تعداد بازدید: 3722

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 30 دی 1392-14:39

ورود گوشه نشین ها

معاون وزیر: معتدلان باید در صحنه حضور یابند

در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید آموزش  وپرورش مازندران مطرح شد: مدیر جدید آموزش و پرورش باید ذره‌بین به دست بگیرد و افرادی که در هشت سال اخیر، گوشه‌نشین شدند را به میدان بیاورد/ به دنبال افراد شایسته و توانمند باشید که دولت جدید را قبول داشته و تندرو هم نباشند/ با نیروهای خوش‌فکر اصلاح‌طلب می‌توانیم آموزش و پرورش مازندران را به نقطه اوج برسانیم+عکس


مازندنومه، کلثوم فلاحی: مراسم تودیع و معارفه پانزدهمین مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان استان، برگزار شد.

 حمیدرضا کفاش -معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش- میهمان ویژه این مراسم بود.

وی با بیان اینکه کار در آموزش و پرورش و مسئولیت‌های اداری و اجرایی، کار شبانه روزی است که باید با صداقت همراه باشد، گفت: اگر در استان‌ها نقدی وجود دارد، این نقد بر سیاست‌ها است چرا که شهرستان‌ها و استان‌ها مجری سیاست‌های کلان هستند.

کفاش با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید، برخوردی که با نیروهای خدوم صورت می‌گیرد، متفاوت از گذشته است، ادامه داد: دولت آقای روحانی، مدعی تخریب هرآنچه که در گذشته انجام شده، نیست.

 وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، دولت انتصاب شایستگان و بهترین‌ها است، افزود: سکانداری آموزش و پرورش باید در دست فرهیختگان هر استان باشد.

کفاش با اشاره به اینکه مدیرکل فعلی آموزش و پرورش مازندران از افرادی نبود که مدیران گذشته را کنار گذاشته باشد، ادامه داد:‌ اما مدیر جدید آموزش و پرورش باید ذره‌بین به دست بگیرد و افرادی که در هشت سال اخیر، گوشه‌نشین شدند را به میدان بیاورد.

وی با بیان اینکه معتدلان و شایستگان باید در صحنه حضور یابند، تصریح کرد:‌ آنهایی هم که اشتباهی آمده بودند باید به جای خود برگردند، اما افرادی در هشت سال گذشته حق شان نبوده که گوشه‌نشین شوند و بنابر نگرش‌های سیاسی، توجهی به آنها نشده، باید دوباره به میدان بیایند.

 کفاش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش جای چهره‌های شاخص و فهمیده حوزوی و دانشگاهی است، ادامه داد: صرف اینکه فردی از فلان‌جا رد شده، فلان روزنامه را خوانده و با فلانی سلام و علیک کرده نباید مانع حضور افراد در حوزه آموزش و پرورش باشیم.

 وی با بیان اینکه وزیر در سطح کلان بیان کرده که طرح‌های عجولانه نداریم، گفت: همچنین وزیر اعلام کرده آمار نمی‌خواهیم بلکه به دنبال کیفیت هستیم.

کفاش خطاب به مدیرکل جدید مازندران اظهار داشت: در انتصاب‌ها مطالعه کرده و عجله نکنید.

 وی با بیان اینکه اعتدال، تقسیم سهام نیست، یادآور شد: به دنبال افراد شایسته و توانمند باشید که دولت جدید را قبول داشته و تندرو هم نباشند و مسائل آموزش و پرورش را به جریانات خطی نفروشند.

کفاش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مستقل است و استقلال قوه مجریه باید حفظ شود، گفت: مدیران وظیفه همکاری با استاندار و احترام گذاشتن به نماینده را دارند و این به آن معنا نیست که قوه مجریه در انتصاب تابع باشد، حتی انتصابی در مدرسه، انتصاب ضابطه دارد و دولت این ضابطه را مشخص می‌کند.



*توجه ويژه به بانوان

 استاندار مازندران هم در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: مردم مازندران با مشارکت 92درصدی در انتخابات 24 خرداد حماسه سیاسی مورد نظر رهبری را تحقق بخشیدند.

ربیع فلاح یادآور شد: دولت با همه مشکلات داخلی و خارجی، تحریم‌ها و خزانه خالی اما توانسته در زمینه نیاز معیشتی مردم گام‌های خوبی بردارد.

 وی با اشاره به تورم 42 درصدی رشد منهای 8/5 درصدی، افزود: دولت توانسته تورم را مهار کند و رشد منفی را هم به صفر برساند و تحریم‌ها در حال فروریزی است.

 استاندار مازندران با اشاره به موفقیت دولت در مناسبات خارجی، تصریح کرد: پیشنهاد رئیس‌جمهوری در سازمان ملل برای جهان عاری از خشونت و نامگذاری سال 2014 به این نام از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از توان مدیریتی بانوان، گفت: جایگاه بانوان در آموزش و پرورش به صورت اساسی‌تری دیده شود.



*بهره گیری از نیروهای خوش فکر اصلاح طلب

سیدعلی قاسمی -مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران- هم در این نشست، اظهار داشت: پیشینه تاریخی سند تحول در آموزش و پرورش، مربوط به سال 82-83 است که در سال 89 به ثمر نشست.

 وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش باید به طراحی مدل جدیدی از مدیریت بپردازیم، افزود: اگر شیوه مدیریت را تغییر ندهیم همچنان درجا می‌زنیم.



قاسمی با اشاره به اینکه ارتقای همه‌جانبه منزلت معلمان باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد:‌معلم، عنصر اصلی و موثر در سند نظام تعلیم و تربیت است و اگر به معلم توجه نکنیم، جامعه به سوی تحول نخواهد رفت.

 وی با بیان اینکه امروز از اعتماد متقابل بین مدیران و معلمان برخوردار نیستیم، یادآور شد:‌ آموزش و پرورش در صورتی می‌تواند به اهداف خود دست یابد که از این انسجام و اعتماد برخوردار باشد.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه باید از انتقام و لجاجت بپرهیزیم و اصل مثبت‌اندیشی در روابط انسانی لحاظ شود، گفت: حاکمیت قانونگرایی به انسجام منجر می‌شود.

وی با تاکید بر اعمال مدیریت حرفه‌ای، اظهار داشت: آموزش و پرورش را از مسائل حاشیه‌ای دور می‌کنیم، باید آموزش و پرورش را از جریانات سیاسی که می‌خواهند در انتصاب‌ها اعمال سلیقه کنند دور نگه داریم.



قاسمی خاطرنشان کرد: با نیروهای خوش‌فکر اصلاح‌طلب می‌توانیم آموزش و پرورش مازندران را به نقطه اوج آموزش و پرورش کشور برسانیم.

*توجه به مقوله فرهنگ

محمدعلی امیری -مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران- در این مراسم اظهار داشت:‌ اعتقاد ما در آموزش و پرروش بر این بوده که تنها به افزودن بار علمی، بسنده نکنیم و مقوله فرهنگ و تربیت هم مورد توجه باشد.

 وی با اشاره به اینکه به آموزش و پرورشی که فقط در یک مسیر حرکت کند، نمی‌بالیم، گفت: اگر نتوانیم با تعریفی که از آموزش و پرورش داریم مطالبات مردم را پاسخ دهیم، این آموزش و پرورش به بیراهه می‌رود.



 امیری با بیان اینکه مردم باید تعریف مناسب از آموزش و پرورش را بشناسند و مطالبه‌گر باشند، ادامه داد: زمانی اعلام شد آموزش و پرورش حق تبیه بدنی دانش‌آموزان را ندارد و همه دستگاه‌ها و مردم بر این موضوع وفاق داشتند.


  • چهارشنبه 2 بهمن 1392-14:15

    حیف شد که استان مدیری توانمندی مثل امیری را از دست داد او باید استاندار مازندران می شد

    • چهارشنبه 2 بهمن 1392-0:14

      آقای مدیر کل با حرف نسنجیده خود همین الان برای خود دشمن درست کرد از نیروها ی خوش فکر اصلاح طلب استفاده میکنیم یعنی چه؟ مگر خوش فکر بودن اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب دارد؟ مگر دولت آقای روحانی دولت اصلاح طلبان است؟ واقعا تاسف بر این آموزش و پرورش خوش خیال بودیم که در دولت روحانی این جناح و اون جناح ملاک نیست ملاک مسئولیت شایسته سالاری است

      • سه شنبه 1 بهمن 1392-13:11

        دلت خوشه تو همین ... استان مدیرکل اش از جبهه پایداریه تازه برای معتدلین کورکوری می خواند اگر دفعه بعد این معتدلین به روحانی رای دادند با این وضعیت اسممو عوض می کنم

        • دوشنبه 30 دی 1392-23:18

          خداروشکر مدیر کل جدید بابلی نیست .
          ولی استاندارهم به طور علنی اعلام کرد که مدیران بابلی باید انتخاب شوند.خبرنگار مازندنومه یادش رفت یا عمدا ننوشت .من می نویسم .استاندارمازندران گفت:مدیر کل آموزش وپرورش مازندران از نیروهای غرب استان استفاده کند همانطور که من از این نیروها استفاده کردم.اگه واقعا عدالت محورو اعتدال پرست هستین .مطلب من بزارین

          • دوشنبه 30 دی 1392-23:5

            این استانداره... چی گنه

            • دوشنبه 30 دی 1392-23:1

              الحق و الانصاف اگر ملاک شایسته سالاری بود امیری با توجه اقدامات ارزشمندش شایسته تر بود ولی چه کنیم ...
              در هر حال برای آقای قاسمی آرزوی موفقیت داریم

              • دوشنبه 30 دی 1392-22:42

                دمت گرم اقای احمدی فولادی خوب مدیر کل ساروی اوردی!!

              • دوست همفکرپاسخ به این دیدگاه 3 5
                دوشنبه 30 دی 1392-22:27

                من آقای قاسمی رو از نزدیک می شناسم. انتخاب ایشان کاملا بجا و بر اساس معیار شایستگی انجام شد. به ایشان تبریک میگم.
                انشاالله موفق باشید.

                • دوشنبه 30 دی 1392-21:33

                  این انتخاب کاملا سیاسی و بدور از شایستگی انجام شد ... واقعا تدبیر و امید کجاست ؟


                ©2013 APG.ir