تعداد بازدید: 4724

توصیه به دیگران 4

سه شنبه 29 بهمن 1392-0:31

سه عضو شورای شهر از سفر مشهد، کیش و ترکیه می گویند

سفرت به خیر، اما...

آیا سفر اعضای شورای شهر قائم شهر به مشهد و کیش و تامین هزینه های آن از محل شهرداری، با مصوبه شورا و قانونی بوده یا نه؟


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا شریعتی: شنیده ها حاکی از آن است که تعدادی از اعضای شورای شهر و برخی مدیران شهرداری قائم شهر به همراه خانواده به مشهد و سپس کیش سفر کرده اند و هزینه سفر این ها نیز از طرف شهرداری پرداخت شده است.

در این زمینه نظر سه عضو شورای شهر قائم شهر را پرسیدیم:

* به دنبال این هستیم تا شورا را بروز کنیم

حامد ابراهیمی –رییس و سخنگوی شورای شهر قائم شهر- در گفت و گو با ما ضمن تایید سفر اعضای شورا به مشهد و کیش، این سفرها را کاری و به منظور ارزیابی خدمات شهرداری  وشوراهای شهر دانست وگفت: اعضای شورا وشهر داری قائمشهر برای بازدید از کارخانه کمپوست وطرح های عمرانی شهر مشهد به این شهرستان سفر کردند و در این شهر جلسه مشترکی هم داشتند.

وی  ادامه داد : دو تن از اعضای شورای شهر قائم شهر هم برای شرکت در سمینار آموزشی به ترکیه رفتند.

ابراهیمی با بیان اینکه برخی از اعضای شورای شهر در کیش و برای سمینار سالانه شوراها وشهرداری ها به سر می برند، گفت:اعضای شورا دعوت بودند  که برخی مثل من به صلاحدید شخصی نرفتیم.

رییس شورای شهر قائم شهر در پاسخ به این سوال که با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و وجود وسایل ارتباطی نوین مثل فیلم و عکس و اینترنت و ویدیو کنفرانس یا موارد مشابه، چه نیازی به سفر کردن و خرج از هزینه بیت المال است، اظهار داشت: متاسفانه ما امکانات لازم را نداریم و در حال حاضر به دنبال این هستیم تا شورا را بروز کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه دوستانی آمدند تا کارهایی در این زمینه انجام دهند ولی از طرف دیگر باید در نظر داشت شورای شهرهای مقابل این امکانات را ندارند.

ابراهیمی هم چنین از تصویب بودجه 65 میلیاردی در این شورا خبر داد وگفت: در جلسه ای که برگزار خواهیم کرد توضیحات نهایی را می دهیم.

وی در مورد توقف مراحل ساخت کارخانه کمپوست شهرستان قائم شهر هم بیان داشت:با پیمانکاری که برای نصب دستگاه ها آمده بود دچار اختلاف شدیم وطرح دعوی داریم.

سخنگوی شورا ادامه داد: این پرونده در حال حاضر در دادگاه مطرح است و در آینده ما خودمان یا پیمانکاران دیگر که توانایی این کار را دارند، طرح را به ثمر خواهند نشاند.

* اطلاعی از هزینه سفرها ندارم

بهنام طیبی -نائب رییس شورای شهر قائم شهر- با بیان اینکه بازدید اخیر برخی اعضای شورای شهر و سفرشان به ترکیه با دعوت وزارت کشور بوده است، گفت:برگزاری چنین همایش ها و نمایشگاه های سالانه و حضور در این نمایشگاه ها کمک می کند تا به طرح های جدید و شیوه های مناسب برنامه شهری آشنا و از آخرین دستاوردها در همه بخش ها مطلع شویم.

وی سپس در پاسخ به این سوال که هزینه این سفرها چگونه تامین می شود، گفت :اطلاعی نسبت به این موضوع ندارم و آقای ابراهیمی سخنگوی قانونی شوراست.

 طیبی ادامه داد:همه ی شهرهای ایران در این همایش آموزشی نماینده ای دارند.

*نه کیش رفتم، نه مشهد و ترکیه!

نصرالله دریابیگی دیگر عضو شورای شهر قائم شهر با بیان اینکه من خودم خبرنگار هستم، گفت من :نه به کیش رفتم، نه مشهد و نه به ترکیه.

وی ادامه داد: این سفرها بر اساس مصوبات کاری بوده و بنده اطلاعی از بودجه پرداخت شده برای این سفر ندارم.



 این عضو شورا با اشاره به این که سفر ترکیه بر اساس مصوبه هیئت وزیران بوده، تاکید کرد:من فقط می دانم شهرداری ها بودجه دولتی ندارند و با هزینه های مردمی اداره می شوند.
 
 وی گفت: حامد ابراهیمی رییس وسخنگوی شوراست که اطلاعات تکمیلی را می داند.

***

بر اساس این گزارش، گفته می شود شهرداری به اعضای شورا یک دستگاه لب تاپ، مبلغی وجه نقد و مبلغ قابل توجهی وام نیز پرداخت کرده است.

شنیده ها حاکیست مبلغ کلانی نیز خرج دکوراسیون دفتر شورای شهر قائم شهر شده است.

طبق قانون این هزینه ها باید با مصوبه شورا باشد و هرگونه برداشت از حساب شهرداری بدون مصوبه شورا و گذشتن از مراحل قانونی، مجاز نیست.


  • پنجشنبه 1 اسفند 1392-19:11

    ...بی خود نیست نمی خواهند دخل خرجا رو شفاف و رایانه ای کنند؟ و این گونه کارها باعث شد مجلس معافیت مالیاتی سازمان های وابسته به شهرداری ها رو رد کنه.

    • پنجشنبه 1 اسفند 1392-19:8

      ...نکنه منظورشه پله برقی پل هوایی همچنان باید خاموش باشه و ...

      • سه شنبه 29 بهمن 1392-23:42

        جایی که فقط مردا باشند و خبری از زنها نباشه تا مدیریت امور را در دست بگیرند همین میشود دیگه منت کشیدید ما رای بدیم می ارزد مگه نه با هزینه بیت المال سفر مجانی هتل مجانی غذای مجانی البته به حساب شهرداری قائمشهر از جیب مردم

        • سه شنبه 29 بهمن 1392-23:40

          سفرتون بخیر خوش گذشته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقایان ما مالیات و عوارض می دهیم شما سفر کنید ...

          • سه شنبه 29 بهمن 1392-19:19

            ملک سلیمان از این تحفه ها بسیار دارد. توی همین وزارت علوم نمیدونم کجاش بودجه های میلیاردی برای تحقیق در مورد کاربرد آب شور در کشاورزی و سایر کارها می دهند که ظاهر بسیار جالبی دارد. اما وقتی افراد را برای اینکار نگاه می کنیم می بینیم چه مصیبت هایی پشت این ظاهراً طرح خوابیده است.
            1- مجری طرح اصلاً رشته کاریش ارتباطی با خود طرح ندارد ولی چون رئیس دانشگاه بود و یکی از اعضاِ اصلی و تاثیر گذار طرح ها در بالا بالا ها زمانی دانشجوی این رئیس بود و در دوره ای معاون وزیر بود و توسط این رئیس از امتیازات بسیار زیادی از جمله اشتراک در راهنمایی پایان نامه دانشجویان دکتری و عضویت در هیات ممیزه دانشگاه و غیره برخوردار بود، اقدام متقابل هم این بود که بدون داشتن صلاحیت لازم برای ورود در طرح کاربرد آب شور آن یکی این یکی را به عنوان مجری معرفی می کند و بودجه نجومی در اختیارش می گذارد که او هم با این بودجه همه را بخرد و تیم درست کند.
            وقتی توی این مملکت اینهمه بودجه بی سر و صدا جابجا می شود و همه تشویق به سکوت می شوند که هیس مبادا رسانه ای کنید که مازندران در خطر است و این بودجه به جای دیگری می رود و سیاست بایکوت عناصر مستقل در پیش گرفته می شود، چه باید کرد؟ استاندار باید جوابگو باشد یا شهردار یا وزیر و یا حتی رئیس جمهور؟

            • سه شنبه 29 بهمن 1392-18:41

              ... چرا اعضای شورای شهر قائم شهر نباید یاد سفر همکارانشان که در دیدارشان امام خمینی (ره) فرمودند را سرمه چشمانشان نمایند.
              در 2 آبان 1358/ 2 ذى الحجه 1399؛ اعضای شورای شهر وارد قم شدند. معمار کبیر انقلاب فرمودند: اين شوراهاى شهر را [راه بيندازند] خوب، يك رأيى دادند. البته رأى كم دادند؛ لكن الآن شوراهاى شهر در بسيارى از جاها مستقر است. مردم گمان نكنند شوراهاى شهر مى‏تواند كار را انجام دهد. شوراى شهر هفت نفر، ده نفر، از خود همين مردم‏اند، با نداشتن وسائل درست. اين بسته به اين است كه مردم با اين شوراها و با اين اشخاص كه مى‏خواهند خدمت كنند به شهرشان كمك كنند. تا كمك ملت نباشد كارى انجام نمى‏گيرد.
              شما اعضای شورای جدید شهر قائم شهر که ملت پول خودشان را به شما امانت دادند خوب است قدر آن را بدانید و در بودجه نویسی و خرج کردن از آنها نظرخواهی کنید.

              • سه شنبه 29 بهمن 1392-18:20

                مدیریت شهری: کم کمکی هم به تاریخ رجوع کنید و سفرهای آنان را مقایسه کنید.
                قائم شهري ها براي ابراز علاقه به آقا امام زمان (عج)، سعي در ديدار بيشتر با نايبش امام خميني (ره) داشتند. به همين منظور آقاي شمس، عباس (شهردار) و كاركنان شهردارى قائم شهر (شاهى سابق)، در تاريخ "2 آبان 1358/ 2 ذى الحجه 1399" به شهر قيام قم‏، شرفياب شدند. امام خميني فرمودند:
                هم خزانه‏هاى اينجا را خالى كردند؛ و هم شهرها و دهات و همه جا را به فساد كشاندند؛ و هم به اسم «تمدن بزرگ» خرابكارى كردند. و الآن كه آنها رفتند، يك كشور به هم ريخته در هر جهت و خرابه، نه اقتصاد سالم دارد، و نه جهات ديگرش سالم است.
                مردم در فقر و فاقه فرو رفته‏اند، و همه اين فقر و فاقه‏ها و نابسامانيها ارثى است كه به شماها رسيده است. و هيچيك از اين خرابيها از نهضت نيست؛ از آنهاست، حتى در وقتى هم كه نهضت شد و انقلاب شد، خرابيها را نسبت به مردم، آنها كردند. و يك مملكت به ظلم كشيده دو هزار و پانصد ساله و به خراب كشيده و ظلم كشيده پنجاه سال، كه ما شاهد آن بوديم، نمى‏شود با يك ماه، دو ماه، يك سال، دو سال، تعميرش كرد، لكن مردم ايران مثل يك سى و پنج ميليون جمعيت محبوس كه در حبس را باز كردند و ريختند بيرون، از آن حبس كه بيرون آمدند، ناراحتيهاى ايام حبس را هم در بيرون دارند.
                الآن ناراحتيهايى كه اين ناراحتيها هم همان ارث رژيم سابق است؛ يعنى اشخاصى كه پنجاه سال تحت فشار بودند، اختناق بوده است، الآن يكدفعه خودشان را آزاد مى‏بينند، ناراحت بودند، حالا خودشان را مى‏بينند آزادند، حالا كه آزادند، فكر اين‏ معنا را نمى‏كنند كه از اين حبس كه بيرون آمدند، خودش يك نعمت بسيار بزرگى بود كه محتاج به تشكر است از خداى تبارك و تعالى كه ما را از يك همچو قيد و بندى، از همچو زجرى، خلاص كرده. لكن به جاى اينكه تشكر كنند، به جاى اينكه همراهى كنند، همه دست به هم بدهند براى تعمير اين خرابه، مع الأسف يك دسته‏اى كارشكنى مى‏كنند، يك دسته‏اى باور. دستجاتى از منحرفين، از اشخاصى كه آنها هم بازمانده و باقيمانده رژيم سابق‏اند و طرفداران او، و مى‏خواهند نگذارند اين مملكت سر و سامان پيدا بكند، بين مردمى كه از حبس بيرون آمدند مى‏افتند، و مردم هم عُقده‏هاى حبس را دارند، عقده‏هاى پنجاه و چند ساله در آنها هست، مى‏افتند بين آنها و آن عقده‏هايى كه مردم از رژيم سابق برايشان باقى مانده است اينها به حساب دولت حالا و رژيم حالا و نهضت مى‏آورند. و مع الأسف بسيارى از جوانهاى پاك ما باورشان مى‏آيد، آنها هم كمك به آنها مى‏كنند!

                • سه شنبه 29 بهمن 1392-18:2

                  من یه پژوهش از جیبم کردم و نتیجه گرفتم بهتره آقایون این خرجو کامل کنن.
                  اونم ولیمه دادنه.
                  می دونید نتیجه مطالعه سفر در اجراشه/

                  • سه شنبه 29 بهمن 1392-17:38

                    آقا.... ماحصل سفرت چی بود؟

                    • دستورالعمل نحوه تنظيم بودجه شوراهاي اسلامي شهرپاسخ به این دیدگاه 8 0
                      سه شنبه 29 بهمن 1392-14:14

                      آيين نامه سفر اعضاي شوراهاي اسلامي محلي به خارج از کشور

                      شماره‌ : .36814ت‌23892هـ

                      تاريخ‌ : 1382.07.01

                      وزارت کشور - وزارت امور خارجه - وزارت اطلاعات - سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور هيات وزيران در جلسه مورخ 1382.6.26 بنا به پيشنهاد شماره 400.1319 مورخ 1379.9.9وزارت امور خارجه و به استناد اصل يکصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران‌، آيين نامه‌سفر اعضاي شوراهاي اسلامي محلي به خارج از کشور را به شرح زير تصويب نمود:

                      آيين نامه سفر اعضاي شوراهاي اسلامي محلي به خارج از کشور

                      ماده 1ـ به منظور نظارت‌، هماهنگي و تصميم گيري در خصوص ماموريت اعضاي شوراهاي اسلامي به‌خارج از کشور، کميسيوني به رياست معاون وزير کشور در امور اجتماعي و شوراها و با عضويت رييس‌شوراي عالي اسلامي استانها و نمايندگان تام الاختيار معاونت اجتماعي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي‌کشور، معاونت امور کنسولي و مجلس وزارت امور خارجه و معاونت فرهنگي و سياسي وزارت اطلاعات‌تحت عنوان "کميسيون مرکزي ماموريت اعضاي شوراهاي اسلامي محلي به خارج از کشور" که در اين‌آيين‌نامه "کميسيون مرکزي‌" خوانده مي‌شود، تشکيل خواهد شد.

                      تبصره - دبيرخانه اين کميسيون در دفتر هماهنگي و پيگيري امور شوراهاي وزارت کشورتشکيل مي‌شود و دبير آن مديرکل دفتر يادشده خواهد بود.

                      ماده 2ـ کارگروه استاني به رياست معاون سياسي‌امنيتي استانداري و با عضويت رييس شوراي اسلامي‌استان‌، رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان و مديرکل اطلا عات استان تشکيل مي‌شود که پيشنهاددهنده نهايي ماموريت اعضاي شوراهاي اسلا مي‌استان به کميسيون مرکزي خواهد بود.

                      تبصره - دبيرخانه کارگروه استاني در دفتر اجتماعي و انتخابات استانداري و دبير آن مديرکل دفتريادشده مي باشد.

                      ماده 3ـ سفرهاي شخصي اعضاي شوراهاي اسلامي که جنبه ماموريت نداشته و از بودجه شورا براي‌انجام سفر استفاده نمي‌شود، به عنوان سفر غيررسمي تلقي و با آنها همانند ساير شهروندان ايراني رفتارخواهد شد.

                      ماده 4ـ ماموريت اعضاي شوراهاي اسلامي پس از طي کردن تشريفات مندرج در اين آيين نامه باگذرنامه عادي انجام خواهد شد.

                      ماده 5 ـ پيشنهاد ماموريت اعضاي شوراهاي اسلامي همراه با گزارش توجيهي‌، اهداف و مدت زمان‌ماموريت تنها با تاييد شوراي بالادست بلافصل و تصويب کارگروه استان قابل طرح در "کميسيون مرکزي‌"است‌.

                      تبصره‌- ماموريت اعضاي شوراي اسلامي استان و شوراي عالي استانها پس از تصويب در شوراي عالي‌استانها به کميسيون مرکزي پيشنهاد مي‌شود.

                      ماده 6ـ تامين اعتبار ماموريت اعضاي شوراهاي اسلامي در تمام سطوح به عهده شوراي مربوط است‌.

                      ماده 7ـ هيات‌هاي اعزامي موظفند پس از انجام ماموريت‌، گزارش ماموريت‌، اقدامات و مذاکرات انجام‌شده را به دبيرخانه کميسيون مرکزي ارسال نمايند.

                      ماده 8- رعايت مقررات و شئونات جمهوري اسلامي ايران از سوي کليه ماموران اعزامي مشمول اين‌آيين نامه لازم الاجراست‌.

                      محمدرضا عارف‌ - معاون‌ اول‌ رييس‌جمهور



                      • مدرس دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 3 0
                        سه شنبه 29 بهمن 1392-14:12

                        پیرامون این خبر نکاتی چند لازم است تا در قالب پیشنهاد و راهکار ارائه شود باشد تا عزیزان در شورای اسلامی شهر درباره آن مداقه کنند.

                        - در قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا و در وظایف چهارگانه تصویبی، نظارتی، قانون‌گذاری و سیاست گذاری و وظایف برنامه‌ای این نهاد حتی یک کلمه هم تکلیفی برای شوارها از باب انجام سفرهای داخلی و خارجی برای کسب تجربه نیامده الا این که آنان مجازند با موافقت و تصویب شورا به صورت فردی و دسته‌جمعی تحت عنوان نماینده رسمی شورا در دعوتهای رسمی حضور پیدا کنند.

                        - صرفنظر از کنفرانس مدیریت شهری در مذكور ، متولیان اغلب کنفرانس‌ها و همایش‌های رنگارنگ امروزین در داخل و خارج کشورNGO ها هستند که محاسبات خود را در مدیریت کنفرانس‌ها و سمپوزیوم‌های به اصطلاح علمی و فی‌الواقع تجاری و بازرگانی بر مبنای اصل سود انجام می‌دهند، بنابراین تا وقتی سطح حضور از باب پرداخت هزینه و هزینه‌های پایه جهت شرکت افراد اعلام وصول و مشخص نشود هیچ تضمینی نیست تا فلان و بهمان دستگاه به خاطر ارائه مقاله، دستاورد و از این قبیل، حائز رتبه و نشان برتر شود و آن وقت رهاورد و تحفه سفر خود را با هزینه مضاعف دیگر برای انتشار گسترده از شبکه های تلویزیونی و رسانه‌ها در استان و منطقه خود در بوق و کرنا کند بدون این که حاضر باشد درباره سطح کیفی آن همایش و جشنواره و سمپوزیوم و تناسب آن با هزینه هنگفت بودجه توضیحی به افکار عمومی بدهد.

                        - آموختن و کسب تجربه ديگر كشورها، لزوماً از بستر سفر خارجی حاصل نمی‌شود بلکه می‌تواند به روش‌های منطقی‌تر و علمی‌تر دیگر همچون اعزام کارشناسان، دعوت از صاحبنظران دانشگاهی، حمایت از تحقیقات و پایان نامه‌های دانشجویی و امثالهم میسور شود.

                        - بدون رعایت و اجرای الزامات زیرساخت‌ها آن هم در مدیریت شهری اسلامی که حوزه بسیار حساس از نظر توجه همزمان و علمی و عملی به مقوله‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، بهداشتی و روانشناختی است، الگوبرداری و گرته‌برداری از دستاوردهای بیگانه بالخصوص غربی و نامانوس با فرهنگ شرقی و اسلامی، سم مهلک و به مصداق عینی تیشه بر ریشه زدن است.

                        - اگر چه قرار است شهرداری - هزینه سفر اعضای شورای شهر را به هر میزان که باشد متقبل شود اما به نظر می‌رسد صلاح بر این باشد در صورتی که اصرار بر حضور و شرکت در این کنفرانس است( البته توصیه می‌کنیم اساساً طرح سفر لغو شود) حداقل افرادی از اعضا شرکت کنند که از نظر سطح تحصیلات و زمینه مرتبط علمی و تجربی با مطالب و موضوعات مطرح در کنفرانس تناسبی منطقی و عقلایی رعایت شود.

                        - به شهردار محترم نیز توصیه می‌شود از باب امانتداری و صرفه و صلاح بیت‌المال و حقوق شهروندان، دفاعیات خود را در قبال چنین طرح‌هایی که بعضاً بی‌ضابطه به شهرداری هزینه مالی تحمیل می‌کنند ارائه نماید چرا که موافقت بی دلیل و چشم بسته با هزینه‌های غیرعادی و غیرضرور به رویه عادی مبدل شده و اعتراض مردم را بر می‌انگیزد و تضمینی بر تداوم خدمت‌گذاری که لطف‌الهی بر افراد است باقی نمی‌گذارد.

                        - از باب وظیفه و رسالت رسانه جهت تقویت و حمایت از مسئولین علی‌الخصوص اعضای محترم شورای اسلامی شهر باید گفت که تمرکز، مانور طولانی و اصرار ورزیدن به موضوعی چون "سفرهای داخلي وخارجی" غیرضرور که حواشی هزینه‌زایی را برای مسئولان خدوم و دلسوز در پی دارد نه تنها به صلاح اعضای محترم نیست بلکه زمینه احیای مجادلات فرسایشی دوره قبل شورای شهر را موجب می‌شود و آن وقت آنان را از پرداختن به وظایف ذاتی و اساسی و اولویت دار شورای شهر که میثاق اعضای منتخب با مردم و شهروندان است باز می دارد.

                        من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال

                        • سه شنبه 29 بهمن 1392-12:25

                          شهرداری ما رو بیچاره می کنه و ان قدر بالا و پایین می بره و فتوکپی و خودرو و پول می خواد... یه وقت نشه کارها رو الکترونیکی بکنن که هزینه ها و دردسر کم بشه و مردم راحت بشن.و اونا نتونن گردشگر بشن.

                          • سه شنبه 29 بهمن 1392-12:21

                            ...من برای همشهری های خودم متاسفم با اینگونه انتخاب به جای انتخاب متخصص در امور شهری کشتی گیر و فوتبالیست و...انتخاب می کنند. حق ماست! ... عزیز من آقای ابراهیمی برای دیدن یک پارک در کیش یا مشهد یا جای دیگر آن هم با پول مردم با اعضای خانواده حکایت از سفر آقای احمدی نژاد با اعضای خانواده و فامیلان سببی و نسبی به تعداد 90 نفر در آمریکا دارد...

                            • سه شنبه 29 بهمن 1392-12:16

                              سلام اگه سفر لازمه برای تجربه عیبی نداره بهتره در همه زمینه هاغ به روز باشیم ولی تروخدا برای یکبار در هوای بارانی از اول خ بابل تا کوچه اخوان بیایید واقعا وضع موزاییک ها و پیاده رو ها داغونه مثل میدان مین می مونه!!

                              • سه شنبه 29 بهمن 1392-11:2

                                قهرمان؛ برو روی تشک و حق مان را ... برگردان...

                                • سه شنبه 29 بهمن 1392-14:51

                                  قهرمان گمشده قصه هایم
                                  گله دارم
                                  گوش کن... می شنوی؟
                                  صدای خش خش است
                                  پاکت هایی پر از گلايه
                                  که برای تو کنار گذاشتم
                                  قهرمان دریا دل من
                                  قصه های جوانان شهر من به غصه تبديل گشت وتو.....
                                  آیا دلت به حال بی کسی شان نمیسوزد؟؟؟؟

                                  • سه شنبه 29 بهمن 1392-18:15

                                    منم قهرمان رویاهای شبانه تو
                                    گوش کن شاعر؛ صدای خش خش برگها نیست
                                    حتی گلایه کودکان کار
                                    پدران بی پول ومادران بیمار
                                    چشمان تر و جوانان جویای کار
                                    یا کارتون خوابهای در انتظار
                                    شاعر
                                    پاکت های پر از گلایه وهزاران انتظار؛
                                    گلایه ها را بردار
                                    وپاکت خالی را نزد من جا گذار
                                    نزدیک انتخابات شورا ها ؛
                                    که نقره داغ میکند شعارها وتبلیغها

                                    قصه ها وغصه ها ی جوانان جویای کار

                                    مادران بیمار؛فقر کودکان زار
                                    گلایگیت را برای شعار زدگیم هم شده به نزد من ار..
                                    ر.ش

                                    • چهارشنبه 30 بهمن 1392-0:37

                                      احسنت و درود بی پایان بر شما نویسنده توانمند)ر-ش( که بی شک شهروند فرهیخته ای هستی.

                                  • سه شنبه 29 بهمن 1392-14:3

                                    تصویب بودجه 65 میلیاردی......ريال يا تومان/؟

                                  • سه شنبه 29 بهمن 1392-10:57

                                    آیا می شه به ما هم برای ارتقای آموزشمان اینجور پولی بدن تا با زن و بچه های خودمان و پدر و مادرهای دانش آموزانمان هواپیماسواری کنیم؟ ...

                                    • سه شنبه 29 بهمن 1392-10:19

                                      قانون و کی اعتنا می کنه؟ خدا امواتتون رو بیامرزه. ...

                                      • سه شنبه 29 بهمن 1392-10:5

                                        اگر طرح جامع شهری که در سال 1368 زمان شهردار حیدری تصویب شد را بی خیال بشوند و درآمدش را خرج اتینا کنند یعنی چه؟ آیا غیر از شهر فروشی است؟ ...

                                        • سه شنبه 29 بهمن 1392-9:55

                                          اعضای محترم شورا؛ لپ تاب خریداری شده دوره قبل اعضای شورا چه شد که دوباره می خرند؟

                                          • سه شنبه 29 بهمن 1392-9:53

                                            آقا دریا کدوم مصوبه؟ کدوم کار؟ تو چرا؟

                                            • سه شنبه 29 بهمن 1392-9:52

                                              دریابیگی چون متولی کارگران هست از این خرجا نمی کنه. بارک ا...

                                              • سه شنبه 29 بهمن 1392-9:49

                                                سفر به ترکیه با دعوت وزارت کشور؟ نامه اش کو؟ یعنی پولش را وزارت کشور داد؟ اگه وزارت کشور پول داشت چه نیازی بود مگان فرمانداری رو شهرداری بده؟

                                                • سه شنبه 29 بهمن 1392-9:46

                                                  تجربه نشون داد هر چی بودجه شهرداری اضافه بشه؛ کار عمرانی کمتر می شه؛ چون باید لفت و لیس ها بیشتر بشه.

                                                  • سه شنبه 29 بهمن 1392-9:44

                                                    نکنه یاد گرفته باشید طرح تفکیک از مبدا پسماند را اجرا کنید؟ زیرا اونوقت نه تنها از مردم بیچاره پول نمی گیرید بلکه شهرداری باید از پیمانکار پول بگیرد و این یعنی دیگه توجیه نداره پیمانکار پول زیرمیزی بده.

                                                    • شهرداری چیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                      سه شنبه 29 بهمن 1392-9:41

                                                      خوب شد؛ اینهمه خرج کردند و تازه فهمیدند امکانات لازم رو ندارند و باید به روز کنند!

                                                      • سه شنبه 29 بهمن 1392-9:40

                                                        آقایون....گواهینامه آموزشی تون کو؟ آیا آموزش کوتاه مدت بود یا بلند مدت و بعد هم ادامه داره؟

                                                        • ورزش دوستپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                          سه شنبه 29 بهمن 1392-9:38

                                                          وقتی ... 200 میلیون تومان به شهرداری بدهکار باشه معلومه ...

                                                          • سه شنبه 29 بهمن 1392-9:37

                                                            آقایون عضو شورا پس بیخود نبود اینهمه التماس و خرج می کردید ما به شما رای بدیم؟

                                                            • سه شنبه 29 بهمن 1392-9:32

                                                              شنیدیم آقای مدیر کارخانه کمپوست شهرداری که مشهدی است، در دفعه های گذشته به مسوولین گفت من شما را به سفر بازدیدی مشهد می برم. ولی آنها برای اینکه نمک گیر نشوند نرفتند. ولی حالا چرا؟

                                                              • ب-پ از کرجپاسخ به این دیدگاه 2 1
                                                                سه شنبه 29 بهمن 1392-9:15

                                                                مولانا قرنها پیش ندا سرداده است که:
                                                                ای برادر تو همه انديشه ای مابقی خود استخوان و ريشه ای---
                                                                برار مگه اين برارون دل ندارنه، خا بورن بگردن-مگه اين همه توريست انه امه کشور کسی وشونه زير سوال ورنه-ته جيب مه جيب دارنه مگه-چنده بخيلنه-بورن دتا طرح جديد وارد هاکنن چتی بونه مگه-

                                                                • سه شنبه 29 بهمن 1392-9:3

                                                                  وقتی متقاضی تقاضایی از شهرداری داره می گن ماشین بیار تا بازدید کنیم؛ ولی برخی مدیران شهرداری به سلامتی از ماشین شهرداری برای کار شخصی و زن و بچه شان استفاده می کنن! قبول ندارید ببینید آن ماشین ها در خارج از کار اداری کجا هستند؟

                                                                  • سه شنبه 29 بهمن 1392-8:10

                                                                    وجداناره آورد اين سفرهاي كيش وبرخي كشورهاي خارجي مانند تركيه وآنتاليا و...
                                                                    براي برخي مسئولين چيه !!؟
                                                                    برنامه راهكار اجرايي شان چه بود؟
                                                                    آيا كيش با قاعمشهر ساري و...قابل مقايسه است؟!
                                                                    آيا بافت كيش آنتاليا و...به شهرهاي شمالي ما هماهنگه !؟
                                                                    تا بحال چندين هزارنفربه اين مسافرتها رفتند كسي اومده بررسي كنه تابحال يك برنامه اجرايي براي شهرشان اجراكردند!؟
                                                                    اكثرسفرها غيرقانونيه !

                                                                  • سه شنبه 29 بهمن 1392-7:41

                                                                    پول مردم و ...


                                                                    ©2013 APG.ir