم این طور بوده.دولت آقای روحانی هم اینطور خواهد بود.
    نباید از دایره انصاف خارج شد و با حقد و کینه و غرض ورزی در رابطه با این مسائل نظر داد.نظرات آقای دکتر عارف رو در مناظره به یاد بیارید.چراکه ایشون علاوه بر انتقاد از نقاط ضعف دولت احمدی نژاد، از نقاط قوت ایشون مثل پرکاری هم یاد کردند.
    اگر نمایندگان محترم مردم در مجلس تهدید به استعفا کردند و اگر این کار از نظر ما غیر منطقی به نظر میرسه، باید این مسئله رو با عقلانیت سیاسی و تدبیر حل و فصل کرد، نه این که فضا رو به سمت شانتاژ کردن ببریم و تک تک اشتباهات دولت گذشته رو نام ببریم و بگیم چرا اونجا استعفا ندادی!
    از سایت مازند نومه هم درخواست میکنم که قدری نسبت به دولت آقای احمدی نژاد انصاف داشته باشه و لااقل نظرات موافق ایشون رو هم به نمایش بگذاره.اکثر نظراتی که نمایش داده میشندجنبه انتقادی دارند. نظر مقام معظم رهبری درباره خدمات دولت رو به یاد بیارید که بعد از مناظره های انتخاباتی، ایشون از بی انصافی های کاندیدا ها ابراز ناخر سندی کردند.

    • شنبه 23 آذر 1392-7:48

      آقایان نماینده : آیا جرات داشتید در مقابل آقای احمدی نژاد که تمام ارکان مجلس را خدشه دار کرد چنین کاری کنید ؟ حتما می خواهید برای انتخابات بعدی خودتان را شجاع و مدافع مردم نشان دهید ! در مقابل چندبرابر شدن سکه و دلار و پراید و ... توسط دولت آقای احمدی نژاد سکوت و همراهی نمودید ! چرا ؟! چون کارت هدیه چند میلیونی ....

      • جمعه 22 آذر 1392-13:34

        پارسال و زمان احمدی نژاد بود که میگفتن پول فروش فولاد خوزستان صرف متروی تهران - پرند و آزادراه - تهران شمال شده ؛ اما الآن میگن پول فروش فولاد خوزستان برای ساخت و ساز در پرند و تنکابن در نظر گرفته شده نه مترو و نه آزادراه تهران - چالوس .

        • پنجشنبه 21 آذر 1392-16:53

          قابل توجه جناب منصوریان و بعضی از کامنت گدذران عزیز///////////////////کمال علیپور:
          با استعفا چیزی حل نمی شود/ استان ها را به یک چشم نبینید
          نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی، سیمرغ استعفای نمایندگان به نشانۀ اعتراض را در شأن مجلس ندانست و خاطر نشان کرد: نمایندگان مازندران سر جایشان محکم ایستاده اند، هرگز استعفا نخواهند داد و با روش اصولی حتما حقشان را می گیرند.


          کمال علیپور در گفتگو با خبرنگار سوادکوه آنلاین درباره تصصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: به واسطه مشکلات کشوری و بودجه تصمیم بر این شد که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی نشستی با دکتر نوبخت معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور و معاونینش داشته باشیم .

          وی افزود: هدف ما این است که در این جلسه بتوانیم از سرفصل بودجه های بعضی از ادارات و سازمان ها کم کنیم تا به واسطه آن به سرفصل بودجه های تملک دارایی ویژه ملی استان مازندران اضافه کنیم.

          عضو کمیسیون عمران مجلس در سخنانش به کسری 20 هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی کشور اشاره کردو اظهار داشت: در کل امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بودجه عمرانی کشور با تعدیل زیادی مواجه شده و این را باید در نظر گرفت.

          رئیس کمیته راه و ترابری مجلس با بیان اینکه باید با مسئله بودجه منطقی تر برخورد شود توصیه کرد: نمایندگانی که می خواهند در مسئلۀ بودجه ورود پیداکنند حتما در نظر داشته باشند سر جمع اعتبارات عمرانی نسبت به سال گذشته 20 هزار میلیارد کم شده، علاوه بر بودجه باید به تورم هم توجه داشت و این نکته را هم مد نظر داشت که قیمت اقلام هر سال بالاتر می رود.

          عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره استعفای دسته جمعی نمایندگان خوزستان بیان کرد: شأن مجلس بالاتر از آن است که به خاطر این مسائل نمایندگان استعفا دهند.

          علیپور با تأکید بر اینکه با استعفا چیزی حل نمی شود خاطر نشان کرد: نمایندگان مازندران سر جایشان محکم ایستاده اند، هرگز استعفا نخواهند داد و با روش اصولی حتما حقشان را می گیرند.

          نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مورد وضعیت بودجه مازندران نسبت به سایر استانها ابراز داشت: وضعیت بودجه مازندران نسبت به بعضی از استانها بهتر است ولی نسبت به استان هایی که پروژه های بزرگ دارند خوب نیست.

          وی نداشتن پروژه های بزرگ ملی دراستان را بزرگترین علت کمی بودجه مازندران عنوان و تصریح کرد: در استان مازندران پروژه های ریز و درشت استانی داریم که در بحث تملک و دارایی استان می آید اما پروژۀ بزرگی که در سطح ملی باشد مثلا تسطیح زمین های کشاورزی قائم شهر، سوادکوه و جویباردر استان وجود ندارد که بتوان به وسیلۀ آن بودجۀ کلان گرفت.

          استان ها را به یک چشم نبینید

          عضو کمیسیون عمران مجلس بزرگترین اعتراض نمایندگان مازندران را به اولویت بندی دولت در اختصاص بودجه های عمرانی اعلام کرده و اذعان داشت: دولت در لایحۀ بودجه خود اولویت را به پروژه هایی داده که بیش از 70% در روند اجرایی پیشرفت داشتند اما به اصل توسعه متوازن استان ها در سند چشم انداز توسعه پنجم دقت نکرده است.

          علیپور حرف خود را اینگونه تشریح کرد: در مبحث مهار آب خوزستان 78% و آذربایجان غربی 68% آب های خود را مهار کرده اما استان مازندران تنها 4% منابع آبی خود را مهار کرده و بقیه دارد هدر می رود، این انصاف نیست که شما در این حال به 4 سد نیمه کاره خوزستان با پیشرفت 70 درصدی بودجه بدهید ولی دو سدی که در مازندران تنها 20% پیشرفت کار دارند را در نظر نگیرید چرا که بر اساس دستور اولویت با بالای 70% است.

          وی افزود : حرف ما این است که نباید الآن پروژه های استان های مختلف را به یک چشم دید اول باید تمامی استان ها را به یک سطح برابر برسانید و بعد از آن همه را به یک چشم ببینید.

          • پنجشنبه 21 آذر 1392-14:59

            روسای یکی از دانشگاهها به مجموعه خود گفته بود که در پیش وزیر استعفای خود را تسلیم کرده ولی وزیر گفته حالا بمان و کار بکن.
            این روزها در دانشگاهها مازندران غوغایی است و افراد مختلفی برای جایگزین روسای قبلی که کارنامه های ذلت آور و ناجوری دارند لیست می شوند.
            هیات بررسی در دانشگاه مازندران مسائل رضایت یا نارضایتی مجموعه اعضاء هیات علمی، کارکنان و دانشجویان را به طور جداگانه جمعی و انفرادی مورد بررسی قرار داده است.
            در ...رئیس دانشگاه هم توسط اعضاء هیات علمی و هم توسط کارکنان و هم توسط دانشجویان با بحران هویت و ماهیت رو به رو شد و کارکرد او به اشد وضع زیر سوال قرار گرفت. بخصوص تحمیل دو تن از فرزندان فوق لیسانس خود به عنوان عضو هیات علمی عکس العمل های بسیار بدی را در بین دانشگاهیان داشته است. شعارهای گوناگون اعتراضی بر علیه ایشان شدید بود و اکثر نگاهها به سمت شخصیت وزین و متین آقای دکتر کریمی مله برای جایگزینی دوخته شد. به نظر می رسد رئیس فعلی دانشگاه هر چه زودتر عوض شوند به نفع ایشان است.
            در دانشگاه بابل هم جنبه های اعتراضی اعضاء هیات علمی، کارکنان و دانشجویان بر جنبه های تائیدی نسبت به رئیس دانشگا می چربید. موجی که به عنوان بسیجی بودن برای رئیس دانشگاه راه افتاده امید هایی را ایجاد کرده که شاید جواب بدهد و تیم بررسی کننده قانع به ابقاء رئیس فعلی گردند ولی گروههای طرفدار روحانی و ستادهای ایشان در بابل و دانشگاهها و ستادهای استان بیشتر پیگیر جایگزینی دکتر واثقی هستند. به نظر می رسد این جابجایی هم از قوت بالایی برخوردار باشد.
            در دانشگاه کشاورزی ساری که بیشترین اعتراض و تندترین موارد را بر علیه ریاست دانشگاه داشتند، خودرایی و دیکتاتور منشی رئیس دانشگاه به روشن ترین وجه به تصویر کشیده شد و ابتدا به نظر نمی رسید که آتش مخالفت تا به این اندازه تند باشد. ولی هرچه به زمان انتهای انتقادها می رسید این حرارت و تندی بیشتر می شد و مسائل جدیدی از سوء مدیریت و سوء استفاده ها رو می شد. در بخش کارکنان نیز بیانیه های زیادی خوانده شد و سخنرانی های زیادی علیه تیم مدیریتی به عمل آمد و در بخش دانشجویان نیز تندی های فوق العاده ای از یکدندگی ها و خود رایی ها و بخصوص انتقال نابخردانه دانشکده منابع طبیعی به مجموعه دانشگاه و مسائل مختلفی که در اعمال نفوذ و چگونگی گرفتن دانشجو در پردیس دانشگاه و ایجاد رانت های مختلف کاری برای باقی ماندن در قدرت مطرح شد. به نظر می رسد مطرح ترین فرد در این دانشگاه برای جایگزینی دکتر بهمنیار باشد که تلاش زیادی از سوی مدیریت حاضر دانشگاه برای تخریب وی به عمل آمده است.

            • پنجشنبه 21 آذر 1392-12:22

              همین که منافع شون به خطر بیافته استعفا خوبه که دست به کارای خیلی ... هم میزنن!!!
              این همه پروژه نمیه تموم تو استان هست اگه اینا فقط مقداری از این حساسیتشون رو اونجا به خرج میدادن ، چند سال پیش این پروژه ها به اتمام میرسید!!!
              دریغ ....

              • نایب اللهپاسخ به این دیدگاه 3 1
                پنجشنبه 21 آذر 1392-11:8

                آقای منصوریان در دوره اصلاحات بسیار افراطی بود این تحلیل های قشنگ اگر آن زمان بیان می شد خیلی از مصائب های بوجود آمده حل میشد با مشاوره امثال منصوریان تا فراش مدرسه ها را جابجا کردند البته دوره جوانی ها بود صد البته میتوانست بهتر عمل کند حکایت استعفای نمایندگان حکایت مدیریت جوانی منصوریان است.
                خدا را شکر که اکنون تحلیل های درست را می خوانیم

                • سجاد کلانتریپاسخ به این دیدگاه 1 0
                  جمعه 22 آذر 1392-0:18

                  شما هم بودی بهتر از این نمیشد

                  • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 2 0
                    پنجشنبه 21 آذر 1392-18:1

                    غلط انداز گواهی می دهد که آقای منصوریان به هیچ وجه افراطی عمل نکرده بودند و یک رئیس دفتر فوق العاده مودب و سازگار با انسان ها بودند. در دوره ایشان متعادلترین وضعیت را در استانداری داشتیم و احترام ها حفظ بود ولی حالا چی؟
                    حالا اولاً تعدادی از مشاورین از هم محلی ها و فامیل ها و افراد افراطی شدید که تنها زیر آب آدم ها را زدن بلد هستند و از خود بهتر کسی را نمی بینند و سابقه متلون و زراندوزی و بده و بستان دارند پر کرده است که باید به حال زار آینده استان سخت گریست. البته آقای منصوریان هم می توانست بهتر از آنی که بود باشد و در این تردیدی نیست.

                    • جمعه 22 آذر 1392-7:19

                      اخسنت به غلط الداز خوب شرح حال دادی

                      • شنبه 23 آذر 1392-7:0

                        ما هم اومدیم که یک حالی به این آقای منصوریان بدهیم ولی ظاهراً از نظر شما به شرح حال تبدیل شد.
                        باشد این را هم می پذیریم که سیاست غلط اندازی ما بالاتر از آن است که به بزرگواری همچون آقای منصوریان شرح حال بدهیم.
                        اصلاً غلط انداز بدبخت تو چی بهت می ماسه که اینجوری خودت رو ضایع می کنی؟ مثلاً اگر همین دو کلمه رو نمی نوشتی می ترکیدی؟

                  • پنجشنبه 21 آذر 1392-10:57

                    به نظر من هم این یک سیاسی کاری است نه نشان از سیاست نمایندگان مازندران مبتنی بر منافع استان . چرا تا به حال چنین رویکردی در انها دیده نشده است . مازندرانی که بخاطر سوء مدیریت مدیران و بی برنامگی نمایندگان حال و روز خوشی ندارد

                    • پنجشنبه 21 آذر 1392-10:11

                      علیرغم اینکه در خبر از احتمال! استعفا توسط یکی از نمایندگان اشاره شد و با توجه به اخباری که خبرگزاری ها به نقل از دبیر مجمع و سایر نمایندگان مبنی بر عدم استعفا و پیگیری بودجه سال 93 منتشر کردند بهتر بود نویسنده و مدیریت سای مواضع نمایندگان را نیز منتشر می کردند تا قضاوت عادلانه تری صورت می گرفت

                      • شهرستانیپاسخ به این دیدگاه 3 3
                        پنجشنبه 21 آذر 1392-8:27

                        دکتر احمدی لاشکی استعفا را تکذیب کرده و گفته به جای این کارها دنبال حق مردم هستیم، خدایی حفظ آبرو کردن استعفا ندادن وگرنه آبروی ما می رفت

                      • پنجشنبه 21 آذر 1392-7:53

                        قبول داريم تازه مگر بودجه الان دست نمايندگان نيست حتما وظيفه شون را بلد نيستند

                        • پنجشنبه 21 آذر 1392-7:34

                          باتشکراز اقای منصوریان که ساده وصمیمی والبته اگاهانه انتقادمیکنند.


                        ©2013 APG.ir